Ivf hoitoja lapsettomille

Krish73 Jos ja kun yksi alkio siirretään niin kyllä kaikki loput siirtokelpoiset minun käsittääkseni pakastetaan. Siihen en osaa vastata, että montako laitetaan aina samaan olkeen (sen verran olen noviisi näiden pakastusten kanssa). Onnea ja tarrasukkia siirtoon.
 
toivounelma Harmi, kun hoidon tulos jäi vähäiseksi, mutta jospa noista kolmesta joku tärppäis. Edelleenhän laatu ratkaisee, ei määrä, kuten tässäkin ketjussa on todettu jo useamman kerran.

Krish73 Oon samaa mieltä Nannukan kans eli pakkaseen menee kaikki hyvät alkiot. Ne on varmaan kaikki vielä viljelymaljoilla ja sit laitetaan vasta olkiin jos näyttävät pakastuskelpoisilta. Onnea matkaan:flower:! Toivotaan, että pääsette siirtoon ja pakkaseen jäis jotain! Laita itses listoille, jos ensimmäinen lapsi on teillä toiveissa. Täällä on mukavan aktiivista kirjoittelua ollut!

Nannukka81 Samoin sulle onnea sulatuksen kans. Onko teillä yks pakkasessa? Onnea matkaan:heart:!
 
Yleensä samaan olkeen laitetaan kaks. En sit tiedä onko joku laatu kysymys kun joskus on yhtäkin laitettu. Mutta nykyään kun alkioita pystytään pakastamaan uudestaankin niin kai se pääsääntönen määrä on kaksi samassa oljessa.
 
Minut voi pistää jälleen piinailijoihin. Nyt meneillään 3. pas ja eilen istutus. Jälleen 2 sulatettiin ja toinen kuoli. Lääkäri sanoi myös, että tämä alkio joka istutettiin oli hieman auennut (?) ja pistettiin jollain erikoisasettimella nyt kohtuun?Onko kellekkäään käynyt näin?

VIelä 1 on pakkasessa, saa nähdä ehditäänkö ennen kesätaukoa istuttaa, jos ei nytkään tärppää.
 
Untuvikko80 Onnea matkaan:heart:! Onko testipäivä milloin?

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset:flower:
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....toukokuu.............Siittiöiden laatu/hitaus
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............t oukokuu.............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajohdinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. .....?....................PCO
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu

PIINAILIJAT:confused:
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6

PLUSSANNEET:heart:
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair


Muoks Untuvikon testipäivä laitettu eli varmaan 7.6 eikä 7.8 :D ja tähtitomun rivi korjattu myös tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Korjailempas oma tekemän mokan omaan rivistöön :)

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset
Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....toukokuu..............Siittiö iden laatu/hitaus
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............t oukokuu.............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. .....?....................PCO
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............?

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
Pakko tulla kommentoimaan tänne.
Toivounelma: Meilläkin oli punktion saaliinaa vain 3 munasolua. Kuten Toivekin sanoi, että laatu ratkaisee ei määrä. Olin rikki määrän takia, mutta alkion siirron jälkeen plussasin ja yhä (todellatodella alussa) raskaana. Halusin tulla kertomaan tämän tsemppinä <3

Hirmuisesti jaksamista ja tsemppejä teille kaikille ihanille omiin retkiinne! <3 Pidän täällä peukkuja pystyssä jokaiselle ja toivon, että pääsette plussanneisiin jutskailemaan. (ja samalla toivoen, että itsekin siellä pysyn...)
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Krish73 tervetuloa tännekin kirjoittelemaan! Pääsitkö siirtoon?

Nannukka81 voi kumpa pääsisit siirtoon tiistaina! Ja toivottavasti koko syksyä ei tarvitsisi edes miettiä vaan tästä nyt tärppäisi! Nyt olisi jo teidän vuoro :heart:

Julkisen suunnittelukäynnillä nyt käyty. Lyhyt kaava muuttuu ilmeisesti pitkäksi ja Avalla todettu PCO ei nyt sitten tämän lääkärin mielestä olekaan ihan tyypillinen PCO. Nyt tsekataan viel endon mahdollisuus kovien menkkakipujen takia, kilppariarvot, keliakia yms verikokeet ja sitten syksyllä alkaa piikittely. siihen asti siis pääkoppa huilaa :LOL: En vaan voi mitenkään käsittää että miten PCO ei yhtäkkiä olekaan se diagnoosi..hmph. Kymppitonnin kuskannu yksityiselle ja yhtäkkiä muuttuu lääkitykset sun muut. Huoh.

Esikoista yrittävät IVF-hoitolaiset

Nimimerkki..........Tuleva hoito.......Ajankohta...........Syy
Rachel79..33.......2.ICSI............... toukokuu?
Haikala..25.........2.ICSI.............. ..toukokuu............endo/siittiöt
grosjean..31.......2.IVF................ .syksy 2013?
ambrosio..31........2.IVF..............t ouko-kesäkuu?......PCO
RBAM..31............2.IVF/1.PAS........toukokuu
ainox..28.............2.IVF/ICSI?...............?
aniraz..31............2.IVF/ICSI..........elokuu
piu_pau..30..........2.ICSI..... ........elokuu
Toive13..35..........2.IVF.............. ..elokuu...............Selitt.
Nannukka81..31....2.ICSI/1.PAS.....toukokuu.............Siittiöi den laatu/hitaus
Valoa..29..............2.IVF/1.PAS...........?
toivounelma..35.....1.IVF..............t oukokuu.............Endo/PCO/astenozoosp.
meemir..24..........1.IVF/1.PAS.......toukokuu?............Munajoh dinvaurio
Tähtitomu..38......2.ICSI/1.PAS........6/13?
Helge..31............2.IVF.............. ..syyskuu.................PCO??
Tiuku_2013..34.....2.IVF................ .elokuu

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito. ................Alkiot......Testipäivä
Untuvikko80..32............1.IVF/3.PAS...........1..............7.6

PLUSSANNEET :flower:
Nimimerkki..................Hoito....... ...................Plussauspäivä
Neela84......................1.ICSI..... ....................29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.............14.1
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ...................1.2
Minnie82..31............1.IVF........... ....................29.3
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS...................11.4
Neppu_..27.............1.IVF............ ....................3.5
Ameile..36................3.IVF......... .....................6.5
-strawberry-...............1.IVF.................... .......13.5
milliTU........................1.IVF... ........................16.5

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
 
  • Tykkää
Reactions: Nannukka81
Toivounelma Voi harmi ettet päässyt siirtoon vuodon takia : / varmasti suuri pettymys :hug:

Krish73 Tervetuloa ! =)

Helge Tuttavallani on ilmeisesti PCO, mutta aina kun hän käy gynellä ja jos on eri lääkäri niin diagnoosi vaihtuu sitä mukaa :D Välillä ei ole PCO ja välillä on PCOS. Todella kummallista !

Täällä on jäljellä enää vain yksi pistos : pregnyl! HUh! Mä oon jo ihan täynnä tätä pistämistä ! Gonal-f loppui minulta kesken ja apteekissakaan ei sitä ollut, joten määräsivät minulle loppu ajaksi menopuria. Menopur jotenkin polttaa ikävästi pistettäessä. Olin ihan paniikissa tuosta lääke hommasta, että nytkö koko hoito on pilalla kun mulla loppu lääkkeetkin kesken, mutta lääkäri sanoi että oikeastaan on hyvä vaihtaa gonal menopuriin tässä vaiheessa. Niin, ja kuulemma minulla on nyt ollut käytössä gonal-f koska klinikka ei saa suosia vain tiettyä lääkettä, vaan pitää välillä vaihtaa eriin..???(käytin siis ekassa ICSI:ssä menopuria) jäi vähän ihmetyttää..

Maha on turvonnut! Mahassa on mustelmia! Nännit ovat turvonneet ja kipeät! Ja mä ihan oikeesti haluun nyt sen vauvan !!

Maanantaina punktio :heart:
 
Haikalalle kovasti tsemppiä maanantaille.

