Itsepuolustusohjeita naisille

vierailija
No joo, ihan järkevää varmaan. Meillä päin naiset pitävät kyllä niitä korkkareita pitkin päivää, vaikka ei varmaan olisi aina viisasta. Mutta täällä naisellisuutta korostetaan enemmän kuin Suomessa, noin keskimäärin eikä täällä ole tapana "lenkkeillä" kotiin. Lenkkeily on sitten erikseen ja silloin asianmukaiset varusteet :)
Siis tarkoitin töistä :D
 
vierailija
Viehättävää :)

Ne miehet, jotka tästälähin kulkevat housut puolitangossa kerjäävät nyrkkiä hanuriin. Se on niiden oma vika, jos kerran pukeutuvat provosoivasti.
raiskaus on aina tuomittava teko ja täydellisesti raiskaajan syytä. mutta eikös ketjun aiheessa ole tarkoitus ohjeistaa naisia. Mä ohjeistan, älä näytä huoralta jos et halua huoran kohtaloa. Ihan perus psykologiaa. Ihminen viestittää asioita pukeutumisellaan, huoralta näyttävää ihmistä yleensä kohdellaan huorana. Ihminen on simppeli olento, mies vielä simppelimpi.
 
vierailija
ei kannata pukeutua kuin huora, jos ei halua huoran kohtaloa.
tätä ei saisi sanoa nykyään, "koska mulla on oikeus pukeutua miten haluan plaaplaa"
mutta onhan se ihan selvä asia, että jos liikkuu vesirajahameessa torttu esillä, se viestittää vain sitä yhtä asiaa muille ihmisille. Aivan sama vaikka huoralta näyttävä ihminen ei itse ajattelisi seksiä, hän viestittää muille että on panopatja.
No mutta hyvänen aika, huorahan ottaa panosta maksun, joten ei tavallinen minihameeseen pukeutuva todellakaan viestitä sitä, että sinulla on oikeus häneen koskea.

Kannattaa mennä sinne vastaanottokeskukseen kuuntelemaan tätä seksuaalivalistusta, kun näköjään sinulle eivät nämä asiat ole ihan selvät, vaikka ilmeisesti kantasuomalainen oletkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Uskomatonta että vielä nykyaikana kuulee näitä, että omalla pukeutumisella nainen viestittäisi olevansa panopatja. Tai että naisen pitäisi välttää korkkareiden käyttö, että voi sitten paremmin juosta karkuun.

Maailma olisi hyvin erilainen paikka jos miesten pitäisi miettiä samoja asioita.

Muistuu mieleen tapaus eräästä jenkki nuorukaisesta, siis nuoresta opiskelija pojasta, joka osallistui juhliin ja tuli siellä kolmen miehen raiskaamaksi. Ja voi jeesus mikä haloo siitä syntyi. Kaikki kauhistelivat ja pitivät tekoa julmana ja epäinhimillisenä. Osa naisista päätti jatkaa samaa linjaa mitä naisillekin aina sanotaan. Että taisi oikein kerjätä sitä, taisi pukeutumisellaan viestittää sitä, että haluaa k..... perseeseensä, taisi olla liian flirtti. Ja ihmiset kauhistelivat miten noin voi sanoa. No voidaan sanoa ja sanotaan sadoille naisille päivittäin. Ihan pimeetä. Kukaan ei halua tulla raiskatuksi.
Ketjun aihe on "itsepuolustusohjeita naisille". Varmaan kaikki me toivomme, että raiskaaminen loppuisi ikuisiksi ajoiksi, mutta koska niin ei toistaiseksi ole käynyt, niin se nyt vaan on fakta, että ei kannata kulkea pimeän puiston läpi yksin, että avaimista saa hyvää apua itsesuojeluun ja korkkareilla juoksee huonommin kuin vaikka tennareilla (ja että korkkareita ei todellakaan ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön ja matkojen taittamiseen). Olisi ideaalista, että maailmassa ei tapahtuisi pahaa, mutta koska tapahtuu, siihenkin on hyvä varautua. Se ei ole kenenkään syyllistämistä. Toivottavasti sinäkin kerrot lapsillesi, että tuntemattomaan autokyytiin ei nousta. Ennen kuin vahinko tapahtuu.
 
vierailija
No mutta hyvänen aika, huorahan ottaa panosta maksun, joten ei tavallinen minihameeseen pukeutuva todellakaan viestitä sitä, että sinulla on oikeus häneen koskea.

