IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Hienoa että taas on pari plussaa saatu aikaan!!! Onnea!!

Minä suihkin tuota saakelin järkyttävää kemikaalia nenääni ja kärsin. Mun makuhermot ei vaan kertakaikkiaan kestä sitä...

Tää hoitokierros on niin mennyt ohi... En ollenkaan tajua että kohta pitäis jo alkaa piikitellä ja sitten ollaankin jo punktiossa ja homma etenee... Mua ei oikeestaan jostain syystä kiinnosta... Kiinnostaa juu jollain tasolla ja haaveet alkaa taas nousemaan ja toivo hiipii esiin kolostaan, mutta ei oo mitään intoa keskittyä näihin mitenkään... En jaksa laskeskella koska olis punktio tai edes kattella koska piikittely alkoi viimeksi... Tiedän vaan että ensi viikolla pitäis mennä ultraan ja sillä sipuli...

Onko muilla käyny samalla tavalla??

Omiaan on varmaan tää ressi kaikesta muusta. Koiranpentu on pysyvästi sairas ja eläinlääkäriin on mennyt 2000 euroa parissa viikossa... Ikuinen lääkitys kahdesti päivässä kunnes kuolema meidät erottaa... (ikää pennulla 4kk ja risat) Että sellasen lapsenkorvikkeen sitten hommasin... Firman asioita en jaksais joitaa olleskaan ja omasta leipätyöstäkin lähtee ainut hyvä työkaveri pois... Eli harmittaa.... Todella harmitaaaaaaaaaaa.... Pääsin sentään psykologin pakeille ja sain ne vuoden psykoterapiat, mutta en oo saanu aikaseksi niitäkään varata... Jurkeleen saamaton kakkiainen.. Onneks sentään oon muistanu suihkia nenääni säännöllisesti...

Toivottavasti tämä tästä helpottaa lähiaikoina... Anteeksi taas tosi negatiivinen vuodattelu, mutta pakko oli taas päästää vähän höyryjä...

83yrittäjä voi että kun koirakin sairastaa! Ja toinen on noin pentu vielä :( Siitä saakin oikein tuplastressin, eikä mua ainakaan haittaa jos täällä käy olemassa välillä negatiivisellä mielellä. Mutta jospa hoito onnistuu hyvin kun et liikaa uhraa sille ajatusta?

Mä olen tänään roikkunut löyhässä hirressä meidän PAS:eek:n takia. Eilen sulatetut kaksi ei päässyt jatkoon ja sulattivat tänään sitten loput 3. Kaksi niistä oli sellaisia rajatapauksia jotka haettiin kyytiin. Ei oo oikein fiilistä nyt, ja jotenkin ajatukset hiipii 2.IVF:n suuntaan. Noh, ei pidä nuolaista ennekuin tipahtaa eli käydään nyt testissä ensin...
On se sekin, kun Jkl tutkiin keskussairaalassa ja hoidattaa yksityisellä, niin aamulla pitää jonottaa taas puhelimessa että saan ajan veritestiin kun ei ne sieltä klinikalta sitä anna... onko sopivan sekavaa?? Mulla ei mitään käsitystä alkoiden laadusta, kun sekin pitää kysyä keskussairaalasta vaikka klinikka on ne hoitanut. Huoh.
^Olis varmaan kiukkuketjuun pitänyt kirjoittaa tuo, anteeksi :D

Heippa kaikille. Meillä lääkkeellinen PAS (2 IVF 3 PAS) tehty, veritesti 8.10. 2-soluinen jämä siirrettiin, täytyy vähän miettiä missä viimeinen korvattava hoito tehdään, julkisesta pelkkää huonoa sanottavaa.

Uutena minäkin liityn nyt tänne näin syksyn tullen. Toki olen teidän ihanien naisten vaikeita ja rankkoja kokemuksia ja onnen pilkahduksia lukenut keväästä lähtien taustalla. :)

Olemme miesystäväni (minä 30v. ja mieheni 38v.) kanssa yrittäneet luomusti lasta noin pari vuotta. Ja monen menetetyn toiveen ja pettymyksen siivittämänä teimme alkukeväällä päätöksen, että lähdemme selvittämään miksi odotettua ja toivottua lasta ei kuulu. Kesän kynnyksellä sitten selvisi, että avokkini sperman laatu ei ole kovinkaan hyvä (tyypien laatu olematon ja ovat vielä hemmetti soikoon laiskoja liikkumaan). Mahdollisuus luomuraskauteen olematon! Miesystävälleni tämä oli ISON kriisin paikka. Hän ilmeisesti koki, että hän ei ole miehenä mitään kun emme voi luomusti lasta saada. Itse yritin olla tukena ja vakuuttaa, että minun silmissä hän on edelleen rakastamani mies ja lääketiede voi meitä todennäköisesti tässä auttaa.

