IVF-hoitojen aloitus ehkäisypillereillä nenäsumutteen sijasta?

s80
Kuulemma ainakin Tampereen AVA-klinikalla käytetään "jarruhoitona" ihan tavallisia ehkäisypillereitä. Onko kellään tästä kokemusta? Riittikö kolmen viikon hoito vai kestääkö jarrutteluvaihe silloin kauemmin?
 
cosmis
Moi,

asun Saksassa ja täällä mulle aloitettiin eka hoito myös ehkäisypillereillä (hassua tässä yhteydessä), jotta munasarjat "rauhoittuisivat". Mulle riitti alle kolmen viikon pillerinpopsinta, söin kai jotain 18-19 pillleriä ja sitten aloitettiin piikittely.

Onnea hoitoihin!!
 
Minä myös käyttänyt e-pillereitä ennen pistoshoitoa. Hoitopaikkana TYKS. Ekassa hoitojaksossa söin kolme viikkoa ja toisessa neljä. Pillereiden etu on myös se, että niillä saadaan tyhjennysvuoto alkamaan haluttuna päivänä (julkisella ainakin tärkeää). Varsinainen pistoshoito olikin sitten normaali 'lyhyt' -kaava.
 
Myös minä aloitin pillereillä. Normaali kolme viikkoa ja sitten alkoikin piikit. Lisäksi minulla oli koko hoidon ajan kortisoni käytössä ehkäisemään jonkinlaista elimistön hylkimisreaktiota tms.. en tiedä tarkkaan. Hoidot toteutettiin yksityisellä klinikalla helsingissä ja voin sanoa että kannatti. Nyt rv 11+5 kaksoset masussa monen vuoden yrityksen jälkeen! Onnea kaikille hoitoihin, ei saa koskaan luovuttaa!
 
Keiju07
Samoin täällä. Kolme viikkoa (normaalin liuskan verran) söin pillereitä, sitten kuvioon tulivat muistaakseni sekä sumut että piikit. Sumut taisivat alkaa piikityksiä aiemmin, pillereiden kanssa päällekkäin (pitkä kaava). Pillereillä tosiaan rauhoiteltiin munasarjoja ja saatiin ajoitukset kohdalleen. Oli aika shokki tällaiselle hätäräpylle tuo "ylimääräinen" pillerikuukausi, mutta tuotti tulosta: IVF-vauva masussa rv 29.
 

Yhteistyössä