IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

En nyt tiiä enään mitä ajatella....stressaamatta paras, oli tulos mikä hyvänsä, mutta helpompi sanoa kuin tehdä.
Aamulla housun suojassa oli vuotoa tullut yön aikana. Ajankohta sikäli sopisi mensuihin koska kp 28 joka mulla noin muutenkin on. Vuoto oli sellaista limaista ja vaaleanpunaista. ei mitään hurjan runsasta määrää mutta oli sen verta kuitenkin että suoja meni vaihtoon. Nyt sitten seurailua. Saiskohan sinne veritestiin mennä jo tänään?? Pyyntöhän siel labras on mut en tiä onks se ohjattu vasta huomiselle.

Aamuinen kotitesti antoi saman tuloksen kuin edellinen, eli vastauksena oli haamu. Erotettavissa kyl jotenkin. (voiks viivan paikka näkyä niin selkeesti? Oon käsittänyt et jos oikein tihrustaa siin saattaa näkyä se viivan paikka, mut tuota ei tarvinnut tihrustaa. kellää kokemusta noista pregcheckeistä?) Tähän loppui mun testailu ennen huomista. Muuten menee hermot. Lutinusta jatkan kyl niin kauan kuin veritesti valmis.
 
Sannukka1: Toivotaan, että jotain normaalia pikkuvuotoa vain. Oon lukenut, että raskauden aikana oletettuna menkka-aikana voi hieman tulla vuotoa ja raskaus jatkua normaalisti?


Miks muuten sitä testiä joutuu odottamaan niin kauan? Mullakin virallinen testipäivä 2.12.2012, vaikka vikat menkat alkoi 2.11.2012 ja kierto 25-27 pv normaalisti.
 
Jaa-a...kaipa se on siitä istutuksesta n. 2 viikkoa kun yleensä testaillaan. En tiedä tarkemmin. Tuo on kuulema paikkakohtaistakin että missäpäin otetaan veritestit ja missä kotitesteillä vaan pyydetään testailemaan. Mä oon ihan tyytyväinen että veritestit otetaan, eipä jää mitään sitten arvailujen varaan :) Nyt ei ole aamusta enempiä vuotoja tullut...pieni vaalean hailakka viiru vaan.... tiä sit mitä tarkoittaa mutta näillä mennään nyt huomiseen saakka kunnes sitten ip:llä kuulen lopullisen tuomion. Meillähän pakkaseen ei saatu mitään että sikäli jos tästä huti niin alkaapi kaikki alusta.
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)
RBAM: 2.IVF tammikuu 2013

Hyvä ajatus tosiaan tämä lista, tuolla syksy/talvi palstalla tällainen olikin :)
Me tosiaan käytiin 2.IVF suunnittelukäynnillä ja tammikuussa ois tarkoitus aloitella piikittelyt taas!
Ja mikä parasta; saatiin reseptit jo (puregon+orgalutran+pregnyl), joten päästään hyödyntämään Kelan lääkekattokin! (josta tuli mieleeni että täytyypä laittaa kelalle matkakulukorvaus hakemus menemään... meillä on edestakainen matka 260km ja työpaikalta katsottuna +30km lisää)
Kuinkahan moni täällä kulkee pitkää matkaa hoitojen takia?
 
sannukka ompa jännät paikat!!!! mä kans kuullut että vuotoa voi tulla, itseasiassa työkaverilla tuli aika ajoin vuotoa raskauden alusta asti mutta normaali raskaus oli ja terveen tytön synnytti! Eli toivoa on! Huomenna aamulla mäkin testaan, onnea meille molemmille! :)
 
UniUnna: Joo eli alkoi runsaasti viime ti. nyt siis kp 8. En ole vielä ostanut testejä mutta raskaustesteissä oon aina käyttäny niitä clearblu, testejä. en tosiaan tiijä mitään noista ovis testeistä. Käyn kuitenkin jotain tänään apteekista hakemassa. Ei vissiin kannata ihan aamun ensimmäiseen pisaan tehdä vai?

