Itsensätutkijat..k.nipukasta..

Kysyisin vähä ällöäkin juttua, mutta miten teillä tämä napukkahomma oikein menee?
Mulla on oviksen aikaa auki, sit kiinni ja kovempi, kunnes taas menkkoihin pehmenee ja vähä avautuu. Nyt kuiteski, kp31/28, kun oon kahtena päivänä koittanut, se napukka on niiiiiin kivikova, että en ole koskaan missään kierron vaiheessa sitä noin ennen huomannut olevan. Se on siis kova ja todella takana, vaikea jo saada sitä käsiinsä sieltä, yleensä ei ongelmia siinä ole ollut. Ja valkkaria siellä on paljon, kunnon kuorrutus jää sormeen :x . Mietinkin vaan, että voiskohan tuosta jotain toiveita raskauden suhteen elätellä? Tuntemuksia ku ei juuri ole suuntaan tai toiseen. Ja tosta napukan tunnustelusta on helppo yleensä päätellä, millon menkat alkaa, kun se avautuu ja mulla jää sormiin tuhrua noin 2päivää ennen menkkoja sieltä ja sit aukee hanat.

Olisi iha jees, jos joku muukin ronkkii itseään ja ois kokemusia asiasta tai iha vaan mielipiteitä.
 
Plussasin eilen..itseasiassa kolme kertaa ja tänä aamulla vielä kerran :ashamed: . En meinaa uskoa, testiviiva oli hailakka, mutta selkeesti punainen ja paksu..Veritestin tuloksen saan kohta, kun pakko oln varmistaa..oon valvonu koko yön katellen niitä tikkuja :headwall:
 
Onnea! :flower:

Kauanko meni ennen kuin opit tunnistamaan kierron eri vaiheet nipukan perusteella? Mä oon yrittäny mut en mä siitä mitään tolkkua saa, tuntuu että se kovenee ja pehmenee ihan miten sattuu ja on millon missäki. :D
 
Täällä joku jolle koko tämä juttu on ihan uusi! Jaksaako joku selittää miten sitä kytätään ja miltä sen kulloinkin pitäis tuntua?

nelHM, mitkä olivat kp:si kun tuo nipukkasi tuntui kuvailemaltasi "tosi kovalta ja vaikea ylettyä"? Ja onnittelut plussasta! =) :flower:
 
Heipsis
Kiitti onnitteluista. Juup, mäkään en ole kauheen kauan itteeni tutkiskellut tai tota nipukkaa, mut n. 3-4 kiertoa ennätin. Mulla se oli aina auki ja pehmeä ja aika alhaalla ku menkat oli alkamas ja meneillään. Menkkojen jälkee se meni taas vähä kiinni ja kovemmaks, kunnes ovis lähesty, ni sit se levähti ihan selälleen ja oli todella pehmeä..Jossain kuvailtiin, että ikäänkuin huulet, kun ovuloi. Oviksen jälkeen se ei ihan kokonaa mulla kai menny kiinni, mut kovempi siitä tuli, erotti, että ovis meni. Nyt kun raskauduin, aloin ihmetellä kp28 (kierto28pv noin), että miks se ei aukee. Se alko työntymään kauemmaks ja on todella kivikova. On sillai ku jonku mutkan takana nyt. Mutta enää en uskalla kauheesti ronklata.
Gyne sano ku viime kerralla kävin ja kysyin tosta nipukasta, että kun raskautuu, kohdunsuu, eli toi nipukkajuttu just, menee tiiviisti kiinni ja kovaksi, jotta sieltä ei todellakaan mikään tule pois..Kunnes sit 9kk:n päästä =) . Ja näinhän tuo taitaa olla.

Onnea tutkiskeluun, toivottavasti teillä pian tärppää :heart:
 
Mielenkiintoista. Itse en ole oikein löytänyt tuota kohdunnipukkaa, tai en tiedä mikä se on tai missä sen tarkalleen pitäisi tuntua. Taidan ensi kierrossa aloittaa sen tarkkailun. Kuinka usein olet kokeillut nipukkaa? Muutenkin olen tässä miettinyt noita ovulaatiotuntemuksia. Onko jollain ovulaation aikana kyljessä sellaista vihlontaa ja jomotusta, vähän niinkuin pistäisi urheilun aikana, mutta se on sellaista kun se on levossakin? Mulla oli tuollaista eilen, ja ei ole aikaisemmissa kierroissa ihan sellaista ollut, vaan pieniä nippailuja kyljissä ikäänkuin sisällä. Sitten jos se nippailu oli eilen illalla oliko tänään liian myöhäistä harrastaa seksiä? Eilen ja vielä tänäänkin on kyllä ollut oikein limainen päivä. Tänään vaan vähän vetisempää limaa kuin eilen. Jotenkin hankalaa tämä ajoittaminen, vaikkei sen nyt niin hankalaa kuvittelisi olevan.

