Ivf hoitoja lapsettomille

HelgeR, kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan. :) Todella ikävää, kun huolet siellä jatkuu. :( Kaikkien koettelemusten jälkeen sitä niin toivoisi, että raskaus menisi hyvin. Toivottavasti tilanne siellä paranee ja vuodot loppuu. Loistava juttu, että pikkuisen sydän sykki. :heart:

glimmer, mahtavaa! :) Mä saan piinailukaverin. :)

).( IVF-hoitaja ehtikin soittaa jo mulle päin. Meidän papunen selvisi sulatuksesta ja siirtoon päästään. :heart: Ihan uskomaton ja helpottunut olo! Iltapäivällä sitten siirto ja siitä se ehkä pahin piina alkaa! :)

Ei menny niin ku strömsössä tämäkään, tietenkään... Tänään oli sitten kakkosultra kun oon piikittänyt Menopuria 225 viikon ja sumute on puolitettu. Aikaseksi on saatu vain yks jättikoon follikkeli ja toisessa munasarjassa ihan onnettoman pieniä vielä, jotka ei millään ehdi mukaan. Parin päivän päästä uus ultra ja päätetään mitä tehdään. Ilmeisesti Menopur ja tää sumuteyhdistelmä ei nyt ihan toiminu. Jos tuo jättiyksilö ei puhkea niin ehkä punkteeraavat sitten yhden (?). Tuntuu aika turhalta kaikki tämä vaiva edes sen yhden takia, jos nyt sitten edes sitäkään on enää torstaina jäljellä :(

Nocy, todella ikävää. Jaksamista. :hug:

).( Siirto meni hyvin. Olivat sulattaneet kaksi 8-soluista alkiota. Toinen ei ollut selvinnyt ja toinen menetti yhden solun. :( Hieman alkoi taas harmittaan, kun jäi se tuoresiirto kokematta hypeririskin takia. Lääkäri kuitenkin sanoi, että yhden solun menetys ei haittaa mitään enää tuossa vaiheessa, vieläpä kun alkio oli jatkanut jakautumistaan sulatuksen jälkeen. Nyt on kuitenkin yksi papunen matkassa ja piinaillaan seuraavat pari viikkoa. :heart:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Skorppari82............1.IVF/1.PAS.........tammikuu........PCO
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+..............1.IVF............ ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
Haikala...25.............3.ICSI...... .....tammikuu...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
Snipsu.32...............2.ICSI.......... .....tammikuu.............alkion jakautuminen
aniraz..32...............3.IVF/ICSI...........helmikuu............Sel itt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25............1.IVF........... .....?...................Selitt.
Neve.....................1.IVF.......... ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Cassis..30...............1.IVF.......... ......?................se litt.
glimmer..................1.IVF/1.PAS..............................
Tellu83...................1.ICSI........ .......joulukuu..............Selitt.
Untuvikko80.............2.IVF/1.PAS.......tammikuu...............?
Leenu-77...............4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Tähtitomu..............3.ICSI/1.PAS.......12/13-01/14
Nannukka81..32 ………4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Millyk......................1.IVF....... .....1........5.12........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .....1........6.12.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)
Niian..27...............1.IVF/2.PAS.......1.........13.12.....Selitt./sekund.
Hydrangea............1.IVF/1.PAS........1........17.12......PCO

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..........2.IVF.............. ..........11.11..........Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme....................................PCO?

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli

Viimeksi muokattu:
Hydrangea,nyt paljon liimaa ja jaksuja piinaviikkoihin! Hyvä juttu vielä ettei yhden solun menetys haittaa,toivotaan että se top alkio tarttuu huvin kiinni!

Nocy,voi harmitus sentään..toivotaan että se yksi riittää :) paljon tsemppiä sinne.

Glimmer,sinullakin siirto kohta. Paljon tsemppiä ja onnea!

No täällä... Testasin aamulla tänään ja uskomatonta...digitestiin tuli ensin "pregnant" ja parin min päästä 2-3. En usko tätä todeksi! Huomenna selviää verikokeista. Huh...

Millyk, hurjasti onnea! :heart: Eiköhän verikokeet saman tulokset varmista. :) Minkälainen sun alkio oli? Mulla alkiot oli joko top-alkioita tai hyviä ennen pakastusta, mutta en tiedä luokituksesta sulatuksen jälkeen. En myöskään tiedä siitä, että viljelivätkö nuo topit vai hyvät blastoiksi ja kummat jätettiin kolmipäiväisiksi, jollainen mulle siirrettiin.

).( Täällä on niin moni plussannut viime aikoina ekasta siirrosta, että se nostaa omat toiveet vaarallisen korkealle. Hieman kyllä huolestuttaa tuo yhden solun menetys, mutta luin paljon muiden kokemuksia eilen, että sellaisilla alkioilla oli ihan hyvin tultu raskaaksi. Harmittaa, kun antoivat testipäiväksi vasta 17.12. (pp 14) jolloin on jo joulutauko. Tuloksesta pääsen sitten soittelemaan vasta loppiaisen jälkeen.

Hydrangea pp 1

Millyk Toivotaan parasta :heart:
:hug:
Hydrangea Tsemppiä ja toivottavasti pääsen sun kanssa piinailemaan. :D

Nocy Harmitus...

Huomenna olisi sitten siirtopäivä...jännittää taas...kun olen tällänen stressierkki...

Ambro, kiitos. :heart: Kaikkea hyvää myös sulle ja erityisen ihanaa joulunodotusta. :)

glimmer, jännää. :) Mä olin ennen siirtoa lähes yhtä paniikissa kuin ennen punktiota. Stressierkki myös minäkin. :) Toivottavasti alkio selviää hienosti sulatuksesta ja pääset siirtoon. Pidän peukkuja. Olisi mahtavaa saada piinailukaveri. :)

Hydra: Hirmuisesti tsemppiä piinapäiviin, kyllä ne nopeasti menevät. Mä piinailen myös viime perjantaina sain kyytiin yhden alkion jolle tehtiin yhden vuorokauden lisäviljely. Testin saa tehdä perjantaina 13. päivä :D Oon yrittänyt olla täältä vähän pois kun huomaan, että täällä notkuminen vaan aiheuttaa itselle katetuuta kun muut onnistuu ja itse ei..:/ Siitä kun pääsisi eroon, vaikka olenkin aina tosi onnellinen kuin muut onnistuu niin oma kohtalo niin pelottaa miten käy, saako koskaan vaavia kotiin. Silti tahdon toivottaa hirmuisesti tsemppiä kaikille hoitoihin ja onnea plussanneille! :heart:

• Tykkää
Reactions: skorppari82
Niian, loistavaa! :heart: Hurjasti tsemppiä sullekin piinailuun! :) Minkälaisen alkion sait kyytiin? Tiedän tuon kateellisuuden tunteen. Siitä tulikin joku aika sitten vähän avauduttuakin Clomittarissa. :D Tällä hetkellä tosin olen ollut vilpittömästi onnellinen kaikkien plussanneiden puolesta, koska se tuo toivoa itsellekin, kun omat IVF-hoidot on vasta alussa. Harmi, kun teitä ei ole vielä onnistanut, mutta toivotaan että tämä kolmas kerta (siirto) toden sanoo! :) Voin lisätä sut piinaileen. :)

Hydra; Kiitos, jospa se olisi nyt kolmas siirto 13:sta päivänä joka meille plussan toisi.;) Mä en osaa sanoa, että minkälainen papu siellä kyydissä nyt on. Ne ei tuolla Turun VL.ssä oikeen käytä luokittelua, viimeksi mulle sanottiin kuinka monta soluinen, mutta nyt sanottiin vaan, että selvisi sulatuksesta ja lähti jakautumaan, meillä sulatettiin siis kaksi ja se toinen selvisi osittain sulatuksesta, mutta ei lähtenyt jakautumaan ja sitä ei siirretty. Kysyin onko tämä siirrettävä alkio hyvä ja lääkäri sanoi, että on hyvä merkki kun alkio lähtee jakautumaan. Tämän enempää en alkiosta tiedä..;)

Mulla on kyllä nämä hoidot yhtä mielialan vuoristorataa, välillä luotan enemmän ja välillä vähemmän onnistumiseen, mutta toisinaan epätoivo vie voiton. Ja vaikka siirtoja on tehty "vasta" nyt kolme, miettii kuinka kauan tätä jaksaa. Salaitua, työvuorojen vaihtoa.. Voi kun tietäisi, että tämä tulee loppumaan vielä hyvin.

Niian, eipä mullekaan kauheasti kertoiltu. Samanlailla meillekin kävi, että toinen vaan selvisi ja jakautui sulatuksen jälkeen. Mullekin sanottiin, että jakautuminen on hyvä merkki. :)

Millyk, toivottavasti tulet tänään kertomaan loistavia uutisia myös verikokeesta. :)

katiri, hurjasti onnea huomiseen testipäivään! :)

Onko tuo verikokeen ottaminen normaali käytäntö näissä hoidoissa? Mulle kun moisesta ei puhuttu mitään. Ei myöskään annettu mitään erityisiä ohjeita siirron jälkeiseen elämään.

