IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

ON: Täällä sumuttelut on menneet muuten kivasti, mutta Synarella ilmeisesti on järkyttävien päänsärkyjen aiheuttaja.:| Onko kenellekään muulla tullut päänsärkyä kyseisestä sumutteesta? Keskiviikkona ois ensimmäinen UÄ ja piikittelyjen aloitus ilmeisesti - vähän jänskättää, että mitä siellä sanotaan tai oikeastaan, että toimiiko kroppa niinkuin pitääkin.

Heippa, nega täälläkin. Jäädään nyt yritystauolle puoleksi vuodeksi-vuodeksi-pidemmäksikin. Katsotaan milloin jatketaan, jos jaksetaan. Säästellään yksityiselle ja otan muutaman hormonikilonkin tässä pois. Matkustellaan, opiskellaan. Mitä se nyt on --tehdään mitä halutaan kun meille kerran sellainen mahdollisuus suodaan :) Jaksamista kaikille ja voimia syksyyn ja koitoksiin.

valoa ja Guess82 Olen niin pahoillani..:hug: Se voi olla välillä ihan hyväkin hengähtää ja katsoa maailmaan muilla silmin. Ollaan mekin mietitty jo, että mihin vedetään takaraja. Mutta emme ole sitä vielä tehneet.

Nannukka81 Minulla oli ensimmäinen hoito (julkisella IVF/ICSI) pitkällä kaavalla, jossa sumuttelin synarelaa. Ite kärsin kanssa koko tuon sumuttelu ajan ärsyttävästä päänsärystä. Välillä kovempanakin. Ja olen lueskellut eri palstoilta, että muillakin esiintyy samaa.

ON: Perjantaina se sitten varmistui, että tiistaina on punktiopäivä. Folleja siellä on, mutta tarkkaa lukumäärää en tiedä. Ja tärkeintä kai se on, että saatais kypsiä munasoluja sopiva määrä. Ihme kyllä ei vielä jännitä hirveästi, mutta eiköhän sekin astu kuvaan jossain vaiheessa.

Kiva ois kuulla missä vaiheessa muut ovat menossa hoidoissa.

Moikka, viikko sitten maanantaina niistä yhdeksästä hedelmöittyneestä oli selvinnyt 3kpl ja niistä saatiin yks 8-soluinen alkio kyytiin, 2 jäi pakkaseen sitten. Mulla ei oo ollu erityisiä oireita, rinnat on kipeet, mikä varmaan johtuu lugeista. Alamahaan vihlaisee jos nousee tai istuu sähäkästi, luulisin että munasarjat reagoi edelleen punktion jäljiltä. Muuten on ollu normaali olo, lukuunottamatta flunssaa mikä on ollut just tän viikon päällä, toisaalta hyvä niin ei ole tullut tutkittua omaa oloaan niin paljon. :D Simpli: Mennään muuten parin päivän erolla melko samoilla linjoilla... jännää jännää... mulla tulee siis huomenna viikko alkion siirrosta. :)

Jade 84: Onko ollut tuntemuksia mitään flunssan lisäksi?

Täällä se haalea plussa ei ole vahvistunut eli olisko first singalin ihana ominaisuus väärä plussa. Miun olo tila ihan karmee. Lauantai illasta lähtien huono olo ja viime yönä maistu oksennus suussa ja tänään en saa aamu kahvia alas. Päähän koskee.

simpli & pp12

No ei mun mielestä mitään kummallista, välillä iskee hirmu väsymys ja ruoka ei oo kyl maistunut sillee niinku normaalisti ennen menkkoja. Yleensä syöminen lisääntyy aika tavalla... Joskus tulee veikeä verenmaku suuhun, en tiiä sit mistä johtuu, hampaita pestessä ei ikenet vuoda. :/ Otappa sitten selvää niin... Onks sulla luget käytössä? Nehän tekee vaikka mitä oloja...

Piikittelyjä takana neljä päivää... Edelleenkään en oo oikeen ollenkaan mukana tässä hoidossa ajatuksella... Nyt enempi kun lueskeli taas täältä ihmisten panikointia niin muistui mieleen että lienee piinapäivinä sentään tännekin tuo hysteria iskevän...

Jostain syystä menopur kirvelee ja kivistää pistettäessä... Nyt tulee myös pistokohtaan kipeä alue pariksi päiväksi... Todella outoa kun on tuotakin sontaa tullut jo piikiteltyä sekä inssit että eka IVF kierros ja nyt sitten alkaa sattuu...

