Ihanaa, että löysin tämän ketjun, olemme hoitojonossa julkisella puolella ja nyt tiedossa on, että mennään suoraan IVF- tai ICSI-hoitoihin. Varsinkin julkisella puolella tämä prosessi vaatii aikaa, ja siihen on hyvä varautua henkisesti. Me siis aloiteltiin prosessi omassa terveyskeskuksessa viime keväänä, ja parin lääkärikäynnin jälkeen ollaan siis vihdoin tuossa IVF-jonossa
. Onneksi olen oppinut kärsivällisyyttä, sitä tässä meinaan näemmä tarvitaan ja roppakaupalla! Kuinka moni teistä julkisella puolella asioivista kyselette itse aikataulujen perään vai oletteko odotelleet hoitotahon soittoa/yhteydenottoa?
Alkuun otin tämän jopa aika lungisti, mutta nyt kun on päätynyt etsimään enemmän tietoa, olen alkanut jopa vähän stressaamaan..siis sitä, että kuinkahan monta kierrosta tätä tulee tehtyä
Vaikka ei sitä etukäteen kannattaisi murehtia, aika sen näyttää..
Emme ole tästä projektista kertoneet vielä kenellekään, mutta tällä viikolla oli hyvä tilaisuus kertoa omalle esimiehelle. Uskalsin, sillä meillä on hyvät ja läheiset välit. Ajattelin, että se varmaan helpottaa pomonkin työtä, eikä hän ihmettele mahdollisia poissaoloja (olen harvemmin kipeänä/sairaslomalla), ja mahdollista käyttäytymisen muutosta (jos lääkkeistä tulee jotain oireita tms.).
Jos/kun punktiosta tulee sairaslomaa, jäin miettimään mitä siihen sairaslomatodistukseen kirjoitetaan poissaolon syyksi. Eli paljastuisiko asia viimeistään silloin? Se sairaslomajakso ei taida olla palkallista? Teoriassa pystyisin neuvottelemaan nuo päivät vapaapäiviksikin, varsinkin jos sairaslomatodistuksesta selviää oikea syy, ja jos en halua palkanlaskijan tietävän sitä oikeaa syytä
Pomolta tuli kannustavaa, empaattista palautetta ja toivoi onnistumista