itsepäisyys ja ohjeiden kuuntelemattomuus

Muuten on aivan ihanat vanhemmat kummallakin, ongelmia tuottaa vain ja ainoastaan se ettei ohjeita kuunnella.

Mitenköhän se mahtaa mennä lapsen kanssa kun koirankin kanssa on ollut niin että kun perävalot lakkaa näkymästä otetaan omat ohjeet käyttöön, minkä huomaa sitten myöhemmin itse tai kuulee "vähältä piti" tilanteista kun toinen kertoo KUN minä kumminkin tein niin ja ollaan vähän jopa ylpeitä. Miksei voi asiallisesti kuunnella ohjeita, onko se niin että kokevat sen jotenkin uhkaksi tai jotain.

Ei kauheen kiva kun ei voi luottaa.
 
Saavatko vanhempanne käydä teillä kun olette itse töissä. Meillä on molempien vanhemmilla avaimet kotiimme. Toistaiseksi eivät ole täällä sen ihmeemmin rampanneet, mutta nyt appi ehdotti tulevansa tekemään jotain remppahommaa kun ollaan töissä. Täällähän on sitten myös tuo meidän koira silloin, josta en tiedä mitä se tykkää jos appi paukkaa ovesta sisään omilla avaimillaan, saattaa olla puolustuskannalla.

Veikkaan että anoppi (joka on eläkkeellä myös) tulee silloin myös tänne ja pelkään pahoin että hän saa päähänsä viedä koiran lenkille. Jostain syystä hänellä on ihme palo tuohon meidän koiraan. Koira on iso ja vilkas eikä sitä voi antaa anopin käsiin, koska on vähän arvaamaton lenkillä, saattaa rynnistää yms. Mutta anoppi kun on itsepäinen saattaa ja tulee varmasti käyttämään tilaisuutta hyväkseen ja viemään sen ulos. Inhottaa kun saa miettiä jääkö koira auton alle vai häviääkö se ? Tai jos ovat molemmat auton alla. Mutta a ei kuuntele minua tässä asiassa vähääkään. En kyllä tajua miksi hänen pitää uppiniskaisesti toimia näin.

Oma isäni oli täällä myös jokunen aika sitten päivisin tekemässä jotain remppahommia, mikä on tietenkin ihanaa ja olemme siitä ikikiitolliset, mutta siinä sivussa hän syötti koiran melkein suolisolmuun, saimme kävelyttää sitä yöt läpeensä että maha alkoi toimia. Kun sanoin asiasta, ei mitään vaikutusta, sama homma seuraavana päivänä, pelkkiä luita ja riehutusta. Mitä jos sille oikeasti oliskin tullut vakavampi suolitukos eikä olis riittänyt tuo lenkkeilytys pitkin öitä. Koira tosiaan oli niin tukossa ettei melkein kävelemään pystynyt.

Miksi pitää tehdä näin ? En tajua. Miksen anoppi tai isäni voi luottaa siihen että minä tiedän nämä asiat, en muuten ohjeita antaisi. Vai onko se muka niin että tulevilta mummeilta ja papoilta pitäisi hyväksyä mitä vaan, vaikka koira kuolisi tai jäisi auton alle niin pitäis katsoa sormien läpi. Ei kai sentään.

Nuo ovat molemmat horoskoopissa vaakoja.Onkohan se joku vaakojen tunnuspiirre tuo älytön itsepäisyys ja motto kun perävalot lakkaa näkymästä ohjeet unohdetaan ja otetaan omat käyttöön.

Varsinaisesti minulla ei ole mitään sitä vastaan että auttavat ja olenkin siitä tosi kiitollinen mutta miksi siinä sivussa pitää tehdä "kiusaa" tällaisilla piittaamattomuuksilla ? Oliskin aivan ihanaa että voisi oikeasti luottaa ja uskoa etttä jos antaa ohjeen "älä vie koiraa lenkille, lenkitän sen itse kun tulen" niin sitä oikeasti noudatettaisiin. Enhän kuitenkaan anna mitään kovin kohtuuttomia ohjeita. Mitähän se tulee lapsen kanssa olemaan jos koirankin kanssa on näin vaikeaa ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 19:31 möhkis kirjoitti:
eli millä ne korvat saa isovanhemmilla avautumaan ? B)

Älä vie koiraa hoitoon, (äläkä varsinkaan ikinä jätä lasta/lapsia valvomatta hoitoon!!!) ei kai siinä muuta. Niin ja vara-avaimet... ei auta kuin huolellisuutta niiden kanssa, hakekaa vara-avain pois (ellei sille voi keksiä muuta piilopaikkaa tms.?) kun on PAKKO muistaa ne avaimet niin ne sitten muistaakin paremmin, ja olisihan se hyvä antaa se vara-avain jollekin luotettavalle tutullekin mieluummin, vaikka sisarukselle tms. ihan "viimeiseksi oljenkorreksi"? Ja sehän on jo hyvä jos niin sinulla kuin miehelläsikin on avain.

En voisi kuvitellakaan antavani omille tai miehen sukulaisille kotiavaintamme enkä myöskään lasta hoitoon kovin mielelläni (joskus pakkotilanteissa on ollut, keskimäärin siis pari tuntia vuodessa). Kehenkään ei voi enää luottaa :\|

Aina parempi jos ottavat nokkiinsa, voit suoraan sanoa että mitäpä tekivät ja saavat ehkä vähän miettiä asiaa. Kenties voisit antaa uuden mahdollisuuden, jos vain tahdot? :saint:
 

Yhteistyössä