Kannattaa mennä sinne vastaanottokeskukseen kuuntelemaan tätä seksuaalivalistusta, kun näköjään sinulle eivät nämä asiat ole ihan selvät, vaikka ilmeisesti kantasuomalainen oletkin :)
Semantiikkaa, aivan sama tässä tapauksessa kuka mitenkin käsittää sanan HUORA, ei se nyt mitään hyvää kuitenkaan tarkoita missään versiossa.

Kyllä huorapukeutumninen viestittää seksistä, vaikka se pukeutuja itse olisi eri mieltä. Ympäristön ajattelutapoihinhan kukaan ei voi vaikuttaa. Aina kun mä näen huoravaatteisiin pukeutuneen naisen, mä aattelen että jos oisin m ies niin tuota ois hyvä tuikata. Tuskin valtaosa miehistä siis ajattelee että "tuossahan olisi pätevä ihminen vaihtamaan talvirenkaat" tai "onpas tuossa älykkään sorttinen ihminen". :D
Olette te höpsöjä.

Raiskaus on tietenkin rikos oli päällä mitä tahansa, mutta ketjun aiheena ei ole tuomio vaan ennaltaehkäisy,
 
vierailija
Semantiikkaa, aivan sama tässä tapauksessa kuka mitenkin käsittää sanan HUORA, ei se nyt mitään hyvää kuitenkaan tarkoita missään versiossa.

Kyllä huorapukeutumninen viestittää seksistä, vaikka se pukeutuja itse olisi eri mieltä. Ympäristön ajattelutapoihinhan kukaan ei voi vaikuttaa. Aina kun mä näen huoravaatteisiin pukeutuneen naisen, mä aattelen että jos oisin m ies niin tuota ois hyvä tuikata. Tuskin valtaosa miehistä siis ajattelee että "tuossahan olisi pätevä ihminen vaihtamaan talvirenkaat" tai "onpas tuossa älykkään sorttinen ihminen". :D
Olette te höpsöjä.

Raiskaus on tietenkin rikos oli päällä mitä tahansa, mutta ketjun aiheena ei ole tuomio vaan ennaltaehkäisy,
EI normaali mies raiskaa, kyllä sillä on päässä jotakin vinksallaan. Voi havitella sitä seksiä, mutta se on eri asia. Voi olla kuule vaikka paksu trenssi naisella päällä, ja silti joutuu raiskauksen uhriksi. Älä ole höpsö.
 
vierailija
Uskomatonta että vielä nykyaikana kuulee näitä, että omalla pukeutumisella nainen viestittäisi olevansa panopatja. Tai että naisen pitäisi välttää korkkareiden käyttö, että voi sitten paremmin juosta karkuun.

Maailma olisi hyvin erilainen paikka jos miesten pitäisi miettiä samoja asioita.

Muistuu mieleen tapaus eräästä jenkki nuorukaisesta, siis nuoresta opiskelija pojasta, joka osallistui juhliin ja tuli siellä kolmen miehen raiskaamaksi. Ja voi jeesus mikä haloo siitä syntyi. Kaikki kauhistelivat ja pitivät tekoa julmana ja epäinhimillisenä. Osa naisista päätti jatkaa samaa linjaa mitä naisillekin aina sanotaan. Että taisi oikein kerjätä sitä, taisi pukeutumisellaan viestittää sitä, että haluaa k..... perseeseensä, taisi olla liian flirtti. Ja ihmiset kauhistelivat miten noin voi sanoa. No voidaan sanoa ja sanotaan sadoille naisille päivittäin. Ihan pimeetä. Kukaan ei halua tulla raiskatuksi.
Oikein: Kukaan ei halua tulla raiskatuksi. Ja siksi on ihan paikallaan miettiä miten voi parhaiten välttyä siltä, kun raiskaamista ei ole saatu loppumaan. Itsepuolustuksesta puhuminen ei syyllistä ketään, sen enempää kuin muistuttaminen palohälyttimen toimivuudesta.
 
vierailija
raiskaus on aina tuomittava teko ja täydellisesti raiskaajan syytä. mutta eikös ketjun aiheessa ole tarkoitus ohjeistaa naisia. Mä ohjeistan, älä näytä huoralta jos et halua huoran kohtaloa. Ihan perus psykologiaa. Ihminen viestittää asioita pukeutumisellaan, huoralta näyttävää ihmistä yleensä kohdellaan huorana. Ihminen on simppeli olento, mies vielä simppelimpi.

Juuri näin, ikävä kyllä me kaikki luokittelemme ihmisiä ulkoisen habituksen perusteella tahtoen tai tahtomattamme. Ajatukset vain tulevat päähän, vaikka ihminen olisi miten rentomielinen tahansa.
Esim osa ihmisistä mamun nähdessään ajattelee raiskauksia, osa ajattelee persdun nähdessään akanhakkaajia, osa vanhuksen nähdessään kahvikuppia ja asettia kettiössä jossa seinäkello nakuttaa, osa ajattelee minihameen nähdessään tyrkkyä, osa rillipäisen kananpersetukan nähdessään toimistorottaa joka kakspolussailee.

Näin me ihmiset vain teemme.
 
vierailija
Juuri näin, ikävä kyllä me kaikki luokittelemme ihmisiä ulkoisen habituksen perusteella tahtoen tai tahtomattamme. Ajatukset vain tulevat päähän, vaikka ihminen olisi miten rentomielinen tahansa.
Esim osa ihmisistä mamun nähdessään ajattelee raiskauksia, osa ajattelee persdun nähdessään akanhakkaajia, osa vanhuksen nähdessään kahvikuppia ja asettia kettiössä jossa seinäkello nakuttaa, osa ajattelee minihameen nähdessään tyrkkyä, osa rillipäisen kananpersetukan nähdessään toimistorottaa joka kakspolussailee.

Näin me ihmiset vain teemme.
Mikään ei silti oikeuta menemään raiskaamaan naista, vaikka omassa päässä ajattelisi mitä.
 
vierailija
EI normaali mies raiskaa, kyllä sillä on päässä jotakin vinksallaan. Voi havitella sitä seksiä, mutta se on eri asia. Voi olla kuule vaikka paksu trenssi naisella päällä, ja silti joutuu raiskauksen uhriksi. Älä ole höpsö.
Voihan olla vaikka pilkkihaalari tietenkin, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että huopralta näyttävä saa helpommin huoran kohtelun kuin pilkkihaalaria käyttävä.
Kokeile vaikka jos et usko, vedä minihame päälle, huorasaappaat jalkaan, tissit tiskiin ja viisi kiloa maalia naamaan, mene sen jälkeen vaikka bensa-asemalle ja katso miten miehet käyttäytyvät. Toista sama pilkkihaalarit päällä.
 
vierailija
Tämä on number one! En käsitä, miten jotkut eivät edelleenkään tätä ohjetta noudata. Aina kulku sellaisten paikkojen läpi, jossa on valoa, ihmisiä, ja jos ei ole, niin sitten taksi tai kotoa kyyti.
Eli naisten pitäisi lopettaa koirien ulkoilutus ja lenkkeily? Kaikilla ei ole autoa, eikä työmatkojakaan voi kulkea aina ovelta ovelle, vaikka se auto löytyisikin.
 
Semantiikkaa, aivan sama tässä tapauksessa kuka mitenkin käsittää sanan HUORA, ei se nyt mitään hyvää kuitenkaan tarkoita missään versiossa.

Kyllä huorapukeutumninen viestittää seksistä, vaikka se pukeutuja itse olisi eri mieltä. Ympäristön ajattelutapoihinhan kukaan ei voi vaikuttaa. Aina kun mä näen huoravaatteisiin pukeutuneen naisen, mä aattelen että jos oisin m ies niin tuota ois hyvä tuikata. Tuskin valtaosa miehistä siis ajattelee että "tuossahan olisi pätevä ihminen vaihtamaan talvirenkaat" tai "onpas tuossa älykkään sorttinen ihminen". :D
Olette te höpsöjä.

Raiskaus on tietenkin rikos oli päällä mitä tahansa, mutta ketjun aiheena ei ole tuomio vaan ennaltaehkäisy,
Mitä sulla on huoria vastaan?
 
raiskaus on aina tuomittava teko ja täydellisesti raiskaajan syytä. mutta eikös ketjun aiheessa ole tarkoitus ohjeistaa naisia. Mä ohjeistan, älä näytä huoralta jos et halua huoran kohtaloa. Ihan perus psykologiaa. Ihminen viestittää asioita pukeutumisellaan, huoralta näyttävää ihmistä yleensä kohdellaan huorana. Ihminen on simppeli olento, mies vielä simppelimpi.
Kerrotko vielä miltä näytää huoralta pukeutuva niin mekin se sitten tiedetään? Aika moni pitää esim lyhyempää hametta ja jotain topin tapaista kesällä jos on kuuma ilma.

Näyttääkö se tältä




vai tältä




vai tältä




vai tältä





Esimerkkejähän olisi laittaa vaikka kuinka paljon.
 

Yhteistyössä