IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onpa täällä mukavia uutisia :)
Mä soitin hoitajalle ja metforminit lopetetaan nyt samantien. Lääkäriä hän ei pystynyt konsultoimaan kun oli jo tältä päivältä lähtenyt. Tyroksiiniannosta varmaan joudutaan rukkaamaan, siitä hoitsu soittelee maanantaina. Jännä vaan kun toiset käyttää metformiinia jonnekin viikolle 11 asti just keskenmenoa ehkäisemään..mä mietin että otanko kuitenkin vielä maanantaihin asti vai lopetanko heti..otan siis 1g aamuin illoin. Viimeksi keskenmenneessä raskaudessa lopetin metut heti plussan jälkeen ja luget joskus 8 vkolla..meni kesken 11 viikolla..
 
Hyvä hannuliini!!:love: Sehän on kivasti noussut!!

Onko siitä jotain haittaa siitä metforminista hipsunpöpsy vai miksi ihmeessä se sen halusi heti lopettaa jos kerta nimenomaan ehkäisee keskenmenoja? Kuulostaa omaan korvaan oudolle. .
Lottainen sun kuulumisia oottelen:whistle:
 
Hoitaja soitti vielä takas, lääkäri oli sanonut että ehdottomasti lopettaa metut heti. Siis metujahan määrätään diabeetikoille ja pco potilaille, itse en ole kumpikaan. Kuitenkin sen verran ylipainoa että ne on määrätty mulle alunperin tasottamaan verensokeria ja munasarjojen toimintaa
 
Onnea! Täällähän on kivoja uutisia monella :)! Paljon tsemppiä piinapäivien alkuun!

Hannuliini hienosti o noussu :)!

Neiti. No.en tiiä mihin ryhmään mä kuulun. Takana on n.14 vuotta lapsettomuutta, neljä rv 13-21 menetettyä vauvaa, mutta sitten kaksi elävää hoidoilla ihmeen kaupalla saatua lasta, nuorin on n.2,5v. Vielä olisi toiveissa, mutta viimeisin menetys on keväältä ja nyt hoitonega testattu n.viikko sitten. Yksi ainoa alkio kelluu pakkasessa. Eli en mä lapseton ole mut lapsettomuushoitolainen/ongelmainen kylläkin lopun ikääni niin kauan kunnes järki sanoo että lopetetaan tää toivoton yritys.
 
Noniin, kotiuduttu.
Niklas siis löysi 14 yli 13mm rakkulaa, sanoi että punktiossa luultavasti saadaan n.parikymmentä per munasarja, mut osa varmaan epäkypsiä.
Limakalvo oli 11mm.
Siirto sit luultavasti viikon päästä la.(y)
Irrotuspiikeiksi sekä pregnyl että gonapeptyl, en tajunnut kysyä syytä...
Lutinukset sit punktion jälk.päivänä 10päiväksi.

Harmi Neiti jos et viihdy meidön ns.uusien hoitoon joutuneiden seurassa.:(

Onnea hannuliini! Nyt rohkeasti mukaan plussanneisiin.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei, täällä olisi neidille toinen pitkämatkalainen taustalta! On pitänyt kirjoitella jo aiemmin, mutta olen pelännyt, että kun alan tänne kirjoittelemaan, en sitten enää muuta teekään meillä takana lapsettomuutta jo kahdeksan vuotta. Ensimmäiset vuodet meni aika iisisti inseminaatioissa ja mitä muuta sitä nyt onkaan ennen rankempia hoitoja. Mulla on ollut aina semmoinen olo, että en tuu raskaaksi helpolla, joten en kevyistä hoidoista oikein mitään odottanutkaan.

Sitten kun oltiin pari kolme vuotta tahkottu tuloksettomasti inseminaatioita, siirryttiin jorvista naikkarin ivf-jonoon. Ekan punktion jälkeen ivf:llä ei saatu yhtään alkiota, vaikka siittiöissä ei ole vikaa ja muniksiakin tuli paljon. Tyssänneen hoidon jälkeen iski vasta koko lapsettomuus päin naamaa ja kovaa. Oli niin paha shokki, että jätettiin hoidot pariksi vuodeksi ja keskityttiin ihan muuhun.