Kamalan paljon onnitteluja plussasta :flower: =)
 
haltia me taidetaan mennä suht samoissa kierron kanssa.Mulla nyt kp 15/28 ja eilisestä asti ollu ovis kipuja.Olen ne tuntenut aina. Vihlovaa ja repivää kipua munasarjojen kohdalla.Kohdun nipukkaa oon tutkinu ja se on ihan ammollaan nyt sekä pehmeä ja limainen. Vaikee sanoa onko myöhäistä,mutta aina kannattaa yrittää. =) Ja onnittelut nelHM plussasta! :flower:
 
Tää on aika lailla vaikee tutkailla...mulla ainakin vaihtaa paikkaa päivän myötä? Aamulla oli piilossa ja nytten se taas roikkuu alhaalla...ja en kyllä oikeen sitäkään tiiä et välillä tuntuu et se on ihan kiinni ja taas välillä se tuntuu olevan vähän auki...Ja sitten tämä valkkari homma...lisääntyykö sen tulo jo ennen menkkojen alkamis päivää vai vasta sitten??? Mä taidan saada jonkun alapään tlehduksen kun niin paljon oon tutukinut tuota napukkaa ja sen toimintaa...joskos joku asiasta enemmän tietävä antaisi hyvät neuvot? :D Pääsisi taas roplailemaan
 
Tää oli kans mulle ihan uusi juttu ja oli pakko kokeilla, niin kyllä se löyty ja parhaiten vessanpöntöllä. aamulla en löytänyt, mutta äsken taas löysin, nyt se on aika takana...mutta mä luulen että sormi täytyy aika syvälle laittaa että sen bongaa :LOL: . mä alan kanssa tutkimaan tästä lähtien....mulla se ainakin tuntui olevan kiinni, ehkä se avautuu ensi viikolla kun menkatkin alkaa, tai toivottavasti ei ala... :p
 
ja mulla se on ehkä aika alhalla eli aika hyvin löytää kun vaan sormen laittaa sisään.(ehkän. puol sormee uppoa) Ällöä..mulla alkaa siis menkat pe - su välisenä aikana. Varmaan sen takia se on niin helposti löydettävissä.
 
Tää on nyt aika jännä juttu... Pitäs tässä menkat alkaa just pian (terojen jälkeen), näkyy jo mut ei kunnon vuotoa, ja napukka ei kyllä pehmeältä tunnu. Mä oon ihan kysymysmerkkinä nyt... Alas se on tullu, mutta ei tosiaan ole pehmeä (ei kyl kauheen kovakaan) eikä auki niin että huomaisin.
 
Mulla oli viime kierrossa lähes loppuun asti tosi takana, kova ja kiinni. Sit kuitenkin yön aikana alkoi menkat, joten se siitä :/ No sit muuta ku uudelleen kopeloimaan tässä kierrossa... Mulla on vähän sama fiilis ku tuolla aiemmin poika04:lla, et jonku tulehduksen tästä varmaan vielä saa ku ei malta olla ronkkimatta :LOL: :LOL: :D
 
voiko kohdunnipukka olla synnyttäneillä raskautuneena hiukan auki? siis jos on kova muuten? mulla ainakin kohdunnipukka on erilainen nykään kuin ennen lasta, ja en tiiä käyttäytyykö se erilailla tai tuntuuko se erilaiselta nykyään, jos vaikka olisin/tulisin raskaaksi.

onko kellään hyviä linkkejä mistä tästä aiheesta voisi lukea ja vaikka kuvien kera (siis jokin lääkärisivusto, ulkomainen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja köpömummo:
voiko kohdunnipukka olla synnyttäneillä raskautuneena hiukan auki? siis jos on kova muuten? mulla ainakin kohdunnipukka on erilainen nykään kuin ennen lasta, ja en tiiä käyttäytyykö se erilailla tai tuntuuko se erilaiselta nykyään, jos vaikka olisin/tulisin raskaaksi.
Tuo kiinnostaa minuakin sillä todella tuo kohdun nipukka on erilainen nyt kun on lapsen synnyttänyt. Mulla ainakin se "suu" tuntuu sellaselta röpyliäiseltä ja vaikka olis kiinni niin se ei tunnu niin selvästi että on kiinni :whistle:
Tossa kun oli ovis niin oli kyllä pehmeä ja ihan levällään,nyt on kova ja kiinni mutta tuntuu kuitenki erilaiselta.

 

Yhteistyössä