Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Chiarina46, post: 34127587, member: 149433"]</p><p>Moikka!</p><p>Ulkomailta palattu. Ultrassa tuli positiivinen yllätys heti - tai siis tavallaan. Lääkäri ultrasi ja totesi, että onhan tuo kohdun limakalvo ihan hyvä: 6-9 mm paksuus - mulla on kuulemma epäsäännöllisen mallinen se limakalvo. Hän löysi myös "väliseinän", joka oli Suomessa jo nähty. Arveli, että tämä on tullut viimeisimmän hysteroskopian seurauksena. Joka tapauksessa lääkäri tuli siihen tulokseen, että ovat Suomessa mitanneet tämän paksuuden limakalvon paksuutena, kun sen paksuus 4 mm ja se oli viimeisin mittaus Suomesta. Tuli kyllä epäuskoinen olo, kun Suomessa juurikin lääkäri sitten pahoitteli, että limakalvo on niin ohut ja mulla on jo ikää, jne.</p><p></p><p>Ultrassa kuitenkin todettiin, että ERA-testi on mahdollista tehdä. Tämä olikin hyvä juttu, koska muuten tulisi yksi käynti lisää.</p><p></p><p>Minulle tehtiin sellainen diagnostinen hysteroskopia. Ilokseni kohtuontelosta ei löytynyt enää mitään muuta yllättävää: kystia tai polyyppeja. Hysteroskopia tehtiin nukutuksessa (45 min meni ehkä esivalmisteluineen ja heräämiseen) ja tuo "väliseinä" poistettiin, otettiin eri näytteitä ja sitten otettiin limakalvolta näyte ERA-testiä varten.</p><p></p><p>Hysteroskopian lopulliset tulokset tulee viikon päästä ja ERA-testin tulokset 3 viikon päästä. Hysteroskopian jäljiltä tuli taas kunnon lääkearsenaali: mm 5 kankkuun pistettävää piikkiä (3 päivän välein). Ilmeisesti sitä varten, ettei viimeisimmän hysteroskopian jäljiltä tule vastaavaa ja lisäksi oli joku tulehdus. Menin ihan paniikkiin tuosta lääkemäärästä: sain pitkän listan lääkkeistä ja antoivat niitä sitten apteekista: osa pitää olla kylmössä - osassa paikallista kieltä, niin piti vähän tsekata, että mikä on mitäkin. Joku puuttui ja sit yllätyksenä oli 5 katetria....Onneksi mulla oli kumppanuusvanhempi mukana reissussa. Hän on tolkun mies ja hän otti homman haltuun, kun mulla välillä tuli pieni paniikki ja olin myös vähän hormonipäissäni. Tavattiin täällä muitakin potilaita: pohjoismaista ja lisäksi oli myös muutama 45-50v juurikin.</p><p></p><p>Edelleen hyvä kuva klinikasta ja huolellista suunnittelua, mutta harmittaa välillä, kun käyttävät vanhoja pohjia, niin pakko varmistaa, että ovatko asiat oikein?Nytkin mietin, että mitä ihmettä teen inseminaatio-katetreilla. Tosin yksi lääke on suppo emättimeen ja rektumiinkin pitää jotain laittaa, mutta kai tollaisella mennään kuitenkin kohtuun saakka.</p><p></p><p>No anyway. 1-3 viikon päästä selviää vähän siirtoaikataulua ja ERA-testin tulosta ja nyt on pakko myös ruveta dietille, tms, kun mulla verensokeri pikkasen yli viiterajan ja sellainen ALAT-arvo myös koholla vähän. Siirtoa ei kuulemma tehdä ennenkuin nää on kohdillaan. Mulla on onneksi juttuja, mistä tiedän, että pitäisi vähentää ja liikuntaa pitäisi myös lisätä.</p><p></p><p>Nyt oon toipunut lääkearsenaalista ja progesteronipistokset on nyt tauolla ainakin siirtokiertoon asti. Pistivät mulle kankkuun ekan pistokseen ja kertoivat, että mihin pitää laittaa. Loput mun pitänee tuikata itse. Mä olin kuullut näistä ja niin toivonut, etten näitä kohtaisi. Tuntuu jotenkin hankalalta. Mutta jostain löytyy sisu näihinkin.</p><p></p><p>Kumppanuusvanhempi oli ihana, kun hän tuli jokaiselle käynnille mukaan tai siis odotti odotushuoneessa ja onhan tämä tärkeä asia hänellekin tietenkin. Näissä kaikki koskee yleensä naista, joten miehet valitettavasti jää ulkopuolelle.</p><p></p><p>Mä olin jo ihan epätoivoinen tuon kohdun limakalvon kanssa. Nyt sitten mietin, että mistä löydän luotettavan lääkärin, joka osaa mitata oikeasta kohdasta tuon limakalvon, mutta ehkä saan jonkun kuvan klinikalta malliksi, tms.</p><p></p><p>Tämmöistä kertoivat:</p><p>-alkionsiirrossa 80 % on kiinni alkiosta ja 20 % naisen tilasta. Tämä on lohduttavaa</p><p>-69 %:lla on verenvuotoa ekan kolmanneksen aikana, mutta tällöin sitten pitäis säädellä lääkityksen määrää, jotta vuoto saadaan loppumaan. Ja useimmiten raskaus jatkuu kuitenkin normaalisti. Keskenmenot on sitten asia erikseen, mutta joku joskus jo aikaisemmin puhui jostain Virossa annettavasta lääkkeestä, jolla saadaan keskenmeno estettyä.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Chiarina46, post: 34127587, member: 149433"] Moikka! Ulkomailta palattu. Ultrassa tuli positiivinen yllätys heti - tai siis tavallaan. Lääkäri ultrasi ja totesi, että onhan tuo kohdun limakalvo ihan hyvä: 6-9 mm paksuus - mulla on kuulemma epäsäännöllisen mallinen se limakalvo. Hän löysi myös "väliseinän", joka oli Suomessa jo nähty. Arveli, että tämä on tullut viimeisimmän hysteroskopian seurauksena. Joka tapauksessa lääkäri tuli siihen tulokseen, että ovat Suomessa mitanneet tämän paksuuden limakalvon paksuutena, kun sen paksuus 4 mm ja se oli viimeisin mittaus Suomesta. Tuli kyllä epäuskoinen olo, kun Suomessa juurikin lääkäri sitten pahoitteli, että limakalvo on niin ohut ja mulla on jo ikää, jne. Ultrassa kuitenkin todettiin, että ERA-testi on mahdollista tehdä. Tämä olikin hyvä juttu, koska muuten tulisi yksi käynti lisää. Minulle tehtiin sellainen diagnostinen hysteroskopia. Ilokseni kohtuontelosta ei löytynyt enää mitään muuta yllättävää: kystia tai polyyppeja. Hysteroskopia tehtiin nukutuksessa (45 min meni ehkä esivalmisteluineen ja heräämiseen) ja tuo "väliseinä" poistettiin, otettiin eri näytteitä ja sitten otettiin limakalvolta näyte ERA-testiä varten. Hysteroskopian lopulliset tulokset tulee viikon päästä ja ERA-testin tulokset 3 viikon päästä. Hysteroskopian jäljiltä tuli taas kunnon lääkearsenaali: mm 5 kankkuun pistettävää piikkiä (3 päivän välein). Ilmeisesti sitä varten, ettei viimeisimmän hysteroskopian jäljiltä tule vastaavaa ja lisäksi oli joku tulehdus. Menin ihan paniikkiin tuosta lääkemäärästä: sain pitkän listan lääkkeistä ja antoivat niitä sitten apteekista: osa pitää olla kylmössä - osassa paikallista kieltä, niin piti vähän tsekata, että mikä on mitäkin. Joku puuttui ja sit yllätyksenä oli 5 katetria....Onneksi mulla oli kumppanuusvanhempi mukana reissussa. Hän on tolkun mies ja hän otti homman haltuun, kun mulla välillä tuli pieni paniikki ja olin myös vähän hormonipäissäni. Tavattiin täällä muitakin potilaita: pohjoismaista ja lisäksi oli myös muutama 45-50v juurikin. Edelleen hyvä kuva klinikasta ja huolellista suunnittelua, mutta harmittaa välillä, kun käyttävät vanhoja pohjia, niin pakko varmistaa, että ovatko asiat oikein?Nytkin mietin, että mitä ihmettä teen inseminaatio-katetreilla. Tosin yksi lääke on suppo emättimeen ja rektumiinkin pitää jotain laittaa, mutta kai tollaisella mennään kuitenkin kohtuun saakka. No anyway. 1-3 viikon päästä selviää vähän siirtoaikataulua ja ERA-testin tulosta ja nyt on pakko myös ruveta dietille, tms, kun mulla verensokeri pikkasen yli viiterajan ja sellainen ALAT-arvo myös koholla vähän. Siirtoa ei kuulemma tehdä ennenkuin nää on kohdillaan. Mulla on onneksi juttuja, mistä tiedän, että pitäisi vähentää ja liikuntaa pitäisi myös lisätä. Nyt oon toipunut lääkearsenaalista ja progesteronipistokset on nyt tauolla ainakin siirtokiertoon asti. Pistivät mulle kankkuun ekan pistokseen ja kertoivat, että mihin pitää laittaa. Loput mun pitänee tuikata itse. Mä olin kuullut näistä ja niin toivonut, etten näitä kohtaisi. Tuntuu jotenkin hankalalta. Mutta jostain löytyy sisu näihinkin. Kumppanuusvanhempi oli ihana, kun hän tuli jokaiselle käynnille mukaan tai siis odotti odotushuoneessa ja onhan tämä tärkeä asia hänellekin tietenkin. Näissä kaikki koskee yleensä naista, joten miehet valitettavasti jää ulkopuolelle. Mä olin jo ihan epätoivoinen tuon kohdun limakalvon kanssa. Nyt sitten mietin, että mistä löydän luotettavan lääkärin, joka osaa mitata oikeasta kohdasta tuon limakalvon, mutta ehkä saan jonkun kuvan klinikalta malliksi, tms. Tämmöistä kertoivat: -alkionsiirrossa 80 % on kiinni alkiosta ja 20 % naisen tilasta. Tämä on lohduttavaa -69 %:lla on verenvuotoa ekan kolmanneksen aikana, mutta tällöin sitten pitäis säädellä lääkityksen määrää, jotta vuoto saadaan loppumaan. Ja useimmiten raskaus jatkuu kuitenkin normaalisti. Keskenmenot on sitten asia erikseen, mutta joku joskus jo aikaisemmin puhui jostain Virossa annettavasta lääkkeestä, jolla saadaan keskenmeno estettyä. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa SISILISKO?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Mitä ihmettä on tapahtunut Mar-a-Lagossa? X:ssä kerrottua: Kaksi ambulanssia
10 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Luku- ja kirjoitustaidottomana Suomeen tullut Akok Bol on ollut työttömänä lähes 15 vuotta – "Suomessa pitää lukea, että saa töitä""
28 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
"Naiset jättävät Suomessa perustamatta yrityksiä epäonnistumisen pelon vuoksi"
33 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Pikkujoulut tänään
Tänään 08:46
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Ulla Appelsin kirjoitti taas hyvin
Tänään 07:43
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
BREAKING NEWS: Orpo teki natsitervehdyksen !
Tänään 00:07
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Eurooppa on energian suhteen Venäjän armoilla, tavaroissa Kiinan armoilla, syntyvyydessä Afrikan armoilla ja puolustuksessa USA:n armoilla"
Eilen 23:35
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Lebakkopariskunta karisti USAn pölyt jaloistansa, koska Donald Trump voitti pressavaalit
Eilen 22:47
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 10K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 829
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 782
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 581
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 553
Aihe vapaa
6.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 491
Aihe vapaa
7.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 482
Aihe vapaa
8.
Vasemmistolainen lehdistö paljasti Putinille Ukrainan saaneen luvan iskeä amerikkalaisohjuksilla Venäjän maaperälle
Started by vierailija
Sunnuntai klo 21:33
Luettu: 397
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Haaveena vauva 2025
Latest: vierailija
1 min sitten
Lapsen saaminen
2.
Eläkkeet ylivoimaisesti suurin osa 78 mrd euron sosiaalimenoista
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
K/B-komposti
4 min sitten
Aihe vapaa
4.
Missä ovat uudet tiedot toimeentulotukiasiakkaiden määrästä Suomessa?
5 min sitten
Aihe vapaa
5.
"Naiset jättävät Suomessa perustamatta yrityksiä epäonnistumisen pelon vuoksi"
6 min sitten
Aihe vapaa
6.
Mitä ihmettä on tapahtunut Mar-a-Lagossa? X:ssä kerrottua: Kaksi ambulanssia
10 min sitten
Aihe vapaa
7.
"Luku- ja kirjoitustaidottomana Suomeen tullut Akok Bol on ollut työttömänä lähes 15 vuotta – "Suomessa pitää lukea, että saa töitä""
13 min sitten
Aihe vapaa
8.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
24 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville
Bottom