Toisen punktion jälkeen saatiin alkioita noin kymmenen icsillä eli pakkanen jäi täyteen tuoresiirron negan jälkeen. Ekasta passista tuli plussa, mutta se meni kesken rv 6. Kun olin menossa toiseen passiin, naikkarilta tuli soitto, ettei olekaan mitään siirrettävää. Eli lähemmäs kymmenen alkiota oli kuukahtanut sulatuksessa.

Kolmannesta punktiosta saatiin alkioita taas hyvin, mutta niistä tehdystä neljästä siirrosta ei ole tullut muuta kuin yksi hipaisuyritys. Nyt on vielä kolme alkiota yhdessä oljessa pakkasessa, mutta luotto raskautumiseen ei oo kovin suuri ikää meillä molemmilla on 38 eli ikäkin alkaa tulla vastaan..

Täällä on ollut mukava seurata, että kuitenkin myös pitkään yrittäneet ovat jossain vaiheessa onnistuneet. Mandalan raskaudesta oli esimerkiksi ihana lukea! Nämä onnistumiset ovat tuoneet aina vähän toivoa omaan yritykseen.

Hyvää viikonloppua kaikille ja piinailijoille hermoja!

Toivottaa, Epätoivoista yritystä
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Meillähän on ihan sikapitkä (mun asteikolla) sekundäärilapsettomuus takana. Esikoinen syntyi 6/11 ja tokalle annettiin lupa tulla 11/11, "olis kiva jos niillä olis edes vähän ikäeroa", vähänpä tiesimme. Naivisti ajateltiin että kun on yksi lapsi, toinen tulee mukavasti siihen kylkeen.
Kokeiltiin Proveraa, Clomeja, eri päivinä ja eri annostuksilla, ei mitään yritystäkään. Olen kantanut rahaa monelle eri yksityiselle ja käynyt ultrissa niin että kyllästyttää. Eka varhainen km oli 7/12, seuraava 4/13 ja kolmas, pisimmälle ehtinyt keskeytynyt km vkolla 11 9/13, tuon jälkeen ei ole ollut kiinnittymisyritystäkään, vaikka on ollut lukuisia OI-hoitoja, inssejä ja todella puuduttavaa luomutahkoamista, joka on vienyt multa seksihalut ihan totaalisesti. Aikataulutettua pakkohässintää, pregnyliä, letrozoleja ja aina muut kiilaa ohi. Aina joku raskautuu, mutta ei me.

Mulla on alusta saakka ollut hämärä luotto ivf-hoitoon ja toivon sydämeni pohjasta että saamme tämän pienen pitää. Mä ymmärrä sen ketutuksen kun muut kiilaavat ohi. Itse olen ollut niin maissa tämän kohta 4 vuotta mitä olemme toista lasta tehneet. Jonkun mielestä sekundäärinen lapsettomuus ei ole lapsettomuutta ensinkään, mutta tätä tuskaa ei ymmärrä kukaan muu kuin toinen sekunda. Se, että on jo yksi lapsi, on 100% enemmän kuin se, ettei ole yhtäkään, mutta toisen lapsen kaipuu on fyysistä kipua, joka tuntuu myös kohdussa ja repii sydäntä. Kuinka paljon olen inhonnut kaikkia raskaana olevia näiden vuosien aikana ja kuinka paljon mua masensi se keskenmeno, viikolla 11. Sikiö oli kuollut jo useita viikkoja sitten ja me onnellisina kerroimme jo vanhemmillemmekin ja pieni oli jo kuolleena. Tuolloin masennuin niin että esikoinen oli ainoa syy, miksi en päästänyt itseäni hengiltä. Kesti kauan nousta siitä suosta ja toivon niin että tämä raskaus kestää.

Ajattelin vähän avata tätä meidän tilannetta, että kyllä täälläkin tahkottu on, pitää vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin, vaikkakin pää painuksissa. Koskaan ei tiedä miten elämä yllättää.
 
