Itsenäisyyspäivän menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun pitää vielä tyytyä ensi viikonloppuna valmiiksi jauhettuun, olen ymmärtänyt että juustofondue on tapana muskottipähkinällä maustaa. Ja on aikomus sitä ihan ensimmäistä kertaa valmistaa:)

Meillä ei harmikseni muut kuin minä tykkää juustofonduesta. Ja se jos joku on porukalla syötävää. Mitä muuta ajattelit laittaa tarjolle?

Meillä ei harmikseni muut kuin minä tykkää juustofonduesta. Ja se jos joku on porukalla syötävää. Mitä muuta ajattelit laittaa tarjolle?

En ole vielä oikein ajatellut asiaa, meilläkin yksi ei ole asiasta innostunut, mutta lupasi maistaa kyllä:) Tuo voisi olla lauantaille sopiva ruoka ja kenties paistan maanantaina sitten poron sisäfileet, niitä saimme pohjoisesta (ostimme äitini kautta) ja olisi yhteen syömiseen niitä. Joulua vietämme kotona niin lyhyesti, että sinne ei kannata kaikkia herkkuja kasata.

Ja muita ruokalajeja ei ole tulossa, meille riittää kolmekin ruokalajia juhlaan. Joskus on ollut juustolajitelma ennen jälkkäriä, mutta tänä vuonna ei ole tulossa.

Ai, minä käsitin että sanoit juurikin että vähintään 3 ruokalajia ja itse käsitän eri tavalla mutta mikäs tuossa. Perunamuusi vaan ei minusta kyllä mitenkäänpäin ole juhlallinen mutta toki itse tiedät mitä teet :)

[QUOTE="vieras";22575357]Ai, minä käsitin että sanoit juurikin että vähintään 3 ruokalajia ja itse käsitän eri tavalla mutta mikäs tuossa. Perunamuusi vaan ei minusta kyllä mitenkäänpäin ole juhlallinen mutta toki itse tiedät mitä teet :)[/QUOTE]

Sanoin että kolmen lajin illallinen, ja minä olen aina ajatellut että kolme lajia on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Ja mitä muussiin tulee, sen voi tehdä todella monella tapaa. Ja todellakin tiedän itse mitä teen ja mistä perheeni pitää. Koita nyt selvitä yli tästä kamalasta järkytyksestä ettei Ihamielen perheen itsenäisyyspäivän menu kohtaa sinun standardeja juhlavasta ruuasta!

Sanoin että kolmen lajin illallinen, ja minä olen aina ajatellut että kolme lajia on alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Ja mitä muussiin tulee, sen voi tehdä todella monella tapaa. Ja todellakin tiedän itse mitä teen ja mistä perheeni pitää. Koita nyt selvitä yli tästä kamalasta järkytyksestä ettei Ihamielen perheen itsenäisyyspäivän menu kohtaa sinun standardeja juhlavasta ruuasta!

No mutta kylläpä sinuun kolahti kun joku kehtas mielipiteen kertoa! :o

[QUOTE="vieras";22575409]No mutta kylläpä sinuun kolahti kun joku kehtas mielipiteen kertoa! :o[/QUOTE]

No ei nyt varsinaisesti kolahtanut, ihmettelen vaan sitä, miten joku voi "vaatia" jotain tiettyä tasoa ventovieraan ruuista. Ja minusta vähän ilkeilevään sävyyn esitit kysymyksesi, voi tosin olla että olen väärässä. Ja oikeasti, minusta sinä et sanonut oikein mitään mielipidettä, luit vaan vähän huolimattomasti ekoja viestejäni joiden perusteella oletit jotain muuta.

[QUOTE="viiru";22575344]luultavasti Heseen mennään koko perhe. Juhlaruuat syödään silloin kun on aihetta juhlaan.
Ja itse olen korkeakoulutettu ja mieheni[/QUOTE]

Sun mielestä siis oman maan ja kansan itsenäisyys ei ole juhlimisen aihe? Parempi ois olla venäläinen?
uh.

[QUOTE="vieras";22574515]Oletko suomenruotsalainen tai korkeasti koulutetusta perheestä? Duunariperheissä ei noin hienoja syöminkejä oman perheen kesken tavata viettää. Meillä ei edes jouluna ollut noin hienoa. Menu on mietitty vain päässä eikä tapana ole ollut syödä alkuruokia erikseen. Puhun tässäkin joulusta.[/QUOTE]

Onpa masentavaa. Meillä on kotona aina vietetty juhlia syömällä hyvin ja kattamalla kauniisti, ja sama perinne jatkuu omassa kodissani. Itsenäisyyspäivä on tärkeä juhlapäivä.

[QUOTE="viiru";22575344]luultavasti Heseen mennään koko perhe. Juhlaruuat syödään silloin kun on aihetta juhlaan.
Ja itse olen korkeakoulutettu ja mieheni[/QUOTE]

Sinusta itsenäisyyspäivä ei ole juhlan aihe?
Täytyy todeta, että onpa omituinen ajatusmaailma.

Meillä syödään joskus kolme ruokalajia ihan tavallisena lauantaina :D Syötäisiin useamminkin, jos vaan joku jaksaa olla keittiössä :D Eikä muuten olla hienosta suvusta tai osata edes ruotsia. Ja joskus tilataan pizzaa tai syödään hernekeittoa. Joskus vaan on kiva panostaa syömiseen.

No ei nyt varsinaisesti kolahtanut, ihmettelen vaan sitä, miten joku voi "vaatia" jotain tiettyä tasoa ventovieraan ruuista. Ja minusta vähän ilkeilevään sävyyn esitit kysymyksesi, voi tosin olla että olen väärässä. Ja oikeasti, minusta sinä et sanonut oikein mitään mielipidettä, luit vaan vähän huolimattomasti ekoja viestejäni joiden perusteella oletit jotain muuta.

Siis minkä kysymyksen esitin ilkeilevästi? :o Ja luin ketjun alusta enkä edelleenkään ymmärrä mitä luin huolimattomasti. Minulle 3 ruokalajin illallinen tarkoittaa 3 erilaista ruokaa.

Ei oo tarkotus pynttäytyä tai syödä erityisen fiinisti. Toki se on pitkä vapaa joten ainakin on aikaa tehdä jotai arkiruokaa parempaa. Mulla on ollu tapana hiljentyä, pohtia ja kiittää. Yleensä tunnelma on kumman harras vaikkei mitään erityistä teekkään.

[QUOTE="vieras";22575811]Siis minkä kysymyksen esitin ilkeilevästi? :o Ja luin ketjun alusta enkä edelleenkään ymmärrä mitä luin huolimattomasti. Minulle 3 ruokalajin illallinen tarkoittaa 3 erilaista ruokaa.[/QUOTE]

Mutta kun en missään vaiheessa puhunut kolmesta RUOKAlajista, vaan pelkästään lajista. Ja kuten myönsin, ehkä tulkitsin väärin tivaamiset kyyhkyjen alkuperästä ja itsetehdyn jäätelön paremmuudesta. Eivät tuntuneet ihan viattomilta kysymyksiltä...

Pohdinnan jälkeen teen alkuruuaksi "suolaisia savariineja" jokiraputäytteellä. Pääruuaksi paistettua kuhaa ja hummeria (edellyttäen, että Cittarista löydän hummeria), ruohosipulikastiketta ja keitettyjä perunoita. Joku salaatti lisäksi. Jälkiruuaksi ajattelin kokeilla kerroshyytelöä eli eka kerros kinuskihyytelöä, toka kerros karpalohyytelöä ja sitten otan piparkakkumuotilla paloja. Lisäksi marjoja ja kermavaahtoa.

[QUOTE="vieras";22575811]Siis minkä kysymyksen esitin ilkeilevästi? :o Ja luin ketjun alusta enkä edelleenkään ymmärrä mitä luin huolimattomasti. Minulle 3 ruokalajin illallinen tarkoittaa 3 erilaista ruokaa.[/QUOTE]

Aika asiaankuulumatonta tenttausta ruokalajeista, ja valitusta perunamuussin juhlallisuudesta. Onko täällä joku ajojahti käynnissä?

Yhteistyössä