IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitti tsempeistä ootte ihania, mutta ite kyllä uskon et johtuu ovitrellesta.
Joo siis meidän alkio oli hidas ja saavutti blasto vaiheen vasta kuudentena päivänä mutta nyt pas oli viidentenä päivänä kun lääkäri sanoi että se blasto laskettais viisi päiväseksi ja siksi hyvä siirtää jo tuolloin. No mut kuitenkin testailut jatkuu. Nyt illalla alko kramppailee ja möyrii vatsa, mikä mulla kyllä enteilee vuodon alkua. Eikä oo niin yhtikäs mitään oiretta mikä viittais raskauteen. Tissitkään ei edes arista yhtään.
 
Kyllä oli Ovitrelle mun testeissä.
Jos vuoto ei ala ni katsotaan jos pystyis olee testailematta loppu viikon puolelle ku mulla ei ookkaan ku pari digiä jäljellä ja tänään näyttää not pregnant enkä niitä viiti tuhlaa. Yritän kiertää kaupassa testit kaukaa, se on ainoa keino etten testaile.
Marrasmai toivottavasti sulla tän aamun testi näyttää parempaa tulosta ku mun.
 
Täälläkin testi vain yksiviivainen.. kyllähän nyt jo pitäis näkyä on jo pp5 ja blasto oli siirrettäessä.. ei auta ku ruveta nauttimaan kesästä, ja unohtaa hoidot ja lääkkeet, onhan siellä pakkasessa vielä kaksi syksyä varten, mutta miks se silloinkaa onnistuisi kun ei näillä 7 saatu edes kiinnittymisyritystä aikaseks..

Onnea plussanneille ja tsemppiä muille! :love:
 
Siukku, vain jos on luonnonkierron pas niin annan itse luvan lopettaa Luget jos aivan selkeä verinen kk-vuoto on alkanut, koska luonnonkierrossa se on vain varmuudenvuoksi-lääkitys. Jos tuoresiirto tai lääkekierron pas niin ei missään nimessä! Olen nähnyt paljon työssäni tilanteita näiden hoitojen jäljiltä, että vuoto on alkanut mutta raskaus on silti alkanut...ja valitettavan monta kertaa asiakas on sellaisessa tilanteessa ollut pari päivää ilman lääkkeitä oma-aloitteisesti. Kukaan ei voi sit sellaisessa tilanteessa sanoa, että jos raskaus keskeytyy, että johtuiko Luge-tauosta vai jostain muusta. Tosi raskas asia ottaa omalle tunnolle... Hoidoilla alkaneissa raskauksista jopa reilu kolmannes asiakkaista saa riesakseen jonkinlaista veristä vuotoa niihin aikoihin kun menkkojen pitäisi alkaa, ja kotitestit ei välttämättä vielä anna plussaa ennen ohjeistettua testipäivää... eli aina lääkkeet ohjeiden mukaan ohjeistettuun testipäivään asti. Luonnon passit on ainoa poikkeus, niissä ei haittaa jos vaikka muutamaakin päivää ennen jää Luget pois, kun oma keltarauhanen hoitaa homman kyllä tarvittaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Siukku87
Darni, onko sulla tuki lääkkeenä Ovitrelle? Montako naksua? Muistaakseni 8 naksua vastaa samaa kuin tukena olisi Pregnyl 1500IU, ja siinä on kansainväliset ohjeet sellaiset että 10000iu näkyy testissä siten että testata saa 14vrk päästä vikasta piikistä, 5000iu 10vrk, 2500iu 7vrk ja 1500iu 4vrk. Tuo siis valmistajan ohje, mutta koska testit on nykyisin herkempiä (luulen että tuo ohje koskee 50iu-tarkkoja testejä) ja meidän asiakkaat on sanoneet että 1500iu on antanut hailuraa viivaa vielä 6vrk pistoksesta, niin ohjataan testaamaan vasta 7-8vrk päästä vikasta 1500iu piikistä. Laskukaava on sinällään helppo ja sitä voi soveltaa myös Ovitrelleen: hcg-pistos puolittuu aina vuorokausittain ja kun tämän laskukaavan mukaan joku päivä jää jo alle 15iu, niin saa testata 25iu-herkällä testillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
CherryPie85 mulle klinikka sanoi, että lopeta vain luget pp10 koska vuoto oli niin rajua, riekaleita täynnä ja kaikki valui samantien pois. Pp12 hcg oli vain 7,mutta vuoto loppui täysin päivän päästä siitä kuin lopetin hepariinin keskiviikkona eli juuri pp12. Pp14 tein vielä uudestaan apteekin raskaustestin ja se näytti selvää haamua, eilen jo selvää viivaa. Digi sanoo raskaana 1-2 ja pp14 hcg oli triplaantunut. Nyt mietin, että olisiko kiinnittyminen aiheuttanut niin selvän vuodon hepariinin takia, koska aiemmin en ole vuotanut niin aikaisin vaan luget on pitäneet vuodon pois. Tietämättömyys on jäätävää, koska pelkään kohdunulkoista ja kuitenkin vatsassa on nyt samanlaisia tuntemuksia kuin aiemmin täysin hyvin rv9 edenneessä raskaudessa. Menen huomenna taas omakustanteisesti mittaamaan hcgarvon ja jännitän kuolemaksi mikä tämä oikein on. Eniten pelottaa, että luget jäi välistä pariksi päiväksi ja plaah jos tämä olisikin vain myöhäinen kiinnittyminen ohssn takia.
 
