IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Heippa. Täällähän on plussattukin! Haave vain, hirmuisesti onnea! Voi kumpa me muutkin tultaisiin pian perässä.

Olen vähän laiskasti heilunut tällä foorumilla, joten en jaksa kaikkien kuulumisia nyt kommentoida :) Olen yrittänyt pitää vähän henkistä vapaata koko asiasta, ja sen takia jättänyt kirjoittelut vähän vähemmälle. Nyt kuitenkin vähän kuulumisia: olin ekassa ultrassa neljän piikittelypäivän jälkeen, ja suuresta pessimismistäni huolimatta Menopur oli alkanut vaikuttaa. Follikkeleita löytyi n 13 kappaletta, toki vielä pienehköjä kun näin vähän piikittelypäiviä takana. Kohdun limakalvo oli samaten ihan hyvin lähtenyt kasvuun. Toivoa siis on ainakin vielä tässä vaiheessa! Seuraava ultra on perjantaina, siihen saakka mennään samalla lääkeannostuksella. Kiva että edes jotain positiivisia uutisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Moi!
Mulla on vähän sama vika, etten osaa oikein kommentoida muiden kuulumisia kun en ole aktiivisesti viimepäivinä täällä käynyt... Soitin juuri labraan (jossa eilen kävin) ja hcg oli alle 1. Että semmosta. Sitten vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Soitin sinne itse, kun polilta ei alkanut soittoa kuulumaan. Prkl. Nyt loppui se Lugejen kanssa sotkeminen!

Scarleth, hyvin on kyllä soluja kypsynyt tähän mennessä. Hyvähyvä :)

Onnea Haave vain plussasta ja tsemppiä tulevaan!

Tsemit myös kaikille muille :)
 
Piti tulla kertomaan tänne vähän kuulumisia vaikken kovin aktiivinen ole ollutkaan.Eli meillä siirrettiin 1 alkio ja 5 saatiin pakkaseen. Tämä yksi kuitenkin tarrasi kiinni ja tällä hetkellä testit näyttää vielä plussaa. Kova pelko on, sillä pp8 alkoi 7vrk kestävä vuoto ja kovat kivut. Ne loppuivat kuiteskin pp14 ja sen jälkeen testit vahvistuneet. Hcg katottu pari kertaa ja viimeksi perjantaina se oli ihan ok. Huomenna käyn vielä labrassa niin saa vähän mielenrauhaa. Miula siis niin pitkä historia takana että ei millään vois uskoa että joskus plussa tulee.

Kovasti voimia kaikille lapsettomuuden parissa kärsiville!
 
Tarantellah; mulla oli ekassa ivf:ssä Puregon ja annos oli muistaakseni 225 yksikköä. Nyt toisessa ivf:ssä on Menopur, ja jälleen annos 225 yksikköä. Käsittääkseni tuo sun annos on aika pieni, kaverilla oli Puregon 150 yksikköä ja toinen lääkäri oli hänelle hämmästellyt, että onpas pieni annos. Mutta varmaan monet jutut vaikuttaa oikeaan annostukseen toki.

ON: huomenna seurantaultra nro 2. Tiistaina siis oli ihan hyvä määrä pieniä follikkeleita, nyt toivotaan että kaikki olisivat pyrähtäneet kasvuun. Ainakin oireet on nyt tiistain jälkeen lisääntyneet eli mahaa kipristelee ja se tuntuu turvonneelta ja vähän tärinäaralta. Uskon, että siellä ainakin joku kasvaa. Ensi viikolla sitten olis punktio, jos kaikki menee hyvin. Tähän asti on muuten ollut aika oireeton olo, mutta nyt huomaan että toi Menopur alkaa hiukan väsyttää. Yritän kuntoilla varastoonkin, kun seuraavat viikko-pari menee taas sohvalla nuokkuen kun ei muutakaan jaksa tai pysty... siis mikäli viime hoidon merkit paikkansa pitää nytkin.
 
no kappas.. toivottavasti en turha pistele sit jos tuolla määrällä ei oo mitään vaikutusta :/ kylläpä laskikin mielialaa. huomenna onneksi se eka ultra. kuusi päivää sitten onkin pistelty ja tänään pistän joukossa sitä estolääkitystäkin sit.
 
