IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi miten ihanaa Läiti, että asiaa tutkitaan kunnolla. Aina hyvä asia.
Kävin ite kilpparikokeissa ja olihan se TSH 4,9 eli viitearvojen yli, mutta eivät halunneet nostaa lääkitystä kuin 0,25 eli neljännestabletilla.
Mäkin kävin verikokeissa tämän viikon maanantaina ja sillon arvo oli 93,9 ja sanottiin vaan, että pitää olla 50 niin ok. Mulle ei sanottu mitään lisäseurannasta...
Teillä on kyllä tota aamupahoinvointia...mulla ei niin mitään. Pitäisiköhän huolestua... |O

No mutta seurailen täällä jännityksellä kaikkien kuulumisia. Jotenkin tämä ryhmä vaikuttaa ihanan toisiaan tukevalta ja tsemppaavalta. :heart:

Sydämestäni toivon kaikille plussia ja tarrastukkia matkaan!!!
 
Sisko36Mä kyllä liputan Fertinovan suhteen.Tosin niin oon tehny kokoajan :)Oliko toi verikoe 2vkoa siirrosta?
Tietty varmaan lääkäristäkin kiinni miten toimii.Mutta meillä oli eka A.Perheentupa ja sit kun se jäi pelkästään asiantuntijaks, niin meille siirty E.D. Nää molemmat on ollu meiän mielestä huippuja.Joskus joutunu käymään toisella lääkärillä,kun oma on ollu pois ja en tykänny :) Mutta niinhän se on että toisten kanssa natsaa ja toisten ei :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuo ma oli siirrosta laskettuna pp11, jos siirtopäivä on 0. En ole ihan varma miten ne lasketaan mut siis punktiosta tasan kaks viikkoa. Olen lukenut et noi arvot on niin yksilöllisiä et yhdestä arvosta ei voi vielä päätellä mitään...

Fertinovan palvelusta mäkin olen tykännyt kovin. Noista kumpikaan ei ole mulle tuttuja...mut hyviä kaikki tapaamani lääkärit.

No, jos lähtis vaikka tattimetsään...
 
Taidan ilmoittautua tähän ketjuun, kun olen lukenut juttujanne jo jonkin aikaa :) Täällä onkin useampia tuttuja nimiä inssiketjusta. Meille tehtiin keväällä kolme tuloksetonta inssiä ja kesätauon jälkeen päästiin nyt vihdoin jatkamaan hoitoja ivf:llä. Yritystä on nyt takana kaksi vuotta, yhtään edes hailakkaa plussaa ei raskaustestiin ole yritysaikana saatu. Toivotaan, että se asia muuttuisi pian :)

Olen pistellyt maanantaista lähtien ja nyt maanantaina on ensimmäinen ultra. Punktion pitäisi kai myös osua ensi viikolle. Yllättävän rauhallinen mieli on ainakin vielä :)
 
Hei kaikille!

Jo jonkin aikaa keskustelua seuranneena ajattelin vihdoin kirjautua ja liittyä keskusteluun, jos huolitte mukaan. :)

Taustaa lyhyesti: Lapsen yritystä takana pian 3 vuotta, mies 29- ja itse 32-vuotias, kummallakaan ei lapsia ennestään. Yksi kohdunulkopuolinen raskaus vuoden yrityksen jälkeen, jonka seurauksena munatorvi poistettu, tämän jälkeen selvisi, että toinen, jäljelle jäänyt torvi todella huonosti auki, eli siinä lienee suurin syy lapsettomuuteen.
1.IVF tammikuussa 2014, josta ei tuoresiirtoa hyperstimulaation vuoksi. Lääkkeellisiä passeja tehty kaksi, peräkkäisiin kiertoihin touko-kesäkuussa, tuloksena negatiivinen kummastakin. Nyt ollut hoitotaukoa 2 kk ja syyskuun kierrosta olisi tarkoitus aloittaa pas-yritys nro3.

Vertaistukea näissä tunteissa, hormonihöyryissä ja hoitorumbassa kyllä kaipaa, sillä näitä asioita ei varmasti oikein muut kuin saman kokeneet pysty todella käsittämään.