Rusina mulla kemiallisessa vahvistui viiva vielä kolmepäivää vuodon/tuhrun alettua.. veritestiä ei ollut.. sit lähti haalistumaan.. vasta viikon päästä, vuodonkin jo loputtua oli puhas tikku. Tuhru alkoi siis pp12 ja kuvittelin vaan negan varmistavani.. oisko pp 15 ollut vahvin viivan ( ja digi 1-2) ja sillon varmaan alkio tuli pois (klöntti).. Toisella kertaa alko taas tuhru samoilla päivillä ja ei ees ollut plussa vielä pp12. Vasta kun testipäivänä "pakkotestin" tein olikin siinä viiva.. se kans vahvistui vuodosta huolimatta par päivää jne.... Ainoat "plussani" koskaan ja outoa oli itselle toi et se vahvistui vaikka vuosin.. mut niin kai se menee sit..
 
Domi, mulla siis viiva vahvistuu koko ajan ja hcg nousee vaikka vuodosta tulee kohta viikko.. Ja vatsassa alkaa olemaan sellaista painetta kuin koin ensimmäisessä raskaudessa. Mun biokemiallinen ei antanut mitään oireita vaikka hcg nousi täydellisesti oppikirjan mukaan ja testi näytti selvää plussaa jo pp9.
 
Anteeksi omanapasuuteni, mutta päätin nyt tän vitutuksen keskellä, että nämä kaksi viimistä huurunenää siirretään yksityiselle, ja koitamme siirtoa siellä. Kesätauon takia päästäisiin seuraavaan siirtoon vasta elo-tai syyskuussa niin kerkeän laittaa rattaat pyörimään ennen sitä. Vaihtoehtoina on kai dextra ja fertinova? Onko kukaan jomassa kummassa, väestöliitosta olen kuullut parilta tutulta negatiivista joten sinne en haluaisi mennä. Saakohan yksityiset nuo kunnallisen epikriisit? Vai pitääkö mun ite pyytää ne ja viedä mukanani?

Olisin tosi iloinen jos joku osaisi auttaa! (y)
 
Helpointa on pyytää epikriisit julkiselta itse, jos yksityinen klinikka pyytää teidän puolesta niin teidän pitää mennä allekirjoittamaan lupalaput paikan päälle ennen sitä. Nopeampaa vaan soittaa ja pyytää lähettämään ne julkiselta sulle. Tai sit printtaa itse omakannasta. Alkioiden siirto julkiselta yksityiselle on aina asiakkaan maksettava homma ja on varmistettava, että sen klinikan pakastusnesteet käy yhteen uuden klinikan sulatusmekanismien kanssa. Jos ei käy ja klinikka joutuu tilaamaan sulatusta varten kitit niin siitä voi tulla asiakkaalle tonnien lisämaksu koska kittejä pitää tilata iso määrä kerrallaan ja asiakas maksaa koko tilauksen. Klinikoilla toki omat toimintatavat tässä mutta kannattaa olla tarkka ja varmistaa ennen kuin sopii mitään, olen kuullut melkoisia kauhutarinoita vuosien varrella...
 
Rusina, ei auta kuin odotella hcg-tulos. Biokemiallisessa saattaa kyllä hcg nousta jonkin aikaa vielä vaikka vuotaa, omalle kohdalle töissä on osunut ihan parin viikon seurantoja noissa tilanteissa, on niin kovin yksilöllistä koska kääntyy laskuun.
 
Rusina, ei auta kuin odotella hcg-tulos. Biokemiallisessa saattaa kyllä hcg nousta jonkin aikaa vielä vaikka vuotaa, omalle kohdalle töissä on osunut ihan parin viikon seurantoja noissa tilanteissa, on niin kovin yksilöllistä koska kääntyy laskuun.
No niinpä.. Mulla on ollut jo biokemiallinen ja siinä oli vain tosi minimalista tuhrua, hcg nousi todella hienosti ensimmäisen viikon aikana yli 1400, sitten laski. Ensimmäisen raskauden hcg nousi puolestaan todella hitaasti ja kutakuinkin laahasi koko ajan ikäänkuin viikon jäljessä, mutta pp9 näytti jo viivaa. Nyt pp9 oli blankoa ja selvää haaleaa viivaa piirtyi testiajalla samalla tavalla kuin aiemmin aina pp9 niin tällä kerralla vasta pp14.. Menen tänään taas kontrolliin, ihan hirveää tietämättömyyttä.
 
adelmiina_ - Minulla ei maksanut alkioiden siirto julkiselta yksityiselle mitään! Maksoin vaan normaalihinnan jatkoviljelystä ja alkionsiirrosta. Tosin olen eri kaupungissa, mutta täällä hakivat siis ilmaiseksi jos samassa kaupungissa on alkiot. :)
Ja tiedot saatiin siirtymään kun allekirjoitettiin yhdet paperit kun käytiin ensikäynnillä tuolla yksityisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Marrasmai mehän mennään samoilla päivillä kun sulle siirretty 2 päivänen ja mulle 6 päivänen.
Olisko itselläkin aika lyödä hanskat tiskiin, eihän ne testit enään vahvistumaan oo lähtenyt eli ovitrellesta johtuvia haamuja.
 
Heippa. Mulla oli alkion siirto perjantaina ja huomenna hieronta aika, kannattaako mennä? Mites te muut ootte harrastaneet liikuntaa pas:in jälkeen? Kiitos vastauksista jo etukäteen :) polin lääkäri keho otti elämään täysin normaalia elämää mutta kysyn nyt teiltä kanssa sisaret :)
 
Hei Darni, mulle kyllä sanottiin klinikalla ettei ne yhdet ovitrelle-naksut näy testissä, ja että testauksessa kannattaa oottaa vaan se irrotusannoksen häviäminen (vaikka en tietysti tuota uskonut :)). Ja jostain myös googlaamalla löysin että on niin pieni määrä ettei virtsassa näy, vaikka puoliintumiskaavalla laskettunahan se näkyisi kyllä (lähdettä en nyt enää löytänyt).
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä