Tänään uitettiin yksi alkio paikoilleen, saasa nähdä miten käy. Hieman yllätyin, kun olin varautunut 500 euroon ja lasku olikin lähes 1000 euroa.
lisäksi hermostuin, kun sattui olemaan yksi lääkäri, josta en yhtään tykkää ja kun rupesin hältä sitten tulevaisuuden mahdollisia jatkoviljelyasioita kysymään, niin ei tajunnut edes kysymystä. Hoitaja vieressä tajusi, mutta se lääkäri vain jankkasi ja katseli mua kuin hölmöä - sillä seurauksella että menetin malttini ja sain juuri ja juuri sanottua näkemiin kädestä ja paiskasin oven kiinni ja sitten hoitajalle sanoin vihaisella äänellä, että inhoan sitä lääkäriä. Ja sitten harmitti, kun menin kiihtymään, en mie yleensä ihmisille kiihdy, mut se tilanne oli muutenkin niin jotenkin hankala.
Ja kun se lääkäri alkoi vielä opettavaisella äänellä selittämään, että nyt pitää keskittyä miun tähän alkioon ja sen hyvinvointiin - ihan niin kuin se olisi minusta kiinni kiinnittyykö se alkio - koko matkan junassa mietin, että varmaan on miun vika, jos ei kiinnity, etten ole jotenkin tarpeeksi ajatellut sitä alkiota ja menin kiihtymään hetkeksi
Kotona mies herätti miut tästä suosta sanomalla, että jos ohimenevä kiihtyminen estäisi alkion kiihtymisen niin ihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon..
Mut siis ei mennyt homma putkeen. Olen nyt saanut neljä eri vastausversiota tuosta jatkoviljelystä, joten päätettiin nyt tuon miun lehmänhermoisen miehen kanssa, että hän tulee seuraavalla kerralla mukaan ja kysyy sen asian niin kauan kunnes se on selvä. Kun mie varmaan menetän hermoni jo siinä kysymisvaiheessa.
Tietääkö täällä kukaan kuinka monta päivää niitä sulatettuja alkioita voi jatkoviljellä?
Ongelma on siis se, että kun tehdään luonnolliseen kiertoon, niin jos se sulatus tai pakastuspäivä osuu viikonloppuun, niin sitten menee toinen alkio hukkaan, mitä yritetään kovasti välttää. Meillähän kävi niin että oltaisiin haluttu alkiot yksittäisiin olkiin jos oltaisiin tiedetty, mutta ne meni sitten pareittain, kun ei sitä meiltä kysytty ja tajuttu asiaa ja jälkikäteen kävi ilmi, ettei miulle voi siirtää kahta kun ei saa tulla kaksosia lisääntyneen ennenaikaisuuden riskin vuoksi