Itse tehtyä mysliä ja kylmää maitoa :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "slurps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan summittain nakon kulhoon, kaurahiutaleita, kauraleseitä ja siemeniä/mantelia. Periaatteessa siis ihan mitä milloin kaapista löytyy tai itse pitää :) Oiskohan yhteensä noin litran verran kaikkia. Sitten reilu loraus öljyä n. 0,5-0,75dl öljyä ja siihen sekaan kanelia, suolaa ja hunajaa. Hunajaa laitan maun mukaan. Varmaankin noin 3rkl verran tulee sitä laitettua. Kippaan öljymausteseoksen kuivien aineiden sekaan ja sekoitan hyvin, jotta öljy sekoittuu tasaisesti. Sitten vain pellille ja uuniin paistumaan 170 asteessa noin 15-20min. Välillä voi käännellä uunissa, jos haluaa.
Sitten kun paahtunu sopivan kullanruskeaksi ja rapsakoiksi niin otan uunista pois ja kaadan sekaan pussillisen kuivattuja karpaloita ja sekoitan sen lämpimän myslin sekaan. SItten vain annan jäähtyä ja kaadan lasipurkkiin tarjolle.

Oih,kuulostaa herkulta. Tosin,mä syön mysliä yleensä luonnonjogurtin kanssa. Ja sit joskus kun syö maidon kans tuntuu että se "lussahtaa" (siis pehmenee sellaseks mössöks) hirmu nopeesti.

Itsetehtyä sämpylää..voih. Pari viikkoa oon jo suunnitellu leipovani,jokohan huomenna saisin aikaseks?

Yhteistyössä