IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heippa taas. Iso hali negan saaneille. Huomenna meillä olis ensimmäinen terapia tapaaminen, vitsi kun perhosia vatsassa. Sain kun sainkin suostuteltua miehen mukaan, ei toki luvannut heti että pystyy puhumaan. No alku sekin.

Mun täytyy kyllä sanoa että täällä foorumilla on ihan äärettömän vahvoja ihmisiä. Vaikka kuinka ikäviä asioita kuulee ja pettymyksiä tulee, niin jotenkin se asenne on uskomattoman elämän myönteinen. Äiti sanoi mulle kun itkin lapsettomuudesta(ei tiedä syytä) että se lapsi joka pääsee tuohon perheeseen on etuoikeutettu, niin haluttu ja rakastettu on. Mä uskon että kaikkien niiden kohdalla jotka kokevat tämän tuskan ja pimeyden osaavat arvostaa elämää ja ovat mitä parhaita vanhempia. Tsemppiä kaikille, jossakin vaiheessa tuo koettelemus palkitaan.
 
Hei kaikki! Täällä yks taustalla pitkään ketjua seuraillut stalkkeri :ROFLMAO: Minulla siis ensimmäinen ivf ja tuoresiirto takana. Ylihuomenna ois virallinen testipäivä (pp 14, dpo 16). Eilen tein negatiivisen r-testin, ja eilen alkoi myös tuhruvuoto ja menkkakivut. Lutinus edelleen menossa. Tänään kivut poissa ja tuhruttelukin vähentynyt ja muuttunut rusehtavaksi. Kyselisin siis teiltä joilla vuoto alkanut lutinuksesta huolimatta: onko alkanut ihan normi vuoto vai voiko tuo lutinuksen käytön jatkaminen ns. lopettaa menkat..? Onpa epäselvää, saakohan tuosta sepustuksesta tolkkua.. :eek:
Heippa @NettA79 ja tervetuloa stalkkeroinnin parista keskusteluihin mukaan :) mulla oli tänään virallinen testipäivä tuoresiirrosta ja tosiaan maanantaina tännekin ilmoittelin, että negaa näyttää testit. Kaiken kruunasi vuoto, joka alkoi vähitellen ma päivän mittaa. Eilen hanat sitten jo kunnolla auki (ja joo kyllä lopetit luget siihen ma aamuun:whistle:). Mulla ne näissä tuoresiirroissa ei oo menkkoja ikinä pitänyt loitolla, mutta PAS kierroista menkat tulleet vasta, kun luget/lutinukset lopetettu. Yksilöllistä toki varmaan sekin.. oman napani silti väitän tuntevani, kun noudattanut samaa kaavaa nämä negat.
 
Hei kaikille!

Ensiksi isot pahoittelut kaikille negan saaneille. On se kovaa tama hoitomeininki. Tsempataan ja uutta kehiin!!!!!

Ja uudesta puheen ollen - tervetuloa kaikille uusille kirjoittelijoille! Kivaa, kun tulitte mukaan!

ON: istuskelen taksissa seuranani kahden tonnin laakemaara, mukaan lukien Pergoveris siis, joka on minulle uusi tuttavuus. Toivottavasti menee hienosti hanen seurassaan! :) @Domi, mika annostus Sinulla? Minulla 7 x 300 yksikkoa. Kivaa, etta siina on Ovitrellen tapainen kyna, helppo pistaa!

Ja uutena laakkeena myos Metformiini. Onko kukaan kayttanyt? Minulla ei ole PCOS:ia, mutta yhden tutkimuksen mukaan se auttoi silti tutkittuja naisia, olivatkohan ne nyt hiukan vanhempia, ja laakari meinasi, etta se voisi auttaa pudottamaan painoa plus se tulee auttamaan raskausajan diabetesuhkaa vastaan.

Tukilaakitys Terolut:iin (3 x paivassa) lisattiin talla kertaa myos yksi Lutinus-tabletti iltaisin, jos vaikka tarvittaisiin lisaa progesteronia kiinnittymiseen.

Olen myos kaynyt jo kahdesti akupunktiohoidossa ja kolme kertaa vyohyketerapiassa plus kerran hieronnassa. Loysin Helsingista alupunktiohoitajan, joka tulee auttamaan minua talla viikolla kahdesti plus sitten ennen alkionsiirtoa ja lisaksi siirtopaivana ennen ja jalkeen. Laakarini mielesta akupunktio ja vyohyketerapiakin OK.

Varattuna on myos - siis sita varten, jos kesakuun tuoresiirto omilla soluilla ei toimisikaan - myos psykologikaynti ja laakarikaynti, molemmat yhteiset miehen kanssa, koskien lahjasoluhoitoa elokuussa.

New beginnings! Periksi ei anneta! :)
 
Kiitos @daim1 (y) Jaa sulla meni sitten samalla kaavalla tämä kierto, mälsää.. Soittelinkin aamulla klinikalle ja "lupasivat" lopettaa lutinukset ja primaspanin koska testi nega. Nyt sitten täytyy ootella yks kierto että voidaan alkaa miettiä ekaa PAS:ia.

@Rusakkonen mulle on muutamaankin kertaan mietitty tuota metforemia, mutta ei ole vielä aloitettu. Itse en oikein tiedä olisinko sen puolesta vai vastaan, aika paljon ilmeisesti aiheittaa pahoinvointisuutta. Mutta toki jos raskautumiseen auttaisi ni miksei :)

Onkos muillakin pakollinen kesätauko edessä (koska klinikat kiinni)?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen mulla oli metforminit ivf-hoitojen aikana. PCO mulla näkyi ultrassa ja sain metut tasaamaan hormoneja. Mullahan oli ylipainoa, mut ei mulla paino niiden avulla laskenut sen helpommin. Jotain kiloja karistin ihan kunnon työllä ja lopetin ne plussan myötä lääkärin ohjeistuksesta. Alussa oli kaikenlaisia vatsaoireita monta viikkoa, mut helpotti ajan myötä.

@-dino- sullahan on lupaavat oireet. Toivotaan parasta (y).
 
Kiitos @Miitta37 - painonlaskun helpottaminen "Metin" :) avulla ei siis ole oma ideani - ihan omalla tyolla tassa paino on taallakin pudonnut - vaan laakarini. Itse ehdotin noita laakkeita, koska ne olivat tietyssa tutkimuksessa auttaneet vanhempia ei-PCOS-naisia raskautumaan. PCOS-apuhan on hyvin tunnettu. Itsellani ei siis ole diabetesta eika PCOS:ia. Mutta jos vatsa tuon kestaa, niin yrittanytta ei laiteta ... ja jos se vaikka myos auttaa minua laihtumaan kaiken niin lisaksi, niin ei minulla sita vastaankaan ole. :). Katsotaan sitten, jatkuuko sellainen hoito sitten, jos raskaus itse asiassa todetaan - kasittaakseni laakari oli sita mielta, etta laakitysta voisi jopa jatkaa, mutta en tieda laakkeesta tarpeeksi.
 
Hei. Kirjoittelin täällä vuosina -2015 ja 2016 ja nyt ois aika palata :rolleyes: Kuukauden olenki täällä jo lueskellu. Saatiin 11/
16 ihana pas poika ja sisarusta jo kaivattais. Pcos:säni ansiosta saatiin silloin 17 alkiota pakkaseen ja nyt ois vielä 10 jäljellä. Toukokuussa tehtiin jo yks siirto, mutta ei tännekään plussaa tullut.:cry: Tiistaina aamuna laitoin vielä lutinuksen mutta sitten päätin lopettaa ja nyt uutta kiertoa odotellaan, pitäisi ennen kesätaukoa vielä ehtiä siirtoon. En ole ovuloinu synnytyksen jälkeen kertaakaan ja aikasemminkin milloin sattuu joten hormonikierroilla mennään..
 
Tervetuloa myos @kiia-s ! :)

Jai ON-tekstissani oli mainitsematta muuten, etta tanaan minulle tehtiin se kohdun rapsutus. Pelkasin kipua ja pyysin laakitysta - erikoista oli, etta sitten lahes huumaannuin Panadol-Burana-cocktailista, ilmeisesti kun se meni tyhjaan vatsaan! Haha! Rapsutusprosessi ei ollut paha - pahinta oli kipu, kun niita "valineita" vietiin sisaan. Rapsutusstentin sisaanviennin ja siella liikuttelun tuottama kipu oli itse asiassa samanlaista kuin kuukautiskipu. Itse rapsutus ei sattunut. Eli jos joku miettii, etta uskaltaisiko, niin kylla uskaltaa! :)

Jalkeenpain wc:ssa pelastyin, etta eivat kai vain kuukautiset alkaneet, mutta sitten ymmarsin, etta sieltahan vain tuli pieni maara verta ulos. Se oli rusehtavaa - varmaankin jollain tavalla "vanhaa verta".

Tanaan otin hoitojen valmistelun viimeisen Primolutin ja DHEA:n. Nyt sitten vain kuukautisia odottelemaan pe-la...! Elonva alkaa la, jos AF on visiteerannut siihen mennessa. :)
 
@Ismundo kyllä sulla varmasti jotain kiinnitymisyritystä ollut! Onnea seuraavalle kierrokselle!

ON: piinailu jatkuu. Huomenna ajattelin huvikseni testata, vaikka varhaista onkin. Pitäisi ovitrellen olla juuri ja juuri poistunut. Rinnat kipeet, mutta johtuu varmaan lääkkeistä. Olen luget ottanut varsin säännöllisesti, paitsi tänään aamulla nukuin pommiin ja luget myöhästy tunnilla. Sitten heti herätessä sattui mahaan ja olin ihan varma, että no nyt viimeistään irtosi kyytiläinen. Mutta tuskin oikeasti se nyt tuohon vähän myöhästyneeseen lugeen ainakaan kaatui tämä yritys.
Mites @-dino- ?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@NettA79 Tervetuloa, pahoittelut negasta. Mulla vuoto alkanut lutinusten läpi ensin tuhruttelemalla, voimistuu vähitellen mutta ei oo loppunut ja alkanut uudelleen (n) kesätauko edessä jossei tästä siirrosta plussaa tuu. Haluatko listalle?

@Rusakkonen Miljoonasti tsemppiä uuteen hoitoon, toivottavasti lääkkeet toimii hyvin! :p

@kiia-s Tervetuloa sullekkin. :) Pahoittelut negasta, mutta ompa teillä hyvin alkioita pakkasessa :geek: Toivottavasti pian toinen pas-lapsonen ilmoittelee tulostaan. Halautko listalle?

@Piikkinen Koitan sinnitellä maanantaille :rolleyes: en vaan uskalla testata aikasemmin. Haluan vielä pitää kiinni toivosta..:unsure: vatsa ollut edelleen päivittäin kipee, muuta "oiretta" ei oo ilmaantunu. Määki unohin eilen illalla kokonaan lutinuksen laittaa, mutta tuskin se siihen kaatuu ku kuitenki omaki keltarauhanen sielä toimii. Toivottavasti sulla jo huomena jotain viivasta näkyis :barefoot: Tilastollisestikki jonku pitää jo plussata ku niin paljo ollu negoja :giggle:
 
Löytyiskö täältä neuvoa, kuinka lääkkeellinen pas etenee. Jos kp 11 on ultra, ja jos silloin limakalvo olisi ok, niin koska aikaisintaan voitaisiin siirtää 5päiväinen blasto? Eikös ultran jälkeen pidä vielä ennen siirtoa käyttää lugesteronia? Kuinkahan monen päivän haarukalla siirtoa voidaan tehdä? Epätoivoisesti yritän pohjustaa työkalenteriin tilaa vapaapäivälle siirtoa varten.. Jos saisin vapaan kp19, niin voiko se olla liian myöhään siirtoa ajatellen? Tai onko kp 17 todennäköisesti liian aikaisin?On tämä niin hankalaa näiden töiden kanssa (n)
 
Löytyiskö täältä neuvoa, kuinka lääkkeellinen pas etenee. Jos kp 11 on ultra, ja jos silloin limakalvo olisi ok, niin koska aikaisintaan voitaisiin siirtää 5päiväinen blasto? Eikös ultran jälkeen pidä vielä ennen siirtoa käyttää lugesteronia? Kuinkahan monen päivän haarukalla siirtoa voidaan tehdä? Epätoivoisesti yritän pohjustaa työkalenteriin tilaa vapaapäivälle siirtoa varten.. Jos saisin vapaan kp19, niin voiko se olla liian myöhään siirtoa ajatellen? Tai onko kp 17 todennäköisesti liian aikaisin?On tämä niin hankalaa näiden töiden kanssa (n)

mulla oli Kp 20 viisipäiväisen siirto. Siirto sovittiin ultrassa ja sen ajankohdan sain valita kolmesta päivästä itselleni parhaan. Olisi ehkä ollut enemmänkin joustoa päivissä, mutta välissä oli viikonloppu ja sen jälkeen olin lähdössä kolmen päivän työmatkalle ja matkan jälkeen siirto olisi ollut liian myöhäistä.

Luget taisin aloittaa 4 päivää ennen siirtoa.
 
Ja mulla luonnollisessa ultra kp9 (mahdollisuus 9-11), ovis keskimäärin kp 10. 2-päivänen siirretään 4 päivää plussasta ja 5-päivänen 5 tai 6 päivää plussasta. Tai no se 2-päiväsenä pakastettu otetaan edellisenä päivänä sulamaan ja jatkoviljellään ennen siirtoa.
Tänään ultraan, jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: daim1 ja Rusakkonen
@Ismundo no toivoa siis on, jos kuitenkin hcg hiukan kohonnut.. kyllä se tärppikin sieltä vielä tulee. Muistaakseni viiteraja hcg 15> ei raskautta. Tämä siis tuli tutuksi, kun se (tm) ja siitä tyhjennyksestä kk-päästä arvo oli 18, joka oli lääkärien mukaan arvona hyvä (tarpeeksi liki nollaa).

Mulla ollut niin, että ovulaatio+ on ollut se 0-päivä, eli siirto siitä 5-päiväisellä 5 pv:n päästä. Mutta ilmeisesti näissäkin klinikkakohtaisia tulkintaeroja.

Kerro sitten @atvk87 miten sulla meni :) mä sain tähän kiertoon ensi viikolle ultran varattua mahdollista tähän kiertoon tehtävää PASia varten. Luonnon kiertoon tehdään ja ovuloin yleensä kp 12-14.

Tsemppiä piinaajat! :) ja @kiia-s onnea kakkosyritykseen, hienosti teillä alkioita pakkasessa.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mulla myös luonnon pas:eissa ultrat ollu siinä vähän ennen ovulaatioo, ja blastot sekä 5 että 6 päiväset sirretty 6 päivää ovisplussasta. Kai siinä aatellaan että ovis on plussasta vasta seuraavana päivänä ja siitä tulee se yks lisäpäivä 5-päiväsen siirtoon. Mut 7 päivää siitä ois jo liian myöhästä 6 päiväsellekin.
Oon kans lukenu että hcg:tä voi olla elimistössä alle 10 yksikköö ilmankin mitään raskautta.
 
  • Tykkää
Reactions: daim1
Pahoittelut @daim1 @Ismundo ja @NettA79 ettei tämä kerta vielä ollut se plussatuulinen.. peukut ja varpaat pystyssä seuraavaan kierrokseen:)(y)

2.kontrolliultrassa käyty, 6 tasakokoista 16mm follia näkyi tälläkertaa ja muutama pienempi (12mm) tämän lisäksi.. punktiopäivä ensi viikon tiistaina, lääkäri meinasi että saattavat ehtiä vielä mukaan, mutta voivatkohan olla vielä silloin kypsiä jos n. 2mm kasvavat päivässä ollen tiistaina 18mm(n)
 
Pahoittelut @daim1 @Ismundo ja @NettA79 ettei tämä kerta vielä ollut se plussatuulinen.. peukut ja varpaat pystyssä seuraavaan kierrokseen:)(y)

2.kontrolliultrassa käyty, 6 tasakokoista 16mm follia näkyi tälläkertaa ja muutama pienempi (12mm) tämän lisäksi.. punktiopäivä ensi viikon tiistaina, lääkäri meinasi että saattavat ehtiä vielä mukaan, mutta voivatkohan olla vielä silloin kypsiä jos n. 2mm kasvavat päivässä ollen tiistaina 18mm(n)
Kiitos :love: kiva, kun sielläkin ollaan jo kohta punktiovaiheessa. Kuulostaapa hyvältä, että siellä on ne kuusi tasakokoista kasvaneet samaan tahtiin, eli ei niistä pienemmistä kannata olla liikaa huolissaan. Kaikki follit tyhjennetään ja sitten vasta hedelmöityksessä nähdään se kypsyys. Ole avoimin mielin, äläkä mieti millaisia määriä muilla on. Joku taisi sanoakin, että eka ivf on vähän sellaista testailua miten lääkkeet tehoaa, yms. Ollaan niin yksilöitä kaikki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sunflower33
Pahoittelut @daim1 @Ismundo ja @NettA79 ettei tämä kerta vielä ollut se plussatuulinen.. peukut ja varpaat pystyssä seuraavaan kierrokseen:)(y)

2.kontrolliultrassa käyty, 6 tasakokoista 16mm follia näkyi tälläkertaa ja muutama pienempi (12mm) tämän lisäksi.. punktiopäivä ensi viikon tiistaina, lääkäri meinasi että saattavat ehtiä vielä mukaan, mutta voivatkohan olla vielä silloin kypsiä jos n. 2mm kasvavat päivässä ollen tiistaina 18mm(n)
Uskoisin hyvinkin, etta 12-milliset ehtivat kaikki viela mukaan, tassa on sen verran paivia viela, ja minusta 12mm on jo aika iso.
 
  • Tykkää
Reactions: Sunflower33

Yhteistyössä