Voi ei tarantellah, tarkoitus ei missään nimessä ollut masentaa! Siksi kirjoitinkin, että nuo annostukset on varmaan hyvinkin yksilöllisiä ja riippuu monesta asiasta. Luulisi nyt tämän alan lääkärien kuitenkin osaavan asiansa... onneksi pääset huomenna ultraan, on sitten mahdollista reagoida jos annos on ollut liian pieni. Mullakin on tosiaan ultra huomenna, vaihdetaan sit kuulumiset ultran jälkeen :)
 
mulla mentiin inssi annoksella 50 per päivä. inssistä riippuen 6-9 pistopäivää. eli sillä mä ajattelin että tämä olis iso annos :D Mulla on pco ja viimeksikin pistin viikonlopun 25 inssissä että saatiin pari munasolua pudotettua kyydistä pois. no ei auta murheilla. huomenna tosiaan 11 aikaan selviä miten pistelyt jatkuu ja koska mahdollisesti pääsee siihen itse toimenpiteeseen. ensviikko on kyllä vähän huono kun on vappu välissä ja mulla ei oo edes arkivapaita. en tiedä kehtaanko olla saikullakaan kun meillä on kauhea työvoimapula jo nyt (lue: teen huomenna ja ylihuomennakin 14h päivät kun meillä tosiaan puuttuu paljon ihmisiä :/ )
 
Mä pistelin Puregonia 100IU per päivä 12 päivää ja 14 munasolua sillä kypsyi, että tulee tulosta pienelläkin annostuksella :)
Mä en ainakaan edes kyennyt ajattelemaan töitä punktion jälkeen! Pelkkä käveleminenkin sattui ihan tarpeeksi... :|
 
Mulla oli ihan alussa annostus 150 ja se ei näyttänyt purevan niin nostettiin 200 ja sitten se vielä laskettiin kertaalleen 175 jotta ei kypsyisi liian aikaisin. Mulla ei pienellä annostuksella meinannut tapahtua mitään. Se taitaa tuo annostus olla tapaus kohtainen. Tosin voivat myös pelätä hyperiä niin siksi eivät välttämättä käytä iso annoksia.
 
tarantellah, mä luulen, että pco saattaa altistaa vielä enemmän hyperille, joten oliskohan annos senkin takia sulla aluksi maltillinen. Niinkuin muutkin kirjoitteli niin kyllä sitä sitten säädetään tarpeen mukaan, nou hätä! :)
 
Tarantellah: Mulla on kans pco, ja jouduin pitään 200-225IU piennemmistä ei ollut vaikutusta. Ultria oli kyllä useammin, ja viimeisessä punktiossa multa punktoitiin yli 40 solua, josta 14 meni pakkaseen. Seurauksena kuitenkin hyperstimulaatio, sairaalahoito ja silloin onnistunut raskaus. Me ollaan siis nyt tokalla kierroksella ja käytetään pakkasen sisältöä. Vaikka saldo pakkaseen oli melkoinen, on kato käynyt sulatuksissa. Mutta nää on niin yksilöillisiä juttuja. Tsemppiä!!

Scarlethille tsemiä ultraan!

Viikonloppuja kaikille!!

Täällä pp7, ja ensviikolla testaus.. ei mitään tuntemuksia.
 
Pcos on minullakin, tosin hyvin vaihtelevalla dignoosilla. Toisten mielestä munasarjat ovat normaalit ja muutaman mielestä selvä Pcos ja sain lievän hyperin ja voin sanoa ei kivaa ollut. Ja lääkärit ovat hyvin varpaillaan lääkkeiden kanssa aina.
 
