IVF ja imetys?

Otan taas vähän ennakkoa, kun eivät kuukautisetkaan ole vielä alkaneet, mutta huolettaa nyt jo :ashamed:

Eli meillä on vappuna -08 syntynyt luomutyttö, jota imetän edelleen. Nyt tuli Naistenklinikalta kirje, että huhtikuun lopussa on käyntiaika hormoniklinikalle. En yhtään tiedä, mitä siellä tapahtuu ja miten aikataulut menee, toivottavasti menkat edes ehtii tulla ennen sitä, mutta tietääkö kukaan, onko IVF mahdollista tehdä, jos imetän?

Kiitos :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
En osaa itse asiaan sanoa mutta tekiskö ne sulle edes ivf:ää jos sulla on vuoden vanha luomulapsi? Mutta tosiaan taustoja tuntematta!

Samaa ihmettelen.. eikö se yritysaikakin (vuosi, tai puoli v. jos esim. endo) lasketa vasta imetyksen lopettamisen jälkeen ja kun kuukautiset on palautunu?
Ja miks suoraa ivf, kai ne nyt jotain kevyempää ensin kokeilis niinkun yleensä muutenkin ja varsinkin jollei mitään isompaa vikaa ilmeisesti ole?

Olen spermalle pahasti allerginen, voin saada anafylaktisen sokin jos joudun tekemisiin sperman kanssa. Allergia puhkesi vasta neidin synnyttyä ja lääkärin mukaan ivf on ainoa vaihtoehto saada toinen lapsi.

Saattaa kuitenkin olla, että yritetään ensin kotona antihistamiinin ja adrenaliinin voimin, mutta kovin montaa yritystä ei välttämättä uskalla, varsinkaan kun täällä peräkylillä ambulanssi ei tule kovin pikaisesti :|

Sillä onko kuukautiset alkaneet tai kierto tasaantunut ei ole väliä. Mutta ennen kuin voidaan aloittaa hormonihoitoja täytyy imetyksen olla loppu.
Imetyksen aikana hormonitasot on kuitenkin erilaiset kuin muuten. Ja jotkin hormonit on sellaisia, ettei niitä käyttäessä saa imettää.

Meillä poika oli vuoden vanha, kun aloin kyselemään, jos saisimme jatkaa hoitoja pakkastealkioilla. Silloin minulle sanottiin noin. Itse imetin n. 8 kuukautta ja ensimmäiset kuukautiset tuli vasta vuoden päästä synnytyksestä. Eli tässä ei ole ollut kuin kaksi vuotoa, seuraavan vuodon varmaankin joudun Teroluteilla käynnistämään ja siihen kiertoon tullaankin tekemään PAS. Nyt taisi vain mennä jo ohi kysymyksesi... :ashamed:

Luultavasti tuolla ensikäynnillä vain keskustellaan eri hoitovaihtoehtoista ja pohditaan mitä testejä ja tutkimuksia ennen sitä pitäisi olla tehtynä.

Kiitos Hipkukka :flower:
Mä vähän tota epäilinkin, että niissä hormoneissa on jotain sellasta. Eihän se muuten haittaisi, mutta (yllättäen) on tuo likkakin allerginen, niin olin ajatellut jatkaa imetysdieettiä ainakin 1,5-vuotiaaksi. Täytyy jutella likan allergialääkärin kanssa, että koskahan voisin lopettaa ilman, että tarvitaan apteekin korvikkeita.

Olisi elämä pirusti helpompaa, jos kaikki lääkärit olisi samassa paikassa tai jos olisi vain yksi lääkäri, joka sitten tietäisi koko meidän perheen tilanteen. Mun lähete Naikkarille meni suoraan Iho- ja Allergiasairaalasta, mutta joudun varmaan silti ottamaan todistusaineiston sperma-allergiasta mukaan, ei ne muuten usko.

Yhteistyössä