IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiva lukea näin paljon hyviä uutisia. Kyllä mulle luo uskoa lukea plussausuutisia, vaikka aivan kyllä ymmärrän ( ja ajoittain tunnistan itsessäni) kaikki ne tunteet ja ajatukset joista Neiti puhui. Luulin aiemmin, että lapsettomuuden piina loppuu siihen kun näkee ne kaksi viivaa testissä.. Kuinka tyhmä ja väärässä olinkaan silloin! Se onkin sen verran syvään jo osa omaa identiteettiä tämä hoidoissa koettu paska, että ei Se siihen loppunut.. Ja vaikka mulla ole "kuin" 5 vuotta varsinaisia hoitoja/yritystä takana, niin se on pitkä aika kun laskee kuinka monta yrityskiertoa se pitää sisällään. Itselle on jotenkin rankinta se että ei pääse edes yrittään. Ei ole ovulaatiota tai kohdun limis on surkea tai ei ole mahdollista järjestää yritystä töiden takia jne... Lisäksi tuo lapsi kyselee nykyisin koko ajan, voisko saada pikkuveljen tai ees siskon..Mutta joo tämä on henkilökohtainen helvetti kestää(myös se, että ihmeet tapahtuvat muille)..
 
Bridgelle plussaonnisttelut!

Virvatulia, mulla sama tilanne tuon limakalvon ja ovuloivattomuuden kanssa. Aina tehdään kaikki siirrot tämän vuoksi pitkän kaavan mukaan. Uutena yllätyksenä tuli keväällä uusi ongelma. limis lähti aina vuotamaan kesken progynovan käytön ja siirtoa piti lykätä kierrolla tai kahdella. Siihen onneksi löytyi viime siirrossa ratkaisu ; aloin käyttämään progynovaa alakautta. Se piti limiksen kasassa. Vinkkinä muillekin, jotka tästä ongelmasta kärsivät!
 
Mulla piti pistää gonapeptyl ma-ti välisenä yönä klo 24 ja punktio oli ke klo 11. Aika hankala muuten tuo kellojen siirto (n)

Sain muuten ekaa kertaa testi päivänkin(y) siis virallisen kun ei sitä koskaan oysissa annettu. Eli mulle vois laittaa Testi päivä 8.11
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hejssan!
Täällä vatsakivuissa ja yskön aiheuttamissa univeloissa kärvistelen.
Mites teillä menee?
Katselin, ett syys- ja lokakuussa on pyyhkineet aikamoiset plussatuulet!:love:
Ja siellä seassa pitkäänkin yrittäneitä, hienoa!

Gonapeptylin selosteessa muuten luki, että yksi piikki irroitukseen, kaksi luteaalivaiheen tukemiseen.

Aiotteko viettää halloweeniä? Mä mietin et mun pelottava hahmo vois olla lapsettomuushoidoissa ravaava maaninen omanapa-stressaaja joka n.38tuntia vuorokaudessa analysois erilaisia riskejä, mahdollisuuksia ja omaa kroppaansa millin tarkasti.;)
 
Moikka, mä en ole nyt (vissiin päivään) kirjoitellut mutta ajattelin muutaman rivin raapustaa. Eilen oli yhdet tuparit jossa viini virtasi ja jossa oli erityisen huonosti järjestetty alkoholittomia juomia. No ihan sama, pyysin alkoholitonta ja sain alkoholitonta. Aikasin hyytymään jo alkuillasta ja halusin lähteä kotiin johon mies tietysti auliisti suostui. Yö meni vähän pyöriskellessä ja mietiskellessä ja ajattelin että teen aamulla apteekin raskaustestin, en ole niillä vielä tässä rupeamassa testannut.

http://aijaa.com/k7JXte tänään siis pp 16 ja rv 4+2
 
Kiitos ihanaiset :) juu enpä muista koskaan testanneeni tasavahvoja apteekin testillä. Eilen piti kokeilla sitä kuuluisaa"voiko ovistesti toimia raskaustestinä" ja kyllä voi. Tummempi testiviiva kuin kontrolli, ja testiajan jälkeen tasavahva.
 
