IVF:ää edeltävä hormonihoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Onko kellään kokemuksia siitä lyhyemmästä hormonihoidosta, joka tehdään ennen munasolujen keräämistä? Antagonistinen tai jotain oli se hienompi nimitys. JOtain hyötyä PCO:sta kun valmiita rakkuloita on munasarjoissa paljon ja niille riittää lyhyt "kypsyttely". Ei tarvitse niitä pitkiä nenäsumutejaksoja yms. Onko munasolujen keräämisestä millaisia kokemuksia? Se jännittää eniten koko hommassa. Siis jos tarvitsee edes mennä niin pitkälle. Peukut pystyyn, että tästä kierrosta tärppäis.

Mulle tehtiiin lyhyt kaava joulukuussa, hyvin meni. Minulle ei ole koskaan tehty pitkällä kaavalla, joten pitkään kaavaan en voi tehdä vertailua.

Minulla ei ole kokemusta munasolujen keräämisestä, koska olin autuaasti untenmailla munasolujen keräämisen aikana, mutta olen aivan varma siitä, että munasolujen kerääminen on lyhyempi ja tuskattomampi kokemus kuin synnytys. :)

Mulle tehtiin just lyhyt hoito sekä aiemmin on tehty pitkä hoito.
Lyhyt on kyllä tosi ihana kun ei tarvi sumutella, muutamat päivät piikkejä ja sit onkin jo punktio.
Mutta mulla toimi lyhyt huonommin, munasoluja tuli yli puolet vähemmän kuin pitkällä. :(

Munasolujen keruuseen kannattaa pyytää nukutus, jos niitä näyttää olevan runsaasti. Mulla oli: rakkuloita piti tyhjentää yli 40 kpl, joten se vei aikaa ja oli todella kivuliasta. Kipulääke turrutti, mutta ei poistanut kipua. Ei ole tarvinnut toista kertaa tehdä keruuta, kun hyviä alkioita saatiin pakastimeen 13 kpl ja kaksi raskautta on tullut kahdesta alkionsiirrosta.

Yhteistyössä