Itsetehdyt lahjat!!!!

• Viestiketjun aloittaja Hymysuu
  • Ensimmäinen viesti
Hmmm...kaipailisin itsekkin vinkkejä...:)

Ainoa mitä meillä on suunniteltu niin pientä koria johon lasten kanssa tehdään torttuja ja pipareita,ostetaan kahvia/teetä ja vaikka kynttilä+jotain suklaata tai jotain..

Viime vuonna monet kaverit tekivät sinappia,mutta itse en innostunut tästä...

v
Me on aikaisempina vuosina:
-painettu tyynyliinoja ja paitoja
-tehty itse kalenterit
-tehty sinappia
-itse olen tehnyt villasukkia
ainakin nuo.. En nyt muista äkkiseltään muita, tehdään aina isovanhemmille lahjat itse.

Tänä vuonna tehdään:
-painetut kangaskassit
-taikataikinasta joulukoristeita
ja mitä vielä keksitäänkään ;-)

vieras
Minä olen säästänyt kaikki lasipurkit (marmeladi purkit yms.) sidon erilaisia nauhoja purkin yläreunaan (siihen missä korkki kierretään kiinni) ja sidon rusetille. Joku jouluinen koriste vielä liimalla rusetin keskelle tai alapuolelle ja nätti kynttilä sisään.. Söpön näkösiä:) Toinen kiva on laittaa koriin omatekemiä leivonnaisia, mehuja,marmeladeja, pestoa yms.

MintunKukka
Ovi kranssi :)
Ja itse kudottuja sukkia/lapasia/kaulaliinoja
Huovutus juttuja, koruja,kasseja,neulahuovotusjuttuja
Itse tehty sinappi ja laitat maalattuun lasipurkkiin
Koruja

MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja LaLLa86:
Hmmm...kaipailisin itsekkin vinkkejä...:)

Ainoa mitä meillä on suunniteltu niin pientä koria johon lasten kanssa tehdään torttuja ja pipareita,ostetaan kahvia/teetä ja vaikka kynttilä+jotain suklaata tai jotain..

Viime vuonna monet kaverit tekivät sinappia,mutta itse en innostunut tästä...
Me saadaan joka joulu sinappia ja tuolla taitaa olla vieläkin niitä ja ovat jo monta vuotta vanhoja. Mä en tykkää ku ovat liian vahvoja ja muut ei syö :(

Ja muuten kaikki leivonnaiset on ihania lahjoja. Karjalanpiirakat,rieskat,piparitalo, varsinkin jos ko ihminen ei osaa tai jaksa itse leipoa.

x
Meillä tehdään vain sellaisia lahjoja jotka saaja voi kuluttaa pois eivätkä jää nurkkiin pyörimään. Toki omien lasten tekemät askartelut ovat söpöjä ja isovanhemmat saattavat niistä myös innostua, mutta rehellisesti tunnustan että muiden lasten väkerryksiä mä en juurikaan haluaisi lahjaksi saada. Ei niissä ole mulle sellaista tunnelatausta että niistä tykkäisin, ja toisaalta omat lapset täyttävät jo nyt kaikki paikat omilla tuotoksillaan.

v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Me on aikaisempina vuosina:
-painettu tyynyliinoja ja paitoja
-tehty itse kalenterit
-tehty sinappia
-itse olen tehnyt villasukkia
ainakin nuo.. En nyt muista äkkiseltään muita, tehdään aina isovanhemmille lahjat itse.

Tänä vuonna tehdään:
-painetut kangaskassit
-taikataikinasta joulukoristeita
ja mitä vielä keksitäänkään ;-)
Ja lisätään vielä huovutetut patalaput, niitään minä aioin kans tehdä tänä jouluna :)

Me tehään decoupage kanvastauluja, tarjottimia, laatikoita,rasioita, astioita ym. Kynttilöitä olisi kiva koristella decoupage tyylillä, jos löytäisi sitä vahaa jostain. Myös ajateltiin tehdä kalenterit (niillä tiimarin valmis pohjilla).

sinapin tekijät huom!
Minkä kokosiin purkkeihin yleensä sinapin purkitatte? Ite oon aatellu monena vuonna tehä, ja aina se on jääny niin viime tippaan että olen siirtänyt sen seuraavaan vuoteen...

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
mekin kovasti mietitään että mitä tehdään mummoille ja papoille jouluksi kun aina odottavat sitä lasten itse tekemää lahjaa
Me tehdään tyynyliinat ja laitan vissiin tän runonkin niihin.
Unien maille
pilvien päälle

suukkoja suojaksi
kosketus lämmöksi

syli turvaksi
uni unohdukseksi

aamuun onni
heräävä rakkaus.

vivi
Lapsen kummitädille meinasin neuloa shalom cardiganin (neuleliivi siis) ja lisäksi ehkä huovasta ommellut tossut varpaiden lämmittimiksi. Muut lahjat ovat vielä täysin auki.

MintunKukka
mekin kovasti mietitään että mitä tehdään mummoille ja papoille jouluksi kun aina odottavat sitä lasten itse tekemää lahjaa
Osta tiimarista tai tee itse valmis karnssinpohja (risuista)
Siihen voi sit lapset kietoa nauhaa/kuivattuja omenoita/enekelitä/tiukuja yms. Lähes ihan mitä keksii.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Me tehdään tyynyliinat ja laitan vissiin tän runonkin niihin.
Unien maille
pilvien päälle

suukkoja suojaksi
kosketus lämmöksi

syli turvaksi
uni unohdukseksi

aamuun onni
heräävä rakkaus.
ihana runo :heart: me vain ollaan jo tehty toissa vuonna tyynyliinat. mietin sitä kynttiläjuttua mitä oli jossain avauksessa

MintunKukka
Alkuperäinen kirjoittaja sinapin tekijät huom!:
Minkä kokosiin purkkeihin yleensä sinapin purkitatte? Ite oon aatellu monena vuonna tehä, ja aina se on jääny niin viime tippaan että olen siirtänyt sen seuraavaan vuoteen...
Pilttipurkki on ihan hyvä se isompi. Suurempiin ei kannata laittaa ainakaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
Lapsen kummitädille meinasin neuloa shalom cardiganin (neuleliivi siis) ja lisäksi ehkä huovasta ommellut tossut varpaiden lämmittimiksi. Muut lahjat ovat vielä täysin auki.
mä haluaisin olla sun lapsen kummitäti!

vivi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
mä haluaisin olla sun lapsen kummitäti!
Kiitos :D Kummi tosin on lisäksi miehen sisko.

Mä teen mun äidille neulatyynyn, joka on muodoltaan kuin sovitusnukke, kaunista kangasta ja vyöt ja ruusukkeet jne, sellaienn 'hörhelöneulatyyny'.

Molempien vanhemmille teen seinätaulut valkoisesta pellavakankaasta, johon siirrän semmoisella lakkatekniikalla mustavalkoisen kuvan meidän lapsista, molemmat mummot on kovasti tahtoneet sitä kuvaa, ja ajattelin antaa sen nyt sitten tuollaisessa muodossa.

Isomummut saavat perinteiseen tapaan joulukakut ja leivät, ehkä perunalaatikkoa myös.

Siinä jo päätetyt, saatan innostua vielä väkästämään muutakin pukinkonttiin.

Yhteistyössä