Onko tuo kovinkin yleisesti käytetty tuo gonapeptyl kiinnittymisen tueksi? Millähän perusteilla sen sais? Eli kaksi piikkiä siirron jälkeen? Olen yhtäkkiä saanut päähäni että sen puutteesta se nyt on kiinni.. Hyvää aikaa taas pohtia näitä, kun odotan menkkoja alkavaksi. Jonkun verran pidempiä kiertoja vaan pukkaa olemaan nämä ovuloimattomat kierrot. Lisäksi olen räkäinen ja lämpöäkin on, niin pitenee luultavasti vielä entisestään. Onnittelut hipsunpöpsylle hienoista viivoista!
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Mulla on ollu gonapeptyl (1 piikki) joka siirrossa tukena yksityisellä. Kahdesta niistä on alkanu raskaus, neljästä ei.. tiedä sitten onko tuolla ollu siinä osaa tai arpaa, vai ei. Ilmeisesti se jotenkin saattaa aktivoida jotain kohdun reseptoreja vastaanottavammiks alkiolle tms. oon joskus lukenu. Joillain on kai käytetty synarelaa samaan tarkotukseen.
 
virvatulia, täältä huutelen tosta gonapeptylistä veikken ole ketjussa kirjoitellut pitkään aikaan :) mulle polilla sanoivat että on näyttöä tuosta gonapeptylistä että auttaa tukemaan kiinnittymistä. Tekee kohdun limakalvosta vastaanottavaisemman. Mä pistin kerran sitä kiinnittymisen aikoihin. Siirto oli ke ja su iltana pistin. Raskaaksi tästä tulin vaikka koskaan ennen mitään haamuakaan testiin. Yks siirto oli tehty ennen tätä. Mä ainakin vaan ehdotin sitä siirrossa lääkärille eikä nähny että siitä haittaakaan olis :)
 
Hei, mulla on ihan kamala olo, niin kuin suoraaan sanottuna:D
Munasarjat painaa rakkoon, vessassa käyminen sattuu, käveleminen on muuttunut töpsöttämiseksi, rinnat huutaa hallelujaa... IVF-hoitaja kehoitti juomaan Osmosalia 0,5litraa päivässä, ei pysty, tulee oksennus suuhun. Oon yrittänyt muuten tankata nestettä jo etukäteen, mut jotenkin kamala vaikeeta. En olis uskonut, että tulee näin karmea olo, odotan vaan huomista. Ekaa kertaa tuli mieleen, onko tää järkevää. Vaikka tiedän, että tätä haluan ja oon valmis kärsimään. Mut 68 munarakkulaa kyllä tuntuu! Tyksissä puhuivat, että jos huominen punktio tehtäis nukutuksessa, kun munasarjat on niin kovin "juhlallisessa" kunnossa. Tällä hetkellä ja tässä olotilassa, en vastusta sitä yhtään.. Saas nahdä. Sori, kun tästä tuli tällainen valitusvirsi.
 
Mä en usko et mulla on yhtä suurta rakkulamäärää, mut tosi tuskainen täälläkin ja pahemmaks menee. En oo oikein saanut kuvotukselta syötyäkään, vettä litkinyt väkisin. Nyt menny mulla kans hiipimiseks et ei vshingossakaan tärähtäis milliäkään kun sattuu niin kovin. Just kans mietin et voi kuinka ootan sitä hetkeä et saan kipulääkettä suoneen.
 
Mä muistelen et tossa Pupuskan määrässä oli laskettu pienetkin mukaan.
Mullakin määrät lähenteli jotain viittäkymmentä, mut niistä vain reilusti alle parikyt on yli 13mm ja suurin 19, tai siis noi mitat oli perjantaina.

Toki, voin muistaa ihan väärin ja Pupuska todella kanteleekin rypäleterttuja!
 
Mä en kyllä itseasiassa toivo että määrät olis suuria, eikös aika useinkin oo tullut vastaan se "ei se määrä vaan laatu". Pelkään et ei löydy paljoa munasoluja kun rakkuloita paljon..
Mun mielestä sulla tavote kuulostaa kohtuulliselta. Toki se kyllä ketuttaa varmaan hulluna jos ei jää mitään pakkaseen.:unsure:
 
Tsemppiä punktioihin teille! Ja onnea matkaan kyytiläiset saanneille -ja plussanneille toki myös :)

