IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Toivo2016 - oletko varma, etta on liian matala...? Muistan, etta jotkut (Marrasmai?) kertoivat, etta heidan alkionsa oli kehittynyt hitaasti, ja kuitenkin raskaus alkoi. 58 varsinaisena testipaivana kun kuulostaa niin paljon paremmalta kuin se 0, joka on minulla ollut kahdesti! Et siis ajattele jatkaa viela tukilaakitysta ja testata uudelleen vaikka maanantaina...?
 
Joillakin klinikalla esim. ilmeisesti Väestöliitossa tuoresiirron jälkeen keltarauhastuki lopetetaan jo plussatestiin. Jos on normaali raskaus kyseessä niin kehon oma keltarauhastuki on riittävä. Toisaalta jos raskaus ei lähde normaalisti etenemään niin Lutinus/Lugesteron vaan pitkittää vuodon alkamista. Mulla alkaa menkat yleensä vasta 3-4 päivän päästä Lutinuksen lopetuksesta. Jos ei menkat ala muutaman päivän sisällä niin sit täytyy mennä uudestaan veritestiin.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF 2.PAS
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/1.PAS
kettuperhe #? # 1.yht. #selittämätön/ikä# 1.IVF

Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13#1.# pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IFV
mmmoi # 7/17#2.#siittiöt # 1.ICSI/3.PAS

Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 3.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS


Piinailijat: :whistle:
mmmoi
14.4 (5pvä/3.4)

:love: Plussat 2017 :love:

Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pvä)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pvä)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pvä)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pvä)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pvä)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pvä)
Toivo2016 6.IVF (kem)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 Ompa kurja että sulle tullut paha mielilääkärin sanoista, ois kyllä suotavaa että samassa paikassa työskentelevät ois samoilla linjoilla. :unsure: Sulla kuitenki aika paljo niitä rakkuloita että ehkä tää välikierto kuitenki hyvä asia. Loppupeleissä se kuukausi on kuitenki lyhyt aika kaiken tämän odottamisen jälkeen. Mullaki kierrot pidentyny muutamalla päivällä punktion jälkeen, toivottavasti sullaki niin ei vappu sitte sotke suunnitelmia :)(y)

@Jantzu Voi ei :LOL: Kuulostaa kyllä siltä ett kuplamuovi ois tarpeen, toivottavasti käsi kuitenki parantuu itsekseen eikä leikausta tarvita (y) Ja erityisesti toivon että tiistaina pääsette siirtoon :barefoot:

@Miitta37 Täällä kans eka pas tulossa ja ihan pihalla. Eniten tietysti jännittää miten saan työt järjestyyn lyhyellä varotusajalla.. Tolleen parin sadan kilometrin päässä ku ei käyä vaan äkkiä kääntyyn. :unsure:

@Piikkinen Voimia sinne muuhun elämään <3

@Toivo2016 Pahoittelut jos nyt kemialliseksi jäi :(

Pakastuksesta vielä niin meillä kakspäiväset (3kpl) on kahdessa erässä ja blastoja jos olisi tullut enemmän kun se yksi niin ne olisi kuitenki pakastettu erikseen.
 
Kiiti teille, kun valaisette mua pas:n saloista. Eli blastot ois yksittäin pakastettu? Enpä tajunnut kysellä siellä mitään tällästä. Vähän niin ymmärsinkin, kun kyselin mitä jos alkio ei selviä sulatuksesta.

@-dino- mullakin noi käynnit on pidemmän matkan päässä ja aina täytyy saada koko päivä vapaaksi. Jännittää nyt miten ovis osuu, et pääseekö siirtoon ja saako vapaaksi sen päivän, kun välillä on niin tiukkaa ettei vapaita saa yhtäkkiä ilman hyvää syytä. Meillä töissä tuntuu kaikilla tulevan niitä lapsia koko ajan, niin aika ikävä olla siellä seassa tässä tilanteessa tai että menis pomolle änkyttämään lääkärikäyntien syytä. Mua stressaa vapaiden saaminen todella paljon tässä projetissa (sen lisäksi jos jäädään lopullisesti lapsettomiksi).
 
Kiitos kommenteista kahden alkion siirtoon liittyen. Täytyy vielä jutella lääkärin kanssa, en oikein myöskään ymmärrä miksi meidän alkiot pakastetiin pareittain kun olivat kuitenkin kaikki tasalaatuisia blastoja. Täytyy nyt vielä ensi viikon ultrassa jutella tarkemmin lääkärin kanssa tästä asiasta. On aikaisemminkin kysynyt kahden siirrosta, mutta silloin sanoin että vain yksi. Mutta ehkä päätöstä ei tarvitse tehdä jos molemmat eivät selviä sulatuksesta.