Olen tehnyt itselleni ihmiskokeen... Olen jättänyt (täysin vapaaehtoiset beetasalpaajat) pois lähes kokonaan... Olen ottanut yhden nappulan pari päivää sitten ja tänään varmaan tarvii kans ottaa kun senverta takoo pumppu... Kyseinen lääke kuitenkin vaikuttaa mun kropassa niin laaja-alaisesti että miksipä ei vaikuttaisi tähänkin?? Jos sama lääke saa pois pahoinvoinnin ja jopa hikoilun niin miksipä se ei vaikuttaisi noihin alapään juttuihinkin?? Pakko kokeilla... oon suunnitellu testaavani sen poisjättöä monta vuotta mutta nyt aattelin selvitä tän 10 päivää ihan minimimäärällä...

Punktio lienee tasan viikon päästä... AHISTAAAA!!! Edellinen kerta ei ollu herkkua... Pakko se vaan on kestää...

Tsemppiä poppoolle ja pahoittelut neganneille... Mä jatkan koomailua jossain taustalla... Paljon helpommin menee aika kun EI roiku täällä... :D Niin ihanaa seuraa kun te olettekin.

Simpli: Näyttäisi siinä viiva kumminkin olevan... Ei muuta kuin toivotaan parasta nyt että vahvistuisi! Onkohan tosiaan niin että menkkojen pitäisi alkaa n.2vk pregnylin pistämisen jälkeen? Mulla tulis nyt ke iltana kaks viikkoo pistämisestä. Mä mietin että olisko aikaista tehdä testiä nyt kun siirrosta on viikko, alkio oli 3 päiväinen kun siirrettiin joten mitenhän se vaikuttaa sitten asiaan...? Ei kai mitenkään... Hitsi kun tää on tosiaan eka ivf niin ei osaa oikein odottaa mitään eikä ole mitään vertauskuvaa. Ei sais jännittää mut mitä muutakaan tässä nyt voi tehdä. :/

No sittenhän se kuulostaa entistä paremmalta sun kohdalla jos tuohon pregnyl hommaan uskois. Ja kyllähän tuo testikin jotain kertoo. :) No ei kai se auta kuin jännäillä vain pari pv vielä, pe aamuna olis verikoe.

Tuhnuttelu palasi taas tänä aamuna. Huomenna siirrosta 14pp ja sekös saa pelkäämään että täti punainenhan sieltä saapuu. Mun päähän koskee jo kolmatta päivää ja tää päivä on toistaiseksi pahin sillä saralla. Ihankun tässä ei olis jo ihan tarpeeksi kestettävää muutenkin...:stick:

Haluaisin vaan parkua täyttä kurkkua nyt...:'(

Heips!
simpli Toivon niin kovasti, että kaikki menis hyvin. Oletko tehnyt toisen merkkistä testiä?

ON: just kotiuduttu punktiosta ja olo on loistava. Humautus on sit loisto keksintö! Ja olokin selvis yllättävän nopeaan. 5 munasolua nyt vain saatiin ja huomenna soittaavat miten hedelmöittyminen sit menny. En vain tajua, et mikä mussa mättää kun noita muniksia tulee noin vähän aina. 1.IVF/ICSI=4 1 tuoresiirtoon, 2.ICSI=2 1 t.siirto 1 pakkaseen ja nyt 3.ICSI=5 ??. Nyt vain täytyy toivoa et ovat kaikki kypsiä ja hedelmöittys kaikki ja oisivat luokaltaan pakastuskelpoisia. Aaargghhh... Kun huomiseen on niin pitkä aika.

Simpli: Kyllä siellä vieläkin vaan viiva näkyy :) Älä heitä kirvestä kaivoon... Mä käyn ostaa kans tuon apteekin testin tänään, ilmoittelen kanssa sitten mitä näkyy. Olo ei ole muuttunut mitenkään, kuuma ja kylmä vuorotellen ja lämmöt koholla, hermoissa vikaa ollu viimeisen pari pv oikeen huolella! :kieh: En tiiä sitten... ei oikeen tiedä mitä uskoa mutta ajattelin oman pään takia tehdä sen testin niin tietääpähän sitten tilata lataamoon paikkaa jos tää hermotauti jatkuu khihih!! :D JA USKOKAA NAISET ETTÄ KYLLÄ MEILLÄ KAIKILLA VIELÄ ONNISTAA!! :hug:

Eipä näyttänyt testi mitään eli nega tuli. Nyt on siis reilu viikko alkion siirrosta että lasketaanko se tämä päivä sitten 8. päiväksi vai? Voihan olla että liian aikaista on mutta helpottaa omaa päätä ja verikokeeseen sitte perjantaina. :) Näillä mennään... :/

Hei,pakkooli tulla vielä kattoo tilanteita.

