itsensä satuttamisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamhami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hamhami

Vieras
2 vuotiaana hermostui tänään niin,että löi päätänsä seinään!!olen kuullut,että tälläinen käytös johtuu jostain "tunne-elämän häiriöistä" ja nyt olen kauhuissani mitä olen tehnyt väärin!! :'(
uskallanko enää kovasti komentaa uhmaikäistä poikaani?miten ehkäistä moista käytöstä?
pitänee lisätä,että pään kolauttelu selvästi sattui kovasti...

hmm... Minusta tuo ei ole kovin epätavallista. Siis satunnaisesti, sit sit jos ihan jokakertaiseksi alkaa mennä kuukausitolkulla niiin jotain voi olla vinossa.

On meilläkin tuo nyt 1 v 7 kk jo muutaman kerran kiukuspäissään kopsauttanut päätään lattiaan - mut ehkä enempi silti tarkoittamatta. Ja joskus menneisyydessä muistelen tyttärenkin käyttäytyneen samalla lailla kuin teillä nyt, mutta ikää en osaa mennä sanomaan.

Kai siinä on kyse jostain tuntuman hakemisesta. Kun ottaa kieltäminen tai käskeminen pattiin niin kokeillaan että auttaako harmitukseen itsensä satuttaminen. Ja samalla katsotan kuinka vanhempi reagoi - antaako se tällä tavalla periksi :D Joten koetapa vaan pitää käskyissä ja kielloissa linja, äläkä anna itsensä satuttamisen liikoja hämätä, minusta.

Se on vain mielenosoittamista jos ei saa tahtoansa lävitse...Omalla pojallani oli tapana hakata päätänsä lattiaan jos ei saanut mitä halus!Ei huolta se menee aikanaa ohi ja voit ihan neuvolassakin ottaa asian puheeksi!!! :wave:

Meillä on 1v2kk ikäinen tyttö ja hän hakkaa päätänsä ihan mihin vain lähinna silloin kun hän on jostain hermostunut. Usein hän seisoo pinnasängyssään ja hakkaa päätään sen laitaan. Kamalat mustelmathan siitä tulee :\|
Välillä hän myös läpsii itseään sekä hakkaa leluilla päätään. Joskus mietin onkohan tässä syytä huoleen ja millä saisin hänen käytöksensä muuttumaan? Vinkkejä otetaan vastaan!

Yhteistyössä