Kauhea omanapainen viesti, anteeksi siitä.
 
Nythän mä vedin aivan hirveen paniikin päälle, jos ne meidän neljä blastoa onkin pakastettu pareittain, niin sittenhän meillä on max kaksi siirtoa... Millä perusteella valitaan pakastetaanko pareittain vai yksittäin? Muistaskseni @An1z81 on myös Naikkarilla, miten sulla ne on pakastettu?
 
@Toivo2016 - ymmarran, se on siis klinikan tapa. Ilmeisesti minun klinikallani jatkettaisiin aika pitkalle, mutta en ole ihan varma kuinka pitkalle, kun ei ole koskaan viela tullut sitä plussaa ja vuoto on kummallakin kerralla alkanut tukilaakityksen lapi.

Pistin Elonvan klo 4:18 aamulla (krooh pyyh... :sleep:) niin @-dino-, minut voisi laittaa sinne listoille 3. IVF - Kiitos! (y)

@Miitta37 - tosiaan tiedan tuon tunteen, etta saako lomaa... PAS:in tapauksessa ei ehka edes auta etukateen suunnittelu Primolutin avulla?

Hyvaa sunnuntaita kaikille! :LOL:
 
Mä todella toivon, että meidän eka ivf ei ole harjoitusta, koska meille tosiaan luvattiin julkisella puolella tasan yksi ivf mun iän (41) vuoksi. Hyvin on maha jo turvotellut ja varmaan illalla/huomenna jatkaa samaa mallia, kun pistän viimeiset 3 piikkiä. Kaksi jotain samaa ja yksi kynästä. En nyt muista mitä. Oliko ovitrelleä se kynä.

Itseä alkoi jännittämään, että onhan se siellä noutokunnossa, ettei ne karkaa minnekään. Tänään viellä hommailtiin perinteisesti lääkärin määräyksestä, kuulemma miehellä 2 päivää edellisestä kerrasta on parempi, kuin pidempi aika. Mitään seksikieltoa ei tullut, että siksi näin. Jykytys oli kyllä jo vähän epämukavaa :D

Oli taas viimeksi se nuiva lääkäri, jolla ei ole mitään empatiataitoja. Oli ihmeissään, kun näinkin hyvä vasta ikäisekseni. Oli kai ajatellut, että vaan 1-2 tulee. Saa nähdä mikä on punktiossa lopullinen saalis.

Mies oli muuten töissä sanonut pomolle, että miksi pitää olla pois punktiopäivänä ja pomo oli avautunut, että hänen lapsensa oli kuollut päivän vanhana. Oli oikeen herkistynyt siinä. Itse sanoin olevani toimenpiteessä, eikä kukaan kehdannut mitään kysyä.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, saisikohan täältä nopeahkoja vastauksia? Olen enempi yhteen toiseen ketjuun kirjoitellut tilanteestani, mutta tämä kysymys koskee nyt suoraan tätä ivf-hoitoa niin ajattelin jos täällä osataan sanoa paremmin...
Eli minulle on tosiaan yksityisella suunniteltu ivf-hoito lyhyen kaavan mukaan. Kiertoni on vähän epäsäännöllinen joten lääkäri laskeskeli että seuraava päivä jona tavataan ja on ultra ennen pistosten aloittamista olisi nyt tiistaina... Ohjeisti myös että jos kuukautiset alkaa ennen sitä niin heti alkua seuraavana päivänä tulee soittaa ja varata uusi aika seuraavalle päivälle.
Nyt sitten mietin mitenkä tämä menee jos kuukautiset ei ala ennen tuota aiottua ultrapäivää. Tuleeko sitten vain perua aika ja oottaa että ne alkaa ja varata aika sitten?
Mietin jos jollain täällä on kokemusta tämmösestä tilanteesta että miten se yleensä sitten menee, ei tuota ultraa varmaan ennen alkamistakaan voine suorittaa? Tyhmä kysymys tämä kai on, mutta vähän epävarma fiilis miten tämä nyt menisi yleensä...
 
@Miitta37 oisko omakannassa mainintaa asiasta? Meillä lukee lisäks pakastus-sopimuksissa mitä ja monessa erässä pakastettu.

@Rusakkonen pahoittelut :D nyt lisätty.