Ymmärrän hyvin Neiti. noi ajatukset, itsellä ollu ihan samoja ja oon kaivannu hoidoissa käydessä vastaavaa ryhmää. On se ollu välillä suoraa sanoen vähän vitun raskasta lukee kuinka toisille tulee se plussa heti eka siirrosta, siis mun mittapuulla todella helposti kun ite testannu negaa toisensa perään...ei näitäkään kateuksia voi tajuta kukaan muu kun joka on myös rämpiny useita hoitopettymyksiäkin.
Onhan näitä pidempään hoidoissa käyneiden ketjuja ollu ja välillä yritetty herättää henkiin mutta ilmeisesti pidempään hoitoihin joutuneita on vaan kovin vähän ja sit ne on hiipunu :/
http://kaksplus.fi/threads/jo-kokeneempia-ivf-icsi-kaevijoeitae.1519322/
http://kaksplus.fi/threads/muita-ivf-icsi-konkareita.2034706/
Tässä eräs jos ei halua sekundaarisia mukaan (tän takia itse en voinu liittyä tonne, kun yks on, vaikka hoidot oli tuloksettomia pitkään)
http://kaksplus.fi/threads/pidempaeaen-ivf-icsi-hoitoja-laepikaeyneet-lapsettomat.2305473/

En tiä lohduttaako yhtään, mutta mullakin tuli eka plussa vasta 3. hoidon pas:issa, joka sitten vielä meni myöhemmin kesken. Tän jälkeen taas negaa, negaa ja negaa, kunnes 4. hoidon pas:ista plussa joka on toistaseks pysyny. Tämä oli laskelmien mukaan 9. siirto ja 13. siirretty alkio.
Hirveen monia siirtoja ei oo tehty kun ei niitä alkioitakaan koskaan mitään valtavia määriä oo tullu. Soluja tulee ihan kivasti, ne on kypsiä, hedelmöittyy jne. mutta pidemmässä viljelyssä käy sitten se kato ja lopulta pakasteeseen on menny 0-3. Siitä tulee keväällä 10 vuotta kun alettiin suurin toivein yrittää exän kanssa, miten sitä ois ikinä voinu uskoo sillon että 9 vuoden päästä on edelleen samassa pisteessä.

Vaikka kuulostaa kliseeltä, niin sitä ei kuitenkaan koskaan tiedä mikä siirto sen plussan voi tuoda, ja toivon niin kovasti että teilläkin se ois seuraavana, ja jo ihan nurkan takana!
 
Viimeksi muokattu:
Niin. Kyllähän se välillä tuntuu että muut hyppää sinne junaan kun itse jää asemalle. Eräässä blogissa oli ihan älyttömän hyvin kirjoitettu kuvaus tästä junasta. Juurikim niin että osa vai käväisee ja pääsee kyytiin, toiset hyppää päin junaa tuhansia kertoja mutta paiskautuu kerta toisensa jälkeen raiteille ...tai pääsee kyytiin mutta tippuu aina matkan varrelle.
Pakostihan se vuosien kuluessa tulee tietty katkeruus ja "viha" siihen että miksi muut muttei me. Ja se ettei halua nähdä kun muut plussaa ekasta hoidosta kerta toisensa jälkeen. Edelleenkin mulla on vaikeuksia nähdä muiden plussia ja olla aidosti iloinen niistä. Mutta toisaalta tämä ei voi myöskään olla mitään kilpailua siitä kenellä asiat on huonommin. Koska aina sellainen löytyy. Se että on yks tai kaksi lasta ei tee lapsettomuusongelmaisesta "normaalia". Kukaan ei voi tulla sanomaan että "olisit nyt vaan onnellinen kun kerta sulla on lapsi, mitä sä valitat". Kukaan ei sano terveellekään että "sulla ei ole oikeutta haluta kuin vain yksi tai kaksi lasta " tms. Mä en ole edes täysin lapsettomana ymmärtänyt miksi toisille on ihan ylitsepääsemätöntä jos yksilapsinen lapseton kaipaa toista tai kaksilapsinen kolmatta. Ei sille voi mitään jos "jotain puutuu". MUTTA sekään ei ole väärin jos ajattelee toisin tai ei halua lapsellisia lapsettomia kohdata tai ajattelee ettei he saa valittaa. Ymmärrän mä tämänkin. Kaikki on sallittua ja normaalia. Ja toivon ettei tän ketjun henki mene näiden juttujen takia sillä ainakin musta täällä on ollu hyvä henki.
Mekin tahkottin 8 (!) vuotta hoidoilla ja clomeilla yms aikaansaaden yksi plussa joka menetettiin. Sen jälkeen sitten viimein saatiin esikoinen alulle. Esikoinen oli 4v kun toinen saatiin "alulle" Tähän väliin mahtul monta hoitoa ja kaksi menetettyä vauvaa . Eli en nyt sanoisi että tie olisi ollut helppo vaikka kaksi lasta nyt onkin.