Hurjasti onnea plussista. Ja että oikein luomuplussakin! :O tosi upeaa! :)

Olen nähnyt itse lähiaikoina pari unta, jossa olen saanut raskaustestiin plussan ja hurja tunne se on ollut unessakin, vaikka jopa unessa olen tajunnut ettei se voi olla mahdollista kun ei niitä munajohtimia ole. Siitä sitten jotenkin ehkä tullut ajatuksiin se, että nyt voisin vihdoin soittaa sinne hormonipoliklinikalle. Ja tänään aion soittaa puolen päivän jälkeen. Jännittää sekin jo aika paljon näin etukäteen...

Osaisiko joku kertoa miten sen ensimmäisen ajan sieltä Helsingin hormonipolklinikalta mahdollisesti tulee saamaan? eli tuleeko sen saamaan puhelimessa jo? Onko siihen mitään mahdollisuutta vaikuttaa itse?

Tuosta kertomisesta sen verran, että silloin kun jätettiin ehkäisy pois en halunnut kertoa kellekään. Sitten ajan myötä läheisimmät ystävät saivat tietää, varsinkin sitten sen mun laparoskopian jälkeen, missä johtimet poistettiin, kerrottiin mikä tilanne. Mies on vanhemmilleen kertonut jo ennen laparoskopiaa, mutta mä en todellakaan halunnut mun vanhemmille koska se hössötyksen määrä mutsilta ois saanut mut ihan kuoleman ärsyyntyneeksi. Pari työkaveria myös tietää ketkä ovat käyneet IVF hoidot läpi ja kannustivat hurjasti, että kannattaa lähteä mukaan vaikka sitä olen reilu vuoden nyt laparoskopian jälkeen pähkäillyt. En tule mun vanhemmille kertomaan mitään ennen kuin on varmaa, että hommaan ryhdytään ja ensimmäiset lääkärikäynnit on tehty.

Edit: jaa noi soitinkin sinne typeränä enkä tajunnut sitä lähete-hommaa ollenkaan tietty... Mietin hetken mistä sen lähetteen saan, mutta kaikkein luontaisimmalta tuntui mennä takaisin Gravitidakseen, jossa mua (ja miehen näyte) alunperin tutkittiin ennen laparoskopiaan joutumista. Siitä se sitten kai lähtee hitaasti etenemään tämä homma :O

Viimeksi muokattu:
No niin, nyt pääsen minäkin piinailemaan... :D Kaksi alkiota sulatettiin, mutta toinen vaan siirrettiin (se parempi) toinen ei ollut ilmeisesti kokonainen..vaikka lääkäri sanoi, ettei se olisi haitannut. Testipäivä olis sitten 19.pvä.

Miten naiset teidän istutukset on menneet? Onko kenelläkään jouduttu laittamaan neulalla alkiota? Mulle kävi niin... :confused: Ei mennyt katetri vaikka oli kaikenmaailman levittimet ja pihdit.. sitten vaan neulalla ilman puudutusta tai kipulääkettä... Olipas kokemus??

Niian Juu siellä ei paljon kerrota alkioista. Kyselin tänään meidän alkiosta ja kertoi sen olevan 8soluinen ja jotain 2? Tsemppiä piinailuun :)

Glimmer ja Niian sekä muillekin piinapäiviä laskeville paljon tsemppiä odotteluun. Peukut pystyssä pidetään!

Katiri,sinullakin jännät päivät. Kuinka kävi??

Hydrangea, alkio joka siirrettiin oli "top"luokkaa.en muuta saanut tietää silloin siirtopäivänä :) tuolla se nytjatkaa kehitystään ;) Verikokeet oli plussaa,ja hcg arvo niinkuin pitääkin tähän aikaan. Nyt sitten jännätään täällä seuraavia viikkoja,kuukausia... Vasta kun on niin alussa,mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.
Ensimmäinen ultra on vasta kuun lopussa. Sinne asti jännitellään.
Verikokeet kuuluu täällä aina vakiojuttuihin ja lugeja laitetaan vielä jokunen viikko.
Tsempit kaikille ja onnea hoitoihin jokaiselle. Ja hyvää Itsenäisyyspäivää :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: glimmer ja deseo
Voi kiitos deseo. Mitenkäs siellä raskaus on sujunut?