Oon kuullut kans tuosta piinapunkusta :) varsinkin pistosten aikana kohdun verenkierto heikkenee ja mahaan kertyy nestettä. Jostain lukenut että saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen. Olen myös kuullut greippimehun vaikutuksesta kiinnittymiseen, parantaa kuulemma kohdunlimakalvoa. Aspiriinista en ole kuullut, olisiko sillä mikä vaikutus? kaipa sitä voi hetken itsekkin napsia kun ei pitkän aikaa käytä. tiedä tuosta, ehkä vielä kysyisin lääkäriltä.
Sitten olen lukenut tuosta vehnänalkioöljystä, se sisältää runsaasti e- vitamiinia jota nimitetään yleisesti hedelmällisyyvitamiiniksi. sitä käytetään myös hevosilla tiineys vaiheessa. Ajattelin kokeilla sitä nyt itse. Nyt olisi se luonnollinen kierto ja pas ensimmäistä kertää joten kaikki pienet poppas konstit otetaan käyttöön :) Lääkkeellisessä kierrossa tai piikittely vaiheessa taidan seuravaksi itsekkin kokeilla tuota punkkua, koska luin tosiaan siitä lääkeiden vaikutuksesta verenkiertoon. Eipä tässä mitään menetäkkään vaikka noita kokeilisi. Toiset uskovat niiden auttaneet, tiedä sitten mikä lääkäreiden kanta on asiaan :)
Itse olen myös koko ajan syönyt 800mg foolihappo lisää päivässä, sitähän suositellaan 3kk ennen raskautumista aloitettavaksi. ja raskauviikoille olikohan 8-9 asti. Se nyt ei auta mihinkään kiinnittymiseen mutta sulkee pois kaikki muut riskitekijät sikiö vaiheessa/ kehityksen alussa.

BRAM, Astrolabe: kamalan pitkiä matkoja te hoitoon menette. Hyvä jos siitä saa matkakorvauksia. jos jokainen ultrakäynti ja muut pitää noin kauas matkustaa :/

Sannukka1: toivottavasti viiva voimistuu!!!! pieni vuotoon kyllä normaalia ja aika haalealta vuodolta kuulosti. Monesti myös kiinnittymis vaiheessa saattaa tulla pikku tuhrua. Toivon parasta!!!! ilmoita pian tuloksista :heart:

Onnea piinailijoille, muille tasaiset tsemppi peukut :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä myös hoitopaikkaan matkaa yli 200 km. Onneksi uä:t voi käydä omalla paikkakunnalla, mutta kun on esim. siirto pv niin saat varata aikaa koko päivän. PAS päivääkään ei kuulemma saa sairaslomaksi:headwall:
Olen lukenut teidän kuulumisia joka päivä, kun ei itselläkään mitään tällä hetkellä tapahdu. Huomenna monella testipv, hui, jännitän täällä taustalla teidän puolesta:heart:
Muistaakseni luin täältä jostain, että pakastealkiot kiinnittyisi paremmin kuin tuoresiirrot? Onko kellään tästä enempää tietoa =)

Onnea Onnea kaikille, piinailijoille, plussanneille, odottajille, haaveileville :heart:
 
Just saavuin labrasta kotiin, nyt ei muuta kuin odotellaan soittoa lekurilta. (varmaan iltapäivän aikana soittaa) Olo on kyllä aikalailla kaikkea muuta kuin optimistinen. Vuoto on viimeyön aikana runsastunut ja menkkamaista. Realistisesti pitää tähän suhtautua ette kolahda pahasti. (melkein jo aavistan vastauksen)

Toivottavasti HelgeR:ltä saadaan hyviä uutisia!
 
Ei ollut meidän vuoro vieläkään :( Negahan sieltä tuli :( Olin siihen kyllä varautunut joten itkukaan ei enää tullut mutta sitten kun soitin tulosta klinikalle ja siellä hoitaja alkoi niin voivottelemaan ja olin niin pahoillaan nii veti mielen kyllä taas matalaks. Ei oo ees varmuutta ehditäänkö tekeen 2.PAS tän vuoden puolella kun kuulemma klinikalla tulossa pitkä joulutauko.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin ja toivon vielä Sannukalle sitä plussaa. Taidan taustailla nyt hetken ja keskittyä muihin asioihin. päivitän listan kun en tosiaan enää piinaile.

