Itsetunnon kohotus?

• Viestiketjun aloittaja Ähh
  • Ensimmäinen viesti
Ähh
Millä itsetunnon saa edes lähelle "normaalia" tasoa? Itsetuntoni on aina ollut hyvin matala, ja raskauden jälkeen se laski entisestään. Mies kehuu kauniiks, mutta en voi edes kiittää, koska pidän itseäni yksinkertaisesti rumana. Yleensä vastaan hänel, et "älä puhu paskaa." Juu ei ehkä oo paras vastaus :s Kasvoihini oon ihan tyytyväinen, tai sitten olen tottunu niihin, mutta tähän vartaloon tuskin ikinä tuun tottumaan. Maha toki lähtee ja kiinteytyy ajan kanssa, mutta nää rinnat on katastrofi. Ennen raskautta mulla oli kivat, kiinteet pienet b-kupin rinnat. Mitäs ne nyt on? Löysät, roikkuvat ja niin rumat, etten ole edes kotona ilman paitaa. Joka ilta mies kysyy, että miksen enää nuku ilman paitaa. No miksköhän. Fakta on se, että seksiä en tuu enää harrastaan valot päällä, ja jos tuun niin mul on paita päällä, mutta jos tän pettyneen tunteen vois jotenkin saada pois..

Minä olin myös etenkin nuorempana todella ujo ja arka - lähinnä juuri siksi, että häpesin ulkonäköäni enkä pitänyt siitä. Itsetuntoni oli lähes olematon enkä osannut ottaa kehuja vastaan (hädin tuskin kuulin niitä tai luulin ihmisten pilkkaavan minua).

Suurimman muutoksen teki liikunta. En koskaan ollut lihava tai edes pullukka, mutta Suomessa olin verrattaen aika pitkä ja koin itseni kömpelöksi sirojen tyttöjen rinnalla. Aloin harrastaa tennistä, jumppia ym. liikuntaa josta pidin. Kehityin lajeissa ja kropastani tuli atleettinen ja "raamikkaampi". Aloin kulkemaan selkä suorassa, katse eteenpäin, sillä koin jatkuvasti onnistumisia liikunnan saralla ja aloin arvostaa itseäni. Tuntui hyvältä huomata, että olen jossakin hyvä.

Onko sinulla omaa lajia josta pidät tai oletko halunnut aloittaa jonkin urheilun? Kannattaa kokeilla tanssia, siitä saa todella paljon energiaa ja hyvää oloa! :) Muista kuunnella miestäsi, hänellä ei ole mitään velvollisuutta sanoa sinua kauniiksi vaan sanat tulevat varmasti aidosti sydämestä. Älä ole hänellekään liian ankara ;)

....
Oletko vasta lopettanut imetyksen? Kyllähän ne rinnatkin kiinteytyy vielä jonkin verran. Nyt ostat kunnon tukevat rintsikat (ei mitään push uppeja vaan kunnon tukevat "mummoliivit") ja pidät öisinkin jotain tukea antavaa toppia, vaikka sellainen ohut hengittävä sloggi-toppi. Mäkin olin ahdistunut ja luulin rintojen olevan mennyttä, suunnittelin jo silikooneja yms. mutta hei, ne korjautui oikeasti ihan hirveän paljon. Osta hyvää voidetta, tue rinnat ja liiku. Syö vitamiineja ja omegoita. Pahin on jos annat riippojen riippua etkä tue kunnolla.

aek
No, ekana voisit varmaan aloittaa siitä, että kun miehesi kehuu sinua, älä tyrmää. Hän kyllä varmasti lakkaa kehumasta... Aloita vaikka siitä, ettet vastaa mitään, ja pikku hiljaa siirry siihen kiitokseen. :)

Yhteistyössä