Halaus kaikille.
 
Me ollaan kans vähän niin kuin väliinputojia siinä, et meillä on yksi lapsi joka syntyi mielettömän helposti -09. Siihen raskauteen tai oikeammin synnytykseen päättyikin sit mun luomumahdollisuudet.

Mut siis sen enempiä omia pahoja oloja tai katkeruuksia tai mitään selvittelemättä, sanon vaan, et meillä jokaisella täällä on menossa oma henkilökohtainen helvetti ja jokainen kokee oman helvettinsä just niin kuin kokee, on katkeruutta eri asioista, on omat pahimmat kipupisteet, on omat ylä- ja alamäet. Toisille on kerta toisensa jälkeen raskaampaa katsoa toisten onnistumisia, vaikka näilläkin olis mennyt pitkään. Toisille se ei oo yhtä vaikeeta. Ja ne kaikki tunteet on ihan yhtä sallittuja ja oikeutettuja ilman selityksiä. Ei täällä voi mun mielestä verrata ketään kehenkään; et tolla on vaikeempaa kuin tolla tai toi pääsee niin helpolla.
Jos ei pysty iloitsemaan toisen onnistumlsesta, mun mielestä senkin voi ihan hyvin sanoa ääneen. Tää maailma on niin täynnä tunteita, et turha niitä on kaiken kärsimyksen keskellä tukahduttaa. En usko et kukaan esim plussannut vetää herneitä nokkaan jos sanoo et kiva sulle, mut sori nyt en pysty sun kanssa iloitsemaan sun onnesta.

Tsemiä kaikille.<3
 
Onko täällä kellään tietoa, miksihän lääkäri mahtoi määrätä irroituspiikeiksi sekä pregnylin että gonapeptylin? Yritin googlailla, gonapeptyl kai ehkäisee hyperiä..?

Ahhaha, ainiin, tuolla klinikalla ei miestä päästetä ihan niin helpolla, kun nainen tekee suurimmaksi osan kaiken hoitojaksolla kärsimyksiä myöten: monessa paikkaa punktiopäivänä mies käy antaa näytteen ja nainen menee punktioon, mies ehkä puuhansa jälkeen mukaan. No, tuolla mies saa ensin latautua fiilikseen katsomalla vaimonsa eroottista törkintää punktiossa ja kipuilua, kun nainen on toipumassa, mies menee hoitamaan hommansa. Ahhhhahhha!:LOL:
 
Hienoja uutisia täällä ihmisiltä! :love:

Lottainen sanoiko herra N juuri niin, että gonapeptyl on myös irrotukseen? Mä olen kuullut sitä käytettävän yleisemmin kiinnittymisen tukemiseen, mutt irrotuksesta en ole kuullutkaan. Olisikohan taas jotain aivan uusia tutkimustuloksia? :)
Rentouttavaa vloppua sullekin punktioon valmistautuessa :love:

Meillä mies aina antanut näytteen himassa mielummin niin on sitte punktiopäivänä kiikutettu mukana. Mutta hauskalta kuulostaa noinkin päin :LOL:
 
Hienosti sanottu lottainen, samaa mieltä siitä että meillä jokaisella on oma paha olomme, eikä sitä voi kenenkään muun pahaanoloon verrata. Olipa yritys kestänyt sitten vähemmän tai enemmän kuin muilla.

