@Domi todella arsyttävää, että tietoa ei saa. Mullakin meni maailma nurin, kun edellisellä kierroksella vasta soittaessani tuoresiirron negatiivisen testituloksen ilmoittivatkin, ettei mitään mennyt pakkaseen. Se oli niinkun vähän epäonnistuminen ja ahdistus tuplana samassa puhelussa.
Ja mitä jalkojen lämpimänä pitämiseen tulee, mulla akupunktiohoitaja kehoitti pitämään jalat ja vatsan alueen lämpimänä ja myöskin syömään pelkästään lämmitettyä ruokaa ja välttämään kylmiä juomia jne. Liittyy jotenkin alavatsan alueen energiankäyttöön.
@Toiveikas81 @Domi @Fainatus Tsemppiä teille kaikille piinailuun ja toivotaan, että odottelupäivät kuluu nopeasti.
Omanapa. Kävin tiistaina punktiossa. Lähtötilanne oli se, että ultrassa kaksi follikkelia, joista oikeanpuoleinen oli 24 mm jo edeltävänä perjantaina ultrassa ja vasen 18 mm. Koska oikea puoli on ollut kautta linjan minulla huonompi, päätettiin se puoli päästää yli (olen luomuna ovuloinut tosi isoista folleista, puolen vuoden seurannalla yksityisellä aina yli 24 mm luomukierroissa). Panostettiin siis vasempaan ja odotusarvo punktion tulokselle oli, että yhdestä follista yksi solu. Olin aivan masentunut todella surkeasta vastineesta stimulaatioon ja ehdotin jo lääkärille hoidon keskeyttämistä niin, ettei punktiota tehdä ja stimulaatiota viedä loppuun.
Toisin kävi. Punktiossa saatiin tähän mennessä paras tulos 6 solua! Koska mulla on tulossa kiireellinen kohdun kasvannaisen poisto, tuoresiirtoa ei tehty. Nyt odottelen lääkärin soittoa maanantaina, onko saatu mitään pakkaseen. Mulla pahin pelko on nyt, että oikea puoli meni yli ja vasemmalla olleet jäivät raaoiksi. Mutta koska soluja saatiin sentään edes kuusi, joku pieni toivonkipinä itää josko sittenkin saataisiin jotain pakkaseen. Meillä hedelmöittymisprosentti on ollut hyvä (viimeksi 4/4) JOS vaan keräyksen ajoitus on onnistunut.
Vuodosta heti sitten mennään operaatioon ja aloitetaan Femoston, jolla pitkitetään seuraavaa kiertoa niin, että päästään kesätauon yli. Ja sitten uusi stimulaatio heinäkuun lopulla. Vaihtoivat myös lääkityksen eli seuraava kierros mennään yhdistelmällä Gonal-F ja Pergoveris (aik. Gonal ja Menopur). Luonnollisista hormoneista siirrytään siis synteettisiin, ovat tasalaatuisempia. Ja nyt siis tulossa ja suunnitelmissa IVF4.
Keskustelin lääkärin kanssa hoitojen onnistumisprosenteista ja hänen kommenttinsa oli, että PAS onnistuu vähintään yhtä hyvin tilastollisesti, jossei paremminkin kuin tuoresiirrot. Kertoi, että siirtoa kohden PAS onnistumisprosentti on 35.
Täällä on ollut jonkinverran keskustelua akupunktiosta ja ajattelin kantaa korteni kekoon tässä keskustelussa. Ryhdyin käymään akupunktiossa heti edellisen stimulaatiokierroksen alkaessa. Hoitava tyyppi on mieshenkilö, joka on tehnyt kiinalaista lääketiedettä yli 30 vuotta Suomessa ja myös opettaa sitä. Hän ilmoitti minulle jo etukäteen, ettei ole varma pystyykö auttamaan minua parin viikon aikataululla, koska jos elimistössä on jotain liikaa se voidaan saada pois (niinkuin mulla veri ja muut nesteet pakkaantui alavatsaan/kohtuun) ja kävinkin 6 hoitoa kahden stimulaatioviikon aikana, mutta jos jostain on ns. puutos, ei noin lyhyt hoitojakso auta. Itse olen sitä mieltä, että sain akupunktiosta apua ja jahka leikkaus saadaan pois päiväjärjestyksestä, aion käydä hoidoissa ennen seuraavaa stimulaatiota ja sen aikana. Lisäksi aion noudattaa kurinalaista ruokavalio- ja liikuntasuunnitelmaa koko tämän ajan, kun odottelen seuraavaa kierrosta. Armoton harmitus ja masennus on kääntynyt siis toiveikkaaksi odotteluksi!
Iloa ja lempeitä kesäpäiviä kaikille foorumilaisille!