Itse korjataan autot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinne vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinäinne vaimoke

Vieras
Miten teillä jos perheen auto /autot menee rikki, osaaks ja korjaaks teillä puoliso ne vai onks teil vara viedä kalliisiin korjaamoihin?

Meil mies tuntuu viihtyvä autojen kimpussa enemmän kuin mun :( vaikkakin onhan se kyllä pakko korjata itse kaikki ajoneuvot jos ja kun taidot on tehdä vaativampiakin remppoja.
Tosin se ottaa välil päähän että niit korjauksia joutuu tekemään myös kavereille, naapureille ja sukulaisille :( ja sit mies kotona äksyilee mulle että on rankkaa niitä rassata.

Mies ei oikein raaski luopua vanhasta autostamme koska miettii miten monta tuntia siihen on mennyt. Satoja kai, jollei jopa tuhansia. T
Korjaa vaan oman automme. Ei oikein siiihenkään aikaa joten nykyään vie korjaamolle. kallista lystiä mutta vähän uudempia autoja on vaikea itse korjata.

Miehiäkin on monenlaisia, toiset tykkää ja osaa korjata ja toiset ei. Meillä mies on kyllä saanut alan koulutusta joten korjaa meidän ja muidenkin sukulaisten autoja. Ei meilläkään ole varaa viedä korjaamolle joka risauksesta.

Miten kukaan edes kehtaa viedä kaverille tai naapurille tai sukulaiselle auton ? kai nyt edes maksavat kunnolla?
autokorjaamolaskut kun ovat useita satasia jollei tonnin luokkaa.

Korjaan itte oman autoni mahdollisuuksien mukaan. Joskus miesystävä korjaa jos mulla on kiirettä/sellainen remontti ettei omassa tallissa pysty/tms.
Säästäähän se itse tekeminen rahaa, mutta kyllä kaikki tutut melkein järestään tyrkyttää autoaan korjattavaks. Useinmiten sanon kyllä että kiitos ei, omassa on ihan tarpeeksi.
Miesystävä kyllä korjailee kavereidensakin autoja, ei kyllä valita, kun korjaa silloin kun ehtii ja jaksaa ja saa siitäkin kuitenkin rahaa.

Meillä viedään merkkikorjaamolle. Mies ei ymmärrä autoista yhtään mitään, minä vähän enemmän kuin se, mutten niin paljon että osaisin mitään isompaa korjata.

meillä mies korjasi vanhoja autojamme itse ja näissä nykyisissäkin tekee/teemme kaiken mikä mahdollista itse. Korjaamolle on joissakin tapauksissa vietävä, kun ei osaa tietokoneaikaan joillekkin asioille enää tehdä mitään. Menee tekniikka koko ajan autoissa eteenpäin niin paljon, että taitaa tulla sekin päivä eteen, ettei itse voi tehdä enää mitään,

Äksyiltiin meillä ennen mut sanoin että älä korjaa kaikkia, voi sanoa ei jos aika ei riitä. Meillä ei enää äksyillä. Eihn sukulaiset kunnolla maksa, sit kun ovat joutuneet merkkiliikkeeseen viemään kalpenevat sen tonnin-parin laskun edessä! hih!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Miten kukaan edes kehtaa viedä kaverille tai naapurille tai sukulaiselle auton ? kai nyt edes maksavat kunnolla?
autokorjaamolaskut kun ovat useita satasia jollei tonnin luokkaa.

