IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

IVF/ICSI -hoidoista plussanneet syksy -13 / kevät -14

HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO27.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 30.4. lääkärineuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
Hydrangea 15.4. varhaisultra, 22.4. neuvola
aurora* 22.4. lääkärineuvola

Päivitin vaan oman seuraavan neuvola-aikani.

Me otettiin vauvan vakuutus Pohjolasta ja siinä omavastuu on 100 e /vuosi.

Viimeksi muokattu:
Täällä poksuu 24+0 :)
Tulin vaan hehkuttamaan, että nyt tuntuu kuin olisin elämäni kunnossa :) Kävin äsken 45 min kävelyllä eikä supistellut yhtään. Lääkitys näyttäisi auttavan supisteluihin. Lisäksi ihana keväinen ilma ja valkovuokotkin jo kukkii. Oon niin onnellinen nyt! 2 viikkoa sairaslomaa jäljellä ja aikaa keräillä voimia. Jospa sitä sitten pääsis töihin vielä vähäksi aikaa ennen kesälomaa ja äippälomaa.

Oikein ihanaa ja keväistä pääsiäisen jatkoa kaikille!

• Tykkää
Reactions: Leenu-77
Hyvää pääsiäistä kaikille:)
Torstaina käytiin ultrassa ja kyllä siellä sydän sykkii :heart: Kaikki oli ok, eikä pienelle vuodolle löytyny syytä. Tukilääkitystä aletaan purkamaan ensi viikolla, klexane menee todennäköisesti loppuun saakka tai ainakin 30+ viikoille. Laskettu aika ois 9.12. Pääsen/ joudun ilmeisesti "erityistarkkailuun" viime kesän keskenmenon takia, lääkäri laittoi lähetteen sairaalalle.. Neuvolaan soittelen ensi viikolla..
Leenu-77 6+6

Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon Leenu- 77 hyvistä ultrakuulumisista! Minunki olis pitänyt alkaa purkamaan Lugesteroneja pois 6-7 viikolla, mut sain luvan jatkaa viikolle 11 asti, jonka jälken piti ehdottomasti purkaa pois. Mä olin niin hermona, että jos mulla alkaa vuotamaan limakalvot pois tukilääkityksen purun myötä ja se jotenki vaarantais raskauden. Sit kun mulla alko kypsymään kohdunkaula 18 viikolla, niin kuulin, että joskus tukilääkitystä jatketaan myöhempäänkin ja otetaan uudelleen käyttöön esim. juuri sellasessa tapauksessa, että kohdunkaula avautuu ennen aikojaan. Eli kannattaa kysyä, saatko jatkaa esim. madalletulla annoksella pitempäänkin, jos sulla on vuoto-ongelmaa tai keskenmeno just taustalla tai keskustella asiasta ainakin. En ole mikään asiantuntija, mutta eikös se istukka hoida progesteronin erityksen täysin vasta 11-12 viikoilla, jolloin lienee kaikkein turvallisinta lopettaa tukilääkkeet? Joillekinhan neuvotaan lopettamaan lääkkeet jo plussatestin jälkeen, mikä tuntuu hullulta. Kai nämä asiat kuitenkin mietitään yksilöllisesti. Miksi sulla Leenu olikaan tuo Klexane? Missä vaiheessa se keskenmeno on tullut? Mulla ei ole ennen tätä raskautta tietääkseni yhtään alkanuttakaan raskautta, ainakaan himotestaajana en saanut koskaan testeihin mitään objektiivisesti todettavia viivoja :)

Leivoin äsken rusinarahkapullia, pääsiäisen kunniaksi :) Täälläkin on ihana kevätsää, tekis mieli mennä raapimaan pihaa haravalla, mutta käytiin aamupäivällä pyöräilemässä lintutornilla, joten taidan levätä ainakin hetken. Tosin mitään suppareita ei oo viime aikoina tullut tuosta pyöräilystä, mutta mulla saattaa olla pieni flunssa tuloillaan.

Iloista ja ihanaa pääsiäisviikonloppua kaikille!

Nuohin tukilääkityksen lopetuksiin vaikuttaa myös se onko PAS vai tuoresiirto. Yleensä tuoresiirrossa lopetetaan plussa testiin. Ja viimeks lääkäri sano että ei oo oikein tieteellistä näyttä edes siitä onko hyötyä PASissakaan jatkaa niin pitkään mutta "varmuuden vuoksi" niin tehdäänt tosiaan sen istukan toiminnan takia. Tuoresiirrossa ilmeisesti nämä pupatut lääkkeet vaikuttaa siihen että elimistö toimii muutenkin eritavalla.

Ens viikolla alan vähentää zumenonia ja loppuviikosta lopetan kokonaan, lugesteron alkaa vähentyä viikon päästä ja siitä pikkuhiljaa vähentäen. Lääkäri kyllä sano et jos alkaa vuotoa ilmaantumaan niin pitää heti soittaa ni sit voidaan kuulemma jatkaa vielä jonkun aikaa lääkitystä. Klexane mulla on sen keskenmenon takia (16+6 oli viikkoja) , multa otettiin tukostaipumus verikokeet, niissä ei ollu mitään. Lääkäri oli sitä mieltä et otetaan kuitenki klexane mukaan, ku siitä on kuulemma sellainenkin hyöty että estäis myös tulehduksia ja sit pitää kaikki pienetkin suonet auki.

Mulla oli tuoresiirto, mut taustalla on tiedossa se, että mulla ei keltarauhanen muodostu ainakaan normimenkoissa oikein, eli vaikka siellä ultrassa näkyy keltarauhanen, niin se ei kai sit toimi kunnolla, kun menkat alkaa ovulaatiosta ja jatkuu sen kaksi viikkoa... Jotkut gynekologit on kai sitä mieltä, että keltarauhasen vajaatoiminta on hölynpölyä, mutta meijän klinikalla taitaa kaikkien alkionsiirtojen jälkeen "varmuuden vuoksi" luget jatkua muutaman viikon. En tiedä onko muut jatkaneet ihan sinne 12 viikolle asti. Minä aloin toki vähennellä 10 viikolla, jätin yhden tabletin pois, sitten 11 viikolla toisen ja sit loppu kokonaan. Joo minäki oon kuullut että tieteellistä näyttöä ei ole, mut ei oo toisaalta ilmeisesti haittaakaan, jos jatkaa sinne 12 viikolle. Kaikki nämä Klexanet, Luget, kortisonit ym taitaa olla ikuisesti tieteellisesti kestämättömällä pohjalla, kun eihän kukaan suostuisi lääkkeettömään verrokkiryhmään, kun alkiot on niin arvokkaita, että halutaan jokaista ainutlaatuista siirtokertaa kohti ottaa kaikki suht turvallisiksi mielletyt konstit käyttöön. Minäkin pistin Gonapepetylin pp6 ja lääkäri myönsi ihan suoraan, että ei siitä mitään näyttöä ole, oli kuullut vain jossain, että siitä saattaa olla hyötyä :) Toisaalta Klexane kai on ihan perusteltua vähintään toistuvissa keskenmenoissa, ja hyytymishäiriöissä, sehän on ihan järkeenkäypää. Mä jännitin ihan hirveenä sitä Lugen lopettamista, tuntu tosi oudolta ilman niitä ja saatoin yöllä herätä ihan kauhuissani, että oon unohtanut laittaa luget, kai mä pelkäsin, että se menee siitä kesken...

Tervetuloa kaikille uusille! Ja suuret onnittelut myös plussasta ja hoidoista onnistuneille :)

Leenu ja Toive, Kiva kuulla että kaikki ultrassa pieni sydän sykki ja kaikki hyvin.

Katiri, hienoa että supistukset vähentyneet ja olet pystynyt liikkumaan hyvin! Täälläkin päivittäin yrittänyt liikkua, kävellen lähinnä. Ei pysty kuitenkaan samalla tavalla kuin ennen. Se pitää vaan nyt hyväksyä ettei kroppa pysty samaan kuin ennen raskautta ja hyvä niin :)
Selkä on ollut väillä kovin kipeä... sairaslomalla nyt viikon ollut. Tuntuisi ainakin tällä hetkellä, että lepo ym. auttanut selkävaivaan.

Oletteko muuttaneet ruokailutottumuksia paljon? Muuttaneet terveellisemmäksi tms.?
Itse jotenkin "mietin" tarkemmin mitä tulee syötyä, toki ihan norm.kotiruokaa tulee syötyä. Lähinnä kasvisten määrää ja aterioiden määrää olen lisännyt. Karkkien syöntiä olen vähentänyt, vaikka vaikealle se välillä tuntuukin, kun himo iskee :D

Onko teillä, jotka olette yli rv20, ollut jo sokerirasitus? Ensi viikolla on neuvola, joten eiköhän siellä varata aika sinne. Kuvittelin että se tulisi aiemmin, mutta muuta kun iän puolesta en sokerirasitukseen joudu. Johtuisko siitä.
Seuraavalla neuvolakäynnillä varmasti ne Kelan paperitkin pääsee täyttämään ja pakettia odottelemaan... :)

Millyk: mulla oli sokerirasitus vasta 26-viikolla, iän takia minäki kävin, ei muuten. Söin periaatteessa tosi vähän 20-viikolle asti, koska sinne asti oli pahoinvointia ja se mitä söin oli näkkileipää, maitoa, viilejä, appelsiineja.. Sen jälkeen aloin syödä tosi terveellisesti, luonnostaan sitä on lisännyt raakojen kasvisten ja hedelmien syöntiä, rasvatonta maitoa juon paljon ja me yritetään syödä kalaa pari kertaa viikossa. Mut sit vastapainoksi herkut on alkanut maistua liianki hyvin! Monta kuukautta meni ilman herkkuja, mut nyt varmaan pidän vireystilaa yllä töiden jälkeen herkuttelulla. Mulla varmaan raskaushormonit väsyttää tai sit öinen heräily vessaan. Toisaalta olen miettinyt, että monilla raskausdiabetes oireilee väsymyksellä, että pitäisköhän mennä uudelleen rasitukseen. Koska koen kuitenkin nukkuvani ihan hyvin ja liikunkin nykyään melkein päivittäin. Kiloja tuli 24 viikkoon mennessä 2, sen jälkeen 6 muutamassa viikossa, nyt on onneksi pysähtynyt tuohon 8:n lisäkiloon.

RBB 31+5

Heippa.:)

Minulla on sokerirasitus jo vk15-16, koska kuulun riskiryhmään sukurasitteen (hieman myös painonkin) vuoksi. Kauhulla odotan sitä, koska epäilen etten saa litkua juotua. Kaikki keinotekoinen ällöttää ja makea kuvottaa. En tiedä miksi "joudun" siihen, koska mittailen säännöllisesti sokereitani kotona ja ne ovat aina olleet ja yhä koko ajan hyvät.. :|

Täällä huolena/vaivana yhä satunnainen ruskea tuhru..syytä vuodoille ja tuhrulle ei löytynyt. Voiko olla joku tulehdus..?

Olo on myös tukala ajoittain syömisen jälkeen, koska en ole sisäistänyt ettei vatsaan/suolistoon mahdu samalla tavalla tavaraa kuin normaalisti. Nälkä on 2 tunnin välein.. ja vatsa on pullahtanut jonkin verran.

Pieniä jatkuvia tuntemuksia, jomotuksia, tykytyksiä, kiristyksiä ja nippailuja on alavatsa-aluuella.

Tulisi jo viikkoja enemmän, että keskenmenohuoli muuttuisi muunlaiseksi huoleksi. :D

Huomenna viikkoja 14+0!!! Jeee! :)

Leenu, onnittelut sykkeen näkemisestä ja muutekin hyvistä ultrakuulumisista. :)

Mulla on ohjeena jatkaa tukilääkityksiä (Lugesteron 3x200mg ja Estradot-laastari 150mg) rv 11+6 asti. Lopetan lääkkeet vähitellen vähentäen. Mulla plussa tuli siis lääkkeellisestä PAS:sista. Omaan kiertoon tehdyssä PAS:sissa lääkkeet saisi lopettaa aiemmin. Mulle lääkäri myös sanoi, että heillä on ollut suunnitelmissa lyhentää tukilääkitysten käyttöaikaa, mutta ennen uusia ohjeistuksia mennään vielä varman päälle.

Syömisiä en ole ihan kauheasti muuttanut. Tietenkään mitään kiellettyä en syö, mutta juurikaan terveellisempään suuntaan ei ole menty. :ashamed: Hedelmiä syön kyllä paljon enemmän kuin ennen, koska ne on hyviä välipaloja ja välipalat auttaa pitämään etovaa oloa pois. Salaattia syön yhtä huonosti kuin aiemminkin. Sen kanssa on pakko petrata. Herkut kyllä maistuu aika huonosti. Suklaata ei mene enää yhtä paljon kuin ennen. Se ei vaan enää maistu yhtä hyvältä.

Tänään iltapäivällä ensikäynnille neuvolaan! :)

Hydra 8+5
(ylihuomenna alkaa 10. raskausviikko! :O )

HOITOSYYLAMONESKO
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 25.4. neuvola
Fyi 22.4. rakenneultra
Hydrangea 2.6. neuvola

Päivitin oman LA:n ja oman neuvola/ultra kohdan. :)

Viimeksi muokattu:
Hydrangea, hyvää neuvolakäyntiä tälle päivälle :) Meillä taisi kestää 1,5h se ensimmäinen käynti. Oikein antoisa käynti monine lippuineen ja lappuineen.

LaaL, jospa pieni tuhru vuoto on tosiaan ihan vaaratonta. Jos ei muuta ole, kipua tai kutinaa. toivotaan ettei tulehduksesta ole kyse.
Massu siellä kasvaa kovaa vauhtia :) Itselläkin oli aikalailla noita erilaisia tuntemuksia noilla viikoilla.

RBB, Ok, en sitten ole myöhässä tulevan sokerirasituksen suhteen. eiköhän se ole tässä kuukauden sisällä tulossa.
Tässä pääsiäisen aikana on alkanut itsellekin herkut maistumaan, pääsiäiskarkit ym. Olishan elämä tosi tylsää jos välillä ilman herkuttelua! :)
Entäs alhainen hemoglobiini tuohon väsymykseen?

Aurinkoista pääsiäisen jälkeistä viikonalkua kaikille :cool:
Nyt ulos nauttimaan auringosta..

Lisäsin neuvolan. Taulukko ei luonnistunut oikein kopioimalla, joten jos joku voisi laittaa jossain vaiheessa.
:)

Neuvolat/ultrat
Millyk 25.4 Neuvola
IMD 31.3. lääkärineuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
Hydrangea 22.4. neuvola

Millyk, kiitti. :) Mä lisäsin sun neuvolan.

Päivitin vähän muutenkin tuota neuvola/ultra listaa ja otin pois jo menneitä tapahtumia.

Mä saan tänään varmaankin lähetteen nt-ultraa varten, joten pääsen pian varaamaan aikaa sinne ja lisäämään sen sitten listaan. :)

Fyi, onnea rakenneultraan! :) auroralle taas kivaa neuvolakäyntiä. :)

Viimeksi muokattu:
Eka neuvola takana. :) Täti oli mukava vähän vanhempi nainen. Otti hyvin huomioon mun keskenmenopelon, hoitoalkuisuuden ja myös miehen. :) Verenpaine ja hemoglobiini oli hyvät ja pissa puhdas. Keskusteltiin niistä kaikista perusasioista, mm. ruokavaliosta, perhevalmennuksesta, neuvola- ja lääkärikäynneistä jne. Verikokeessa käyn varmaan ensi viikolla ja varaan sitten sen jälkeen ajan nt-ultraan. Seuraava neuvola on 2.6. Saatiin iso nippu kirjoja ja lehtisiä kotiin luettavaksi. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, koska ne kuulemma kuuluu heidän laitteillaan vasta 11. viikolta alkaen. Vähän oon miettinyt dopplerin hankintaa ja taidan laittaa sen tilaukseen. :)

Leenu-77 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin :)

katiri Hyvä että lääkkeestä oli apua supisteluun ja oot päässyt liikkeelle :) Mulle neuvolassa suositeltiin tänään tukivyötä, kun kerroin että nyt usein kävellessä alkaa supistella. Täytyy kokeilla kun olis ihanaa jos pääsisi tonne kevätsäähän enemmän ulkoilemaan...

Hydrangea Kiva että neuvolakäynti meni hyvin :) Mulla on hyvät kokemukset dopplerista ja ainakin itsellä se rauhoitti paljon mieltä, vaikka liikkeitä alkoikin sitten tuntumaan jossain kohtaa, niin useita viikkoa tuli kuunneltua pikkuista monta kertaa viikossa.

Toinen sokerirasitus on nyt varattu viikolle 27+. Kävin ekan kerran jo joskus 15+ viikolla pco-epäilyn takia ja silloin arvot oli hyvät. Toivottavasti ei olisi häikkää nytkään. Mulla se meni ihan ok, tylsää meinasi vaan tulla istuessa, joten luettavaa kannattaa ottaa mukaan. Se litku oli kyllä kieltämättä aika pahaa.

Syömiset mulla on ollut vähän mitä on, syön paljon kasviksia ja hedelmiä ja proteiinin saantia jne oon seuraillut, mutta herkkuja menee liikaa :ashamed: Varsinkin nyt pääsiäisen jälkeen on turvonnut ja ällöttävä olo kaikesta herkuttelusta. Yritän nyt palata ruotuun että herkut jäisi vain viikonlopuille. Niin helposti sitä töissäkin ottaa suklaata, pullaa tms kahvipöydästä nyt "nälkäisenä ja väsyneenä"...

Tänään kävin neuvolassa. Paino on jatkanut tasaista nousuaan ja nyt 25+5 on tullut lähtöpainoon noin 10 kg ja paino on sellaisilla kymmenlukemilla ettei oo aiemmin ollut. Toivoisin että ei enää tulis kuin 3-5 kiloa, joten senkin kannalta ylimääräinen herkuttelu saisi jäädä...luotan kyllä, että ylimääräiset kilot sulaa imettäessä ja kun pääsee taas liikkumaan, mutta en halusi silti yli 15 kg kerätä...!

Sf- mitta oli 25 cm ja pompsahtanut yläkäyrälle. Potkut on ruvennut tuntumaankin ihmeellisen ylhäällä, reilusti navan yläpuolella... Hemoglobiini oli onneksi vihdoin kääntynyt nousuun tupla-annoksella rautalisää. On ollutkin vähän virkeämpi olo taas.

Fyi
Leenu, onnea sykkeestä! :heart:

Mukavaa, että Hydralla oli kiva täti neuvolassa. Meilläkin on jo lähellä eläkeikää oleva täti. =)

Sokerirasituksesta ei ole neuvolassa ollut puhetta, täytyypä kysäistä seuraavalla kerralla.

Ruokailutottumuksista: aika samalla tavalla syön kuin ennenkin (poislukien ilmeiset). Makeaa menee paljon vähemmän kuin ennen, ei vaan tee enää mieli. Mies kokkaa ruuat alusta loppuun, joten lisäaineita ollaan vältelty ennenkin. Nyt ehkä vieläkin tarkemmin.

ON. Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikista peloista huolimatta pikkuinen voi ja kasvaa kuten pitääkin. :) Oli jo pää alaspäin, mutta mahtuuhan tuo vielä kääntymään...Kovasti pieneltä tyttöseltä näytti. :heart:

Mulle voi päivittää neuvolan 5.5.

FYI 20+3

Viimeksi muokattu:
Leenu-77, onnea sykkeestä! :)

Millyk, sokerirasituksesta. Mulle ohjeistettiin neuvolassa varaamaan labrasta aika sokerirasitukseen rv24-26 ja olen menossa siihen perjantaina. Käsitin että täällä kaikki ensisynnyttäjät menisi siihen. Vai olikohan siinä joku ikäkriteeri myös (?). No, joka tapauksessa olen menossa siihen tällä viikolla. Varmaan sinäkin saat neuvolasta ohjeet siihen.
Ruokavaliosta: Raskaus on motivoinut syömään jonkin verran terveellisemmin. Ihan perus kotiruokaa, salaatteja, hedelmiä ja kasviksia. Mutta nyt muutaman viimeisen viikon ajan oon vähän repsahtanu ja herkutellut ihan liikaa. Tää sairasloman toimettomuus on varmaan vaikuttanut asiaan. Ja sitten kun paino ei oo noussut kuin yhteensä n.3kg, niin oon jotenkin "antanu itselleni luvan" herkutella, vaikka tiedän ettei pitäis. Nyt sitten viimeisen viikon aikana paino onkin noussut melkein kilon! Täytyy yrittää vähän tsempata.

Hydra, kiva että eka neuvola meni hyvin. Se kotidoppler tuli täälläkin hankittua alkuraskaudessa, vaikka ensin ajattelin etten lähde sellasiin "hömpötyksiin". Se oli kuitenkin tosi hyvä hankinta, sykkeitä tuli kuunneltua välillä melkein päivittäin. Mä sain sen muistaakseni joskus 11+ viikolla ja silloin syke jo kuului. Nyt kun vauvan liikkeet jo tuntuu niin voimakkaina niin sitä ei enää juurikaan tule käytettyä. Mutta suosittelen!

LaaL, mullakin oli vielä noilla viikoilla kaikenlaisia nipistyksiä, repäisykipuja ja vihlontoja alavatsalla. Kohtu siellä kasvaa ja ne kuuluu asiaan. Mutta tiedän että huoli on kova ja tietysti vielä tuhruvuotokin huolestuttaa :/ koita ottaa rauhassa ja olla murehtimatta liikoja.

Aurora, mä hankin muutama viikko sitten sellaisen Anita-tukivyön. Se on ollut hyvä just kävellessä ja kotonakin esim. ruokaa laittaessa, siivoillessa tms pientä kotityötä tehdessä. Mutta sitten pidempään istuessa se alkaa tuntua tukalalta. Hyvä hankinta. Ehdoton ainakin mulle jos vielä palailen töihin, kun töissä on paljon seisomista ja kävelemistä.

Fyi onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta <3. Jotenkin se pieni ihminen muuttuu konkreettisemmaksi kun ultrassa näkee että kaikki on kunnossa ja tietää jo kumpaa sukupuolta odottaa. :)

Mä kävin tänään työpaikalla ja täytettiin yhdessä esimiehen kanssa äitiysvapaa ja vanhempainvapaa-hakemukset. Enää reilu pari kuukautta äitiysvapaan alkamiseen :)

katiri 24+2

Kiitos kannustuksista.:heart:

Olen niin väsynyt tähän pelkoon ja epävarmuuteen..doppleria minäkin harkitsen, jos huomenna vielä neuvolassa kaikki ok.

Laitoin eilen canesten combin kapselin(ilman asetinta) ja hieman voidetta. En ollut enää edes varma, että oliko hiivaa vai vain jotain epämääräisiä kutinakihelmöintejä. Lääkäri sanoi että canesten on ehdoton ykkönen.
Nyt yöllä oli taas vuoto runsastunut..ei onneksi housuihin asti, mutta aamulla paperi oli tummasta verestä märkä. :( :O Voikohan canesten tehdä sen?

Mistä tiedän onko minulla kuivat limakalvot? Viikko sitten tutkimuksissa kaikki näytti hyvältä..niin kai se lääkäri olisi huomannut jos olisi kuivuutta.. vai olisiko?

Lisäksi mietin, että nykyään kun joutuu käymään pissalla niin paljon useammin, että bakteerit varmasti alapäässä lisääntyy ja muuttuu radikaalisti. Ja kuitenkin ylimääräisiä pesuja pitäisi välttää, mutta onko se "pissa" siellä sitten luonnollisempi kuin pieni suihkutus.. :confused:

Miksei tämä jo helpotu..liikaa kysymyksiä..liikaa huonoja tarinoita ja kokemuksia..liikaa pelkoa ja liian vähän luottamista omaan kroppaan. Olen väsynyt, koska öisin herään monesti "tunnustelemaan" onko alushousut märät tai valunko jotain..Huominen neuvolakin jännittää..mitä jos.. mitäs jos..

Joko pääsen lataamoon? :whistle: ;)

vk 14+1

Viimeksi muokattu:
aurora, muakin vähän stressaa painonnousu. Merkkasin neuvolan esitietolomakkeeseen 2 kg pienemmän painon, mitä vaaka näytti neuvolassa eilen. Tosin siellä punnitaan vaatteet päällä. Luulen silti, että nyt on kuitenkin tullut ainakin kilo painoa lisää, vaikka sitä ei kai tässä vaiheessa vielä saisi tulla. Neuvolan täti sanoi kuitenkin, että koska oon hoikka, niin mulle painoa saakin kertyä jo ihan sen takia, että imetys lähtee käyntiin synnytyksen jälkeen. Ja eikai toi kilo vielä muutenkaan maailmanloppu ole. Ihan valtavaksi en kuitenkaan haluaisi lihoa, koska oon niin lyhyt.

Fyi, mahtavaa. Onnittelut tyttöveikkauksesta. :heart:

katiri, no eipä ole sulla enää pitkää pätkää töitä jäljellä. :)

LaaL, voi kurjuus, kun sua vaivaa noi vuodot. :( Voin vain kuvitella, kuinka paljon ne aiheuttaa stressiä ja huolta. Toivottavasti neuvolassa on kuitenkin kaikki hyvin.

Täälläkin vuodettiin taas eilen illalla. :( Juuri kun oli päivällä päässyt neuvolassa hehkuttaan, että vuotoja ei ole ollut. Oli onneksi vaan rusehtavaa vuotoa, eikä sitä tullut kovinkaan paljoa. Mietin illalla, että pitäisikö tänään soittaa neuvolaan tai hoitopaikkaan, mutta en ole nyt toistaiseksi soittanut, kun vuoto näyttää loppuneen. Pyöriskelin kuitenkin huolissani koko yön sängyssä. Tulipa siinä sitten varattua verikoeaikakin joskus kolmelta yöllä. :D Sinne meen 5.5. eli rv 10+4. Vielä täytyisi soitella nt-ultraan aikaa. Verikoetulokset tulee noin viikossa ja ne täytyy ottaa ultraan mukaan, koska riskiluvut lasketaan siellä heti ja niitä ei tarvi siis odotella postin kautta. Joten ehkä rv 12 alkuun yritän saada aikaa.

Hydra 8+6

Fyi Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta, ihanaa! :flower: Tässä ketjussa näyttäisi, että tyttö/poikajakauma on aika tasainen :D

Laal Inhottavaa noi vuodot ja tulehdusoireet. Voisikohan neuvolan kautta mahdollisia tulehduksia testata... Sehän voi hyvin olla, että vuodot tulee sieltä emättimen limakalvoilta, jos ultrassakaan ei mitään näkynyt. Mulla kun oli hematooma kohdussa, niin vuotokohta näkyi selkeästi ultrassa.

Hydra Mulla alkoi painonnousu jo ihan alussa, ekalla neuvolakäynnillä oli tullut jo pari kiloa. Varmasti siis turvotustakin jne... en oo turhia stressaillut, kun hoitojen aikana lääkäri sanoi, että painoa vois olla enemmänkin. Mutta nyt +10 kg myöhemmin alkaa jo vähän ahdistaa... Kurjaa että vuotoa on vielä välillä! Toivottavasti jo pian loppuu.

HOITOSYYLAMONESKO
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 25.4. neuvola
Fyi 5.5. neuvola
aurora* 21.5. neuvola
Hydrangea 2.6. neuvola

Päivitin Fyi:n ja omat neuvola-ajat.

LaaL, kurjaa tuo vuotelu ja siitä johtuva epävarmuus. Toivottavasti saisit huomenna neuvolassa vastauksia kysymyksiisi. Ainakin saat varmasti hetkeksi varmuutta jos neuvolassa dopplerilla sydänäänet kuuluu hyvin. Tsemppiä kovasti!

Hydrangea, inhottavaa että sullakin vuotelut vaivaa. Ja yöunetkin oot menettänyt sen takia :/ Hyvä että vuoto kuitenkin loppui.

Hei, tuntuu hyvin epätodelliselta ja ihanalta ilmoittautua mukaan plussanneisiin. :)

Taustalla on PCO ja reilun kolmen ja puolen vuoden raskaustoive monine OI-hoitoineen ja inseminaatioineen ilman ainuttakaan tärppiä. Viime marraskussa oli eka IVF-hoito, jossa ei hypeririskin vuoksi päästy tuoresiirtoon, mutta alkioita saatiin hyvin. Alkionsiirrot on tehty lääkkeellisiin kiertoihin, ja nyt 3. PAS näyttäisi onnistuneen :)

2-päiväinen alkio siirrettiin 11.4. ja eilen sain elämäni ensimmäisen hailakan plussan liuskatestiin, tänään digitesti ilmoitti "raskaana 2-3" ja aamun verikokeen mukaan klinikkakin pitää mua raskautuneena! :)

Olo on jotain hämmentyneen, onnellisen, pelokkaan ja toiveikkaan sekamelskaa :).

Yhteistyössä