Hyvää keskustelua käyty täällä aiheesta..jotain piti asiaan sanoa mutta enpä tiedä, ajatus ei taas kulje nyt lainkaan.. Onhan täältä onneks porukkaa "kadonnut", osa tosin saattanu luopua palstailustakin jo. Totta puhuen itekkin käynyt se mielessä- muta jotenkin poissa täältäkin on vaikea hoitojen aikana, kun tuntuu sillon vieläkin yksinäisemmältä. Mulla oli joskus kauhea pelko että jos ja kun jää viimosina johonki palstalle kun kaikki plussaa :/ no niinhän siinä vähän kävi melkein yhdessä ryhmässä mutta niinhän se menee, onneksi suurin osa saa hoidoilla lapsen- mutta totuushan se valitettavasti on että kaikki meistä ei onnistu vaikka mitä tekisi..tämä palsta on "onneks "tällänen että uusia tulee ja toiset lähtee pikasemmin jatkmaan matkaan kun toiset. Äh, olipa huonosti sanottu mutta toivottavasti ymmärsitte mitä koitin sanoa. Tänään on pitkästä aikaa ollut todella huono päivä, ja aivan karsea olo tämän asian kanssa. (Ei ehkä siis olisi juuri nyt kannattanut alkaa kirjottamaan:cautious:) mutta välillä kun päästää kunnolla ulos nii jospa se taas tästä sitten..mutta joo, kyllä se aika karseeta on kattoa tota 5.icsi tossa listassa ja niinku sillon sanoinkin että saastutan tätä listaa täällä vielä..mutta eipä sekään kaikkea kerro, tai monella "vähemmän" hoitoja käyneellä voi varmasti siirtoja jo olla enenmmän kun itsellä, me kun ei kertaakaan olla mitään pakkaseen asti saatu..mutta pointti siis että..niin mikäköhän se oli??o_O No varmaan se että tuskaa tämä kaikille on ja kaikki haluis mahdollisimman vähän aikaa täällä hillua, ja toki se sattuu mitä kauemmin täällä joutuu notkumaan- mutta sentään on joku paikka <3

Joten ei muuta kuin sisua siskot- ja mulle voi päivittää hoidon marraskuulle, vielä viimonen siis pinnistetään, ja sitten on tämä tie kuljettu ja aika siirtyä eteenpäin..

Ja pahoittelut kaikista mahdollisista typoista ja tekstistä missä ei varmaan tuntunut olevan minkäänlaista järkeä:sick::whistle:
 
Moikka! Vieläkö joukkoonne mahtuu yksi? Olen kylläkin jo varmaan kaksi kuukautta lukenut ja seurannut teidän kirjoituksia helpottaakseni tätä hoitojonossa olemista :D Vähän tietoja meistä: minä kohta 23-vuotias ja mies muutaman vuoden vanhempi. Minulla hoidossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta. Miehellä oli syöpähoidot jokunen vuosi sitten mistä johtuu että siittiöitä hänellä pyöreät 0! Onneksi pakkasessa on sentään, sekin kyllä kovin heikkolaatuista kun sairaus oli jo päällä silloin. Elikkä icsi hoidot alkaisi noin viikon päästä, kunhan kk alkaa ja saan soitettua tyksiin. Lääkkeet on jo haettu ja nyt hirvittävä jännitys mitä tulevan pitää.:) Onko täällä muita tyksiläisiä? Tai onko yleisesti hoito hyvää julkisella vai liukuhihna meininki?
 
Tervetuloa Jasmina! On teilläkin ollut jo kaikenlaista ja vakavampiakin juttuja olette joutuneet kohtaamaan. Täällä on kirjoitellut yllättävän vähän autoimmuunisairauksista kärsiviä. mulla on pari autoimmuunisairautta ja luulen, että ne aiheuttavat hylkimistä eikä alkio pääse kiinnittymään. Tai jos pääsee, alkio ei pääse kehittymään. Onko sulle jasmina määrätty jo kortisonitabletit kilpparin vuoksi? Lääkärit ei meillä ainakaan julkisella puolella myönnä, että autoimmuunisairaudet aiheuttavat hylkimistä, joten eivät määrää kortisonia vaikka tuntuu, että yksityisellä ne määrätään automaattisesti. Oonkin hakenut prednisolonia sitten yksityiseltä a käyttänyt niitä salaa
 
Epätoivoista yritystä: minulle on annettu vain thyroksin lääkitys jota noudatan. En sen enempää ole perehtynyt vajaatoiminnan hoitoon koska lähisuvussa sitä myös ja sama lääke kaikilla. Sen olen vain ymmärtänyt että hoitamaton vajaatoiminta voi haitata raskaaksi tuloa. Täytyykin kysyä kun soitan tyksiin, että mikä heidän kanta asiaan on :) voisin myös katsoa josko internetin ihmeellisestä maailmasta löytyisi lisää tietoa! :D
 

Yhteistyössä