IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hei Darni, mulle kyllä sanottiin klinikalla ettei ne yhdet ovitrelle-naksut näy testissä, ja että testauksessa kannattaa oottaa vaan se irrotusannoksen häviäminen (vaikka en tietysti tuota uskonut :)). Ja jostain myös googlaamalla löysin että on niin pieni määrä ettei virtsassa näy, vaikka puoliintumiskaavalla laskettunahan se näkyisi kyllä (lähdettä en nyt enää löytänyt).
Kiitti tiedosta!
Ihanaa kun jollain kokemusta asiasta. Mä en tosiaan netistä löytänyt mitään vaikka kuinka googletin :oops:
Irrotuksen pistin 1.6 ja se oli 3900 yksikköä eli ei se varmasti enään näy, mutta eipä noi testit kuitenkaan oo vahvistunut enään vaan hailuraa näyttää pc ja one stepit ei mitään.
Olihan mies eilen koti matkalla hakenut pari pakettia pc liuskoja lisää ni tulihan sit taas aamulla uitettua. Samanlainen tulos ku edellisinä päivinä, ei mitään muutosta.
Niin ja tosiaan mähän testailin jo ennen irrotusta ku silloinkin siis pistin sitä yhtä naksausta ni ei näkynyt mitään, mutta sit pohdin että pitääkö ne irrotukseen jälkeiset naksut yllä sitä testissä näkyvyyttä(n)
 
Viimeksi muokattu:
omaa napaa, tänään olin ultrassa liittyen tähän PAS.iin. Ja Alkionsiirtopäiväksi määräytyi 20.6 maanantai. (6 pv.n Blasto) mitälie tarkoittaa ja onko se hyvä alkio niin en tied, ei kukaan avannut tätä termiä... No mutta silloin siis taas tapahtuu jotain :) Ellei sitä karmivaa soittoa aamulla tule ja alkio ei olisi selvinnyt sulatuksesta..
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Darni73
Taas kysymys tästä lääkkeellisestä PASista... kesiviikkona on siis vihdoin utra, silloin kp14. Kuinka pian pääsee siirtoon? Jo tällä viikolla? vai meneekö ens viikkoon? Mitäs jos limiksestä tulee zumenoneilla liian paksu ja alkaakin vuotaa eli voiko tää mennä päin persettä?
 
Menkat alko tänään että se niistä piinailuista! Minut voi poistaa listoilta. Nyt vituttaa niin saatanasti että ei rajaa! Poistun takavasemmalle näistä kuvioista.

Parempaa onnea teille kaikille.
 
Mishala, voi eii! Onko varma, että on kuukautiset?

Adeliina, itselläni lääkkeelliset PASsit ajoitettiin yleensä siihen kp14-18 aikoihin vähän riippuen limiksestä, mutta yleensä se kuulemma oli siinä 8mm paikkeilla.

Itse en enää luota yhtään mihinkään näissä hoidoissa, koska nytkin elän jännitysmomenttia onko kemiallinen/kohdunulkoinen/normaali raskaus kyseessä, kummitteleeko kystä vai onko mulla vain korvien välissä ongelmaa. Vuosin viime viikolla 3 päivää todella rajusti, enemmän kuin normaalisti edes kuukautisten aikana. Ulos tuli siis kaikkea mahdollista ja klinikka ei antanut mitään toivoa. Vuoto alkoi tosi aikaisin pp10 aikoihin. Loppui päivä sen jälkeen kun lopetin hepariinin. Sen jälkeen ei ole tullut edes tuhrua. Aiemmin aina vasta luget lopetettuani tai noh, kemiallisessa tuli kyllä pari tuntia rajua vuotoa läpi, mutta se oli ainut, tuli vuoto monta päivää myöhemmin. Passeja on takana 7 ja tämä on toinen tuoresiirto. Tänään sain hcg kontrollituloksen ja se oli 75 eli täysin ajan kanssa on tuplaantunut ja mennyt "oikeaoppisesti" käyrällä ylös, mutta siellä tosi ala-arvoissa. Lueskelin paljon jenkkiläisiltä sivustoilta ja siellä paljon mainitaan, että alkio voi kiinnittyä 6-12 päivänä ovulaatiosta, keskiverrosti n. pp7 eli dpo9.päivänä, mutta dpo 7-11 päivät ovat vielä täysin normaaleja. Kun nyt laskeskelin taaksepäin vatsavihlontoja hyperin jälkeen ja tuhrun alkamista, niin tuo meidän kiinnittyminen olisi ollut todennäköistä dpo10/11 eli pp8/9 josta sitten 2-3 päivän päästä pystytään näkemään verestä tuota raskaushormonia, eli päivänä pp12 ja sitten pari päivää tästä se näkyy sitten pissatestissäkin. Tämä on siis suoraan kuin "oppikirjasta", ja ihmettelen miksi klinikoilla ollaan niin kategorisia päivien suhteen, varsinkin jos myös ivfssä voi olla lähes viikon aikaikkuna kiinnittymisen suhteen. Kokemuksesta kun tiedän, että täydellinen hcg arvon nousu ei takaa yhtään mitään. Niin miksei voisi olla päinvastoin, vaikka edes sillä promillen murto-osa mahdollisuudella?

