Itsekehuskelevan äidin itsekehuskeleva lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siihen varsinaiseen ongelmaan jonkun verran, mutta asian esittämiseen tällä palstalla niitä neuvoja vasta löytyykin! Sun pitää hyvin nöyränä tuoda ongelmasi ilmi, mutta missään nimessä et saa tuoda ilmi nöyryyttäsi. Otat sitten vaan kiitollisna vastaan, mitä palstalta annetaan ;)

Sain kyllä käsittämättömän ryöpyn niskaani :( Ehkä asia on arka monelle äipälle täällä. Ehkä he tiedostavat olevansa leuhkia myös ja kokevat että hyökkäys on paras puolustus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sain kyllä käsittämättömän ryöpyn niskaani :( Ehkä asia on arka monelle äipälle täällä. Ehkä he tiedostavat olevansa leuhkia myös ja kokevat että hyökkäys on paras puolustus.

itse koen niin, että jos jonkun toisen käytös ärsyttää, menen heti itseeni tutkimaan että miksi. tunnehan on minun, eikä hänen. yleensä toisissa ärsyttää ne omat varjot, ne mitä tahtoo itse piilottaa. eikä minulla tulisi mieleenkään tulla miestäni tai ystäviäni tänne haukkumaan.

Vanhempien kanssa tuskin auttaa enää mikään :D Mutta lastahan sinä olet myös valtuutettu kasvattamaan. Olet huomioimatta kokonaan omaisuudesta leuhkimiset ja keskityt siihen missä lapsi kokee olevansa huonompi tai ei vielä tunnista lahjakkuuttaan. Kehut vain asioista joissa lapsi itse on hyvä ja menestynyt, mutta ei liikaa. Ei tarvitse ylistää. Muutenkin jos kertoilee leuhkivasti asioista niin toteat vain kylmästi että, "kiva" tai "hyvä" tai että "tiedän". Ei kannata pitää puhetta aiheesta että leuhkiminen on rumaa, sillä vain nolostuttaa lapsen... Mutta jos ne sivuuttaa se loppuu aikanaan.

(itse olin kans joskus kehuskelija :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

itse koen niin, että jos jonkun toisen käytös ärsyttää, menen heti itseeni tutkimaan että miksi. tunnehan on minun, eikä hänen. yleensä toisissa ärsyttää ne omat varjot, ne mitä tahtoo itse piilottaa. eikä minulla tulisi mieleenkään tulla miestäni tai ystäviäni tänne haukkumaan.

Pyhä 4n äiti. Sädekehä vaan häikäisee. Itsetutkiskelu on ratkaisu kaikkiin toisten tekemiin vääryyksiin.

Yhteistyössä