lohdutukseksi sinulle, että mulla oli indeksi tuoresiirrossa 38, eli järkyttävä ja tulin silti ensimmäisellä kerralla raskaaksi <3Hei kaikille. Täällä palstalle paluumuuttaja. Lueskelin tässä muutaman sivun taaksepäin, että pääsen hieman kärryille täällä olevien tilanteesta. Tässä lyhyesti omaa taustaa: meillä lapsettomuuden syy on mieheltä puuttuvat siittiöt. Kävimme ensin alkututkimukset Väestöliitossa, jossa saimme kuulla meidän tuomion. Koko lapsen hankinta asia meni jäihin ja prosessoimme kuultuamme. Päätimme lähteä julkiselle hoitoihin luovutetuilla siittiöillä. Hoidot julkisella luovutettujen sukusolujen kanssa oli silloin murrosvaiheessa. Mulle piti ensin tehdä inssi, mutta sitten kuultiin että hoidot luovutetuilla loppuu kokonaan ja paremman onnistumisprosentin valossa suositeltiin sitten ivf-hoitoa. Oltiin tottakai aivan järkyttyneitä, kun onnistumisen mahdollisuudet vähenivät vain yhteen ivf hoitokertaan. Meille kävi kuitenkin niin onnellisesti, että ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta tulin raskaaksi ja saimme pojan syliin asti. Nyt varasimme uuden ajan hoidon suunnitteluun. Luvassa on siis pas-hoidot. 5 alkiota on vielä pakkasessa. Niissä on siis meidän toivo. Jännitystä lisää se, että mulle on tullut vuodessa runsaasti painoa ja jonkinsortin hormonihäiriötäkin on, sillä muutama kierto ollut mitä sattuu ja silloin ollut myös maitovuotoa. Valmiiksi jännitän miten paljon tästä on haittaa. Mitään järkyttävää laihista en uskalla aloittaa, sillä sekin on stressi elimistölle ja pelkään että sekin on haitaksi jos hoitoihin nopeasti haluaa. Tietty jos ensin rauhassa laihduttaisi, mutta kun ei jaksa odottaa hoitoihin pääsyä. Viime raskaudessa laihduin raskauden aikana 10 kg. Lähinnä voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi. Marjat maistui ja niitä söinkin paljon. Tässäpä tämä lyhykäisyydessään.
Varmaankin kannattaisi harkita, kuulemma ferritiinin tulisi olla 60-jotain muistaakseni. Voit harkita rautatankkausta.Kävin yksityisellä labrassa. Hemoglobiini 147 ja ferritiini 27. Voikohan tuolla ferritiiniarvolla olla osuutta siihen, ettei alkio tarttunut? Kannattaiskohan ottaa rautakuuri vaikka hb noin hyvä?
Soitanpas maanantaina Meilahden gastron puolelle (mulla suolistosairaus) jos he ymmärtäisivät tilanteen Naikkaria paremmin. He kun eivät halunneet myöntää, että ferritiinillä olisi tekemistä alkion kiinnittymisen kanssa. Tai sitten mentävä yksityille. En haluisi ”haaskata” yhtään alkiota sen takia, että kiinnittymättömyys johtuisi alhaisesta ferritiinistä.@Haaveilija91 :
En ole terveydenhuollon ammattilainen, joten en voi varmasti sanoa, jos voivat hekaan - voit tietenkin kysya laakarilta. Itsella oli Hb muistaakseni 135 ja laakari silti laittoi rautatankkauksen, koska ferritiini oli alhainen. Sinulla on kylla alhainen ferritiini. HUOM: En ehdottanut, etta hoitaisit asian rautakuurilla. Tarkoitin tankkausta suoneen ja sen jalkeen ottaisin kylla myos rautaa tablettina. Maksaa mutta minusta hyva sijoitus. Itse sain tuolla, laakarin ehdottamalla tavalla raudan nousemaan hienosti kuukaudessa. Muuten menee useampi kuukausi, myos vaikka tankkaisit suoneen, menee usein 2kk ennen kuin auttaa. Tablettina varmaan menisi jotain puoli vuotta!
Dextralla ollaan sitä mieltä, että jos ferritiini alle 30, olisi hyvä rautatankkaus. Mulla oli 27 ja kävin rautainfuusiossa. Mulla ei tabletit nosta rauta-arvoja. hemoglobiini mulla on hyvä, jotain 140-155. Otin ennen siirtoa. En tiedä, vaikuttiko raskautumiseen.Soitanpas maanantaina Meilahden gastron puolelle (mulla suolistosairaus) jos he ymmärtäisivät tilanteen Naikkaria paremmin. He kun eivät halunneet myöntää, että ferritiinillä olisi tekemistä alkion kiinnittymisen kanssa. Tai sitten mentävä yksityille. En haluisi ”haaskata” yhtään alkiota sen takia, että kiinnittymättömyys johtuisi alhaisesta ferritiinistä.
Mulla on yleensä rautatabletit kuurin jälkeen nostaneet hemoglobiinin. Ferritiinistä en tiedä mitä se on ennen ollut, kun aiemmin sitä ei oo mitattu.Dextralla ollaan sitä mieltä, että jos ferritiini alle 30, olisi hyvä rautatankkaus. Mulla oli 27 ja kävin rautainfuusiossa. Mulla ei tabletit nosta rauta-arvoja. hemoglobiini mulla on hyvä, jotain 140-155. Otin ennen siirtoa. En tiedä, vaikuttiko raskautumiseen.
Voimia ja Tsemppia @Lallastiina!Kp1 tänään kuten uumoilinkin. Tulee nyt varmaan taukoa kirjoitteluun mutta käyn kyllä lukemassa kaikkien kuulumisia.
On isompi todennakoisyys.@Lallastiina voimia. Isoja ja rankkoja asioita. Ne vaatii aikaa.
Klinikalta muuten hoitaja sanoi että varhaisultran jälkeen pirautella vielä oliko kaikki ok ja montako siellä oli.  tietääkö joku sanoa kun yksi solu siirretään ivf, että onko näissä hoidossa jotenki isompi tod näköisyys kaksosiin ku normaalisti en hoksannut kysyä ku soittelin klinikalle sillon semmosesta paikasta missä oli muitakin korvia 
Eikai se ny lämpimikseen tuollaisia sano varhaisultra ois 26.2 sillon ois omien laskelmien mukaan 7+1.