Moi!
Tulin vaan kertomaan että me jäädään nyt kesätauolle heti näin alkuun... Välikierto täytyy pitää ennen toista siirtoa (5 pakkasessa) ja poli menee kiinni juhannukselta. Tauko tekee varmaan ihan hyvää, kun on tämä ollut melko raskasta kuitenkin.
Jään taustalle seurailemaan mitä teille kuuluu ja palaan asiaan kun on jotain kerrottavaa :)

Hirmuisesti tsemppiä kaikille!
 
RBAM:lle tsemppiä taukoon ja mukavaa kesää! Tauko voi kyllä olla ihan paikallaan, vaikka oma malttamaton mieli ainakin mulla aina aluksi vastustaa kaikenmaailman taukoja.

Ellix, meinaatko muka malttaa vielä ens viikkoon pitkällekin olla testaamatta? ;)

Jokos tarantellah on käynyt ultrassa? Mulla oli follikkelit jatkaneet kasvuaan hitaasti mutta varmasti. Isoimmat oli 12-13 -millisiä. Ja joukko pienempiä lisäksi, yhteensä siis yhä se n. 13 kappaletta. Limakalvo oli 12 milliä, lääkärin mukaan tosi hyvä. Punktio menee siis ainakin ensi viikon keskiviikkoon ellei jopa torstaihin. Jänskättää, kun siinä tapauksessa että punktiopäivä on torstai, viljelystä tulee pitkä - kellään kokemusta noista pitkistä viljelyistä?

Keskiviikosta asti maha on ollut aika pinkeä ja tärinäarka, ja nyt lääkäri kielsi juoksulenkit toistaiseksi, mikäli kipua tuntuu yhtään. Hyvä että tuli vähän juoksenneltua varastoonkin ;) Nyt voi siis keskittyä rauhallisempaan liikuntaan hetkeksi. Miten te muut saatte punktiopäivän, seuraavat toipumispäivät ja piinaviikot kulumaan? Hellittekö itseänne jotenkin erityisesti? Mä olen yrittänyt keskittyä keksimään kaikenlaista mukavaa tekemistä ja jotain ekstrahemmottelua itselleni, joten taidanpa tälläkin kertaa vaikka varata jalkahoidon tms. Myös kasa hyviä kirjoja kuuluu asiaan - niin ja paljon terveellisiä herkkuja! :)
 
Tulin vaan kertomaan että kävin tänään varhaisultrassa (6+0) ja siellä näkyi pieni pikselimössö jonka helposti erottuvin piirre oli sykkivä sydän :heart::heart::heart: Eli vielä on kaikki kunnossa, toivottavasti pysyykin! Käyn usein kaikkien kuulumisia lukemassa täältä taustalta, ei muutama viikko raskaanaoloa vielä pysty hävittämään lapsettoman identiteettiä :D

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja plussatuulia! ++++++++++++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
ompas teillä isoja solumääriä. ultrassa käyty. 6 päivän pistelyn tulos oli kymmenkunta follia. koosta 13mm kokoon 18mm eli vähän erikokoista kyllä. lisäksi pieniä joita ei nyt haluta mukaan kun niitä oli PALJON. eli vielä 7. pistos tänään ja sitten ma olis itse toimenpide jo. Hieman mietityttää että toivottavasti noista määristä joku olis edes hyvä :/ ja se että tosiaan yhden piston jälkeen niiden pitäs olla valmiita.. jollain oli kans täällä noita 13mm kappaleita ja inssi aikaisintaan ke? jaiks.
 
tarantellah, mulla oli toi 13-millinen mutta se oli siis isoin. Niitä oli pari kappaletta ja sitten noin 9-10 -millisiä useampia. Eli ilmeisesti sulla on punktio ajoitettu tuon isoimman follikkelin mukaan, jolloin mun mielestä maanantai kuulostaakin ihan järkevältä. Tosin jos kaikki muut follit on pienempiä niin en tiedä miten paljon ne ehtii sitten kypsyä. Mulla kävi viime ivf:ssä juurikin niin että solut kypsyi kovin eri tahtiin ja kypsiä munasoluja saatiin lopulta ihan liian vähän. Nyt on ainakin tässä alussa follikkelit kypsyneet vähän enemmän tasatahtiin, joten toivon kovasti että soluja saatais enemmän.