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 2.PAS joulu/tammikuu?
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)
 
Moikka!
Oon pitänyt tarkoituksella hieman taukoa ja koittanut selvitellä omia ajatuksia näiden kaikkien traumojen jälkeen mitä koin.. Edelleen siis parantelen itseäni täällä, tosin kotioloissa mutta sairaslomaa ainakin koko tämä viikko vielä. Maanantain jälkitarkastuksessa edelleen reippaasti nestettä siellä vatsaontelossa, mutta pitäisi kuulemma poistua ajan kanssa itsekseen. On tämä kurjaa :(

Lisäämpäs itseni listaan tässä nyt sitten :)

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 1.PAS testipäivä 21.11.12 (PIINAILIJA)
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)
RBAM: 2.IVF tammikuu 2013
Adela: 1.IVF marraskuu 2012, ei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu


HelgeR Voi surku :( Eikö nää pettymykset koskaan lopu tällä palstalla! Mä niin toivoin ja odotin plussauutisia <3

Sannukkaa vielä jännitetään! Pidän peukkuja vuodosta huolimatta!

Oma kysymys: Onko normaalia että menkat alkaa tosi aikaisin punktion jälkeen?? (Varsinkin kun siirtoon asti ei päästy ja näin ollen piinapäiviä/raskauden mahdollisuutta ei ole) Mulla alkoi tänään vuoto, KP 25 (yleensä kierto 37pvää!!!) ja panikoin täällä että onko nää nyt ihan menkat vaan nyt jo, vai taas joku komplikaatio miks vuodan verta. Vattaakin kyllä vähän juilii että kyllä nää menkoilta tuntuu...
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Helge oon todella pahoillani :hug: toivoin sulle niin kovasti hyviä uutisia. Haluan lähettää voimia suruusi :heart:

Täällä kans mietityttää klinikan joulutauko koska vuoto ei ole vieläkään alkanut, jos ei pian ala niin menee tammikuulle, pahimmassa tapauksessa helmikuulle :(
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
jei, klinikalta sain juuri tiedon että vaihdetaan mulle lääkitystä, zumenon vaihtuu laastariin ja 2. PAS ehditään tekeen vielä tän vuoden puolella :)

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> testpvä 21.11 (PIINAILIJA)
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 2.PAS joulukuu
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)
RBAM: 2.IVF tammikuu 2013
Adela: 1.IVF marraskuu 2012, ei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu
 
Eipä ollut meidänkään pvä....tammikuussa ilmoittaudun uuteen koitokseen, näin sovittiin lääkärin kanssa. Lääkitystä vaihdetaan meillekin: /

Ambrosio: 1. IVF, 1. PAS
Sannukka: 1. IVF -> 2. IVF suunnitteilla tammikuulle 2013
Astrolabe: 1. ICSI, tuoresiirto, testipv 2.12.12 (PIINAILIJA)
Helge : 1.IVF 2.PAS joulukuu
Robina: 1. ICSI 1. PAS seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru: 1. ICSI 1. PAS Tammikuu
Manuliina: 1.IVF(ei tuoresiirtoa) 1.PAS joulukuu(?)
Haikala: 1.ICSI 1.PAS seuraavaan kiertoon
Yoslene: 1. ICSI seuraavaan kiertoon
*mimmu*: 3 ICSI, 1.PAS seuraavaan kiertoon (eli nyt menossa)
*keijukainen*: 1.ICSI 1.PAS tähän kiertoon
UniUnna: 1. IVF tuoresiirto, testipäivä 26.11. (PIINAILIJA)
RBAM: 2.IVF tammikuu 2013
Adela: 1.IVF marraskuu 2012, ei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu
 
sannukka1 ja Helge Voi harmi!! Pahoittelut kummallekin:hug:

Adela Mulle ainaki sanottiin siellä punktion jälkeen jo että menkat on yleensä odotettavissa 7-10 päivää punktiosta, siirtoa kun ei mullekaan sillon tehty. Ja mulla ne alkoikin sitte jo 5 päivän päästä että eiköhän sullakin ole kaikki sen puoleen ihan kunnossa!=) Tässä punktiota seuraavassa, "normaalissa" kierrossa ovis antoikin sitten odotella itseään, ilmestyen vasta kp18 kun normaalisti siellä kp13-15 paikkeilla ollut. Toki sama homma oli inssien jälkeen ekalla "normikierrolla" eli ilman hormoneja. Toivon että menkat alkaa kuitenkin kohtuu ajoissa jos ovat alkaakseen ni olis edes joku toivo päästä ekaan PAS:iin jo joulukuussa:) Jaksuja sullekin!!
 