@justhope itsellä ei ihan vastaavaa tilannetta koska itse lyhyellä kaavalla aloitin piikit ja ultra oli vasta myöhemmin mutta jos lääkäri nimenomaan on halunnu ultrata ennen aloitusta ja menkat ei tuohon päivään mennessä ole alkaneet niin minusta perut sen ajan ja varaat uuden sitte ku menkat alkaneet. Toivottavasti jollaki vielä parempaa tietoa. :) tsemppiä hoitoon.
 
@justhope mulla ultrattiin vasta 7 tai 8 päivä ekan kerran ja edellisessä kierrossa loppukierrosta. Voitko soittaa sinne heti maanantaina ja kysyä? Varmasti yksityisellä neuvoo mielellään. Turha kai sinne varmuuden vuoksi on mennä jos se maksaa hunajaa.

Katsoin äskön tuon Vegas babyn Netflixistä ja on se hurjaa tuolla jenkeissä. Meillä sentäs saa julkisella puolella hoitoja ja hinnatkin yksityisellä vähän eri kuin amerikassa. Hirveen paksuja neuloja ne joutui käyttämään.
 
atvk87 no ilmankos en ole huomannu tuota ohjelmaa ;). Vaikuttaa kyllä kiinnostavalta.

Dino kiitos tsempeistä.

Gemmy ja muut, en ole itse ikinä päässyt PASiin asti, joten ei ole mitään kokemusta. Mutta on kyllä aika hämärähommia, jos laitetaan kaksi samaan olkeen, mutta kuitenkaan ei kahta siirretä. Vai onko se siksi, että kuitenkin otettaisiin aina kaksi sulamaan, jotta varmemmin päästään siirtoon, jos kohtu ja kierto on jo valmisteltu? En siis yhtään tiedä, mietin vaan. Eiko siis kerran sulatettua voi pakastaa uudestaan, jos se vaikuttaa hyvältä ja jatkaa kasvuaan? (tai no sanotaanhan tietty ruokapakasteissakin että kerran sulanutta ei saa pakastaa uudelleen o_O Sorry asiaton vertaus.)
 
@Rusakkonen Tsempit hoitoon!

@kettuperhe Jenkeissä meininki on terveydenhuollossa todella erilaista kuin Suomessa. Seurasin erään parin lapsettomuushoitoblogia ja meininki tuntui todella hurjalta. Lääkemäärätkin olivat myös melko reilut. Tuli sellainen olo, että siellä taidetaan mennään usein paljon lähempänä hypeririskirajaa. Suomessahan ollaan varsin maltillisia lääkkeiden kanssa ja pyritään kasvattamaan optimaalinen määrä hyviä soluja. Tsempit sulle punktioon!

@Piikkinen Kyllä voi alkioita pakastaa uudelleen. Mulle on siirretty kertaalleen re-frozen alkio. Mutta eipä siitä(kään) raskautta akanut...
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heippa, saisikohan täältä nopeahkoja vastauksia? Olen enempi yhteen toiseen ketjuun kirjoitellut tilanteestani, mutta tämä kysymys koskee nyt suoraan tätä ivf-hoitoa niin ajattelin jos täällä osataan sanoa paremmin...
Eli minulle on tosiaan yksityisella suunniteltu ivf-hoito lyhyen kaavan mukaan. Kiertoni on vähän epäsäännöllinen joten lääkäri laskeskeli että seuraava päivä jona tavataan ja on ultra ennen pistosten aloittamista olisi nyt tiistaina... Ohjeisti myös että jos kuukautiset alkaa ennen sitä niin heti alkua seuraavana päivänä tulee soittaa ja varata uusi aika seuraavalle päivälle.
Nyt sitten mietin mitenkä tämä menee jos kuukautiset ei ala ennen tuota aiottua ultrapäivää. Tuleeko sitten vain perua aika ja oottaa että ne alkaa ja varata aika sitten?
Mietin jos jollain täällä on kokemusta tämmösestä tilanteesta että miten se yleensä sitten menee, ei tuota ultraa varmaan ennen alkamistakaan voine suorittaa? Tyhmä kysymys tämä kai on, mutta vähän epävarma fiilis miten tämä nyt menisi yleensä...
Mulla on muistikuvia vaan kahdesta viimeisestä pitkän kaavan hoidosta, mut muistelisin, että lyhyissäkin kaavoissa mun piti vaan soittaa, millon menkat alkaa ja silloin alkaa pistokset seuraavan päivänä. Kummassakin pitkässä kaavassa nenäsumut aiheutti menkkojen viivästymisen yli viikolla oletetusta. Lisäksi vuoto oli pitkä ja niukka, mutta siitäkään ei lopulta ollut haittaa, että vuotelin melkein punktioon asti, jotenkin hormonit aina laittaneet mulla tyhjennysvuodot ihan sekaisin. Kannattaa soittaa huomenna ja kysyä ohjeita. Mun veikkaus on, että sulla odotellaan, kunnes vuoto alkaa ja sit alkaa pistokset.