Alkaa vähän jännittää taas tää touhu, ja toivo nostaa päätään :) Olispa nyt vihdoin jo meidän vuoro....
 
Hei,

Vieläkö ketjuun mahtuu mukaan? Huhuilin myös tuolla yli kolmevitosten ryhmässä, mutta tämä näyttää olevan "the place to be" tällä hetkellä...

Olen siis jo 39 vuoden kypsän ikään ehtinyt ja vasta nyt (3 vuoden tutkimusten, hutkimusten ja odottelun jälkeen) päässyt alkamaan ekan IVF-hoidon. Viikko nenäsuihketta (Synarel/Nafarelin) takana, tänään eka Menopur-piikki, 450 iu. Pitkällä kaavalla siis mennään. Ongelmana meillä vaikea endo, oikea munatorvi täysin tukossa, alhainen AMH (2.75) ja korkea FSH (10 - 14.5 viimeisen puolen vuoden ajalta). Aiemmin multa on poistettu laparoskopiassa isoja kystia sekä tukittu hydrosalpinxin runtelema oikea munatorvi.

43-vuotiaan siipan uimarit kaikki kunnossa. Olemme hoidoissa asuinmaassamme Englannissa, joten olisi mielenkiintoista vaihtaa hoitokertomuksia maitten välillä. Täällä mm. tunnutaan harrastettavan enemmän järeitä hoitoja, isommilla annoksilla. Vai johtuuko se vain kehnosta AMH:stani ja vähäisistä munasoluvarastoista..?

Onnea matkaa kaikille! =)
 
RBAM: Hyvää kesää, yritä rentoutua ja kerätä voimia seuraaviin hoitoihin.

Scarleth: Kuulostaa hyvältä määrältä. Mietin itsekin tota testaamista, mutta eikö maanantai olisi jo ensviikonpuolella :saint: Mä oon niin huono pitään itsekuria tuolla loppupäässä..maanantai ois pp10.

Rödluvan: Ihania uutisia, onnea vielä:heart:

Lumi72: Tervetuloa mukaan!! Ja mielenkiintoista kuulla miten siellä hoidot sujuu ja etenee, ja onko kuinka eroja verrattuna Suomen hoitoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Hei!Pidin vähän palstailutaukoa IVF:ää odotellessa..Nyt siis kierto alkanut alusta,on kp3 ja puregonia aloin pistämään eilen 150iu:ta/pv.Vähän taustaa meistä eli neljä vuotta sitkeää yrittämistä takana.Ongelmana vasta-aineet spermassa.Kaksi inssiä kokeiltu.Yhtään plussaa ei olla koskaan saatu.Nyt sitten ensimmäinen IVF julkista kautta,toimenpiteet tehdään Felicitaksessa.IVF lyhyellä kaavalla.Kp5 alan pistämään puregonin lisäksi orgalutrania ja ensi viikon torstaina UÄ..Jännittää,pelottaa..

Tarantellah onkin tuttu tuolta inssiketjusta.:wave:

Paljon Onnea plussan saaneille ja isot stempit jännittäjille!!

Tervetuloa Lumi72=)
 
Tervetuloa susan78! :) toivottavasti molemmat siirtyy tästä ketjusta ilosempiin ketjuihin :)

Viimonen piikki eilen ja tänä aamuna kolmas orgalutran. onneksi enää pregyl illalla työvuoron jälkeen. maha on meinaan taas ihan mustana jo näistä piikkimääristä navan ympäriltä :/ itku silmässä ängin tuon orgalutraninkin ihoon. no tulee nega tai ei niin me lähetään enskuun lopussa etelään. saa sitten vähän pahaa mieltä pois jos sikseen käy.
 