Sannukka voi ei :( oon niin pahoillani :hug:
mulla sit lopulta kuitenki otti niin koville etten kyennyt töihinkään :( toivottavasti sulla ollut kaikesta huolimatta edes vähän parempi päivä kuin täällä.

Nyt sitten niitä plussia kehiin, saadaan vähän toivoa taas tähän ketjuun. Tsemppiä piinailuun UniUnna ja astrolabe
 
HelgeR: mä sain tiedon työpäivän aikana ja vaikka osasinkin odottaa tai olin varautunut pahimpaan kyl se silti iski...vaikeaa oli pitää pää pystyssä ja itsensä kasassa koko iltavuoron ajan. Työkaverit tiesivät asiasta joten eivät ihmetelleet hiljaisuuttani. Oli se silti työn takana saada itsensä pidettyä kasassa koska tiesin että mua tarkkaillaan ja ehkä vähän myötätuntoisestikkin katseltiin. Työkaverikin kysäs siinä sitten illan aikana että onks sulla paha mieli...kyl siin kohtaa puri hammasta yhteen aika tavalla. Nyt onneks kotona ja saa olla katseilta piilossa ja antaa pahanolon tulla. Oon todella kiitollinen tästä palstasta ja kanssaihmisistä jotka käyvät näitä tuntemuksia läpi. Ei tartte yrittää selittää kenellekkään mitään kun varmasti kaikki tietää tuntemukset oli hoidot tai jännitykset missä vaiheessa tahansa ja kenellä tahansa.

Nyt toivon suuresti plussatuulia uniunnalle ja astrolabelle
 
Kokeilin miltä näyttäisi lista tähän tapaan (lunttasin tuolta toisesta pinosta :LOL:) oisko tää selkeempi? laitoin nyt plussanneisiin Rapu78:n ja Viendan vaikkeivat ole ilmoittautuneet, otetaan pois jos ette halua olla siellä? ja ei oo pakko käyttää tätä listaa, kunhan kokeilin :)


Ambrosio................1.IVF/1.PAS ................joulukuu?
Sannukka................2.IVF ........................tammikuu 2013
Helge.....................1.IVF/2.PAS. ..............joulukuu
Robina ..................1.ICSI/1.PAS................seuraavaan kiertoon
HilleriHiiru ..............1.ICSI/1.PAS.................tammikuu 2013
Manuliina ..............1.IVF ei tuoresiirtoa/1.PAS..joulukuu?
Haikala .................1.ICSI/1.PAS.................seuraavaan kiertoon
Yoslene .................1.ICSI ........................seuraavaan kiertoon
*mimmu* ..............3.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
*keijukainen* .........1.ICSI/1.PAS.................tähän kiertoon
RBAM ................... 2.IVF ..........................tammikuu 2013
Adela ....................1.IVFei tuoresiirtoa punktiosta johtuvien komplikaatioiden vuoksi (runsas vuoto vatsaonteloon-->jouduttiin leikkaamaan) 1.PAS suunnitteilla tammikuulle 2013 kun kroppa toipuu

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )................Testipäivä

Astrolabe...............1.ICSI tuoresiirto......1.................. 2.12.2012
UniUnna.................1.IVF tuoresiirto.......1.................. 26.11.2012


***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

Vienda..................?..................marraskuu?.............?
Rapu78.................?..................marraskuu?.............?
 
Ambrosio: Hyvältä näyttää ja selkeämmältä tää uusi lista :)

ON: tuli mieleen että tuo meidän lääkäri oli hyvin kiinnostunut meidän kohdalla tästä tilanteesta kun saimme vain sen yhden alkion hedelmöittymään kunnolla ja sitä myöten halusi vaihtaa pistoslääkitystä puregonista menopuriin. Onko kellään kokemusta tuosta menopurista? Ymmärsin että tavoitteena ois saada enemmän niitä munarakkuloita joissa solu. (edelliskerral saatiin 9 joista vain 2 hedelmöittyi ja niistäkin vain se yksi siirtokelpoinen, eikä tätä toista kannattanut edes kuulema pakastaa)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä