ivf hoito ja sikainfluenssa rokote

Hei!

Huomenna olisi mahdollista hakea sikainfluenssa rokote, mutta mietityttää uskallanko hakea, koska meillä on alkamassa ivf hoito... Punktio on tosin vasta viikolla 9, mutta siitä huolimatta... kun en haluaisi pilata mahdollisuutta raskauteen.. voihan tämä tietysti olla hätävarjelun liioittelua :ashamed: mutta onko kellään tietoa kuinka menetellä...?
 
Hei Nipsu!

Kysyin just tätä tänään, kun kävin suunnittelukäynnillä. Mulla punktio ajottuu viikolle 9 tai 10. Lääkäri oli sitä mieltä että ilman muuta kannattaa mennä se hakemaan nyt, jo ennen mahdollista raskautta.

Iines
 
Tuota samaa miekin olen miettinyt, koska täällä olisi mahdollista saada se influenssa-rokote lauantaina.. saatoin kyllä sairastaa tuon s-influenssa jo lokakuussa, mutta koska testejä ei tehty enää, se ei ole ihan varmaa.. mietin sitten, koska olen aloittanut Puregon-piikityksen eilen, sumute edelleen käytössä ja punktio pitäisi olla viikolla 4, että voiko siitä tulla jotain negatiivista noiden lääkkeiden kanssa..
 
No höh, mulle taas lääkäri sanoi ettei missään tapauksessa saa nyt hoidon (Puregon-piikkien) aikana rokotetta ottaa. Ja tuota just mietin, että olis ollut parempi ottaa se nyt kuin mahdollisen alkuraskauden aikana :/
 
Sadko, no eipä sanonut. Me ollaan hoidoissa julkisella puolella ja tietyistä jutuista johtuen ollaan roikuttu jonoissa aika kauan..musta tuntuu, että tää lääkäri haluaa meidät vaan eteenpäin eikä tahdo et possupiikin oireet ainakaan pilais nyt alkaneen hoidon. Mitään muuta syytä en keksi?
 
S.influenssa rokote otettu.. yritin kysyä ennen sitä pistämistä, että onko siitä rokotteesta haittaa, kun käytää Puregonia ja Suprecuria.. ei se hoitaja siihen mitään sanonut.. en tiedä ymmärsikö edes koko kysymystä.. no, vielä ei ole tullut oireita tuosta rokotteesta.. onneksi tässä on vielä reilu viikkoa punktioon, joten eiköhän, jos oireita ilmaantuu, ne kerkiää häipyäkin..
 
Mulla tulis sikapiikki just piinapäivien aikana. Onko tästä tietoa, voiko haitata alkion kiinnittymistä? Voisin kuvitella, että jos tämäkään hoito ei onnistu niin sitä possupiikkiähän sitä sitten tietysti syyttäisi.
Olenkin miettinyt, että varmuuden vuoksi taidan siirtää piikitystä, menen sitten joko tyhjällä kohdulla tai alkuraskauden aikaan. Ja melko varmasti ehdin tuon taudin sairastaa jo lokakuussa, että jospas se ei nyt sitten niin pahana tulisikaan jos tulee.
 
Minulle sitten nousi lämpö sunnuntaina ja käsi oli kipeä, mutta oireet alkavat lähteä.. kävin tänään toisessa ultrassa ja kysyin sitten siltä lääkäriltä, etteihän siitä rokotteesta nyt voi tulla ongelmia, eikä kuulemma voi.. joten olen ihan rauhassa.. kun/jos tää hoito tuo tulosta ja tuun raskaaksi, ei tarvit enää miettiä, että otanko rokotetta vai en..
 
Mulle tänään lääkäri suositti rokotteen ottamista-itse sen olin jo ajatellut jättää ottamatta kaikkien mahdollisten lisäongelmien välttämiseksi, MUTTA käsky tuli...joten huomenna sen otan. Huomenna aloitan myös piikkilääkityksen pitkän kaavan hoidossa. Toivotaan ettei NÖFnöf tule - edes nyt sit lievänä rokotepöpönä :saint:
 

Yhteistyössä