Yhtä kokoa varten tartteet noin 3-4 kuorta. Olen tehnyt PUL-kankaasta ja villahousuja hahtuvasta. 50cm:n pätkästä 140leveää pullia tulee 3 kuorta (M-koko). Eli tuo 50 senttiä riittää. PUL on nettikaupoissa noin 15-30?/metri, riippuu kuosista. Mulle on kelvannut halvimmat yksiväriset ja neidille kans
Sisätäyttövaipat olen tehnyt vanhoista paidoista, kirppikseltä ostetuista kankaista ja "jätekankaista" mitä nyt on kotoa löytynyt. Sisäpuolen täyttövaipasta olen tehnyt ihan tavallisesta fleecestä (6?/m) ja se on meidän pikkupepulle sopinut. Nyt tilasin netistä myös kuivaliinaneulosta puolen metrin pätkän. Siitä saa kuivaliinoja jo ihan joka vaippaan (15-20kpl). Hintaa tuli neulokselle 7?.
Tarrat, kumpparit vaippoihin ja mahd. joustokantit kuoriin maksaa ehkä eniten sitten materiaaleista.
Mä olen tykännyt just noista sisävaipoista ja erillisistä kuorista. Silloin Pullia ei tartte ostaa niin hirveesti kun ei tartte joka vaippaan ommella sitä kangasta ja täyttövaippojen materiaalit kestävät huomattavasti paremmin pesuakin kuin pul. Kun kuoria ei tartte joka käytön jälkeen kuitenkaan pestä.
Yhden täyttövaipan hinnaksi arvioisin kaikkine matskuineen itsetehtynä noin 2?. Pul-kuoren hinta on n. 5?. Hahtuvavillikset n. 5?. Tietty rahaa saa menemään jos haluaa kaikkia ihanaisia kuoseja. Mutta mä olen ainakin tehnyt sellaisia "kotivaippoja" ja erikseen sitten "menovaippoja", joita kehtaa sitten esitellä hiukan vieraammassakin porukassa
Jos on jotain kysyttävää niin mulle voi kans laittaa yv:tä.
P.s. Kestoilu on tosi kivaa!