Juhannuksen jälkeen kävimme sitten Oys:lla kuulemassa tuomiomme – ei muuta mahdollisuutta tällä hetkellä kaipaamme nyyttiin kuin IVF. Se oli aika musertava uutinen meille molemmille (olimme elätelleet myös muita mahdollisuuksia, kaikesta olemassa olevasta tiedosta huolimatta). Toisaalta se antoi sen mahdollisuuden pilkahduksen ja tutkija-miehelleni faktaa siihen, että meillä on edelleen mahdollisuuksia omaan nyyttiin. Tunteet myllersi pitkin kesää. Odotusta. Iloa. Surua. Menetyksen tunnetta. Epäreiluutta (saimme paljon perhe-uutisia läheisiltä). Lähinnä odotin/odotimme joka viikko, että milloin se kirje tulee ja tieto siitä, että tämä projekti liikahtaa taas pykälän eteenpäin (vaikka tiedossa meillä oli 4-6kk jono Oys:lla).

Ja nyt se kirje sitten tuli ison kasan liitteiden saattelemana, sumuttelu on aloitettu sunnuntaina 23.09. ja nyt tätä tylsää odottamista, että edes ne menkat alkaisi.. Punktio ajoittuneen kaiken mennessä hyvin viikolle 43. Jännittää! :) Ei oikein tiedä mitä odottaa. Mihin varautua. Teidän jakamista kokemuksista on ollut apua näin eka kertalaiselle – kiitos siitä kaikille teille ihanat naiset <3

Me ollaan oltu aika hissuksiin tästä lapsettomuus-”projektista”, koska me molemmat haluamme käydä tätä yhdessä läpi jatkuvilta kyselyiltä ja toteamuksilta ”kyllä se siitä. Keksikää jotain muuta tekemistä”. jne. Avokkini ei tietääkseni ole kenellekään puhunut ja minäkin vain läheisimmälle työkaverilleni, koska hän on lähes saman (munasolun luovuttajana ollut) käynyt jotakin vuosia sitten läpi.

Paljon on sekalaisia ja ailahtelevia ajatuksia eka kertalaisen mielessä; parhautta tähän on iltalenkit koiran kanssa syksyisen kirkkaan tähtitaivaan alla lehtien kahistessa jaloissa. <3

Onnea plussanneille ja piiiitkiä hermoja piinaajille! :) Ihanaa syksyä ja voimia jokaiselle ihanalle ainutlaatuiselle naiselle! :)

Hei kaikille :wave:

Simpli hieno saalis kertakaikkiaan

83yrittäjä kyllä se siitä. Mulla on ollut vähän samanlaisia fiiliksiä tämän alkaneen hoidon kanssa, mutta nyt on jo täysillä mukana. Käy vain juttelemassa asioista niin saat purkaa oloasi ja helpottaa (kokemusta on). Ja jätä "ei pakolliset" firman asiat tuonnemmaksi ja tee vain välttämätön (tästäkin kokemusta). Mulla kyllä leipä työssä on tällä hetkellä seesteinen tilanne ja hyvä näin. Ei tarvitse näiden hoitojen päälle ylimääräistä draamaa (olen nääs päättävässä asemassa sielläkin). Tsemppiä!

ON: Tänään käyty nollaultrassa ja pistely alkoi, Gonal-f 225/pv ja maanantaina seuraavaan ultraan. Toivon niin kovasti parempaa vastetta, kun on aiemmissa hoidoissa tullut muutama solu. ;)

Viimeksi muokattu:
Hei

Täällä käytiin tänään viimeisessä ultrassa ennen punktiota joka varmistui maanantaiksi. Hyperin riski suuri, kummallakin puolella oli ainakin 10-15 munista, vaikka annostus Puregonissa on ollut ilmeisesti suht pieni. Aloitus 150 iU ja viimeiset 4 pvää menty 125 iU annostuksella.

Lääkäri meinasi, että todennäköisesti ei siirtoon edes päästä, sillä hyperin vaara on sen verran suuri. Tuntuu melko surkealta. Kaikki nämä hormonit nyt turhaan ja ei siirtoon päästä. Pelottaa myöös minkä laatuisia nuo munikset ovat, joita tuolla on tulossa.

Lääkäri kertoi myös, että osa muniksist sen verran isoja että maanantaina punktio jo tehtävä.