susan78: Pakko oli tulla kommentoimaan tota sun kirjoitusta. Halusin siis vaan kertoa,et vasta-aineista huolimatta raskaus voi onnistua.
Meillähän siis kanssa ongelmana on sperman vasta-aineet ja tilanne oli siis tämä, et niitä vasta-aineita on niin paljon,et siittiöt liimautuvat toisiinsa niiiiin et eteenpäin liikkuvia siittiöitä ei juurikaan ole.( itse asiassa tässä icsi hoidossa niitä ei ollu ennen spermanpesua ollenkaan) 1 inssi kokeiltiin ja siitä siirryttiin suoraan ivf/icsi hoitoon. Lyhyellä kaavalla mentiin ja tuloksena saatiin 3 alkiota. Tuoresiirrossa siirrettiin 1 ja siitä tuli nega. Sit pidettiin pari kk taukoa, kun ovis ei sattunu oikeille päiville Pas:n tekoa varten. Lääkäri suositteli sit, et kokeillaan lääkkeellistä Pas:ia. Näin sitten tehtiin ja käytin estradot laastareita ja lugesteroneita. Toinen alkioista selvisi ja siirrettiin 5 soluisena. 2 päivää siirrosta piikittelin itseeni vielä ton gonapeptyl piikin,joka parantaa alkion kiinnittymistä.
Tämä sitkee sissi sitten lähti kasvamaan ja ollaan selvitty valtaisista hematooma vuodoista ja tulehduksista yms komplikaatioista. Tänään on kasassa tasan 21 viikkoa ja hyvältä näyttää,että josko syyskuun alussa se lapsi viimeinkin saataisiin.
Kovasti tsemppiä ja voimia hoitoihin!
 
  • Tykkää
Reactions: sintti -79
Heippa taas kaikille!


Mä oon pysytelly taustalla vähän aikaa ja kerännyt voimia uuteen yritykseen. oon seuraillu teidän muiden kuulumisia ja onneksi myös iloisia uutisiakin on välillä tullut. Jospa tästä lähtis taas kunnon plussa-aalto käyntiin.

ON: Eli ensimmäinen IVF tehtiin tammikuussa, josta kohdunulkoinen raskaus. Nyt, vihdoin ja viimein alko ensimmäiset kuukautiset (tyhjennysvuodon jälkeen). Piti sekin päivä kokea, et niitä oikeen odottaa alkavaksi. Tässä kierrossa olisi mahdollisuus kokeilla ekaa PASia, mutta nyt se ei olekaan niin varmaa että se onnistuu. Ollaan hoidossa OYS:ssa ja eilen kun sinne ilmoitin tulevasta PAS:sta niin sanoivat, että poli on kiinni 16-18.5 +viikonloppu päälle. Mulla on melko pitkä kierto ja pelottaa et ovulaatio sattuu just tuohon ajankohtaan. Tässä on ollut niin monta vastoinkäymistä, et en edes uskalla toivoa parasta. Sitä ei toki tiedä et millaseksi kierto heittäytyy kohdunulkoisen jälkeen. Toivottavasti lyhenee, niin ovulaatiokin olisi tod.näk aiemmin. Mä en ole koskaan saanut tikutettua ovista, voip myös olla etten ovuloi ollenkaan. Sain kuitenkin varattua ultra-ajan 7.5. Näkeekö ne ultrassa että onko ovulaatio tulossa ja pystyykö ne suurinpiirtein ennustamaan et mihin aikaan? Osaako joku konkari auttaa? :) Mites te, joilla on kierron pituus n.29-34, mihin aikaan ovuloitte?

Mitäs muuta keinoja ootte kokeillu hoitojen ohella? Lueskelin jostain, et vyöhyketerapiasta voisi olla apua lapsettomuuteen. Onko kukaan kokeillu? Mä en oo oikeen uskonu tuohon, mut kappas, löysin itseni varaamasta aikaa vyöhyketerapiaan. :D Lisäksi ostin greippimehua, maca-jauhetta oon käyttänyt jo jonkin aikaa.. Välillä on niin epätoivoinen olo tän suhteen, et oon valmis ottamaan kaikki keinot käyttöön.

Voimia ja jaksamisia teille kaikille naisille. Ollaan yhdessä vahvoja ja jaksetaan eteenpäin toivoen, että jonain päivänä on meidän vuoro. :hug:
 

Yhteistyössä