IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Miles: Juu tosiaan olen kirjoitellut myös siellä "hoidot jatkuu 2012" ryhmässä mutta jostain syystä olen jäänyt seuraamaan sitä ryhmää vain täältä taustalta... ( no eipä tässä hirveän aktiivisia olla oltu täälläkään ryhmässä,myönnän).
Juu saa minut siirtää plussanneisiin (toivon että matkalainen pysyy mukana). Plussasin juuri tuosta 2.IVF/1.PAS. ja lasketusta ajasta ei ole oikein kunnon tietoa kun ei se lääkäri maininnut ja siinä huumassa ei muistanut kysyäkään :| mutta siinä ultrakuvassa mikä saatiin mukaan niin luki lasketuksia ajaksi 13.3.13 :)

Kiitoksia onnitteluista... Itseäni kyllä pelottaa hieman tämä raskaus kun on ollut niitä keskenmenoja takana mutta toivon vain parasta, että kaikki menisi hyvin:)
 
Heipähei naiset, miten kesä on mennyt? Niin se aluksi pitkältä tuntunut kesätauko tekee loppuaan ja ajatukset suuntaa pikkuhiljaa kohti uusia yrityksiä. Mä jotenkin ihmeen kaupalla oon saanut kesän aikana ajatukset yllättävän tasapainoon lapsettomuusasian kanssa. Enää ei ole niin pakonomainen tarve onnistua, vaikka kylläkin haluaisin toki sen oman pienen nyytin vaikka heti syliini. Oon saanut toitotettua itselleni, että meidän aika koittaa kyllä, sen olen vakaasti päättäny. Nyt yritän keskittyä enemmän myös muuhun elämään hoitojen ohella. Millasella aikataululla teillä muilla hoidot jatkuu? Mä oottelen uutta kiertoa alkavaksi tämän viikon loppupuolella ja tarkotus ois tehdä PAS, huomenna kai varmistuu että joko lääkkeellinen tai sit kokeillaan vielä luonnolliseen kiertoon.
 
valoa, kiva että olet tasaisella mielellä! Toivottavasti seuraava PAS tuo sulle odotetun tuloksen. Mulla kesä vaikutti aika pitkälle samoin - mieli on levännyt ja tuntuu, että nyt jaksan tätä hoitorumbaa taas muutaman kuukauden. Mulla näissä hoidoissa ottaa kovimmille fyysinen huono olo ja esim. se, etten pääse liikuntaharrastuksiini, ja tätä paskafiilistä tuli keväällä purettua vähnä turhaan syömiseen ja paino nousi jokusen kilon, mikä ahdisti mua aika tavalla. Nyt ne kilot on tosiaan veks ja syksyyn olen tehnyt vähän erilaiset strategiat, joiden avulla toivottavasti pystyn pitämään olon kohtuullisena ja syömisen kurissa :)

Onko teillä muuten kokemusta, tehdäänkö julkisella puolella alkionkuoren avauksia jos sellaista toivoo? Mä haluaisin kokeilla, vaikka edes toiseen siirrettävistä alkioista (meille todennäköisesti tehdään lähes aina kahden alkion siirtoja). En tiedä olisko tästä meidän tapauksessa mitään apua, mutta tuntuu älyttömältä ettei kokeiltaisi kaikkia käytettävissä olevia eri keinoja - miksi jatketaan aina vaan sillä samalla tavalla jolla tulosta ei ole tähänkään asti tullut, se ei oikein tahdo mahtua mun jakeluun. Myöskin kortisonitukilääkitystä haluaisin kokeilla, vaikkei mulla olekaan endoa tms (yksi keskenmeno tosin löytyy historiasta). Tuolla toisessa ketjussa jo kirjoittelinkin että otin DHEA-tabletit käyttöön, saapa nähdä sitten onko niillä mitään vaikutusta yhtään mihinkään...
 
Hoitolaiset:
Aamukaste77......... 1.IVF/ICSI ....... elo/syyskuu
Amele................. 1.IVF ............. elokuu
amor .............. 1.IVF 1.PAS .......... joulukuu
Anni-78........... 1.IVF 3.PAS .......... loka/marraskuu
Ellie80 ............... 1.IVF 1.PAS......... kesäkuu
Euphonia .......... 1.IVF ................. lokakuu?
Guess82 ........... 2.IVF 3.PAS......... syyskuu?
Haave vain ......... 1.IVF...............huhtikuu
HaaveissaToinen .. 2.IVF...............elo-syyskuu
Hailaiva .......... 1.IVF 1.PAS........... heinä/elokuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI 2.PAS...... elokuu
hox ...................2.IVF................. elokuu
jadekivi .......... 2.IVF ................... huhti/toukokuu?
Jepelis ........... 1.IVF 2.PAS............ elokuu?
johkunen .......... 2.ICSI ................ marras/joulukuu
Jonsku88 .......... 1.IVF ................ elokuu?
Katjuska-81 ....... 2.IVF 1.PAS ........ toukokuu
krisuli ........... 2. ICSI .................... maaliskuu
Lippo Lii .......... 1. IVF ................... huhtikuu?
Lumi72 ........... 3. IVF ................... syksyllä?
MiiJane ........... 1.ICSI ................. lokakuu?
Nicci ............. 2.ICSI 1.PAS........... toukokuu
nuppuska .......... 2.ICSI 3.PAS ....... elokuu
onlyer ............ 2.IVF .................. toukokuu
poritar ........... 2.IVF .................. helmikuu
Poutainen.......... 1.IVF................helmikuu
RBAM.............. 1.IVF 1.PAS............elokuu?
Rowan79 ........... 2.ICSI .............. keväällä
sannamary ......... 1.IVF ............... tammikuu?
Scarleth ............ 2.IVF 1.PAS......... elokuu?
simpli ................ 2.ICSI ............. elokuu?
Tammuska .......... 2.IVF ............... elokuu
tarantellah .......... 1.IVF ............... toukokuu
toiveissa86 ........ 1.IVF................ elokuu
Tuuli 1976 ........ 1.IVF 1.PAS......... joulukuu
Ulriikka79 ........ 1.IVF .................. loka/marraskuu
Unelma72 ...........2. ICSI................helmikuu
yrittäjä83 ........ 1.IVF 2.PAS ..........elokuu?
valoa................1.IVF. 2.PAS......... elokuu


Piinailijat:





Plussat:

lumileopardi ...... 1.IVF ..........LA?
Ninnu77........ 1.ICSI ............ LA 30.4.2012
Ööpö ........... 2.IVF/ICSI ...... LA ?
kerällä81 ...... 1.ICSI ............ LA 13.6.2012
Nonna76 ....... 1.IVF ............. LA 25.6.2012
ejeba .......... 1.IVF ............. LA 28.6.2012
Jag78 ......... 1.IVF 1.PAS ..... LA 27.7.2012
Kipsu .......... 5.IVF .............. LA ?
Nirppanen ..... 1.ICSI ............LA 7.8.2012
Mirdav...........luomusti...........LA 31.8.2012
Haaveilija 82 ...1.IVF............. LA 29.8.
Tillu79 .......... 1.ICSI 1.PAS ...LA 8.9.
Mangu76........1.IVF 3.PAS......LA 30.9.2012
-nasu-.............1.IVF ...............LA ?
Jensar...........2.IVF................LA 5.10.2012
Susirouva ....... 1.IVF 5.PAS ...LA?
mökkelö ...........1.IVF............LA?
Ronja R..........1.IVF...............LA?
Dreamer74 ....1.IVF 1.PAS .....LA 11.10.2012
linnuton puu.......1. IVF............LA?
joku_raja.......1.IVF................LA 22.10.2012
Felinae..........1.IVF 3.PAS .......LA 2.11.2012
helmi1............1.IVF...............LA?
wishful83........ 1.IVF...............LA?
meema........... 1.IVF ...............LA 14.12.
Rödluvan ........1.ICSI 1.PAS.....LA 20.12.2012
neulatyyny ........2. IVF 1. PAS...........LA ?
Peikko89 ........luomusti...........LA 17.1.2013
onnetonpulu ........1.IVF...........LA ?
Ellix ..............2.IVF 3.PAS.......LA ?.1.2013
susan78 ..............1.IVF...........LA 30.1.2013
hiippis81 ..............1.IVF...........LA 5.2.2013
Emppu2012 ..........2.IVF...........LA 19.2.2013
sintti -79 ..............2.IVF...........LA 20.2.2013
Syys77 ...........1.IVF 4.PAS........LA 27.2.2013
sannamary .......2.IVF 1.PAS........LA 13.3.2013
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Suunnittelukäynti vasta 15.8., mutta mielenkiinnosta kysyn, että onko teillä ollut millaisia FSH-arvoja? Itsellä oli vuosi sitten 1,4 eli aika alhainen, mutta ei sen kummemmin jatkotutkittu. Kierto on pitkä kun nälkävuosi 35-40. Samoin mietin miten kelakorvattavuudet menee, jos mies on jo yli 40? eikös kelalla ole joku korvattavuusraja. Tuo nyt ei kovin suunnitelmia muuta, mutta tietääpähän sitten että kiikuttaako niitä papereita minnekkään. Edellisistä hoidoista aikaa niin paljon, että en muista enää mitä kokeita esimerkiksi otettiin.
 
Hei,

Aamukaste77 minä en valitettavasti osaa vastata pohdiskeluihisi kelakorvauksiin liittyen. Toivottavasti täällä joku muu osaa. Enkä kyllä muista tuota kysymääsi arvoakaan, ilmeisesti oli vuosi sitten kunnossa, kun ei ole erityisemmin mieleen jäänyt.

Kiitos kommenteista tuon tiputteluvuodon suhteen. Näin olen itsekin aina ajatellut, että kp1 on se, jolloin kunnon vuoto alkaa, mutta ihmettelin nyt tiputteluvuotoa tuli tosiaan viikon ajan, joka minulle harvinaista. Lumi72 ei ole minulla tosiaan endoa. Viime pe alkoi sitten hieman runsaampi vuoto, joka kesti kaksi päivää. Vuoto oli kuitenkin melko niukkaa koko ajan. Aloitin kuitenkin puregon-pistokset lauantaina (kp2). Nyt jännään, että miten tämä hoito mahtaa onnistua. Torstaina menen ensimmäiseen ultraan, jossa tilanne tsekataan.

Täällä juttelitte, että kesätauko on tehnyt hyvää. Minä olen samaa mieltä, vaikka aluksi olinkin siitä hieman harmissani, varsinkin kun suunniteltu ivf peruuntui toukokuulta ku:n takia. On kuitenkin helpottavaa saada välillä muuta ajateltavaa ja nyt mieli on taas parempi ja jaksaa lähteä tähän ensimmäiseen ivf -hoitoon.

Onko joku muuten suunnilleen samoissa aikatauluissa menossa?

Tsemppiä kaikille ja kesäajatuksia!
 
Moi kaikille!

Mä oon ollu niiiiiin kesätauolla, etten yhtään tiedä mitä täällä on tapahtunut. Onnea niile jotka ovat plussanneet ja tsemppiä nyt syksyllä jatkuvaan hoitoon hoidossa oleville! :flower:

Loma tästä kaikesta on kyllä ollut enemmän kuin tarpeeseen!

Mä teen paluuta pikkuhiljaa taas palstalle ja huomenna koitan soitella polille, jos vaikka se kesätauko olisi jo loppunnut. Meinaan että ei ne paljoa Jyväskylässä ilmoittele että mistä-mihin se tauko kestää... :mad: Luin vaan jostain että huomenna (tai ylihuomenna) alkavat vasta ottaa puheluja vastaan.

Se 1.IVF:n 1.PAS olisi tuloillaan. En tiedä miten se menee, että pystyykö omaan kiertoon laittamaan. En oo ikinä bongannu ovista testillä... Mutta varmaan ollaan viisampia kunhan saadaan hommat taas rullaamaan :).
 
Heippa! Täältäkin tilannepäivitys: perjantaina olisi seuraavan IVF:n aloituskäynti. Ja loppukiertoa mennään nyt eli jos hyvin käy, seuraava kierto pyörähtää käyntiin tuon käynnin aikoihin ja piikittelyt alkaa lähes saman tien (lyhyellä kaavalla siis tarkoitus mennä tällä kertaa). Jotenkin toiveikkaana odotan, mutta eiköhän se toivo taas romahda lähiviikkoina :D
 
Heippa pitkästä aikaa!
Kirjoittelin tänne ekan kerran tuossa toukokuussa ja listaltakin löytyy elokuun hoitolaisissa. Meillä siis kohta 3 vuotta lapsettomuutta ja yritystä takana ja 2 niistä ollaan väestöliitolla oltu, 4 tuloksetonta inseminaatiota takana.
Joka kuukausi näiden vuosien aikana sitä on miettiny itselleen tuhannen erilaista raskausoiretta ja pettymyksiä on ollut yhtä monta, ikinä ei ole tullut se plussa ruutuun..

Pidettiin koko kesä taukoa hoidoista, kesäkuussa käytiin ainoastaan pistosopetuksessa. Olikin ihanaa viettää koko kesä rauhassa, miettimättä yhtään hoitoja tai lääkkeitä, että varmasti pistää oikean määrän. Henkisesti valmistauduttu kuitenkin ensimmäiseen ja viimeiseen hoitomuotoon, eli yhteen IVF: ään.

Niinkuin sitä on miettinyt niitä raskausoireita, tämä kierto oli täysin oireeton. Ei sitä halunnutkaan varmasti miettiä mitään oiretta, kun tiesi että ne on vain kuvitelmaa. Jollakin tavalla, jotenkin se olo oli silti vain erilainen..
Tänään testasin sitten viikoilla 4+4 elämäni ihka ensimmäisen plussan aamupissasta!!! :O Herätin miehenkin ja plussa siinä hänenkin mielestään oli. Testimerkki Clearblue Plus.
Olo on äärimmäisen hämmentynyt mutta varovaisen onnellinen. Teen huomenna vielä uuden aamupissasta ja maanantaina soitto väestöliittoon!!

Haluan sanoa kaikille, että ihmeiden aika ei ole ohi. Niin monta kertaa itsekin petyin ja toivoin ja petyin, kun kaikki kaverit ympärillä ilmoittivat raskauksista ja itsellä menkat taas alkoi. Älkää ystävät rakkaat luopuko toivosta, vaikka useampi tulokseton hoitokerta olisikin takana.. Uskon nyt, että kun sitä raskautta vähiten odottaa, silloin se myös saa alkunsa..

nyt toivotaan vain, että pikkuinen pysyy mukana eikä tule ennenaikoja ulos..
Tässä ketjusta kerkesin kirjoittaa vain kerran, mutta kiitos tuesta ja ilmoittelen vielä miten tässä käy..
 
Kertokaa tyhmälle:

Jos mä aloitan kp2 pistään Gonal-F 900UI/1,5ml eli 300ann. 5 päivän ajan ja kahden vimeisen päivän ajaksi tulee myös Orgalutra 0,25mg/0,5ml x 1pv niin koskas se mies menee niitä simppoja antamaan?
 
InLove_, mies menee antamaan simppoja samana päivänä jolloin sinulla on punktio. Noiden mainitsemiesi pistosten loputtuahan otetaan vielä irroituspiikki (yleensä Pregnyl tai Ovitrelle), ja punktio on siitä 36 tunnin kuluttua.
 
toiveissa86, onnittelut!!

Lääkärivisiitti oli eilen ja sopivasti pääsin aloittamaan piikittelyt heti samana päivänä, jes! Taas alkaa tapahtua, kivaa. Nyt siis kaksi piikkiä takana ja tiistaina ekaan ultraan...

Jokos täällä alkaa muutkin palailla kesätauolta, että saatais tähän keskusteluun taas vähän meininkiä? :)
 
simpli, kiva kuulla! Täälläkin kesän jälkeen yllättävän hyvissä tunnelmissa. Tänään oli eka seurantaultra, tilanne näytti ihan hyvältä, nyt vaan lisää Puregonia läskeihin ja perjantaina seuraavaan ultraan. Jarrupiikit saa aloittaa jo huomenna, punktio sitten tällä tietoa jossain vaiheessa ens viikkoa.

Ootteko muuten muut huomanneet Puregonin turvottavan - siis en tarkoita vain mahaturvotusta, vaan sellaista yleistä nesteen kertymistä? Mulla nousi kolmessa piikkipäivässä paino kilolla :headwall: ja siis ilman että syömiset olis muuttuneet mitenkään erityisesti joten laitan Puregonin piikkiin... ärsyttävän tukkoinen olo, mutta ei kai auta kuin kestää, tätä tulee jatkumaan ainakin hetken matkaa punktion yli.
 
Hei naiset,

Täälläkin alkaa immeisillä kesätauot olla ohitse. Oli mukava lukaista läpi kaikkien kuulumisia. Kesätauko on tehnyt hyvää, vaikka yhtä odottamisen odottamistahan tämä tuntuu olevan. Kesällä on kuitenkin saanut ajatuksia hieman myös muihin juttuihin. :)

Scarleth minä olen todennut vatsan olevan turvoksissa puregonin käytöstä, mutta mitään yleistä turvotusta en kyllä ole havainnut, vaikka olen pistänyt pitkiäkin aikoja, tosin pistosmäärät on mulla ollu aika alhaisia. Oliko sulla tänään seurantaultra, mitäs siellä näkyi?

toiveissa86 onnittelut plussasta! Mites siellä on tilanne edennyt?

Minä olen lähinnä kirjoitellut tonne toiselle alueelle, mutta päivitän nyt kuulumisiani tännekin, kun kerran listoilla olen. Eli täällä oli tarkoitus tehdä ensimmäinen IVF -hoito, mutta parin viikon piikittelyistä huolimatta ei munasolut yhtä lukuunottamatta lähteneet kasvamaan. Pieniä 11-12 millisiä oli mukana paljonkin, mutta jumittivat siihen. Niinpä suunniteltu IVF vaihtui neljänteen inssiin, joka tehtiin siis eilen. Seuraavaan kiertoon lähdetään sitten eri lääkkeillä ja suuremmilla annoksilla, josko sitten pääsisimme tuohon punktioon ja siirtoon saakka. Eli syyskuussa heti seuraavaan kiekkaan olisi siis tarkoitus tehdä tuo eka IVF. Mutta katsotaan nyt kuitenkin vielä tämä inssikiekka alta pois. :)

Tsemppiä kaikille!
 
Scarleth minä olen todennut vatsan olevan turvoksissa puregonin käytöstä, mutta mitään yleistä turvotusta en kyllä ole havainnut, vaikka olen pistänyt pitkiäkin aikoja, tosin pistosmäärät on mulla ollu aika alhaisia. Oliko sulla tänään seurantaultra, mitäs siellä näkyi?
Joo eka seurantaultra oli tänään. Limakalvo oli lähtenyt ihan kivasti kasvuun ja follikkeleita näkyi kai ainakin viitisen kappaletta per puoli, luulisin. Pienehköjä vielä, kun oon vasta neljä kertaa pistänyt Puregonia. Mulla oli tarkoituksellisesti näin nopsaan ultra, kun aikaisemmissa hoidoissa oon reagoinut lääkkeisiin aika nopeasti. Nyt näytti siis tilanne ihan siltä kuin pitäiskin, lääkeannosta nostettiin ihan hitusen (25 yks.). Jännää!

Amelelle muutenkin tsemppiä, toivotaan että plussaisit jo tästä inssistä! Harmi ettette päässeet punktioon saakka, mutta sellaista tämä touhu käsittääkseni välillä on. Ensi kerralla osaavat varmaan sitten säätää lääkityksiä heti paremmin kohdilleen. Mulla on vähän sitä päinvastaista ongelmaa: lääkkeet tepsii turhankin nopeasti, mutta sitten munasolut kypsyy vähän epätahdissa, ja osa jää raaoiksi.

Kiva että tämä ketju taas vilkastuu! Juttuseuraa tässä taas kaivataankin, kun hoidot on taas käynnissä :)
 
Täällä töissä jostain syystä kone näyttä tän sivun jotenkin torsona, eikä hymiöitä ym. saa.

Noh, kai silti kykenen kertomaan että menemme PAS:toon liittyen kp12 (tuleva tiistai) ultraan katsomaan missä mennään. Samalla vissiin saan "käyttöohjeet". Jospa päästäis siirtoon tähän kiertoon... (toivossa on hyvä elää sanoi lapamato) :)

toiveissa86 onnea normaalista raskaudesta!
 
Moikka pitkästä aikaa!
Monella jo hoidot hyvällä mallilla :) Itselläni menkkojen alkamista odottelen ja sitten soittoa Tyksiin, josko saisin heti aloitella Puregonin. Mitä todennäköisimmin ensi viikolla pitäisi menkat alkaa, mikäli kroppa ei tee jäynää :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin :) Ja suuren suuret onnittelut plussanneille!
 
Moikka kaikille! Tervetuloa kaikki uudet ja te lomalta palaajat. Nyt uudella innolla kohti uusia koitoksia. Ihana kun täällä alkaa taas olemaan elämää. Jännityskertoimet tuplaantuu kun seurailee muiden palstalaisten onnistumisia. Ja niitähän tulee nyt, eikö! Meillä oli eilen ultra, jossa tsekattiin limakalvon tilanne, ja se oli ok. PAS ens maanantaina. Kävi samalla reissulla selväksi, että turhaan stressasin viime PAS:ssa et olin möhliny koko homman ku popsin Merimonoa 2mg siirron jälkeen(reseptissä oli 4mg ja olin jotenkin ohittanu sen). Nyt siis tulevassa PAS:ssa nimenomaan ennen siirtoa on 4mg ja siirron jälkeen 2mg. Viimeksi oli eri lääkäri ja kun kysyin et miten se nyt noin on muuttunu, niin se sano et nämä aina vähän elää ja muuttuu nää ohjeistukset kun tulee uutta tietoa. Olin siis vahongossa syöny "oikein" (mut eipä natsannu silti :headwall: ) Jospa nyt, kun ei ole tollasta stressitekijää haittaamassa :)
 

Yhteistyössä