Jade84 Mun mielestä pp 8-9 on aivan liian aikaisin tuolle testille (oletan että on apteekin oma 25ml) ellet odota esim. kaksosia jolloin hcg voi olla jo tuossa vaiheessa sen verran korkealla, että näkyy testissä haamuna. Eli toivoa vielä on paljonkin =)

Mulle kävi eka IVF/ICSI hoidossa niin, että kotitestit näytti juurikin tuollaista viivaa ja olimme onnesta soikeita. Kunnes veritesti sitten tiputti äkisti meidät alas, hcg oli vain 36 ja siitä se sitten hiipui. Mutta en millään suostu uskomaan että sinulla simpli olisi nyt sama tilanne. EI SAA OLLA! Onko sulla veritesti vielä erikseen vai testailetko kotitestillä kuinka tilanne kehittyy?

Ei ole veri arvojen mittausta ellen saa kinuttua,siksi olen hermona. Sitten kun tiputtelee ja on välillä todella teräviä kipuja. Tuntuu että pää hajoaa kun ei vahvistu, mutta huomenna näen mitä digi sanoo ja sitten soittelenkin jo polille tilanteesta.

Simpli: Yritä kinuta se verikoe, mun mielestä se kuuluu asiaan, meidän poli sanoi niin etteivät ne muihin uskokkaan juuri näiden haamuviivojen vuoksi. Nicci: kyllä tosiaan on voinut olla aikaista, enkä lähde tuon enempää asiaa edes miettimään, perjantaina labraan sitten. Meillä kävi myös luomuplussan kanssa keväällä juuri noin, haalea viiva tuli tuohon apteekin testiin ja viikolla 5 meni sitten kesken eli se kävi vain hipaisemassa siellä seinämissä ja verikoe näytti 25. :/

Kinusin verikokeet ja kävin antamassa sen, tosi soittoa ei tullut joten kai se on odotettava aamuun. Tosin ei ole mitään odotettavaa enää kun vuoto muuttui veriseksi ja kipujakin on eli kesken taitaa mennä. Sain tänään apteekintestiin astetta vahvemman viivan joka on laiha lohtu.

Hei

simpli Ethän vielä luovuta, vasta sitten kun veritesti toisin määrää, jookos! Toisillahan voi olla kovaakin vuotoa ja kipuja juuri alussa, ilman että se tarkoittaisi keskenmenoa. Ymmärrän kyllä hyvin tunteesi ja mielialasi kun omasta tapauksesta ei ole niin kauan. Sitä ei halua uskoa mihinkään, ettei satuta itseään enempää.

Miksi hemmetissä kaiken pitää olla niin pirun hankalaa näissä asioissa? Eikö se riitä jo, että ei tule raskaaksi normaalisti, vaan vielä pitää sitten huolehtia kun plussan kotitestiin saa. On se vaan niin väärin.

ON: Meille tuli huippu uutisia aamulla. 5 muasolusta 4 oli hedelmöittynyt!!! Nyt vaan käsiä ristiin, että kestäisivät loppuun saakka, hoitaja uskalsi olla positiivinen tuoresiirron suhteen. Aamulla siis soittaavat, että siirretäänkö huomenna vai vasta perjantaina. Toivon niin että saataisiin pakkaseenkin jotain.

Voi Simpli... Ei ollu kivaa lukea tuota... :hug: Moneskos pv sulla oli nyt menossa? Pitiköhän se pregnylin pistäminen ollenkaan paikkaansa et 14pv siitä menkat alkais jos alkais... mulla tää piina vielä jatkuu, ei ole minkäänlaisia oireita kyllä mistään joten enpä minäkään hyvää vastausta odota huomiselta labralta. :( Tosin ei ole ollut vuotoja joten sen puolesta toivo elää. Nicci: meillä on pakkasessa tasan kaksi alkiota ja hieman pelottaa et jos nyt menee mönkään niin selviääkö niistä kumpikaan... Vitsin vitsi. Kyllä mietin juuri samaa että miks tän kaiken pitää olla niin vaikeaa, tää kaikki koittelee niin paljon parisuhdettakin että voi taivas.. Tosin siihen on luotettava että tää kaikki myös vahvistaa. Mä ihmettelen myös tätä oikeaa munasarjaa et miksi se on niin aran oloinen, liekö sinnekkin sitten kertynyt jotain nestettä kun punktion jälkeen ja viikko siitä se oli ok mut nyt sitten arkuus on palannut. Onko teillä muilla ollu samanmoista?

Yhteistyössä