Ja lämpimät onnittelut plussanneille Läitille, Toiveessa3<3 ja Sisko36:lle! <3

Sydämet/hymiöt ja muut kirjoitustekniset asiat vielä vähän hukassa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ananias, ne Luget on kamalia! Mulla ne aiheuttaa vielä jonkun verran väsymystä, vapaapäivänä nukahdin päivälläkin niitten laiton jälkeen. Mulla 200mg kolmasti päivässä. Ja se valkea mönjä... Ei paljo spontaania seksiä olla meillä harrastettu lugejen aikaan :D

-spirit- ja Ilona-82, tervetuloa joukkoon!
 
Havina: Raskaustestin teko ei ehkä meidän tilanteessa kannata, koska meidän raskaustodennäköisyys ilman hoitoja on pyöreä 0 %. Ei mitään toivoa koskaan luomulapseen. Eli raskaana en voi olla, joten ei auta kuin odottaa :)

Ananias: Harmi kun luget aiheuttaa tuollaista sulle. Mä oon ollut lugekierroissa taas ihan taivaissa, koska kun käytän lugeja niin ei ole tissikipua, ei finnejä eikä alavatsakipuja ennen kuukautisia. Mutta monet on just tosi ärsyyntyneitä niihin. Voimia sulle lugejaksoon.

Spirit ja Ilona Tervetuloa :) Spirit tekin olette jo hyvässä vauhdissa hoidoissa.

Mä olen tosi turhautunut. Ollaan valmiita maksamaan tuhansia euroja yksityiselle, että jotain tapahtuisi nopsasti ja sitten täällä ollaan heinäkuun lopusta asti vain odoteltu kuukautisia...uskomattoman ärsyttävää. Parin päivän päästä on jo syyskuu. Mutta sillä aikaa kun odottelen niin voin vaan hillua täällä palstalla ilman mitään jännempää raportoitavaa.
 
Heips! Saako liittyä seuraan:wave:

Taustasta sen verran meillä kaks vuotta yritystä takana joista vuosi tutkimuksissa ja hoidoissa. Meilä syynä siittioiden huono laatu ja vähäinen määrä. Yksityisellä ollaan hoidossa. Meillä lähdettiin heti liikkelle ICSI:llä maaliskuussa ja tuoresiirrosta pärähti plussa huhtikuun alussa mutta tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12. Koko kesä ollaan ooteltu menkkoja ja nyt välikierron jälkeen tulossa 1. PAS lääkkeellisesti eli tämä muutaman viikon päästä. Eilen otettu ekat progynovat nassuun. Pakkaessa 4 alkiota.

Nyt meen lukemaan ketjua taaksepäin niin pääsen kärryille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi nyt omanapaisuus, mutta...
Tänään selviää palaanko teidän pariin vai jatkanko matkaa.
Lääkäri haluaa ultrata jo tänään,koska niukkaa punertavaa/ruskeaa vuotoa on ollut viikonlopun aikana havaittavissa.
Kipuja ei ole ollut, joten en osaa hirveästi säikähtää.Esikoisestakin kun tosiaan tuli useammat "menkat".
Tein nyt aamulla vielä cb:n normi testin ja viiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva,jos se edes on mahdollista.
Klo 12.40 tulee siis totuus :)
 
Voisinkohan minäkin hypätä tänne puolelle kuumeilemaan kanssanne? Olen jonkin aikaa tätäkin ketjua seuraillut ja ihastellut plussauutisia mukananne :)

Taustasta lyhykäisyydessään se, että luomuraskauden mahdollisuus meillä 0%, koska multa on johtimet poistettu huonokuntoisina laparoskopiassa 2012. Miehen simpat on priimaa onneksi, joten ensimmäinen ivf tuoresiirto alkaa olla takanapäin.
Huomenna pp12 on klinikan määräämä verikoe, mutta digi sanoi aamulla 'ei raskaana' kuten odotinkin koska viime viikolla päätään nostaneet oireet hävisi viikonlopun aikana. Itkut on itketty ja odotan nyt pääseväni juttusille jatkosta, miten pääsemme passiin. 10 alkiota odottaa pakasteessa, joten toivottavasti niistä löytyy 'puuhaa' hyvän matkaa eteenpäin. En vain kuollaksenikaan muista mitä lääkäri sanoi siirrossa (oli niin kauhia vessahätä :D ), että monen olkiin ne oli pakastettu :O
Eikös se niin ole, että useampi sulatetaan kerralla, koko olki maybe? Onhan se vähän harmi jos sulatetaan enemmän kuin yksi, koska Naistenklinikalla ei siirretä kuin yksi joka tapauksessa, niin menee sitten roskiin loput?
 
Läiti: Tsemppiä :hug:. Toivotaan, että kaikki parhain päin. Mä todella toivon, ettet palaa meidän seuraamme.