Onko muilla ollut tilannetta, että punktio tehty mutta siirtoa ei. Lääkäri kertoi, että katsotaan kuitenkin ke se tilanne, että voidaanko siirtää, mutta epäili että ei onnistu.

Pitääkö nyt oottaa siis yhdet vai kahdet kuukautiset, että siirtoon päästään jos alkiot ovat ok?

Ja miten mahdollinen sairasloma, jos hyperin vaara suuri? onko pitempi vai sen perus 3 päivää vaan? Ja mitä sairaslomatodistukseen kirjoitetaan, jos kyseessä on hyper?

Oma kohtaisesti voin sanoa että jatkuu vielä kolmella päivällä jos kipuja ja nestettä munsarjoissa reilusti. Ite olen juuri punktion jälkeen ollut vielä sairaslomalla. Vasta tänään on ollut päivä jolloin voin kävellä ilman että menen kumaraan... Eli ainakin se 6 päivää on itelle todella kriittistä saada levätä pitkällään. Ja lääkäri on varoittanut että seuraavalla viikolla voi kipeytyä uudestaan ja miulla on fyysinen työ, jossa en voi istua vain koko päivää.

Moikka, täällä on aika paljon tuttuja keväiseltä inssipalstalta, sut ainakin muistan Scarleth. :) Olin siis myös siellä keväällä, yksi plussa saatiin aikaiseksi luomusti silloin kun tuli pakkotauko inssistä. Se sitten päättyi oikeastaan ennenkuin ehti alkaakkaan. Noh, kolme inssiä ei tuottanut minkäänlaista tulosta, selittämättömiä siis ollaan. Nyt sitten ivf-hoidot käynnissä, pe aamuna oli punktio, jumaliste että sattui, 12 munasolua löytyi ja hoitaja soitti aamulla että 9 oli hedelmöittynyt. :D Aikas lupaavalta vaikuttaa, toivotaan nyt vain että maanantaina uutiset olisivat yhtä hyviä. Mä ajattelin ehdottaa että laittaisivat 2 kyytiläistä vaikka sanoivat että yksi parempi tai kaksi heikompaa. Hmm... no, sen näkee sitten maanantaina. Onkos teitä muita samoilla aikatauluilla meneviä? Joilla siis olisi siirto nyt viikon alussa?

Heippa, minäkin liityn tänne tuolta inssi-ketjusta.

Kolme epäonnistunutta inssiä takana ja nyt varmaankin sitten seuraavaksi ivf edessä.
Viimeisin inssi sai päätöksen eilen kp1. :'(

Seuraavaksi lääkäriin tekemään tarkempi hoitosuunnitelma. Yksityisellä olemme hoidossa, eli ivf voitaisiin tehdä varmaankin per heti.
Neljättä inssiä en enää halua, kun tuntuu että siinä on aivan olemattomat mahdollisuudet raskautua.
Yhden luomukierron voisi ottaa tähän väliin, jos vaikka siitä syntyisi ihme! :snotty:

Moikka, Vähän kuulumisia. Taitaakin olla jo reilu vuosi tässä ketjussa takana..

PP3 oli muutama tosi kova vihlaisu kohdussa, PP4 ja 5 ei mitään, PP 5-6 yöllä menkkakipuja. Muuten vaan sitte noita perus lääkeoireita: palelua, rintojen pinkeyttä, väsymystä. Kumpa jo tietäis.

Omaa napaa:
Menossa pp5. Minulla alkoi kuukautis kivut jo pp3 ja eilen pp4 aikana oli todella kovia sellaisia ja risti selkä on todella kipeä. Illalla maatessa sohvalla jopa supisti oikein kunnolla kerran. Joten tuli olo tila että tää oli tässä ja tekis mieli itkee ihan hulluna. Luget aiheuttaa kaikki muut oireet kuuman ja kylmän vaihtelun, tissit kipeiksi, tukkan rasvottumisen, huimauksen ja turvotusta. Miulla on mieli nyt niin maassa ja tekisi mieli heittää testikin käyttämättömänä roskiin, miksi kusta siihen tikkuun kun tiedän jo tuloksen valmiiksi. Tää on niin perseestä...:'(

simpli, mä tiedän että tuossa luovutusmielialassa ei oikein mitkään sanat auta, mutta sanon silti: mulla ennen plussaa ainoa ihan selkeä oire oli ihan hirveät menkkakivut mahassa ja selässä. Siis muuten oireita ei ollut yhtään sen enempää kuin negakierroissakaan, ja olisin vaikka vetoa lyönyt että nega sieltä pamahtaa. Joten älä luovuta vielä!! Sulla on pp:tkin vasta noin vähäiset, että ihan mikä tahansa on mahdollista :) Ja samat sanat tietysti Guessille ja muillekin piinailijoille. Mä aina kuvittelin, että "kyllä mä sen sitten tunnen jos tärppi on käynyt". No, en tuntenut. Menkkojen myöhästyminen ja sitten jotkut pienet jutut sen jälkeen kun menkat jo oli myöhässä herätti mun epäilyksiä, mutta siihen asti tosiaan olin aivan varma negasta.

Omat kuulumiset: ar-ultrassa nyt sitten käyty. Huh! Siellä näkyi oikein vahva ja nopea syke :heart: Voi että, olo on melko pöllämystynyt. Jospa nyt sitten tekisin seuraavan henkisesti suuren siirron ja siirtyisin kokonaan kirjoittelemaan plussanneissa. Käyn takuulla kurkkimassa teidän kuulumisia siltikin. Paljon halauksia kaikille, jokainen teistä sen plussan vielä varmasti saa jos sain minäkin!

• Tykkää
Reactions: sintti -79
Punktio takana. Muniksia saatiin 23 kpl, mutta vain 8 oli solu. Aika huono saalis siis. Lääkäri myös kertoi, että aika eri kokoisia oli. Että saa nähdä lähteekö noista mikään hedelmöittymään. Potuttaa suuresti... Siirto näillä näkymin keskiviikkona, jollei olo pahane. Veriarvot oli aika korkealla ja lekuri määräs seuraamaan oloa... Huoh.

Heips kaikki!

Täälläkin on vähän siipi maassa. Kävin ultrassa, enkä ole ollenkaan varma mitä sisälläni nyt on ja mitä ei. Keskiviikkona uudestaan, ettei aloiteta liian aikaisin jarruja. Huoh...:O Rasittavaa tällainen kun ei tiedä onko hoito menossa huonosti vai ihan kohtalaisesti, mutta taaskaan ei ihmeitä muutoksia vasteessa. Nostettiin kahdeksi päiväksi gonal-f 250/pv ja katsotaan sitten keskiviikkona taas tilanne. Mutta näillä näkymin ensi viikolla punktio.

Guess, PP11 meneillään. PP8 testasin negan ja sen jälkeen en ole uskaltanut testata uudstaan. Välillä oli mieli tosi maassa ja usko koetuksella mut nyt jo vähän parempi olo. Lupasin miehelle et testaan vasta perjantaina. Sit selviää kertaheitolla et miten käy. Mikä PP sulla meneillään? Onko mitään tuntemuksia?

Valoa, PP8 on vielä kyllä testin kanssa vähän niin ja näin. Onko sulla lääkkeellinen PAS vai mikä menossa? Oliko monisoluinen siirrettävä?

Mulla nyt PP8, aivan sairasta väsymystä, iltapalelua, ällötystä, öllötystä ja silloin tällöin kohtu ilmoittaa itsestään. Perus-lutinus -meininki siis. Lääkkeellinen PAS ja tosiaan 2-soluinen vain oli siirretävä.

Guess, mulle siirrettiin muistaakseni 2 4-soluista. Kaikissa PAS:issa (3) siirretty 2 eikä tähän saakka yhtään ole kiinnittynyt. Lääkkeelliseen kiertoon on tehty kaikki PAS:t. Tämän jälkeen on vielä yksi pakkasessa ja sit siirrytään yksityiselle jos ei sitä ennen tärppää. Mua on vähän alkanu tympimään julkisen puolen hoito. Siis kiitollinen olen ollut hoidoista, mut olisin toivonut hieman yksilöllisempää kohtelua ja hoidon suunnittelua. Oletko sä julkisella vai yksityisellä? Millon ajattelit testata?

Morjens!

Huomenna olis aamulla sit 3. ja tällä erää viimeinen ultra (toivottavasti). Ke kävin viimeksi näyttäytymässä ja silloin päätettiin että yritetään kasvattaa pienempiä muniksia mukaan nyt. Jännä nähdä onnistutaanko vai meneekö nuo isoimmat "yli". Ja huomenna tosiaan selviää vihdoin sitten se punktiopäivä. onneksi se sentään tehdään tällä kertaa nukutuksessa, ettei sitä tarvitse enää jännittää niin kamalasti.

valoa ja Gues82 Toivotan teille kovasti onnea jännäilyyn. Laittakaa te nyt se plussajuna liikkeelle niin mä yritän hypätä mukaan joltain asemalta :p

Kaikille muillekin tsemppiä menoon

Yhteistyössä