IVF-hoidosta plussanneet

Nimimerkki/ Hoito/ Ikä/ Monesko tulossa/ Siirrettyjen alkioiden määrä/ La

kozmic/ 5.IVF/ 36v/ 1. Lapsi/ 3 alkiota/ 21.1.2013

Vanil/ 2.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ 30.1.2013

Äitivm84/ 4.ICSI/ 27v/ 2. lapsi/ 1 alkio/ 30.1.2013

Tinka-79/ 5.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ 11.2.2013

Mila86/ 1.IVF/ 26v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 15.2.2013

Orvokkitukka/ 4.IVF/ICSI- 3. PAS/ 37v/ 2. lapsi/ 1 alkio/ 17.2.2013

Napsuneiti/ 2.IVF/ 34v/ 2. lapsi/ 1 alkio/ 19.2.2013

sintti -79/ 2.IVF/ 32v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 19.2.2013

Emppu2012/ 2.IVF/ ? / 1.lapsi/ 1 alkio/ 20.2.2013

Riimini/ 3.ICSI/ 29v/ 1. lapsi/ 1 alkio/ 20.2.2013

pepponen/ 4.IVF/ICSI/ 40v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ 7.3.2013

SunMaid/ 1.IVF/ 41v/ 1.lapsi /2 alkiota/ 7.3.2013





 
Viimeksi muokattu:
Heip!
Taalla kans yksi :wave:
Ekasta IVFsta tuli pari vuotta sitten KU ; toista tarppia piti odotella nama melkein 2 vuotta. Viidennesta ja (tod nakoisesti olisi ollut) viimeisesta hoidosta tuli plussa. Yhteensa 7 vuotta odottelua ja ensimmainen olisi tulossa...

Nyt menossa 8 + 1 ja huomenna on varhaisultra!
Jannittaa kovasti etta mitenhan on raskaus sujunut kun ei ole oikein mitaan oireita... Kerran jo vkolla 6 on kuitenkin katsottu etta alkio oli oikealla paikalla. Nyt sitten toivon niiiiiin etta sydan sykkii ja koko vastaa viikkoja! Vaikea tata on uskoa todeksi.... : /
 
Täällä myös! *vilkuttaa*.

3. IVF huhtikuussa, josta tärppi. Nyt menossa siis rv 10+1.

Aiemmasta hoitohistoriasta 1. IVF:stä esikoinen marraskuussa 2010. Sen jälkeen PAS:sta KU heinäkuussa 2011. Sen jälkeen erinäinen määrä PAS:ja ja yksi IVF, kunnes nyt tämä plussa.

Varhaisultrassa käyty muutama viikko sitten, kaikki hyvin. NT-ultra parin viikon päästä. Varsin tasaisissa merkeissä on tämä raskaus sujunut, kuten edellinenkin. Paitsi että mä olen lihonu ihan järettömästi! Tätä menoa olen kuin ilmapallo ennen tammikuuta...
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Minäkin voisin liittyä mukaan. Meillä on takana inssejä ja kaksi IVF:ää, joista tämä toinen toi plussan. Ihan alkutaipaleella vasta ollaan, virallinen testipäivä oli perjantaina. Nyt vain täytyy yrittää uskoa, että olen oikeasti raskaana... =)

Onko teillä muilla ollut menkkamaisia kramppeja tässä alkuvaiheessa? Mulla on ollut päivittäin jonkinlaisia jomotuksia, ja muutaman kerran on krampannut tosi kovaa ja kivuliaasti, tosin ovat menneet nopeasti ohi.

Onnea kaikille plussanneille!
 
Voisikohan tänne uskaltautua mukaan... 4.IVF/ICSI ja 12.siirto ja 15.alkio. Tätä ennen ei mitään ja nyt.. Todisteina tällä hetkellä plussatikku ja veritestit viime viikolla (no okei, n. 20 tikkua..) :D Mutta ei tätä meinaa uskoa todeksi millään. Yksi luomulapsi meillä on jonka jälkeen kaksi ku ja molemmat tuubat meni, ja itelläkin melkein henki. Mitään en kyllä enää pidä ikinä itsestäänselvyytenä tässä elämässä ja oon niin onnellinen tästä yllättävästä käänteestä etten juuri uskalla hengittääkään. Eipä sillä, makaan vaikka selälläni sängyssä 8kk jos tämän onnistuminen siitä olisi kiinni. Lääkkeitä pistellään ja tungetaan ja syödään vielä ainakin 6vkoa ja vähintään 250€ vielä menee niihinkin tässä. Ei nuo "normaali-ihmiset" noissa normaali-ihmisten odotusketjuissa varmaan aavista miten helpolla pääsevät. Hieman oon käynyt silmäilemässä noissa mutta on ne jutut niin eri planeetalta oman ajatusmaailman kanssa nykypäivänä että en vaan kertakaikkiaan kykene enää yhtään lukemaan niitä. Viimeinen niitti tais olla kun joku sadatta lastaan oottava emäntä siellä pohdiskeli että hän EHKÄ lopettaa tupakoinnin sitten np-ultran jälkeen!! Siis mitä vtttttt??? Kuinka itsestäänselvää elämä näille tällasille eläjille oikein voikaan olla?? Kyllä pistää vihaks,ei muuta voi sanoa! Mutta muuten kyllä mieliala on ollut mitä onnellisin ja aurinkoisin :) Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti meidän käy hyvin tässä! <3 Ainiin, ja eka ultra ois 4.7.
 
Ihanaa iinamiina, onnea kovasti! =) Ja onnea muillekin onnekkaille, toivotaan että saadaan nyytimme maailmaan asti <3 Pitäiskö vähän aktivoida tätä ketjua? :)

Samaa mieltä tosta et tuntuu ettei ole ihan samalla aaltopituudella noitten kanssa jotka tullut samantien raskaaksi eikä siks osaa arvostaa sitä ihan samalla lailla... :S
 
Hep, täällä m yös yksi ;)

Meillä on yksi Ivf-poika 2v2kk ja tärppäsi ekan ivf:n tuoresiirrolla.

Pikkukakkosta yritettiin sitten 1,5v ja ekan ivf:n ainokainen pas ei tärpännyt viime syksynä. Mutta nyt tokan Ivf;n seurauksena saatiin plussa pp12 hcg arvolla 76,6. Ja tuo vähän mua huolettaa toi alhainen arvo. Oli kylläkin pp14 tuplaantunut 148.. se kai se tärkeintä on että tuplaantuu. Ja ainakin viivat testeissä vahvistuu.. varhaisultra on 5.7 vasta. Mutta ajattelin tehdä huomenna jo clearbluen digitaalisen, jospa se näyttäisi jo 3+... Tuulimunaa vähän pelkään tuon alhaisen arvon perusteella.

Nyt pitää kiitää joten jatkan paremmalla ajalla =)

Napsuneiti ja pikkutyyppi 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Napsuneiti, toi viiva kertoo kyllä omaa kieltään :) Mullakin tuli jo sunnuntaina testiviiva heti ja se oli vahvempi kuin se kontrolliviiva :O On tätä niin vaikee uskooo..kuinkahan kauan mä toistelen tätä :D Tottakai mä tiedän kaikki vaarat ja mitä VOI tulla vielä eteen, ja en todellakaan pidä selviönä että saan nyt sitten heti vauvankin kun on tikkuun kaksi viivaa saatu. Toiset ne tuolla jo ilmoittelee työnantajalle ja ostelee vaunuja :D anna mun kaikki kestää. Noh, onhan se varmaan ihanaa kun voi olla paineettomana raskaustestistä synnytykseen asti. Mä en edes neuvolaan kuvittele soittelevani ennenkuin oon siellä varhaisultrassa käynyt ja toivottavasti sykkeen nähnyt, viimeksi kävi huonosti ja jouduin senkin perumaan kun tuli se eka kohdunulkoinen :'( se ois muuten jotakuinkin rv 7+2 kun me vasta sinne ultraankin päästään kun edellisellä viikolla ei ollut yhtään aikoja. Mulla on vielä kaksi testiä jäljellä kun sinne ultraan on niin pitkä aika :) Vaikka tiedänhän mä ettei se viiva koko totuutta kerro tietenkään.

Niin ja vaihdoin siis nimimerkkiä.. stalkkereiden kammossani.. T. ex-iinamiina
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös hiljattain plussannut (2 päivää sitten). Takana yritystä 3,5-4 vuotta, clomit ja kolme inssiä, ei plussan plussaa. Nyt kesäkuussa eka IVF ja ainokaisesta selvinneestä alkiosta plussa! Vielä aika ihmeissään ja varuillaan, ultra on 9.7., joten ei tosiaankaan voi pitää mitenkään itsestään selvyytenä.

Komppaan täysin Orvokkitukkaa noista "normaaleista".
 
Heips!

Täällä kanssa yksi pitkän tien kulkija!! Viisi vuota toiveilua takana ja vihdoin 5. ja viimeinen IVF toi ensimmäisen plussan testiin :) Tänään siis menossa 6+3 ja viikon päästä varhaisultra. Sitä jännitän ihan hirveesti, pelkään ettei mahassa sykikkään yhtään sydäntä. Raskausoireita mulla ei aikaisemmin juuri ole ollut, mutta tällä viikolla on alkanut hirveä pahoinvointi. Joka päivä se on vähän voimakkaampaa kuin edellisenä, tänään piti lähteä töistä pois kun oksetti niin paljon. Mutta mistään "oireista" en valita, kaikki käy, kunhan siellä tien päässä odottaisi se kauan ja kovasti toivottu pikku nyytti..
 
Heippa, ja ONNEA Inkku ja Tinka! Meillä oli myös kyseessä siis viimeisen hoidon viimeinen alkio! Senkin takia tää tuntuu niin järkyttävän uskomattomalta. Tinka hyvältähän tuo kuulostaa ett pahoinvointia on ja vielä pahenee :) oispa mullakin. Ihan tositosi lievää vaan. Ja väsymystä ja päänsärkyä ja mahatuntemuksia. Se mikä mua nyt on todenteolla alkanut huolettamaan on tää colitis ulcerosa joka on nyt selkeesti aktivoitunut.. Varmaan stressi jne :'( kivut ja vessaramppaamiset on koko ajan lisääntymään päin. Pelkään todella että tää tulehdus voi tuhota sen alkion. Pakko soittaa heti tänään sisätautipolille onko mitään tehtävissä.. Lisäksi viikkoja päänahassa ollut vyöruusu ei kohenna oloa, nyt alkanut levitä naamaankin :( Näin se vaihtelee, eilen vielä oli hyvinkin iloinen mieli, tänään huolta täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei hienoa että tänne on tullut lisää porukkaa! :wave:

Enemmän on mullakin samat fiilikset kun teillä, toi normipuoli taitaa olla ihan oma maailmansa - en ole oikein päässyt henkeen mukaan. Kai tämä pitkä lapsettomuus jättää jälkensä, mutta tosiaan samaa mieltä kun Orvokkitukka: sitä välillä ihmettelee että suurin osa ei kyllä ole tietoisia kuinka onnekkaita ovat... Grrrr.