Helge onpa jännä toi sun "on PCO, ei ole PCO". Onko sulla millaisista oireista/ kokeista tutkittu PCO:ta? Mulla on selkeä PCO tai oikeammin PCOS, mulla kun täyttyy oikeastaan kaikki PCOS:n tunnusmerkit. Lisäksi mun hormoniverikokeet tukee sitä diagnoosia, vaikkei mulla mitkään hormonit olekaan viitearvojen ulkopuolella.
Munasarjatkin on niin rakkulaiset että kyllä niistä tällainen taviskin näkee ettei ne ole normaalit.

Folleista. Lääkäri sanoi mulle että tuo kolme on tosi vähän, koska varmasti niistä kaikki ei tule oleen pakastekelpoisia tai ainakaan ei tule kestämään pakastusta. Jos voitaisiin tehdä tuoresiirto, niin silloin ei ole niin suurta merkitystä millaisia follit ovat. Tai siis sanoi että folli joka ei tulisi kestään pakastusta, voisi hyvin aloittaa raskauden. Lääkäri itse veikkasi että yksi voidaan saada hyvällä onnella pakastimeen. Täytyy toki toivoa että ne kaikki kolme olisi jostain syystä niin valio yksilöitä että niitä edes voitaisiin yrittää pakastaa.

Vähän mietin että jos jotain ei voisi pakastaa niin voisiko kuitenkin koittaa sitä tuoresiirtoa. Toki mä vieläkin tuhruttelen, että siinä mielessä ei ole otollista, mutta jos ne muuten menisi hävitykseen... Eikö voisi kokeilla. Tosin mä en ole nyt käyttänyt mitään lääkitystä punktion jälkeen, kun lääkäri sanoi ettei Lugesteronia nyt tarvita, koska ei siirretä.
 
Haikala tsemppiä huomiselle!! Toivottavasti saatte hyvän saaliin :) Tule sitten kertomaan heti miten meni.

toivounelma Avalla lääkäri totes ensimmäisten ultrien aikaan että mulla on PCO, ei sitä millään verikokeilla ole diagnosoitu. Siis se on outoa, nyt kun asiaa olen enemmän miettinyt että pystyi sanomaan parin ultran jälkeen että mulla on PCO. Olen siis sokeasti luottanut tähän koska jos lääkäri niin sanoo niin miksi kyseenalaistaisin sitä..olisi ilmeisesti pitäny. Hieman kyllä silloin ihmettelin että eikö oteta edes kilppari arvoja yms tai mitään muitakaan verikokeita. Oon kyllä vähän ihmeissäni. Jokinhan mulla kuitenkin on kun lapsettomuutta takana nyt 2,5 vuotta, olis vaan kauheen kiva tietää että mikä. Toivon että syy nyt selviää kun otetaan kaikki mahdolliset kokeet. Melkein jopa toivon että mulla olisi esim. keliakia, antaisi toivoa että pelkällä ruokavaliolla voisi saada kropan toimimaan. Kaikkea mäkin mietin.
 
Siis kyllähän sen PCO:n pystyy kertomaan jo ensimmäisen ultran perusteella JOS se on selkee. Esim mulla on on niin helminauhamaiset munikset ettei siitä oo epäilystäkään. Nauha vaan läpi ja kaulaan iin ei tarvi kauppaan lähtee helminauha ostoksille. Sitten on niitä paljonkin lievempiä tapauksia kun on PCOmaiset munikset, näistähän ei välttämättä pysty niin varmaks sanomaan ja ilmeisesti tässäkin (niinkun kaikessa muussakin) on sit eroja miten kukain lääkäri tämän luokittelee.

Muoksis! Minun PCO on todettu jo 17 vuotiaana ihan yhen ultren perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä olisi yksi ekakertalainen, jos joukkoon vielä sopii :) Meillä on taustalla yli 7 vuoden lapsettomuus ja nyt siis eka ivf meneillään. Mulla on endo todettu 2006, mutta mitään selkeää varsinaista vikaa ei ole tullut esille. Miehellä tavara on laadukasta :D Itse olen 30v ja mies 36.

Hoitoihin tulokin vähän jo mutkistui, viime syksynä päästiin Naistenklinikalle aloituskäynnille ja tehtiin perustutkimukset (tehty myös aikasemmin yksityisellä 2008). Ja saatiin ivf-info helmikuulle. Sitten tapahtui suuri ihme ja olin luomusti raskaana, ekaa kertaa elämässäni. Raskaus meni kuitenkin kesken 5+6 :( Huhtikuulle saatiin uusi info ja nyt toukokuun alussa aloin sumuttelemaan Synarelaa. Viime torstaista olen pistänyt Gonal-f:ää ja tänään olin verikokeessa, ja odottelen soittoa pistojen jatkon suhteen. Jännittävät ajat siis meneillään.

Niin kovasti vain toivomme sitä omaa pientä <3
 
Tähtitomu, kyllä vain yhdestä ultrasta voidaan todeta PCO, mutta sitten taas PCOS tarvitsee muutaqkin kuin vain helminauhan muniksissa, pitää olla muitakin oireita. Minua kiinnosti miksi Helgellä ei olla varmoja välillä asiasta. Minulla on todettu PCOS vuonna 2003 eli kymmen vuotta sitten ollessani 25. Silloin oireet joiden vuoksi menin lääkäriin oli jatkuva vuoto. Silloin kun tilanne kartotettiin niin samalla käynnillä sain jo diagnoosin. Lisäksi silloin mulla todettiin limakalvon liikakasvu kohdussa. Tosin nyt kun vuosi sitten lopulta diagnosoitiin endometrioosikin, niin saattaa olla että sekin on vaivannut jo tuolloin 2003. Toiset lääkärit vaan on hieman eri mieltä milloin on kyse PCO:sta ja milloin munasarjoissa on vain paljon alkufolleja. Ja toisaalta joillakin on PCO saattanut "parantua" painonpudotuksen tai hormonikuurien jälkeen. Mulla ei ole mitään vaikutusta näkynyt siihen suuntaan.

Olen odotellut tietoa meidän viljelyn tuloksista, mutta vieläkään ei ole soitettu. Pitkä päivä on ollut kun kyttää puhelinta...onhan se päällä, toimiiko se ;)
 
Tähtitomu, kiitos :) Joo oon käynyt myös nyt ultrassa, sekä infokäynnillä että nyt viimeisimmällä käynnillä, kun sain reseptit lääkkeisiin ja pisto-opastukset yms.

Toivounelma, todellakin rasittavaa odottaa puhelua.... Pitää raahata aina mukana huoneesta toiseen että varmasti kerkeää vastaamaan...
 
Moi!

Punktiosta selvitty hengissä! Nyt on pahaolo..varmaan johtuu siitä kipu lääkkeestä kun viimeksi oli tämä sama. Niin ja maha on kipeä.
Olen pettynyt lääkärin tekemään valintaan vaihtaa mun lääkkeet. Saaliiksi saatiin 4 solua, kun viimeksi saalis oli 20 kpl, joista hedelmöittyi 8 kpl. On jo sellainen olo, että tämäpä oli sitten tässä. Lääkärikin jo mietti kolmatta hoitoa, että se mennään pitkällä kaavalla. Aion kyllä keskustella lääkärin kanssa vielä tästä lääke asiasta, että olikohan tuollainen "kokeilu" nyt kovin järkevää. Ja vähintäänkin aion vaatia vielä neljännen hoidon jos tää meni ihan hukkaan.
 
Haikala, meinasiko lääkäri että lääkkeitä vaihtamalla solujen laatu (tai solujen määrä ylipäätään) olisi parempi ja suurempi? Puhuiko sun lääkäri pitkän kaavan kohdalla mitään muuta? Kysyn siksi että mulle lääkäri puhui siitä pitkästä kaavasta tokaan IVF:ään, jotta solumäärä saataisiin suuremmaksi (tai ainakin follimäärä). Ja että aloitettaisiin sitten pienellä annoksella lääkkeitä. En kyllä ymmärrä miksi pienellä määrällä kun nyt lyhyessä kaavassakaan ei tullut hyperin vaaraa PCOS:stä huolimatta vaikka mentiin normaalimäärillä. Noh siitä voidaan keskustella sitten.

).( Mun kolmesta munasolusta kaksi oli kypsiä ja siten hedelmöittymiskelpoisia. Ne molemmat hedelmöittyi ja jakautui normaalisti. Ne luokiteltiin top-alkioiksi ja pakastettiin lauantaina 2 vrk ikäisinä. Lääkäri(kin) oli yllättynyt siitä että molemmat hedelmöittyneet oli noin hyviä. Ilmeisesti pakastettu omiin olkiin.
PAS on sitten elokuussa. Olo on nyt helpottunut, vaikka toki olisin halunnut sen tuotesiirron. Mutta onpa pakastimessa sentään kaksi.
 
Moikka kaikille!ajattelin nyt liittyä tänne jos joukkoon mukaan mahtuu :) hieman taustoja: yrittämistä takana 5vuotta 2keskenmenoa,nyt keväällä tehty kaksi inseminaatiota,tuloksettomia :/ tänään olis ivf suunnittelu aika ja suunniteltu ivf viikolle 24, jännittää tosi paljon!miten tuo ivf käytännössä toteutuu,siis kuinka tehdään yms,tiedän siis teorian,mutta mitä silloin oikeasti tapahtuu?entäs se mites kun mies joutuu varmaan työkeikalle juuri kun ivf olisi saako hän aikaisemmin mennä luovuttamaan oman "näytteensä" voiko niitä pakastaa tai jotain?
 
Toivounelma joo, lääkkeet vaihdettiin, että saataisiin enemmän soluja ja parempi laatuisia. Näin jo lääkärin katseesta, kun alkoi ultrata ennen toimenpidettä että eipä menny niinku piti. Totesi itsekkin, että on laittanut minulle liian pienet annokset. Kuulemma myös endometrioosi häiritsee toista munasarjaa ja tämänkin takia ensi kerralla pitkä kaava. Minä en oikein tiedä tuosta pitkästä kaavasta mitään :O Sammutellaanko siinä sitten jotenkin tuota endoa..? En ole vielä jaksanut perehtyä asiaan ja ehkä vielä ei ole sen aikakaan.

Tänään soitan labraan ja kuulen onko huomiselle minulle pientä vauvan alkua :heart:
Pelottaa hirveästi, että miten hedelmöitys on siellä mennyt :'(
Lääkäri eilen kyllä lupaili että tuoresiirtoon ainakin päästään, mutta en osaa nyt luottaa siihen tietoon.

Tuija86 Meillä meni niin, että punktiopäivänä mennään yhdessä klinikalle ja mies menee siitä samontein labraan antamaan näytteen. Tuosta pakastus asiasta ei ole kyllä mitään tietoa minulla :rolleyes: Niin ja tervetuloa !

Haperotta Tervetuloa ! Ja onnea hoitoon :heart:
 
Haikalalle peukkuja, toviotaan että edes yksi alku olis. Senhän se pitäis riittääkiin :)

Tuija86, kuten Haikala sanoisikin niin yhdessä mennään mutta tuntuis että koska siittiöitä muutenkin pakastellaan niin miks ei IVF:n vois myös pakastaa.

Sen verran kyllä joudun nyt kysäsemään että eikös ne luovutetut siittiöt ole pakastettuja vai onko se luovuttaja klinikalla samalleen kun mies ois?
 
Tähtitomu Minusta jotenki karmee ajatus, että oot miehes kans klinikalla ja tavaranluovuttaja mies on siellä yhtä aikaa antamassa sitä tavaraa :LOL: Sitä varmaan arvelis jokaisesta vastaan tulijasta, että onkohan se toi :D

Kauheeta, tein tänään ruokaa johon tuli kananmunia. katselin rikottuja munia ja mietin, että siinä on kana emon alkioita, joita me vaan syödään sen kummemmin ajattelematta, että niistäkin olisi voinut tulla pikku tipuja.

Soittoaika klinikalle lähestyy. Mua pelottaa.
 

Yhteistyössä