Itsenäisyyspäivän menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se lohisalaatti, nyt päätin että teen sitä, koska keittoa meillä oli isänpäivänä alkupalana. Ajattelin että laitan siihen kylmäsavulohta, ruis-nokkoskrutonkeja (Juuren puoti), Herkkujuustolan Hilma- tai Vilhojuustoa, kuivattuja karpaloita, ja sitten vihreät sen mukaan, mitä sattuu Labbyn paketista tulemaan, tod. näk. salaattia, pieniä tomaatteja ja kurkkua.

Slurps! Kiitos ohjeesta. Jatkan vielä utelua :D Millaista tuo hilma- tai vilhojuusto on ja onko se ihan joka paikassa myynnissä?

[QUOTE="vieras";22580847]Slurps! Kiitos ohjeesta. Jatkan vielä utelua :D Millaista tuo hilma- tai vilhojuusto on ja onko se ihan joka paikassa myynnissä?[/QUOTE]

Hilma on sellainen suht mieto tilsit-tyyppinen juusto ja Vilho vahvempi, appenzeller-tyyppinen. Siihen etenkin olen ihastunut, mutta lasten mielestä se on liian vahvaa, ja veisi ehkä liikaa huomiota savulohelta. Nyt olen ostanut juustot Juuren puodista, mutta yleensä olen ostanut niitä meidän CM:sta, missä on tosi hyvä juustotiski.

Me käydään syömässä sunnuntaina kokonaista porsasta, juhlitaan sukulaisen synttäreitä. Joten maanantaina nautitaan uuniperunoista kinkku- ja tonnikalatäytteillä :) Minusta se on juhlavaa kun meillä ei usein sellaista ole.

Me käydään syömässä sunnuntaina kokonaista porsasta, juhlitaan sukulaisen synttäreitä. Joten maanantaina nautitaan uuniperunoista kinkku- ja tonnikalatäytteillä :) Minusta se on juhlavaa kun meillä ei usein sellaista ole.

Minustakin uuniperunat täytteellä ovat juhlavampaa ruokaa. Meillä on niitä silloin tällöin viikonloppuna, jolloin siis tehdään jotain normaalista poikkeavaa eli ei sitä peruskotiruokaa.

[QUOTE="vieras";22577004]No eihän tässä ole kuin keittiönoita ( jolle kommentoin ) ja joku muu kertonut menunsa! Miten minusta alkaa tuntumaan että se olet sinä jolla on pakko keksiä pään auottavaa mistä vaan?[/QUOTE]

No kyllä minäkin olin haistavinani pientä vähättelynhalua sun kirjoituksissasi..

Loistoidea, kiitos :D Huomenna on tulossa vieraita ja joukossa on allergisia ja pari kasvissyöjää. Uuniperunoille jokainen voi valita haluamansa täytteet ja sopii monen ikäisille.

Ei oo mitään suunniteltu. Extemporee väännän sit varmaan jotain. Possun sisäfile olis kyllä kova sana :P Ja sen kanssa vaikka peruna-punajuuri-röstejä... Tai sitten vaikka mantelikalaa ja muussia tai...
Jotain ihanaa jälkkäriä haluaisin kyllä tehdä.. Lime-sitruuna-juustokakku tai valkosuklaajuustokakku vadelmamössöllä tai...

[QUOTE="tiina";22588041]No kyllä minäkin olin haistavinani pientä vähättelynhalua sun kirjoituksissasi..[/QUOTE]

Aivan vapaasti :) Kerroppas että miksi olisin tekemässä Ihamielen reseptillä salaattia jos vähättelisin? ;)

Yhteistyössä