Jepulis. Meillä meni varhaisultra oikein hyvin - kun ei ollut oikein kunnon oireitakaan ja muutenkin tästä raskaudesta on niin uskomaton tunne että olin varautunut vain huonoihin uutisiin. Sitten olinkin ihan äimänä kun ruudulla pomppi hienosti pieni sydän :heart: vaan en oikein taida vieläkään uskoa että tuolla masussa kaikki olisi hyvin ja nauttia nyt tästä alkuraskaudesta, Huoh! :ashamed:

Ainoa huono juttu että ultrasa löytyi istukan vierestä hematooma jonka takia olen nyt ollut vuodelevossa jo reilun viikon. Ensi maanantaina olisi kontrolliultra ja katsotaan onko veriläntti kasvanut, pysynyt ennallaan vai pienentynyt. Ilmeisesti pääsen jalkeilleni vasta kun se pienentyy tai alkio on kasvanut riittävän suureksi ettei uhkaa vuotaa pois jos hematooma poksahtaa. Mutta tosiaan on näiden vuosien varrella tämän lapsettomuuden kanssa tullut niin paljon p**kaa niskaan että tosiaan makaa vaikka jalat seinällä loppu ajan...

Napsuneiti: mulla oli pp14 hcg 175, lääkärin mielestä oli ihan hyvä. Ei kovin kaukana sun arvosta. Ja alkio ainakin toistaiseksi vielä matkassa.

Millon teillä muuten on laskettuaika?
Meillä 21.1.2013 elikkä 9+3 menossa.

Terkkuja, voimia ja vointeja kaikille!
 
Onnea sykkeestä kozmic! :heart: Niin naulan kantaan tuo: vaikka sitten jalat seinällä loppuun asti! Just samaa sanoin tänään työterv.lääkärille kun sain kuin sainkin lähdettyä sinne tän suolen takia! Ja se määräs mut koko ensi viikoksi saikulle, mun kesälomaan asti! :O Sanoi ettei toi yks päivä merkkaa yhtään mitään ja nyt pitää vaan priorisoida asiat, alkio on tärkein nyt!! Ja pitäis yrittää olla stressaamatta, siitä ei tykkää alkio, eikä suoli. Halas vielä lähtiessä. Ai että, vielä on ihania ihmisiäkin lääkäreinä.

Niin, ja varmaksi en osaa sanoa mutta IVF-laskurilla kun laskee niin lasketuksi ajaksi tulee 17.2. eli nyt ois 5+2. Ääääk, hirveetä ja outoo kirjotella tällasia..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Orvokkitukka :)
Ihanaa että sulla on noin inhimillinen ja mukava lekuri! Ja nyt on hyvä levätä ennen lomaa niin sitten voi lomapäivinä nautiskella ja touhuta enemmän kun ei mene päivät nukkumiseen.
Mullakin gyne sanoi että aikoo nyt hoitaa mua kaikella mahdollisella varovuudella. Uusi lekuri siis ja piti selostaa koko tarina. Ollaan justiinsa muutettu Espanjaan, mutta en ole vielä jaksanut siitäkään stressata. Kyllähän täällä syntyy rutkasti terveitä lapsia ja yksityiselle nyt olen menossa. Joten juu, eiköhän tämän pitäisi täälläkin sujua :D

Lekuri muuten vihjasi että pitäisi jatkaa progesteroneja vkolle 14 asti. Yök! Olisin ihan mielelläni niistä päässyt jo aikaisemminkin eroon kun siihen valumiseen ei oikein totu. Heh.

Nyt syömään miehen tekemää pinaattimunakasta :p
 
Orvokkitukka, minkä ivf-laskurin mukaan lasket ton lasketunajan? Mä oon ihan pihalla kun olen kuullut (tai lukenut) niin monta eri tapaa laskea se ja tuntuu että jokaisella klinikalla on myös omat tapansa :/ Nyt sitten lepäätte Orvokkitukka ja kozmic tosiaan ne jalat ylhäällä ja annatte miehenne passata teitä!! =)

Onko muut käyneet noissa verikokeissa plussauksen jälkeen? Ois kiva kuulla millasia arvoja teillä on ollut... Itse olin verikokeessa pp15 ja arvo oli sillon 1180. Ja sillon olin saanut testiin raskaana 2-3 ja nyt tän viikon alussa sain raskaana 3+ eli ainakin on noussut sitten vielä siitä, pelottaa vaan lujaa että jossain kohtaa pieni ei jaksakaan enää kasvaa... Mulla ois ultra viikon päästä enkä millään jaksais odotella sinne asti!

kozmic Ihanaa että siellä pienen sydän löi, voit iloisin mielin ryhtyä juhannuksen viettoon, vaikkakin sitten ne jalat katossa :D <3 Toivotaan että se hematooma lähtis itsekseen, ihan paskaa että kaiken sen taistelun jälkeen kun sen plussan vihdoin saa niin vieläkin tulee jotain ylimäärästä, niin väärin :( Mut eiköhän kaikki mene hienosti!
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Kiitos Mila86 :flower:

Juu, on tämä odotus jotain ihan tosi hermoja raastavaa. Ja voi sanoa että sen varhaisultran jälkeen rupeaa ihan samalla fiiliksellä odottelemaan sitä seuraava! Kaipa tässä on tiedossa muutama kuukausi jokapäiväistä kärvistelyä :D

Lasketun ajan mun lekuri laski näin :
Punktiopäivä = hedelmöittymispäivä ja siitä 15 päivää aiemmin olisi (muka) ollut viimeiset kuukautiset. Mulla siis punktio 29/4 ja viimeiset menkat 15/4 (ne oli oikeesti 17/4). Kun isken ton 15/4 vau.fi raskauslaskuriin saan saman lasketun ajan kun lekuri.
 
Viimeksi muokattu:
Voin laittaa linkin siihen IVF-laskuriin kunhan pääsen koneelle. Mulle tehtiin PAS ja 3-päiväinen alkio, joten ihan samoin ei voi päiviä laskea. Eihän se niin päivän päälle olekaan, eikä kukaan voi satavarmasti kuitenkaan tietää sitä hetkeä ja tuntia jolloin se alkio on sinne kiinnittynyt. Ei se gastrohoitaja soittanutkaan mulle tänään enää :/ Toivottavasti huomenna sitten, tai mä soitan sinne. Sen verran hermona sitä on, että piti testi taas tehdä.. Pelästyin jo kun ei ruvennutkaan näkymään kuin yhtä viivaa vaan :O sit tajusin ett se olikin se testiviiva! :D ikinä ennen ei oo tullu noin nopeesti ja EKANA ja vahvana. Huh. Ja mulla oli hcg 187 pp12 ja 408 pp14. Tuplaantuminen (reilu) tapahtui joten enempää ei ole tarpeen testata kuulemma.
 
Millaisia oireita teillä on ;)?

Mä oksensin esikoisesta ekan kerran jo 4+3 ja nyt ei ole edes pahaa oloa ollut vielä. Ainoana oireena on ollut tisukipu, joka viime yönä paheni ihan eri svääreihin kun aiemmin. Pitänee alkaa nukkumaan liivit päällä.

Mulla laskettiin viimeksi laskettuaika siitä että punktion jälkeinen päivä oli 2+0. Nyt olen laskenut taas punktiopäivästä, päivät matelee muutenkin ni muutan sitten ultran jälkeen jos tarvetta on.

Napsuneiti ja pikkutyyppi 5+1
 
Ton laskutavan mukaan jonka kozmic sanoi niin mulla ois tänään 5+6, vaikka luulin että ois 5+4 ? Pääsitkö jo Orvokkitukka koneelle, jos laittaisit sen sun laskurin linkin? :) Vaikka selviäähän se sitten ultrassa mut ois kiva tietää mikä se oikea tapa on laskea...

Mulla ei oo vielä ainakaan pahoinvointia ilmaantunut, vähän ällöttää ehkä normaalia enempi hajut ja tulee huono olo jos on vähänkin liian lämmin tms. Tisseissa tuntuu ja väsyttää, pissattaa ehkä normaalia enempi, mut eipä kummempia oireita... Niin ja huimaa tai oikeestaan pyörryttää aika helposti, vähänkin jos nousee liian nopeasti niin koko maailma pyörii silmissä, ei siis normaalisti tollasta heikotusta oo ollu, ehkä sekin tähän liittyy, tiedä siitä :D
 
Viimeksi muokattu:
ivf-infertility.com | Calculating the due date of delivery

Meillä jatkuu kans Luget rv 10 asti. Tuntuu että uskaltaako niitä edes lopettaa sitten? :O Mulla ei oo oikeastaan ongelmia niitten kans, paitsi ett Kela sais kyllä alkaa korvata pikkuhousunsuojat!! :) Mulla loppuu kaikki muutkin lääkkeet sitten ku seinään rv 10. Estradot, Zumenon, DHEA, Klexane ja Prednisolon. Tai en tiä tosta kortisonista jos tää tauti vihottelee niin voi olla että jatkuu. Voi olla vähän outo olo kun dosetista häviää puolet napeista eikä tarvii muistaa tunkee eikä pistellä eikä teippailla itteensä mitään enää. Miten siihen voi tottua, tai uskaltaa jättää ne pois.. :)

Ei mulla kyllä esikoisesta mitään oireita näin aikaisin ollut. Paitsi se tissikipu. Mun piti pitää urheilurintsikoita yötä päivää loppuun asti niin kipeet ne oli. Kamalaa. Nyt ei oo mitään : / pientä ajoittaista pistelyä tai minimaalista kipua kummempaa. Ja väsymys, päänsärky ja pieni ajoittainen pahoinvointi, joista niistäkään ei voi tietää johtuuko noista lääkkeistä. Ikinä en oo oksentanut raskauden takia. Kolmesti siis olen ollut raskaana joista kaksi viimeistä päättyivät dramaattisesti n. rv8-9 munatorvien repeämiseen ja massiiviseen sisäiseen verenvuotoon.

Nyt taidan ansaitusti ottaa ton sohvan haltuuni!
 
Ai teillä jatkuu luget niin pitkään?? Ku mullakin oli muistikuva että lääkäri joskus sanoi että jos plussa tulee niin ne jatkuis ekaan ultraan ainakin, niin nytten kun kysyin klinikalta soittaessani plussauksesta niin hoitaja sanoi että niitä jatketaan viikko plussasta... Olin ihan ihmeissäni koska olin varma että lääkäri silloin aiemmin puhui että ne jatkuis pidemmälle... Mä jätin tänä aamuna ekan kerran laittamatta koska vihaan sitä että housut on märkänä töihin päästyäni vaikka olis pikkuhousunsuojaa :kieh: Pitäs jotku vaipat varmaan laittaa! Mut ajattelin silti jatkaa vielä iltasin niitä, en myöskään kokonaan uskalla lopettaa! Sulla on orvokkitukka hirveesti muitakin lääkkeitä sit vielä käytössä, voi tosiaan olla outoa olla sit yhtäkkiä ilman pillerin pilleriä, paitsi tietty raskausajan vitamiinit =) Mulla on vaa ne luget ja sit metut (PCO:n takia määrätty) ja foolihappo + muut vitamiinit. Metuja pitää syödä vissiin sinne rv10 asti.

No ton laskurin mukaan mulla ois sit taas tänään 5+5 :D Ehkä teen kompromissin ja päätän et mulla on tänään sitten se 5+5, nyt en enää mieti sitä ennen ultraa ja lääkärin tuomiota :p

Pitäiskö tänne laittaa jotain listaa meistä et tietäs vähän missä kukin menee yms?

Mila86 5+5
 
Onko kaikkia muita täällä käsketty jatkamaan Lugeja vielä plussan jälkeenkin? Meillä ohjeissa luki vain, että niitä otetaan testipäivään asti... itse lopetin ne siksi jo pp14. Voikohan tuosta olla jotain haittaa? :O
 

Yhteistyössä