Itserusketus ja hedelmättömyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä1233
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä1233

Vieras
Olen yrittänyt etsiä ketjua tästä aiheesta jo vaikka mistä, mutten löydä. Joten tein tämän. Olen itse käyttänyt itseruskettavaa jo varmaan 6-7 vuotta, enkä kyllä itsekään ymmärrä, miksi googletin itseruskettavan haittavaikutukset tässä taannoin yksi päivä. Löysin sieltä kuitenkin tälläisen artikkelin, joka alkoi ahdistamaan ja pelottamaan Asiantuntijat varoittavat: Itseruskettavilla voi olla traagisia seurauksia – Stara

eli siis voikohan nuo väitteet hedelmättömyydestä pitää paikkaansa, kun taas terveyskirjaston sivuilta luin itseruskettavista, niissä ei mainita olevan mitään haittaa ja sivuillakin sanotaan, että voidaan käyttää vuoden ympäri. Joten luulisi kai, että tälläisellä sivulla olisi edes maininta, jos itseruskettavat heikentäisivät hedelmällisyyttä? Ainoa paikka, mistä löysin tuon, niin oli tosiaan tuo linkki.

Ja kuikakohan iso osa sitä sitten vaikuttaa, heikentäähän tupakointikin hedelmällisyyttä. Oletko siis käyttänyt itseruskettavaa, monta vuotta ja kuinka usein ja silti tullut raskaaksi? Tai osaako kukaan sanoa juuta tai jaata koko juttuun? Mitä sitä kannattaisi uskoa? Ahdistaa ajatuskin ruskettavien luopumisesta, oma ihoni kun on ihan kalkkilaiva eikä aurinko tartu, ellen tunti tolkulla makaa, joka ei sitten taas ole ihan tervettäkään.. lapsia ei kyllä vielä ole, mutta tulevaisuudessa haluaisin. Siksi mietityttää!

kirjan nimi on kemikaali kimara lapsiperheille. jossa mm sanotaan ihovoiteista, ettei niitä olisi hyvä levittää suurelle alalle ihossa, suurempi imeytymisala...

henkilökohtaisesti sanottuna mieltäisin itseruskettavat myrkyksi luokiteltavaksi aineeksi. verrattaen, en voi käytää hiusvärejäkään, koska en halua vaarantaa terveyttäni ainakaan näin lasten teon iässä. perus sääntönä voidaan pitää, mitä pidempi sisällyslista, sen suurempi todennäköisyys että jotain ihmiselle haitallista on päässyt mukaan.

rusketus on pinnallista. asuttiin puolisen vuotta paikassa ,jossa valtaväestö iholtaan ruskeampia. paikassa ihannointiin kalpeutta ja vaaleutta. esim kaupoissa "perhepotretit" loistivat vaaleuttaan.

ja jos mietitään miten monella tapaa altistut niille aineille... ihon ja keuhkojen kautta ainakin. noilla aineilla kun voi olla hormonaalisia vaikutuksia, esim vaikuttaa ovuloimiseen. jos suunnittelee raskautta, kannattaa jättää kaikki epäilyttävä hyvissä ajoin pois, tai ainakin vähemmälle.

itse jätin energiajuomat, alkoholin, hiusten värjäämisen yms. juttuja.

ihovoiteista vielä, täsmähoitoa, ei koko vartalolle levitettäväksi.

ihan ainakaan kymmeneen vuoteen ole penskoja hankkimassa, mutta sitten joskus. onhan tuo aika älytöntä jättää nuoruudesta sitten kaikki pois, alkoholi ja hiusvärit yms, tietenkin raskausaikana, mutta miksi hitossa monta vuotta ennen raskautta... kun voi olla muutoinkin huono hedelmöittymään. kai sitä on turha pelätä etukäteen. minä en ainakaan bilettämistä ja alkoholia jätä alle parikymppisenä -ap

Mistä helvetistä tämä naurettava rusketusinto on tullut SUOMEEN?!? Minä olen ylpeästi kalpea, minkä ihmeen takia täällä kylmässä ja pimeässä maassa pitäisi juosta värjäämässä itseään?

Ja ps: Hollywoodissa tämä naurettava vetyperoksidiblondi+tekorusketus on mennyt jo ajat sitten pois muodista, samaten silikonirinnat

tottakai sä voit käyttää kaikkia maailman aineita huoletta, riittää vaan että niitä saa myydä kaupassa, eikö? Kaikki tuollainen turha pois! Ajatteleppa nyt, kehitetty ihan sitä varten että saisit rusketuksen ihollesi, kun rusketuksen perus ajatus on suojata ihoa auringon haitallisilta vaikutuksilta, väri ihossa ei sitä tee. lisäksi iho ei ole kaikkialta yhtä paksua, hyvinkin läpäisevää toisinaan. ihon läpi, verenkiertoon, ja sieltä koko elimistöön.

onko päänsärkyä tai vaihtelevaa kuukautiskiertoa? sinuna kysyisin lääkäriltä noista voiteista.

no ei ole päänsärkyjä eikä muutakaan. eiköhän tuo tiedetä että lääkärit aina sanoo tuollaisiin,etteivät suosittele :) mutta ettepä tekään kukaan sen paremmin tiedä.. ihan sama turhaan edes kysyin ja tiedoksi sinulle joku pässinpää kuka oletkin en ole vetyperoksidi blondi ja jokaisen oma asia kai, haluaako näyttää ruskealta vai kalkkilaivan kapteenilta, etkä vastannut ollenkaan kysymykseen joten painuppas vittuun siitä. yolo

Yhteistyössä