Muoks. kyllä kertaalleen sulatetun voi pakastaa uudelleen. Musta se on kai ihan hyvä merkki, jos jakautuu sulatettuna ja taas uudelleen sulatettuna lähtee jakautumaan. Mun kaverin kuopus on just tällanen kahdesti sulatettua alkuperää.
 
Te ketkä stressaatte oviksen ajankohdasta PAS siirroisss niin sitä on mahdollista kyllä säätää ilman että olisi täysin lääkkeellinen PAS. Ainakin mulla yksityisellä näin tehtiin. Eli kierron alusta Letrozol lääkkeitä ja Ovitrelle kynällä säädettiin sitten ovis kellontarkasti siten ettei tarvinnut arpoa yhtään milloin ovis tulee. Tämä hoito tehtiin 2015 syksyllä.

En tiedä miten helpolla tällaista saa esim julkisella toteutettua kun oman aiemman kokemuksen mukaan siellä (naikkarilla) oltiin oikein kaavoihin kangistuneita silnä suhteessa ettei mitään uutta ainakaan mun kohdalla otettu kuvioihin lukuisten täysin epäonnistuneiden siirtojen jälkeen mikäli siitä ei ollut tyyliin vuosikymmenten tutkimusdataa pohjilla tukemaan. Yksityisellä (Dextra Helsinki) tämä tehtiin vaikka mulla ei ole ovulaation kanssa ollut ongelmia; haluttiin vain säätää PAS siirron ajankohta niin tarkkaan kun sen vaan voi. Itse ainakin uskon sen olleen meillä avain onnistumiseen koska käytiin 8 siirtoa sitä ennen, niistä 2 tuoresiirtoa ja 6 ovistikkujen varassa. Olen siis varma että meillä ajoitus oli ’se’ juttu.
 
@Miitta37 Ei päästy vielä sinne asti, vaan nyt oltiin perinnöllisyyslääkärillä taas ja laittoivat lähetteen naikkarille. Sinne ensikäynti nyt 1-2kk päästä ja viimeistään syyskuussa alkaa ensimmäinen ivf hoito. Painosta ei ainakaan nyt maininnut mitään.
Pitkä prosessi, monen monta kertaa tarvii ekana käydä kaikki läpi ennenkuin pääsi edes tuonne lopullisempaan jonoon.

Tuli yksi päivä mieleen että voisiko jo käydä sukupuolitesteissä? niin sekin olisi sit jo tehty, eikä hidastaisi ainakaan sit enää tätä hommaa.
 
Tuli yksi päivä mieleen että voisiko jo käydä sukupuolitesteissä? niin sekin olisi sit jo tehty, eikä hidastaisi ainakaan sit enää tätä hommaa.
Jos tarkotat infektiotestejä, niin siinä siis katotaan hiv, kuppa, hepatiitit ja en muista oliko vielä lisäks jotain.. on siis hiukan eri kun tavalliset sukupuolitautitestit (ei toki niistäkään haittaa ;)), ja niihin tarvii lähetteen. Kannattaa myös selvittää kauanko ne on voimassa kyseisessä hoitopaikassa, kun se voi jossain olla 2 vuotta ja toisessa vain 3kk.
 
@Elmuska siitä se lähtee pikkuhiljaa (y). Suosittelen tarkkailemaan painoa, jos bmi on yli 30, koska se oli ehdoton takaraja (mulla piti olla alle 29) ja se vielä kysyttiin puhelimessa, kun ilmoittauduin hoitoon ja tarkistettiin ekassa seurantaultrasa. Ja samaa kokemusta oon joskus lukenut netistä. Niillä verikokeilla ei oo niin kiirettä, koska vanhenevat kuitenkin 3 kk ja piti olla koko ajan voimassa kunnes eka ivf on tehty. Mekin ehdittiin ravata niissä 3 kertaa ennen ekaa ivf:ää, mut nyt ne on voimassa 2 vuotta.

@-dino- omakannassa lukee vain et neljä blastoa pakastettu ja ei mitään muuta tietoa. Käyn aina lukemassa sieltä mitä on kirjoitettu, niin ois kiva jos siellä olisi enemmän tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä