IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Oijoi, täällä vaan plussia satelee! :) Onnea ihan jokaiselle plussanneelle tasapuolisesti. :heart: Ja toivotaan, että Läitin plussa säilyy ja arvot lähtee nousemaan. Onnellisiakin tarinoita on kuultu noista alhaisista hcg-arvoista huolimatta.
Voi kun vaan itse pääsisi noihin testeihin asti. Se tunne, kun ne 2 viivaa siihen testiin saa, se on kyllä niin käsittämätön. Kerran sen tunteen kokeneena, mutta kerran myös sen kaiken menettäneenä voin vain muistella miltä se tuntui.

Tipunen: Itse siis vieläkin mietiskelen tätä synarela-lääkitystä. Lääkäri puheli hoitajalle samalla päiviä laskellen, että noin kaksi viikkoa sitä synarelaa pitäis käyttää sillä 4krt/pvä annoksella siihen nollaultraan asti ja siitä eteenpäin sit annos puolittuu. No, lääkäri määräsi minulle koko hoidon ajan synarelat valmiiksi ja kehotti ottamaan apteekista nyt vain isomman pullon (jossa 60 annosta). Minun matikkapää laski matkalla apteekkiin, ettei se iso pullo yksistään riitä niille 20:lle päivälle ennen nollaultraa. Sille ajalle sumuja menee 80. Otin siis apteekista myös sen pienen pullon ison pullon lisäksi, mutta aloin vaan miettimään, että laskiko lääkäri väärin synarela-päivien ja nollaultran välin?! Koska nuo synarelat, jotka apteekista hain, eivät tule vieläkään riittämään koko hoidon ajaksi, vain nollaultraan asti. Pitäis tietty soittaa polille, mut jotenkin nolottaa kyseenalaistaa kokenutta lääkäriä. :ashamed:

Minullakin on alkanut olemaan punktio jo mielessä vaikka se on alustavasti suuniteltu vasta viikolle 41. En ole mikään piikki/lääkekammoinen, enkä mielestäni mikään kipuherkkäkään, endon vuoksi kipukynnys on tainnut jonkin verran kasvaa. Jotenkin vaan pelottaa millaista se punktio-kipu on? Kaikenlaiset neulanpistot tuonne alaosastoon pelottaa.
Toisekseen olen miettinyt, että miten herkäksi munasarjat ennen punktiota menee? Olen miettinyt työmatkankin kulkemista. Kuljen töihin (1,5km) pyörällä kuoppaista hiekkatietä. Pystynkö pyöräilemään/kävelemään sitä matkaa ennen punktiota?
IVF-suunnittelukäynnillä hoitaja kielsi vaan liikunnan ja siivoamisen (mukaan lukien ikkunanpesut), en sitten älynnyt tarkemmin tuota liikuntarajoitusta kysyä.
Hyvää noissa rajoituksissa on tietty se, että mies joutuu nyt vähän enemmän tekemään asioita kotona (hyvästä syystä)! :D Ja onneksi oli myös itse paikalla kuulemassa miten hoidot pitää arjessa huomioida.
 
Niin ja lisäyksenä vielä, kun täällä oli puhetta aiemmin noista ICSI-kriteereistä. Meillä hoitaja sanoi IVF-suunnittelukäynnillä, että puolet munasoluista hedelmöitetään IVF:llä ja puolet ICSI:llä, ilmeisesti saaliista riippumatta. Meillä miehen siittiömäärä oli normaali, mutta epämuotoisia oli enemmän. Lääkäri kyllä sanoi, ettei epämuotoisuus muuten haittaa, mutta pyöreäpäisen siittiön on vaikeampi tarrata munasoluun kiinni. Hoitaja sanoi, että ICSI:ssä valitsevat aina parhaimmat ja kauneimmat prinssit suorittamaan tehtävän loppuun. :)
Meidän tapauksessa siis hyvä, että ICSI:llä hedelmöittävät puolet, jos vikaa onkin siittiöiden läpimenossa.
 
Onnea plussanneille <3

Jessica: mä sain myös juuri ihan samanlailla reseptit isoon ja pieneen satsiin Synarelaa! Kai sitä saa sitten lisää jos/kun se pieni ei riiä loppuun asti :)

Kauheen yksilöllistä on tuo että kuinka tukala se olo hoidon aikana on! Lähinnä liikuntarajottoteet on enemmän rajuihin liikuntoihin ja sellasiin missä tulee vartalolle mitää kiertoliikkeitä/kovaa venytystä jne- niitä pitää välttää!
 
Mulla on synarelaa 60 ja 30 suihkasun paketti, toinen paketti hupenee hyvää vauhtia. Ainakin perjantaihin asti pitää sitä vielä ottaa, sillon oon pistäny gonalia jo viikon päivät.. Nollaultra oli 9 vuorokautta sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Hujan paljon onnea Toiveissa3<3!! Jospa pikkuinen pitäis tiukasti kiinni :) Ja Läitillekin superpaljon tsemppiä ja jarrusukkia.
Kiva huomata, että täällä kun monta kertaa päivässä käy uutisia lueskelemassa ni elää niin mukana kaikkien piinailuissa/onnistumisissa/epäonnistumisissa että mies aina kysyy, että kuka siellä on hyviä uutisia tullut kertomaan kun mua niin hymyilyttää :D

Tänään käytiin hakemassa pikkuinen kyytiläinen matkaan, oli kuulemma kakkosluokkaa, nelisoluinen ja erittäin hyvä yksilö. Nuo luokitukset visiin vaihtelee hoitopaikan mukaan, joten luotan vain lääkärin sanaan siitä, että se oli hyvä. Tuntuu hassulta aatella, että nyt oltais lähempänä raskautta kun koskaan. Silti yrittää vähän realistisesti ajatella ettei takuita kiinnitymistä ole. Voihan piinaviikot, sanon minä. Onneksi ollaan tämä viikko lomalla, että edes osa ajasta menee nopsaan. Pakkaseen meni 3 alkiota, ja yhtä ne jäi vielä seurailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona-82
No, josko mie kerron omasta IVF hoitohistoriasta...siis yksi IVF takana, josta eilen plussasin...en vieläkään voi uskoa tätä ihmettä. Siis tuoresiirrosta plussa.
Taustalla exän kanssa yritystä ja sitten ero. Jonka jälkeen hoitoihin yksin....no joo ongelmana minussa ollut kilppari ainakin...muustakin epäilyä lähinnä itselläni.
Taustalla siis rankka vuosi kaikenkaikkiaan...

Menin siis hoitoon Fertinovalle. Kesätauon jälkeen soitin heti ma. Tiistaina olinkin jo suunnittelukäynnillä ja saman viikon pe jo pistikin itseäni. Suht nopeasti päätettyä toimintaa siis...:flower:

Mulle päädyttiin tekemään lyhyt kaava mikä tarkoitti Menopur 175 ui ja jarruna orgalutran. Ja irrotukseen pregnyl. Tukena luget 2*200mg aamuin illoin. Kiinnittymisen gonapeptyl.
Folleja punktiossa saatiin 10. Kuulemma vaste lääkkeelle oli hyvä. Näistä puoleen ICSI ja puoleen normi IVF. Tämä siksi koska exän kanssa ei koskaan ees plussaa tikkuun ja olin yrittänyt myös inssillätuloksetta, joten ajattelin että munasoluissani ehkä joku vika.
Näistä hedelmöittyi 5, jotka kaikki lähti jakaantumaan normaalisti. 14.8 siirrettiin 8-soluinen top- alkio kyytiin ja neljä pakkaseen.
Raskaustestit antaneet ensi kertaa elämässäni plussan eilen ti. En mitenkään usko tapahtumaa todeksi. Olen nöyrän kiitollinen ja toivon parasta. Päivä kerrallaan eteenpäin.
AI niin
Punktion jälkeen suhtauduin elämään rennosti. En stressannut ja siirryin mahdollisimman paljon luomuun. Samaa linjaa aion jatkaa...:heart:

Toivon teille kaikille plussaa mahdollisimman pian ja tarrasukkia kaikille!

Jaksetaan uskoa niihin unelmiimme!!! Palkinto on kaiken vaivan arvoinen.
Lueskelen täällä kuulumisianne yhä. En siirry vielä minnekään täältä...:)
P.s. Voin lämpimästi suositella Fertinovaa! Aivan ihanaa palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Voi onnea mitä ihania plussa uutisia!!! Toivotaan että LÄITINkin lukema ei tarkoita mitään huonoa uutista. Keskiarvoja kai nuokin on, jonku on siks pakko olla alarajalla. Vaikka muuta en noista kyllä ymmärrä. Mikä sen olisi pitänyt olla?

Hassua kuinka erilaisia ohjeita! Mulle ei oo sanottu mitään liikunnata saati siivouksesta! Harrastan potkunyrkkeilyä ja vartavasten kysyin niin ei lääkäri nähnyt estettä treeneihin. Ennemminkin oli huolissaan punktion jälkeisestä ajasta, että keltarakkulat voi puhjeta herkästi. Ja äkkinäisistä kierroista varoitti. Ajattelin kuitenki huomiset treenit skipata.

Pyöräilen töihin 4km eikä tunnu missään PAITSI tänään tulin pyöräilleeksi mukulakivikadulla. Ei tuntunut yhtään kivalta, oli pakko seisten polkea. Toivottavasti JENNICAN hiekkatie on vähemmän kuoppainen, voi tuntua matka muuten pitkältä ja tuskalliselta. Kävelyssä ei tunnu mulla ainakaan vielä mitään (perjantaina punktio).

Aaaaaaahhh!! Tuli mieleen et erilaiset käytännöt mitä liikuntaan tulee varmaan tiippuu myös tilanteesta. Mulla kasvaa 10 rakkulaa mutta porukalla kuuluu olevan 20 tai jopa 30 rakkulaa, voisin kuvitella että sellanen satsi on riskimpi monella tapaa. Ja kipeä! Mitä muut aattelee
 
Retikka multa kiellettiin liikunta loppuviikoksi (punktio oli keskiviikko) ja olivat klinikalla jotenkin kauhean huolissaan mun voinnista - toki folleja tyhjättiin 36. Lääkehöyryissäni olin omasta mielestäni ihan elämäni kunnossa, tosin tipuin maanpinnalle aika pian ja ei ois tullu mieleenkään pyöräillä tai potkunyrkkeillä useampaan päivään. Sunnuntaina oli jo aika ok olo ja maanantaina lähes normaali.

Onnea toiveessa plussasta ja Läiti eiköhän ne arvot siitä lähde nousuun, mä jotenkin luotan sun raskauteen ja uskon, että se kestää :heart:
 
Jes, plussia ja kyytiäisiä! :heart: Nyt vielä sitä onnea matkaan, kun toteutukset on kohillaan :)

Meillä kanssa punktio eilen, mutta koska saatii äijän kanssa illalla riita jostain ihan pellestä asiasta, niin painelin ajoissa nukkumaan... Kaikki mennyt edelleen kuin kirjassa "Hedelmöityshoitoja vanhuksille" kerrotaan, noin 14 rakkulaan saatiin talteen ja lisätietoja tulossa tänään. Hoitaja ja lääkäri olivat toiveikkaina, että kyllä tässä siirtoon asti päästään. Tämän päivän tuloksista riippuen kyytiläinen joko huomenna tai vasta maanantaina. Onko kellään omaa kokemusta pitkästä viljelystä?
 
Joo, siis noi "kiellot" enenmmän loppu aikaan -ja puntion jälkeen siis!

Ananias: toivotaan että hedelmöittyvät hyvin!! :) Meillä tehtiin tokassa ICSIssa kaikkiin neljään hedelmöittyneeseen pitkä viljely, ihme kyllä kaikki 4 oli siis mukana vielä 5.päivänä, joista kaks parasta siirrettiin, ne toiset kaks katsottiin vielä 6.pvään mutta eivät oleet sitten pakastuskelpoisia enää..
 
Moikka,

hienoja uutisia täällä! Toiveissa, ihanaa ihanaa! Ja Sisko36 onnea myös!

Meillä oli punktio eilen. Meni todella hyvin ja helposti, ainoastaan ultralaitteen painaminen kohdunkaulaa vasten sattui vähän, muuten ei tuntunut juuri miltään. Saatiin peräti 15 solua, mikä asetti toiveet korkealle - tänään tuli puhelu, että noista kuitenkin vain 9 oli kypsiä ja 6 hedelmöittynyt icsillä. Meillä on pitkä viljely, joten vielä maanantaihin asti joudutaan jännittämään, miten nuo sinnittelevät.

Jotenkin olen nyt aika pettynyt, vaikka ilmeisesti tuo tulos on ihan ok kuitenkin - pelkään, että miten nuo meidän vanhat solut (39 ja 43 v) jaksaa sinnitellä.

Ananias, kuinkas teillä? Meillä samat aikataulut :)

Havina, onnea kyytiläiselle! Meillä myös vikana siittiöiden liikkuvuus. Kokonaismäärä ok mutta vain muutama prosentti hyvin liikkuvia, sen vuoksi kaikkiin ICSI.

Läitille peukkuja, että kaikki menee hyvin! Nyt saisi piina ja jännitys loppua jo.
 
Hoitaja soitti ja tarvii jakaa nyt tännekin... :) 14 oli lopullinen määrä ja niistä kaikki oli olleet kypsiä. Hedelmöittynyt oli 10, jotka nyt jatkavat siellä kasvamistaan. Eli oikein hyvä tulos ja tyytyväinen saa olla! 6 oli hedelmöitetty icsillä ja 8 ivf:llä, molemmista satseista kaksi oli menetetty. Siirto huomenna jos vähänkään alkaa "väki väheneen" ja jos hyvin kasvaa puksuttavat niin sitten maanantaina. :)

Että tosiaan samassa mennään Ullariikan kanssa! Sulla käynyt vähän enemmän katoa, mutta mahtaisko ne uskaltaa maanantaihin asti odotella jollei siinä jotain ideaa hyvästä lopputuloksesta olisi? Himskatti, että on jännää!!! Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ilona-82
Ihanaa, lisää plussia!! Paljon onnea kaikille ja hurjasti tsemppiä piinailijoille! :heart: Jospa päästäisiin kaikki vielä tämän vuoden puolella pois tästä ketjusta ja odottavien puolelle!

Meillä taitaa Mari32 olla sitten hoidot samaan aikaan - meilläkin pitäisi alkaa IVF/ICSI-kierto juuri viikolla 43. Toivotaan, että kaikki menee molemmilla putkeen! :)

Oletteko muuten muut huomanneet, että lapsettomuushoidot olisivat lihottaneet? Olen kuullut siitä melkoisia kauhutarinoita, vaikka kaikillehan moisia oireita ei edes tule. Me tehtiin loppukeväästä kolmessa kierrossa Gonal F:llä ovulaation induktiot ja mun paino nousi sinä aikana kolme kiloa, vaikka liikunnat ja syömiset pysyivät suht' samoina kuin ennenkin. Kuvittelin ensin, että kyse olisi ollut vaan turvotuksesta (vatsa turposi hoitojen aikana valtavaksi palloksi), mutta eivätpä ne ole mihinkään kadonneet (eikä se alavatsakaan ole entiselleen kutistunut)... Pakko vissiin alkaa laiharille ennen varsinaista IVF-kiertoa, että on sitten varaa taas turvota! :O
 
Hieno tulos ananias!
Osaatteko muuten sanoa onko alkioiden elinkyky hedelmöitysmaljalla jotenkin paljon kohtua huonompi? Tai siis mietin, kun meillähän alkioita viljeltiin vaan kaks päivää ja kai niistä joku olisi kuollut, jos olisi viljelty vaikka 5pv... Kun ananiaskin sanoit, että siirto huomenna jos väki vähenee. Aika epäselvästi selitetty, mut ehkä joku ymmärtää :D

Ullariikka, miten teillä päädyttiin pitkään viljelyyn? Oletko yksityisellä? En voi vaihtaa sivua ja tarkistaa, kun tää selain hävittää muuten kaiken kirjoitetun tekstin..

Kaisla78, mulla ei paino noussut, mut en kyllä Gonal F:ää käyttänytkään. Olo oli kyllä hoidon aikana kun valaalla turvotusten ja vähäisen liikunnan takia, ja on vieläkin, vaikka punktiosta on jo kolme päivää. Munasarjat on vielä turvonneet, niin kävellessäkin tuntuu tärinäkipua jos yhtään rivakammin kävelee.
 
Ananias, onpa hieno tulos, onnea! Lohdullista kuulla, että näin vanhoillakin voi näyttää lupaavalta. Jännää on joo, liiankin! Huomenna taas odottelen pienellä pelolla puhelua...

Havina, ollaan yksityisellä klinikalla, jossa suositaan pitkää viljelyä. Muakin alkaa nyt kiinnostaa tää aihe, että onko se aina eduksi... Toisaalta ystäväni kokemus puhuu sen puolesta. Kävivät hoidoissa monta vuotta, aina tuli paljon alkioita, mutta lukuisista siirroista huolimatta koskaan ei tärpännyt. Kolmannessa ivf:ssä tekivät pitkän viljelyn, ja vain yksi selvisi hengissä viidenteen päivään. Tämä yksi on nykyisin 5 v. poika :) Eli heillä todella kannatti valita kestävä alkio.
 
Hieno tulos ananias!
Osaatteko muuten sanoa onko alkioiden elinkyky hedelmöitysmaljalla jotenkin paljon kohtua huonompi? Tai siis mietin, kun meillähän alkioita viljeltiin vaan kaks päivää ja kai niistä joku olisi kuollut, jos olisi viljelty vaikka 5pv...
Ainakin mulla vaikka tulee ihan hyvä määrä alkioita niin suurin kato käy siinä 4. päivänä, ja viimesintä siirtoo lukuunottamatta kaikki aiemmat ollu 2 päiväsiä joista negaa. Ajattelin tästä lähin että haluan pitkän viljelyn kaikille koska tuntuu varsin turhalta siirrellä enää niitä alle 4 päiväsiä, kun ne on todennäkösesti juuri niitä mitä suurin osa, eli kuolee ennenkun ehtii edes yrittään kiinnittymistä. Silläkin uhalla ettei mitään siirrettävää jää. Muutenkin mun tapauksessa kun on endo, niin voi olla jopa se malja niille parempikin ympäristö kun mun kohtu. Periaatteessa jos haluttas pyrkiä mahdollisimman ihanteellisiin olosuhteisiin, niin 2 päiväset pitäs laittaa munajohtimeen (!), siellähän ne luonnon oloissa ois vielä siinä vaiheessa eikä suinkaan kohdussa. Näin lääkäri viimeks selitti kun olin 5 päiväsen blaston siirrossa. Blastot on "parhaista parhaita" kun ne on selvinny jo aika paljo useemmista vaiheista kun vertaa 2 päiväsiin, ja niissä on suurempi kiinnittymisprosentti. Tosin eipä sekään mitään takaa että ois pidemmän päälle nekään elinkelposia, kuten on sekin nyt nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun on hyviä uutisia :)

Mulla on tylsä omanapainen päivitys, taidan aina vaan odotella niitä kuukautisia alkavaksi. :( Ihan tylsää joutua jännittämään kuukautisia. Palailen aktiivisemmin kun kuukautiset alkavat (jos joskus suvaitsevat saapua).
 
Mä oon ainakin turvoksissa ku pallo! Paino +1,5 kg/viikko, oon kyl syönykkin aika paljon mut maha pömpöttää pystyssä, oikeen kiristää sivuilta :( gonalia pistetty nyt 8 iltaa :( iho myös kukkii ja tissit on ihan pinkeet ja tosi kipeet :(
 
Siirto maanantaina, kun siellä kasvetaan ja jakaannutaan reippaasti. Yhtään ei ole siis menetetty ja se kymmenen siellä vielä jatkaa menoaan. Tällä hetkellä ilmeisesti kolme huipputyyppiä joukossa, saa nähdä mitä maanantaina, kun monta päivää tässä välissä ilman väliaikatuloksia jännättävänä... Oikein somaa kuitenkin :)

Mites muilla punktiot, olot, siirrot ja testit?
 
Havina & Tipunen: Juu, tunnistan tuon ah niin hehkeän valasolon ihan täysin. Tsemppiä vain teille! Mulla oli tietysti kevään hoidoissa vielä ihan minimihormonimäärät, kun tarkoituksena ei ollut saada kuin max 1 tai 2 munasolua, mutta olo oli kyllä varsinkin viimeisessä hoitokierrossa aika kamala. Tuntui, ettei mitkään vaatteetkaan mahdu enää päälle, kun vatsa oli kuin olisin ollut jo 5. kuulla raskaana. Tulevassa hoidossa mua arveluttaa eniten juurikin se itseen pumpattavien hormonien määrä ja sen jälkiseuraukset, ei niinkään mitkään piikittelyt tai se (kauhea?) punktiokaan.

Useimmille ilmeisesti tehdään punktio paikallispuudutuksessa? Kävin itse tällä viikolla nukutuslääkärin juttusilla (näin aikaisessa vaiheessa, koska aika oli varattu silloin, kun vielä kuvittelimme olevamme jonossa syyskuun punktioon). Sain ihan vapaasti valita nukutuksen ja paikallispuudutuksen väliltä, ja päädyin jälkimmäiseen. Toivottavasti ei ollut huono valinta...

Joko Ullariikka ja Ananias ovat saaneet kyytiläiset matkaan? :)
 
Onneks on vanhat äitiysvaatteet kaapissa, ei mee tavalliset farkut jalkaan millään :) Meille varmistui tänään punktioaika ensi viikon tiistaille, ja samalla vahvistui lopullisesti se että saan nukutuksen, joka tehään humautuksena :) 9 löytyi, mutta vain yksi oli 17mm, 15mm ja loput oli sentin paikkeilla. Kumpa nyt pikkuiset kasvaisivat <3

Oon hirveesti täällä vaan ittestäni selittänyt, mutta ootte kyllä ollu mun työpäivien ilo, käyn pitkin päivää täällä kurkkimassa teiän kuulumisia!
 
viiva84, kannattasko tehdä varalta raskaustesti? :)

Kaisla78, kyllä sen hormoneista turpeen vatsan kestää kun ottaa rauhallisesti. Mulla oli vielä punktiota edellinen päivä töitä ja siellä joutuu kävelemään paljon, mut en kehdannut pyytää saikkua kun lääkäri aiemmin totes, että hyvin ja rivakasti pystyin kävelleen vastaanotolle. Et kannattaa vaan pyytää saikkua jos tarvii, ni ei töissä tartte näyttää yhtä hassulle kun minä :D ( kävelin siis tosi hitaasti ja vatsaa pidellen kun tärinä sattu :D)

Niin ja meillä ei kyllä punktiota tehty paikallispuudutuksessa, suoneen meni vaan kipulääke ja rauhoittavat, ei puudutuspiikkejä laitettu. Mut noissa on hoitopaikkojen välillä eroja, minä en niitä paikallispuudutteita kaivannutkaan, vaikka kipu tuntu kovana välillä, se oli tosi nopeasti ohi :)

Mulla oli tänään hauska lääkärireissu taas tuon silmän takia. Lääkäri määräs uudet tipat ja kysyin sit et voiko raskaana ollessa käyttää. Joutu sit vaihtamaan reseptiä, kun niitä ei saanut käyttää ja kysy siinä uusia etsiessä et monennellakos viikolla oon. Nauratti vähän sanoo, et en oo ees varsinaisesti raskaana, mut ymmärtäväinen oli kun kerroin meidän hoidoista. Tunsin itteni aika hysteeriseksi... Mut ehkä en oo ainoa? :D
 
Et havina oo yhtään hysteerisempi kun me muutkaan täällä, luulisin. Sitä muutaman vuoden yrityksen ja tuhansien eurojen sijoituksen jälkeen alkaa suhtautua asioihin hieman vakavammin. Paljon asioita lisääntymisestä ois jäänyt ymmärtämättä, jos ois heti onnistunut..

Mä oon täälä autossa matkalla pohjoiseen. Punktio oli kivuton, tai sit olin niin lääkkeissä, etten muista sitä enää!? Mulle kans vaan laitettiin rauhottavaa suoneen, ja tuntu riittävän. Menkkajomotusta tuntuu mahassa. Saa nähdä mihin se tästä vielä äityy. 10 kypsää munasolua sain haudottua! Meitä onkin monta jotka maanantaina saa kyytiläisen!!
 
Täällä on täysi tohina päällä!Upeit tuloksia,joten tulkaahan perästä :)
Täällä oli siis pp 14 hcg 108 ja pp17 hcg 507.
Nousua on siis tapahtunu reippaasti,ajatellen että 2pv välein pitäs tuplaantua:)Mutta sehän ei vielä takaa mitään.Lääkäri haluaa ultrata jo ensiviikolla,sulkeakseen kohdun ulkoisen pois ja tiedossa on ainakin vielä yhdet verikokeet ....
Piina ei siis tosiaan lopu siihen plussaan, välillä tää jo ihan naurattaa, että eikö tästä raskaudesta nyt vaan sais nauttia.Ensimmäiset oksennukset lens eilen aamulla...
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona-82

Yhteistyössä