Oletko glimmer Turun VL:llä myös hoidossa nyt? Minulle ei ole suostuttu tuota numerointia edes sanomaan, nyt tässä kirrossa eivät sanoneet edes solujen määrää. Jossain kohtaa sanottiin, eträä meillä oli muutamia top-alkioita, ja ihan hyviä alkioita ja muutama kohtalainen. Minua hoitaa Kestilä, hän on ihan mukava ja kannustaakin, mutta joku hänessä ajoittain tökkii.. Ompas siellä siirto ollut haasteellinen.:/ Mutta toivotaan, että piinailut tuottavat tulosta! :heart:

Hydra: Meillä ei oteta verikoetta ollenkaan. :/

Viimeksi muokattu:
Millyk, onnea plussasta! :) Pitkaa odotusta :)

Glimmer, Hydrangea ja Niian toivotaan etta olette saaneet hyvat kyytilaiset ja tarraavat tiukasti kiinni. :)

Mulla oli tanaan pp14 ja plussahan sielta testista tuli! :) Ei voi uskoa. Mulla ei ole mistaan verikokeista puhuttu mitaan. Taytyy maanantaina soittaa lapsettomuuspolille ja kysya etta varmistetaanko asia viela veritestilla.
Oon kylla vahan huolissani kun mulla on ollut aika kovia vatsakipuja ja varsinkin aina kun esim. tekee nopeita liikkeita. Lisaksi oikean puolen munatorven kohdalla tuntuu valilla aika koviakin vihlaisuja. Ettei se pikkunen nyt olisi sinne munatorveen eksynyt :( Eli ei ne piinailut sitten tahan loppunutkaan.
Kuitenkin upea ja helpottunut olo plussasta. Luulin ettei tata tapahtuisi koskaan. Uskomatonta etta heti ekasta siirrosta plussa.
:heart:

Hyvaa viikonloppua ja hyvaa itsenaisyyspaivaa kaikille. Ja tsemppia hoitoihin!

Paljon onnea myös Katiri! :heart: Mahtava juttu. Pitkää odotusta sinnekin! :) Erilaisia jomotuksia ym.muitakin tuntemuksia mahanalueella on täälläkin ollut. Selkäänkin on jomotellut, mutta minä ajattelen sen kuuluvan tähän. Tietysti jos kivut äityy tosi paljon niin kannattaa sitten käydä tarkistuttamassa tilanne.

deseo :heart:

glimmer, hyvä että sait pikkuisen kyytiin, vaikka hieman hankaluuksia oli. :) Mulla katetri sujahti kuin itsestään paikalleen. Insseissäkään sen laiton kanssa ei ollut koskaan ongelmia, kun mulla kohdunkaula on vissiin niin suora. En tiedä olisko siitä ollut nyt lisää apua, kun rakko oli kuin räjähtämispisteessä. Ajat oli myöhässä ja jouduin odottamaan pitkään. Hoitajakin kommentoi, että taitaa olla tukalat oltavat.

katiri, hurjasti onnea! :heart:

).( Varmaan voisi odottaa, että alkio alkaisi kiinnittyä nyt viikonlopun aikana, jos on kiinnittyäkseen. Vielä ei ole mitään tuntemuksia. Malttamattomana ja luulosairaana jo kroppaa kuulostelen.

Hydra pp 3

• Tykkää
Reactions: glimmer ja deseo
Onnea millyk ja katiri :flower:

Upeeta Niian ja Hydrangea, että olette saaneet kyytiläiset! :heart: toivottavasti pikkuiset tarraa lujasti kiinni! :)

Onnea myös glimmer kyytiläisestä! :)

Täällä on vähän ollut taukoa palstailusta lomareissun takia (tuli kyllä tarpeeseen). Nyt menossa kp6 eli punktion jälkeen kierto käynnistyi suht nopsaa, mikä on hyvä. SEuraavassa kierrossa sitten toivottavasti päästään siirtoon. Ajattelin tikutella josko luomuovulaatio tulisi, ja jos ei kuulu niin popsin primolutit siten, että heti tammikuun alkupuolella alkaisi uusi jännäkierto :)

• Tykkää
Reactions: Millyk
skorppari, kiitos. :heart: Mahtavaa, että uusi kierto alkoi nopsaan ja hyvä että saat käyttää primolutit, mikäli ovista ei kuulu. :) Ei mene siis enää pitkä aika, kun säkin saat pikkuisen kyytiin. :) Sulleko tehdään kanssa lääkkeellinen PAS?

NiianJuu, nyt olen hoidoissa siellä- Lääkärinä meillä on Poranen. Hän teki punktion ja ensimmäisen siirron. Eilen siirron teki joku muu, oliskohan ollut sama ketä hoitaa sua? En muista... Mulle kerrottiin alkiosta vaan kun kysyin, mutta tosi suppeasti ja sanottiin vaan, et hyviä ovat.. No ei kait sen väliä.. :)

katiri Onnea plussasta :flower:

skorppari Loma tekee välillä hyvää, saa muuta ajateltavaa. :) Nyt sitten peukut pystyyn, et tulee luomuovis niin saisit kyytiläisen

Hydrangea Se on kyl ihan kauheeta kun on rakko täynnä ja painetaan ultran kanssa suoraan alaspäin... :O Mulla taitaa olla hiukan vino kohdunkaula..ehkä mun ongelmat johtuu siitä?

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! :D

Yhteistyössä