Mandala: Tervetulo :) Meilläkin on luomuraskauden mahdollisuus 0 %. Siinä on omat puolensa kun ei tarvitse hoidottomissa kierroissa kuvitella olevansa raskaana.

Henrietta: Tervetuloa sinulekin :)
 
TERVETULOA uusille. Tää onkin hyvä ketju kun plussauutisia tulee tavan takaa!

LÄITI tuu heti kertomaan, jännitän sun puolesta. Ihanan rauhallisesti sä tunnut suhtautuvan. Mut ei me sua tänne takas haluttais ;)

Mä hämmästelen vielä kuinka helpolla pääsin siitä punktiosta! Punktiopäivä oli kipeä, mutta seuraavana päivänä ei mitään? Oon kyllä ottanut ihan iisisti ku muistan mitä LÄITIlle kävi.

Tänään minulla ja muutamalla muulla alkion siirto :) tulkaa äkkiä kertomaan!

Biologi soitti lauantaina ja kertoi että 5 hedelmöittyi. Jännittää että mitähän meidän pikkuisille solukimpuille kuuluu nyt?! Kolmelta saan tietää!

Ja tuo riivatun valkea lugemönjä :( tulee alushousupyykkiä. Kauhea ressi että kuinka sen muistaa kolmesti päivässä ottaa. Hah, mies toi illalla huomaavaisesti vesilasin, ajatteli että ne menee suun kautta :)

Hei te plussanneet, kertokaa kaikista oireista. Jäi mietityttämään kun MANDALA sanoo arvanneensa pettymyksen oiteiden häviämisellä, niin mä oon käsittäny että luget itsessään aiheuttaa "raskaus"oireita. Niin tuleeko joitakin todellisia raskausoireita lugeoireiden yli? Huhhuh... Tästä tulee vielä pitkät kaksi viikkoa. Zemppiä kaikille!!
 
Nyt toi vika kappale kuulostaa siltä kun en uskoisi MANDALAa! Anteeksi, en tokikaan tarkoittanut kysymystä niin vaan lähinnä että mitä siinä alkaa tuntua muuta ku lugejen tissikipua? Voin sitten ylitarkkaavaisena havainnoida tuntemuksia ja tulla tänne spekuloimaan ! :)
 
Viiva tosiaan näin se on! eipä tarvitse ikinä enää pillerin pillerä vetää ehkäisytarpeisiin :D

Retikka ei hätää, en käsittänyt väärin :D

Mulla on ollut tukilääkkeenä käytössä Lutinus ja lueskelin niitä haittavaikutuksia joita tulee. Siinä ei yleisimpiä (1-10 sadasta naisesta) haittavaikutuksia ollut rinta"ongelmat" vaan vähemmän yleiset (1-10 tuhannesta). Mulla rinnat kipeytyi noin pp4 jolloin oletin kiinnittymisyritystä olleen kun kaksipäiväinen alkio siirrettiin. Voi toki olla hyvinkin mahdollista, että johtuu myös Lutinuksesta, mutta samanaikaisesti mua alkoi palelemaan kauheasti, pidin pitkähihaisia ja -lahkeisia kotonakin. Mahassa nippaili munasarjoista, oli vähän menkkamaista jomotusta ja näin aivan järkyttävän hulluja unia myös! Nämä kaikki on sittemmin hävinnyt pp9 jälkeen. Eilen pp10 sain aamupissasta roskishaamun ja tämän aamun digitesti oli viimeinen niitti.

Kaveri yritti piristää kovasti kertomalla, että hän sai rv 8 vasta positiivisen tuloksen, ja senkin verikokeessa kun kotitestit ei näyttäneet plussaa, että kyllä se tosiaan hitaasti voi hiipiä toisilla se hcg, mutta kyllä uskon omien tuntemusten olevan oikeassa valitettavasti tässä tapauksessa. Ostan keskiviikkoa varten viinipullon ja juon sen kyllä varmasti yksin kokonaan, sen verran hurja kesä ollut tämän prosessin kanssa ekaa kertaa puljatessa :D

Tsempitykset siirtoporukalle ja erityisesti piinailijoille! perhanan pitkä tuo pari viikkonen on kyllä, eikä niitä turhaan piinapäiviksi kutsuta!
 