En kyllä osaa sanoa miksi molemmat piikit sitten irrotukseen? Mulla oli gonapeptyl juuri tuon hyperin riskin takia. Pregnyl kun sisältää sitä hcg: tä niin se jotenkin voi vielä simuloida lisää ja saada hyperin aikaan/pahenemaan. Nehän myös molemmat kypsyttää kai myös munarakkuloita vielä jonkin verran niin voisiko olla että halusi vielä varmistaa niiden sun rakkuloiden lopullisen kypsymisen määräämällä molempia? En tiedä, omia arvailuja:whistle:
Meillä myös mies antanut näytteen yleensä kotona ja viety sitten sinne. Mutta nyt antoi sen klinikalla. Hoitaja kysyi että Haluatteko mennä molemmat sinne huoneeseen :LOL: oli sellanen oikeen romanttisen näköinen Hämärä huone. Ei menty yhdessä vaan mies sai hoitaa sen homman:ROFLMAO:
 
Ei kannata lukea seuraavaa, jos toisten hyvät uutiset aiheuttaa mielipahaa.
Kävin klinikalla aamulla, otettiin verikoe ja sain Duphaston ( progesteroni) pillerit ja foolihappoa. Onko kenelläkään kokemuksia duphastoneista, suunkautta otettavia?. Toivottavasti en ikinä enää joudu menemään takaisin.
Piinailu loppui pp14, hcg on 188. Nyt neuvolan etsintään.
 
Neiti, mulla on paljolti samoja ajatuksia kun sulla. Väistämättä omaa tilannetta vertaa muihin (varsinkin tällainen kaikki mulle heti ihminen) ja tuohan se omaan tilanteeseen lohtua, kun joku pidempään hoidoissa käynytkin onnistuu.

Mulle on tulossa 2 ivf:n viimeinen pas. Jotenkin tuntuu, että kaikki, mikä on kokeiltavissa (poislukien luovutetut munasolut) on kokeiltu. Kaikki näyttää aina hyvältä, mutta yksikään alkio ei vaan ole koskaan tarttunut. Ehkä huonoa tuuria tai sitten alkioissa/ limakalvossa vikaa, jota ei ilman lisätutkimuksia voi tietää. En edes halua miettiä paljonko rahaa on palanut tähän harrastukseen.

Tää on henkisesti aika rankkaa, onneksi on kuitenkin näitä keskustelupalstoja, joissa voi piinailla yhdessä ja toivoa, että joku kerta voisi itsekin nähdä maagiset kaksi viivaa. Mulle tää lapsettomuus on iskenyt nyt syksyllä kunnolla vasten kasvoja, omat hoidot sen kun epäonnistuvat ja kaikki lähipiiristä tulevat raskaaksi, saatesanoilla, että herättää varmaan ristiriitaisia tunteita..
 
Hieno uutinen bridge!:love: Ihan mahtava juttu! Aiotko varhaisultraan?

ON: mäkin veikkaan että lääkäri halusi varmistaa irtoamisen ja loppukypsymisen, kun ollut niin vaikeeta muutenkin saada noita rakkuloita kasvamaan.:cautious::rolleyes:
Odotan vaan jännityksellä mitä mun oirekavalkadi tulee olemaan, kun oon niin voimakkaasti reagoinut pelkkään pregnyliinkin. Tsemppiä teille mun tuskailujen lukemiseen..:LOL: Tänään on vatsa selkeästi turvoksissa ja askeltärähdykset sattuu munasarjoihin (tai alavatsaan, en mä niin tarkkaan erikseen niitä munasarjoja tunne)
Lääkäri käski loihtimaan tän flunssan viikonlopun aikana pois.:whistle: Kysyi erikseen onko lämpöä ja nyt iski pelko: haittaako lämpö/kuume punktiota??:eek:
Ja tosta miehen näytteestä, meillä sen verran ajomatkaa klinikalle, että ei varmaan siksi edes vihjastu kotinäyte-mahdollisuudesta...
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #2.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
Kettu81 #?#?#?#2.IVF ? PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu #8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF


Piinailijat::whistle:

flow - testipäivä 8.11.


Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle irroitukseen määrättiin myös Gonapeptyl ja se pitää kuulemma ottaa tasan klo 23 tänään. Mietin, tässä niinkin tyhmää juttua, että onkohan nää tyksissä ajatellut, että kesäaika päättyy yöllä ja tulee yks tunti lisää... Mietin vaan, kun kellonaika oli niin tarkka, että meneeköhän tää kuitenkin tunnilla sit pieleen... :unsure:
 

Yhteistyössä