Anteeksi omanapaisuuteni, yritän vain rauhoitella itseäni koska pelkään niin kovin, että tämä ei vaan voi mennä hyvin. Lisäksi haluan kertoa myös omaa tarinaa jos joku joskus tällaisen kanssa sattuisi painimaan.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF 7.PAS
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.icsi/1.PAS
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 4.PAS(ei selvinnyt siirtoon)
Ellemiinu # 2013 #1. # pco epäily+endo #1.IVF
Hipsunpöpsy
#11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
IirisL.
# 7/13 # 1.# selit.# 1.IVF
ilo2010
#2012 #2. # pco/selittämätön # 2.IVF
Juru27 #2013 # 1. # siittiöt # 2.ICSI
Kerttu80 #11/2014# 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#2.ICSI/1.PAS
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
Mamido # 7/14 # 2. # siittiöt # 2.ivf/icsi
marrasmai # 2015 #1 # simpat + luteaalivaihe 8-11pv # 1.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii
#2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/5.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätö/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Plussamamma # 2014 #1.#selittämätön #1.IVF
Reuna # 2013 # 1. # pco,ovuloimattomuus ja simpat # 1.IVF/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 3.IVF/ICSI
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF
toive-94 # 2014 # 1. # lapsena saidastettu syöpä/alhainen AMH

Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF
vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön # 2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
Toivo2016 17.6 (3pv/3.6)
Adelmiina_ 17.6 (5pv/7.6)
Darni73 19.6 (6pv/8.6)
marrasmai 20.6 (2pv/4.6)
Toive* 25.6 (4pv/13.6)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Palailen pikkuhiljaa palstalle. Viides IVF-hoito alkoi Elonvalla ja jatkui Pergoveriksella ja Orgalutranilla. Punktio loppuviikosta.

Edellinen hoito keväämmällä meni lupaavan alun jälkeen persiilleen, eli kaikki alkiot kuukahtivat neljäntenä päivänä eikä mitään siirrettävää saatu. Hoidon epäonnistuminen otti koville, mutta nyt ollaan taas toiveikkaina tositoimissa.

Pari kuukautta on syöty sen tuhannen lisäravinnetta mukaan lukien ubikinonit ja rautatabletit, dheat ja myo-inositolit. Katsotaan josko tästä koktailista olis apua .

Lueskelen tästä nyt muutaman sivun taaksepäin ja palaan kommenttien kera myöhemmin. Tsempit kaikille tasapuolisesti!
 
Mulla on ollu siirrot kp16-19, limis on ollu kp 10-12 7mm-->

On taas tänää ollu niin oudot fiilikset, pari tuttua ketkä tietää hoidosta on varmoja siitä että kyllä tää on nyt se siirto joka tuo sen plussan.. silti pc:t antaa viivanpaikkaa, tänää illalla ihmeellisesti testi yläreuna jäi punaseks o_O mutta ei siis mitään uutta..
Ja siis tänäähän on pp6 ni kyllähän blastolla pitäis jo näkyä, alkais ees vuoto ni vois lopettaa lääkkeet, ois hiukkasen ees alakerrassa mukavampi olo.
 
mishala eikä!!! :cry::cry::cry: Alan epäillä ton meidän klinikan pätevyyttä, kun testien perusteella mä seuraan kohta perässä.

Oireita ei niin mitään, ei edes sitä tavanomaista tissien turpoamista. Edes Crinone ei aiheuta pahemmin oireita kuten viimeksi. Muutama päivä sitten tuli vähän pinkkiä limaa/lääkejäämiä, mutta näkyisihän se jo testissä jos se jotain kiinnittymistä olis yrittänyt. Viivanpaikka on näkynyt kuivuessa pari päivää, ei mitään muuta. Ja testit siis jotain kiinalaisia halpistestejä joihin en liiemmin luottais. Olo aika lohduton ja itkuinen. Ihan :poop: kaikki.
 
mishala, oliko teillä pakkasessa mitään? Mulla hoitoihin sama syy, vasta 4. PAS tärppäsi, vaikka isompia vikoja kuin puuttuvat kulkuyhteydet ei ole todettu. Tällaista todennäköisyyksiin perustuvaa tahkoamistahan tämä enimmäkseen tuntuu olevan, uutta matoa vaan koukkuun ja pahoittelut negasta.

Mulle lääkkeelliset PAS:t tehtiin aina lähempänä 20 kp, joka oli muistaakseni lääkärin mukaan "ideaali".
 
Marrasmai kokeile toista merkkiä. Ei mullakaan one stepin liuskat oo näyttänyt mitään vaikka pc näkyy selvästi ja vielä väriäkin näkyy.
Tänään ovis testi vahvempi kuin kontrolli ja digi raskaana 1-2.
Nyt olis niinku pp6/dpo11 ja sunnuntaina laitoin vikan naksun Ovitrellee, vieläköhän se kummittelee.
Eilen digi nega niin en haluais uskoa että Ovitrelle vaikuttaa tän aamuseen testiin mutta kyllähän se takaraivossa nakertaa silti (n)
 
Taas kysymys tästä lääkkeellisestä PASista... kesiviikkona on siis vihdoin utra, silloin kp14. Kuinka pian pääsee siirtoon? Jo tällä viikolla? vai meneekö ens viikkoon? Mitäs jos limiksestä tulee zumenoneilla liian paksu ja alkaakin vuotaa eli voiko tää mennä päin persettä?
Mulla viimeks lääkkeellisessä meni kp26 siirto, siis voidaan siirtää vissiin heti kun limakalvo näyttää riittävältä. Liiasta paksuudesta en osaa sanoo, kun itellä tosiaan ollu päinvastanen ongelma ettei meinaa kasvaa tai hitaanlaisesti zumenonilla. Mut kai sen luulis näkyvän kp14 mitä tahtia näyttäs kasvavan ja voidaan tarvittaessa lisätä tai vähentää annosta?
 
Ok, kiitos jälleen Lullaby ja muut vastauksista :love:
Oon niin varuillani koko ajan ja pelkään sitä että en taaskaan pääse siirtoon niin siksi nämä paniikit. Pelkään että huomenna UÄ:ssä sanotaan että limis liian paksu, mene kotiin odottamaan menkkoja (en tiiä onko niin sanottu koskaan kenellekään) mutta ymmärtänette stressini :/ tai toinen vaihtoehtohan oki on just se että "ei tää zumenon oo täällä mitään tehny" jolloin myöskin siirtohaaveet meni siinä. Ei pitäis tehdä näistä näin isoa juttuja itellensä mutta kun on maaliskuun alusta jo (tai oikeastaan helmikuun lopusta kun piikittelyt alkoi) niin odottanut siirtoa niin ei vaan pysy enää oleen stresssaamatta ihan kaikesta!
 
Terveisiä punktiosta! Eilen alkoi taas tutut panikoinnit siitä, että munikset karkaa ennen aikojaan, mutta kyllä ne siellä vielä olivat. 13 solua saatiin. :) Huomenna sitten taas tuomiopäivä... Voi kun sitä voisikin suhtautua kuin zen, olla tyynen viileästi odottamatta mitään ja ajatella, että kaikki mitä saadaan on plussaa. No joo, niin varmaan :ROFLMAO:

Darni, toihan kuulostaa todella lupaavalta!! (y) Jos ne viivat Ovitrellesta olisi niin eikö niiden kuuluisi hiipua, ei vahvistua! Nyt kyllä jännittää kovasti sun puolestasi.

Mishala, olen tosi pahoillani. Kaikille muillekin pettymyksen kokeneille pahoittelut. Marrasmai, mä en vielä heittäisi kirvestä kaivoon, kun testipäivään on vielä aikaa. Onkos Toivo2016 jo testaillut? Heinäpelto, tervetuloa takaisin! Jos haluat listoille niin laitathan tarkemmat tietosi. :)
 
Adeliinajosefiina tsemppiä siirtoon, johon pääsette kyllä varmasti!

Darni ei kai digi sentään kovin herkästi ovitrelleen reagoi? Tai näin mä oon ainakin kuvitellut tähän asti.

En uskalla tehdä digiä ainakaan vielä kun tulee kuitenkin vaan pettymys ja sit harmittaa kalliin testin tuhlaaminen. Vaikka muuta vannoin niin ostin kuitenkin vielä yhden CB:n plusmiinus-testin, vaikka tiedän että se näyttää herkästi väärää positiivista. Ehkä vaan halusin nähdä sen toisen viivan niin kipeästi vaikka se olisikin väärä. Ja olihan siinä aamulla haamu, hyvin haalea mutta miehen nähtävä kuitenkin. En tuntenut kyllä yhtään mitään silti, kun viime kierrossa oli samanlainen yhden kerran ja sitten häipyivät kaikki viivat ja menkat tulivat, vaikkakin myöhässä. En yhtään usko että pitäisi paikkansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Täällähän tapahtuu, oi oi Darnilla digi + oikeesti!? :love: Marrasmai sullakin haamuilee, vitsit :) nyt vaan vahvistumista kaikille! Mä jännään taustalla.

Roxanne hyvät saaliit! Iso peukku (y) Adeliinajosefiina, onnea huomiseen. Ja tsempit muillekin!
Kyllä
Huomenna teen uudet ni näkee johtuko vain ovitrellesta.
Tässä tän aamun tokasta uitetut testit, katsoo ken tahtoo.
http://aijaa.com/KOWWpq

Onestepin ovis, Pc
Onestepin 25 ja 10
 
Roxanne onnea hienon kuuloisesta saaliista ja toivotaan että mahdollisimman monta saatte alkioiksi asti! Toi jännitys on kyllä ihan kakkaa aina :cautious:

marrasmai ymmärrän mitä tarkoitat! Ja toivottavasti plussa vaan vahvistuisi :)

Darni73 voi että kun sieltä nyt pärähtäisi ihan oikea plussa! :) Pidän peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Roxanne
Darni kyllä se on sitä itteään, jos eilen kerta nega :love:

Onnea matkaan Adeliinajosefiinalle, hyvin se menee! :)

Mä mietin että josko lopettais lääkkeet, niistä on viime päivät tullu tosi huono olo, jouduin hakea sairaslomaa ku yrjö lentää ja tosi väsyny olo. Verikoe ois perjantaina ja tänää siis Pp7 eikä muutaku samoja viivanpaikkoja mitä pc mulle jostain syystä antaa kierrosta toiseen..
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nyt olen saanut itseäni vähän päivitettyä palstan tilanteesta

Piinailijoita oli iso kasa! Rentoa piinailua (itselleni piinailu on hoitojen parasta aikaa ) ainakin marrasmaille, Darnille, Toiveelle, adelmiinalle ja oliko muita vielä? Adelmiinako se oli joka suunnitteli lääkkeiden lopettamista? Älä ihmeessä tee sitä jos virallinen testipäivä on vasta edessäpäin!

Roxannelle toivotaan suurta alkiosaalista!

Rusinan tilanne on raastava, ja itsellekin tuttu. Mulla nousi ekassa biokemiallisessa hcg ekan testin jälkeen hissukseen vielä pari viikkoa ja lähti sitten vasta laskuun. Pienintäkään toivoa normaalista raskaudesta ei naikkarilla missään vaiheessa annettu, ja vaikka itse elättelinkin toivoa ihmeestä, eihän siinä sitten lopulta kiinnittymisyritystä kummempaa ollut. Toivon kovasti että sun kohdalla ihme tapahtuu.

Mishalalle ja muille pettymyksen kokeneille pahoittelut, kyllä tämä osaa olla raskasta...

Täällä on tänään pistetty vikat Pergoveris ja Orgalutran. Huomenna irrotukseen Pregnyl ja Gonapeptyl. Mahassa tuntuu selvästi että jotain tapahtuu, vaikka eipä sieltä mitään suurta saalista ole odotettavissa. Mutta tulis nyt edes se yks super!

Meillä on molemmilla kova usko tähän hoitoon, vaikka onhan noita pettymyksiä ja suruja takana jo ihan liikaa, eikä todennäköisyydet ole meidän puolella. Mutta onhan se ihan mahdollista, onnistuminenkin.

Hei oliko täällä muuten akupunktiota kokeilleita? Kiinnittymisen tueksi nimenomaan? Missä vaiheessa semmosessa pitäis käydä ja onko suosituksia Helsingistä? En taida nyttähän yritykseen ehtiä, mutta jos sitten mahdolliseen seuraavaan...

Mua ei tartte laittaa listoille välttämättä, seurailen ja osallistun ihan mielelläni tällai listautumattomana :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Mulla ei näkynyt ovitrellet enää pp7, kun hätähousuna testasin, kun luulin sen jo olevan pp9.

Kesäheinä - Voi tsemppiä irrotukseen ja hyvää saalista täällä toivon!!
Ja itsellänihän oli bk toinen PAS ja siinä arvot nousivat täydellisen tahdikkaan mallikkaasti, oikein oppikirjamaisesti vallan. Luin vanhoja epikriisejä ja olivat jo neuvolaa laittamassa ja vaikka mitä, kun niin upeat on arvot. Kontrolloivat kuitenkin kun oli tuhrua ja sitten kovaa vuotoa. Yksityisellähän ravasin sen tuosta testaamassa, sen takia tiedän aika tarkkaan, ettei tuo arvo mitään kerro. Ensimmäisessä raskaudessa kaikki oli mukamas hyvin kun ei ollut mitään vuotoja, toisessa sitten kaikki oli hyvin vaikka oli vuotoja. Kaikkihan sen tiedämme, että ääripäitä ja onnistumisia löytyy ja kultaista keskitietä niin harva kulkee. Tänään laskin kiinnittymisiä ja plussia ja kuulkaa se vaan on niin, että meikällä se kiinnittyminen on kutakuinkin siinä pp5/dpo7 päivien kohdalla ja nytkin jos kiinnitys olisi (ja kun se on jo tiedostettukin hepariinin aiheuttamien vuotojen takia) tapahtunut myöhemmin hcg arvot ovat täysin linjassa kiinnityksen jälkeisten päivien kanssa (vertaan siis ensimmäiseen PASsiin, josta raskauduin aina rv9 saakka). Ja edelleen on niin vaikea ymmärtää, että jos kiinnityksissä on se lähes viikon aikaikkuna, joka on tullut ja laskettu monen naisen summasta (niinkuin ne viitteet lasketaan aina), niin miksei voisi olla mahdollista joku muu. Se teilaus, että nyt ei ole mitään raskautta on ihan hirveä. Tietysti tiedostan, että näillä arvoilla ei kuuhun mennä ja todennäköisesti tiputaan taas, mutta se ohjeistus lääkkeiden lopetuksesta ja muusta on vähän pelottavaa. Sitä aina kysyy, että mitä jos--
 
Kiitos kun jaksatte olla niin ihanan kannustavia! <3
Ikävä kyllä luulen ettei tästä mitään tule, tuli taas vähän pinkkejä lääkejäämiä eli eiköhän ne menkat sieltä parin päivän sisään ala.

Toi cb antaa ilmeisesti mulle aina turhia viivoja ja turhaa toivoa. Ei ole pätkääkään raskautunut olo, tissit löpsyäkin löpsymmät, mitä nyt itkettää vähän väliä mutta aiheesta. Oli taas kerran sellanen päivä töissäkin että hyvä kun en irtisanoutunut siltä seisomalta, en tiedä miten ihmeessä kestän järjissäni vielä 14 työpäivää ennen lomaa.

Tsemppiä ja plussatuulia teille muille! :love:
 

Yhteistyössä