Viimeksi muokattu:
Moi, pikaisesti lähinnä omaa napaa:

Ei tullut siirtoa vielä tänään :( Neljä alkiota yhä puksuttaa, mutta olivat vasta morulavaiheessa, joten ehdotti että siirretään vasta huomisaamuna, jotta voidaan paremmin valikoida paras alkio. Ei kuulosta hyvältä tuo ennakoitua hitaampi kehitys, vaikka kuulemma myös noita päivän 6 siirtoja tehdään. Olisivat kyllä siirtäneet tänään, jos mulle ei olisi huominen käynyt, mutta ajattelin että ehkä on kuitenkin parempi katsoa huomisen tilanne, vaikka se olisi karu :(

Kelailen täällä jo mielessäni että onkohan noi meidän solut sitten iän takia jo huonoja, ja näinköhän oli jo liian myöhäistä saada yhteinen lapsi :( Tiedän ettei vielä pitäisi heittää kirvestä kaivoon, mutta jotenkin tuntuu että täytyy nyt valmistautua tuohonkin vaihtoehtoon.

Ananias: Mulla myös tissit kipeät (Lutinuksista?) ja maha turvoksissa varsinkin iltaisin.

Retikka: Onnea teidän viidelle solulle! :)

Läitille myös onnea matkaan!

Kauheeta piinaa on jo tämä vaihe, ennenkuin alkiota edes saatu matkaan. Nyt onneksi tänään ei enää tarvitse odotella puhelua, sitten huomisaamuna toivonkin ettei puhelin soi ja sinne siirtoon asti päästään...

Tervetuloa kaikille uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: Fidia
Pikapäivitys ennen iltavuoroa. "Huipuista huipuin" kyydissä ja kolme tavan huippua pakkasessa. Kolmen tilannetta seuraavat, josko sieltä löytyy vielä pakastettavaa. Eli meillä mennyt todella putkeen tämä kierros. En siis usko Ullariikan väitteeseen, etteikö voisi tälläkin iällä iän puolesta onnistua :) Uskon siis myös, että siirto tuloo huomenna! !!

Siellä on muillakin jännää, pääsen sitten illalla paremmin kommentoimaan.
 
Läiti, täälläkin odotellaan sinun ultrakuulumisia :)

Mandala, tervetuloa joukkoon. Minä olen ymmärtänyt niin, että koko olki sulatetaan kerralla. Jos alkioista useampi selviää, ylimääräiset voidaan pakastaa uudestaan. Itse tätä kysyin hoitajalta, kun oma käsitys perustu pakasteiden "sulanutta tuotetta ei saa pakastaa uudelleen" -tekstiin :D

Retikka, mitä alkioille kuului? Täälläkin taistellaan lugemönjän kanssa... Pitää varmaan lähteä puuvillapikkariostoksille, kun suojat pysyy niin huonosti noissa mun nykyisissä kiinni ja ilmankaan en voi olla kun yks päivä oli farkutki lugessa :eek: niin ja ihanan huomaavainen mies sulla, Lugejen antoreittiin ei vaan valitettavasti tartte vettä :D

Ullariikka, toivottavasti teitä odottaa siellä huomenna hyvä alkio!

ananias, tarrasukkia kytiläiselle :)

Minä olen täällä ottanut rauhallisesti, eikä tunnu juuri edes piinaviikoilta. Luulen, että todellinen piina alkaa vasta jos testiin tulis plussa, kun keskenmenoa pelkäisin. Testipäivään vielä reilu viikko, kauankohan malttaa odotella...
 
Jännää jännää!! Siellä oli yhden jakautuminen tyssännyt viiteen soluun, muut neljä oli 6-8 soluisia, kaikki 3 laatua. En tiedä miksi, mutta biologi valitsi siirtoon 6-soluisen. Jotenki maalaisjärki sanois että enempi parempi myös mitä soluihin tulee, mutta kyllähän ne sielä tietää. Kuulostaa jotenki vähän kurjalta tuo kolmonen, mieskin kysi pettyneenä, että miten se noin huonosti! Mutta lääkäri koitti vakuutella, että eniten tulee kolmosia, siksi eniten siirretään kolmosia ja siksi eniten (määrällisesti ainakin) syntyy kolmosia, aivan terveinä lapsina. Kolme pääsi pakkaseen odottamaan vuoroaan. Voi kun nyt tärppäis :)

ULLARIIKKA mikä on morula? Montako solua siinä on ja missä "iässä" solukimppu on morula. Ja mikä on blastokysti, onko blastokystivaihe morulan jälkeen vai miten se menee?
On sulla sielä vielä neljä kasvamassa, pidän peukkuja että pääset huomenna siirtoon!

