Tosi kiva, että ootte muutkin löytäneet tänne!
Kiva tosiaan jakaa kokemuksia, kun tuntuu että päivittäin vauvan kanssa tulee jotain uutta.
Nyt ehdin itsekin pitkästä aikaa kirjottaa kun saatiin ristiäiset pidettyä viikonloppuna. Sattui kyllä ihana aurinkoinen syyspäivä ja juhlat oli oikein onnistuneet. Vähän stressiä oli tuossa viime viikolla mutta toisaalta nautin kyllä juhlien järjestämisestä. Nyt sitten harjoitellaan pojan nimen käyttämistä muuallakin kun kotona vaan
Katiri Teillähän menee yöt jo kivasti, oon kyllä kade, meillä yöt on aikamoista kukkumista vieläkin! Meillä myös poika usein ähkii ja jää hyörimään yösyömisen jälkeen. Usein rauhoittuu paremmin kun laitetaan kyljelleen nukkumaan ja silitellään tai taputellaan selästä
Mulla myös on välillä noita pelkoja. Kyllähän se huoli kuuluu toisaalta tähän äitiyteen ja ei varmaan enää poistu koskaan, muuttaa vaan muotoaan. Mutta toivottavasti muuttuisi rennommaksi jossain vaiheessa, nyt on vielä aika varpaillaan että tekeekö kaiken oikein.
Tuo vauvaryhmä ja jooga kuulostaa tosi kivoilta! Mä olen suunnitellut, että mentäisiin kokeilemaan paikkakunnan perhekerhoa, tosin en tiedä minkä ikäisiä lapsia siellä muilla on mukana. Muskari ja vauvauinti olisi myös suunnitelmissa syksymmällä. Kyllä tekee tosi hyvää, että on menoja kodin ulkopuolella säännöllisesti
Millyk Teilläkin kuulostaa hyvältä rytmi, että tulee ainakin yksi pidempi unipätkä vauvalle
Se tekee paljon itsellekin, kun ei uni keskeydy koko ajan. Mulla kuntosalin jäsenyys alkaa pian tauolta taas ja siellä on tarjolla myös äiti-vauva-jumppaa, jota olis tarkoitus kokeilla
Korvikkeen antaminen silloin tällöin lisänä ei varmaan ole pahasta, meilläkin on muutama purkki varalla ja joskus olen miettinyt pitäisikö sitä kokeilla lisänä, kun poika haluaa syödä oikein tiheästi ja tuntuu ettei tule kylläiseksi mistään..
Vauveli14 Kiva, että löysit mukaan jutustelemaan! Ihanaa, että teilläkin onnistui hoidot pitkän taipaleen jälkeen. Odotusajan pelot kuulostaa tutuilta, mulla myös oli raskaus oikeastaan pelosta toiseen siirtymistä, eikä ylimääräiset verenvuodot yms oikein auttaneet tilannetta. Loppuvaiheessa mullakin epäiltiin raskausmyrkytystä ja paino nousi ihan kauheasti. Raskausaika ei siis todellakaan ollut mikään nautinto, mutta palkinto oli tietysti mitä parhain
Teillä poika onkin sitten muutaman viikon meidän poikaa vanhempi. Meillä on myös suursyömäri jonka paino on noussut jo reilut pari kiloa
On ollut myös jonkun verran mahavaivaa, mulla myös maito tulee suihkuamalla/tulvimalla, luulen sen johtuvan tiheästä syömisestä parin tunnin välein. Meillä kokeiltiin cuplatonta mutta mainittavaa apua ei mun mielestä ollut, tosin ei aina joka syötöllä muistettu antaakaan sitä. Röyhtäytys on meillä ihan ehdoton syönnin puolivälissä ja lopussa. Hyvä kuulla tosta vyöhyketerapiasta, muualtakin oon kuullut hyviä kokemuksia. Jaiks, meillä myös tulee tuo rotavirus-rokote ensi neuvolakäynnillä, toivottavasti ei tulisi kauheita mahavaivoja siitä..
Harmi jos teillä ei poika rauhoitu autoon tai vaunuihin kunnolla. Meillä nukahtaa aina autossa ja on sitten usein koko kauppareissun unessa. Kotona ollessa on ollut aika herkkäuninen mutta nyt ulkona vaunuissa tuntuu nukkuvan päiväunet paremmin. Yöllä nukkuu toistaiseksi perhepedissä meidän välissä, kun herää niin tiheästi syömään. Nukahtaa kyllä helpoiten tissille, neuvolassakin sanoivat että näin pieni hakee vielä sitä läheisyyttä ja turvaa rinnalta ja meilläkin poika tuntuu välillä syövän ihan ähkyyn itsensä ja sitten pulauttaa enimmät pois.
).(
Meillä poika antoi ekan "oikean"
hymyn tasan 6 viikon iässä ja sen jälkeen on hymyilty päivittäin. Tosi ihanaa ja palkitsevaa kun voi kommunikoida jo vauvan kanssa paremmin ja se hymy on kyllä paras palkinto. Hoitopöydän vieressä olevien hymynaamojen kanssa juttelee ja naureskelee niille, aivan mainio näky
On mietitty mitä muita leluja ja katseltavaa pojalle nyt hankkisi, kun nuo hymynaamat eniten kiinnostaa. Leikkimatolla ei viihdy vieläkään. Poika myös on ruvennut ääntelemään "höö" ja "hää" ääniä ja itkuisuus on vähentynyt. On kyllä edelleenkin temperamenttinen ja nälkäisenä on ruoka saatava heti!
Olin ekaa kertaa yksin liikenteessä kampaajalla ennen ristiäisiä ja poika oli
hoidossa äidilläni. Onneksi oli suostunut pullosta syömään, mutta sen jälkeen oli vähän hermostunut kyllä, mutta rauhallinen ja hymyilevä poika odotti kuitenkin mua kun menin hakemaan.
Vauveli14, ootteko kokeillut erilaisia tuttipulloja tai tutteja, jos huolisi paremmin? Meillä on ollut käytössä aventin rintapumpun oma pullo ja se on kelvannut pojalle, tosin hotkaisee siitä maidon niin nopeasti että sen takia hermostuu usein syömisen jälkeen..
Jälkitarkastuksessa kävin myös ja kaikki kunnossa, ihanaa että nyt saa aloittaa kunnolla liikuntaa! Painoahan mulle tuli raskauden aikana n 18 kiloa lopulta, mutta niistä on sulanut jo noin 15 kiloa ihan vaan vaunulenkeillä ja enimmät herkut pois jättämällä
Taisi olla turvotustakin kovasti siinä loppuvaiheessa. Sain jälkitarkastuksessa reseptin minipillereihin, mutta emmin niiden aloittamista... Hoidot takana ja luomuraskauden mahdollisuus tosi pieni alun alkaenkaan, ja täysimetys päällä...en myöskään haluaisi mitän hormonaalista ehkäisyä enää käyttää.
Mitä te muut ootte ajatelleet ehkäisyn kanssa?
aurora ja poika 7 viikkoa, 4 pv