Ananias, onnea huikeasta huippualkiosta!! Minkä sait testipäiväksi, mun käskettiin testata sunnuntaina 14.9.

VIIVA onko sulla normaalistikkin kovin epäsäännöllinen tai pitkä kierto? Voi kun ne kuukautiset jo tulis sinulle!

TILANNEKATSAUS!! Täällä alkaa olla jo niin paljon keskustelua ja meininkiä, oon ihan sekaisin kellä alkaa punktiot ja testipäivät lähestyä niin tietää varautua jännittelemään! MANDALAlla oli kohta ja HAVINALLA viel viikko. Ketä muita piinailijoita täälä olikaan!:popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Mä pomppaan takasin teidän joukkoon.
Oottelen nyt puhelua sairaalalta,viimestään huomen aamulla tyhjennykseen.
Tyyppi lymyää oikeassa munanjohtimessa.
Onneks oon ollu koko ajan varuillani, niin ei tää pudotus ole suuri.Eikä näin ollen ole edes itkua tullut :)
Hoitaja tossa sano että voi mennä semmonen 3 vkoa ennen kun päästään suunnittelemaan PASsia.Ite ajattelen sen että mitä nopeemmin uutta kehiin, sen parempi.Katotaan siis kaikki kortit loppuun ennen kun luovutetaan :)
Toivotaan että saatas tästä ketjusta nyt joku joka pääsis loppuun asti :heart:
Tsemppiä piinailijat!
 
Voi ei Läiti! :hug:Tuota itsekin pelkää koko ajan, että jotain vastaavaa löytyy.
Eilen kävin uimassa ja uimisen jälkeen kotona alkoi kova aaltoileva kipu.
Otin puolikkaan panadollia kipuun ja lepäsivät niin meni ohi. Tosin kivun jälkeen mahakin toimi moneen päivään, joten en tiedä miten tuo vaikuttaa tai aiheuttikin se kivun. Soitin klinikalle aamulla, mutta vakuuttivat kivun olevan normaalia kohdun kasvukipuja. Tiedä sitten....meinasin jo varata gynen mutta katsotaan nyt...mutta on tämä aikamoista jännitystä plussan jälkeenkin... Huoh!

Tsemppiä ja pitkää pinnaa piinailijoille! Ja tarrasukkia plussanneille! Ja onnea kaikille!:heart:
 
Läitille pahoittelut negasta :hug: onneksi pystyt suhtautumaan asiaan hyvin kuitenkin.

Retikalle onnea tuloksesta! :) mä en kysellyt omien alkioiden luokituksia ollenkaan eikä niistä tullut siirrossa puhetta muutenkaan, kuitenkin nyt ehkä kiinnostaisi tietää itsekin, vaikka toisaalta ehkä liika tieto lisää tuskaa itselle tms :D

Havinalla on näköjään rautaiset hermot, hyvä niin! :)

Verta käyty luovuttamassa putkeen, ei paljon odota huomista soittoa muuten kuin, että saa tietää miten sen passin kanssa sitten edetään.
 
Voisin myös ilmoittautua tähän joukkoon mukaan. Meillä alkoi perjantaina viimeinen ivf-hoito julkisella. TÄmä hoito mennään pitkän kaavan mukaan. Hoidossa Naikkarilla. Perjantaina aloitin siis Synarelan ja tätä on tarkoitus nyt pari viikkoa jatkaa.

Taustasta sen verran, että selittämätön lapsettomuus ja yritystä v. 2010. Ensimmäinen ivf-hoido pitkällä kaavalla, hyperstimulaatio ja tulehdustila, joten ei päästy tuoresiirtoon. 3 passia tehtiin, mutta kaikista nega. Toinen hoito viime syksynä lyhyellä kaavalla. Tuoresiirtoon päästiin, mutta vain 1 pakasteeseen, joka ei selvinnyt sulatuksesta... Turha hoitokerta.

Nyt tosiaan pitällä kaavalla eteenpäin ja toivon, että saadaan parempia tuloksia ja pakkaseen tavaraa. Pitää myös toivoa, että ei tule taas hyperstimulaatio ja että päästäisiin tuoresiirtoon. Kyllähän tää jänskättää ja paineet on kovat, sillä hoito on nyt tosiaan viimeinen julkisella... Sen jälkeen siirryttävä yksityiselle.
 

Yhteistyössä