Niinpä :( Ooon miehelle sanonutkinettä nehän vaan sua hyväks käyttää, mut mies haluu auttaa ja huutaa mulle että joka eurohan on kotiinpäin. Siis vaikka ei mies yleensä peri eikä varmaan tietysti voi periäkään juuri mitään tekemästään työstä! Kerran laskin että tuntitaksa oli vain 1e-2e/h joka jäi isosta rempasta. Ja tokki on niiitäkin jotka ei sitten kosaan maksaneet mitään miehelläni tekemästään päivien työstä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:
Korjaan itte oman autoni mahdollisuuksien mukaan. Joskus miesystävä korjaa jos mulla on kiirettä/sellainen remontti ettei omassa tallissa pysty/tms.
Säästäähän se itse tekeminen rahaa, mutta kyllä kaikki tutut melkein järestään tyrkyttää autoaan korjattavaks. Useinmiten sanon kyllä että kiitos ei, omassa on ihan tarpeeksi.
Miesystävä kyllä korjailee kavereidensakin autoja, ei kyllä valita, kun korjaa silloin kun ehtii ja jaksaa ja saa siitäkin kuitenkin rahaa.

mut ei sun kultas varmaan kehtaa opikeesti periä vierailta juuri mitään tekemistään jutuista :)

Ei oo tarvinnu autoja pajalle viedä.
Itse se on tehnyt kaiken mitä tähän asti on tarvinnut (vaikka tuossa mersussa on sitä uutta tekniikkaakin ihan riittävästi). Ei noissa kyllä mitään suurempia vikoja ole kyllä ollutkaan.

Mutta siis osaa rassata autoa, uuttakin. Ei kuitenkaan korjaa muiden autoja. Eivät ole kyllä kyselleetkään. Onneksi.
Yhden kaverin apuna oli korjaamassa moottoripyörää tuossa viime viikolla, mutta siinäpä ne viimeaikaiset.

Kuulostaa siltä että ap:n mies on vaan liian kiltti eikä kehtaa kieltäytyä tai vaatia kunnon korvausta :/

Jopas on taas. Että pitäis sukulaisilta ja kavereiltakin rahat vetää välistä. Meillä toimii siten tää elämä, että jokainen auttaa ilmaiseksi. Siskon mies esim on autoasentaja, se huoltaa autot. Mun mies on putkimies, hoitaa putkihommat. On lähipiirissä sähkäriä, kirvesmiestä ja ties mitä. Ja kun kaikki auttaa toisiaan ilmaiseksi niin miettikääs mikä säästö.

Eri asia tietty sitten, jos ei koskaan saa mitään vastapalveluksia... Yhteisöllisyys :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Ei oo tarvinnu autoja pajalle viedä.
Itse se on tehnyt kaiken mitä tähän asti on tarvinnut (vaikka tuossa mersussa on sitä uutta tekniikkaakin ihan riittävästi). Ei noissa kyllä mitään suurempia vikoja ole kyllä ollutkaan.

Mutta siis osaa rassata autoa, uuttakin. Ei kuitenkaan korjaa muiden autoja. Eivät ole kyllä kyselleetkään. Onneksi.
Yhden kaverin apuna oli korjaamassa moottoripyörää tuossa viime viikolla, mutta siinäpä ne viimeaikaiset.

Kuulostaa siltä että ap:n mies on vaan liian kiltti eikä kehtaa kieltäytyä tai vaatia kunnon korvausta :/

Joo no muille kyllä kiltti ehkä mut mulle ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja Car-la:
Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:

mut ei sun kultas varmaan kehtaa opikeesti periä vierailta juuri mitään tekemistään jutuista :)

Kyllä se jostain isommista jutuista ottaa monia satasia, vaikkei niihin kauhean kauaa aikaa menisikään. Tietää kuitenkin mitä ne hinnat on merkkikorjaamoissa, kun on sellaisessa itsekin töissä.
Ei kuitenkaan ota lähellekään "oikeaa" hintaa, kun ei vieraille remppoja tee, kavereille vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Jopas on taas. Että pitäis sukulaisilta ja kavereiltakin rahat vetää välistä. Meillä toimii siten tää elämä, että jokainen auttaa ilmaiseksi. Siskon mies esim on autoasentaja, se huoltaa autot. Mun mies on putkimies, hoitaa putkihommat. On lähipiirissä sähkäriä, kirvesmiestä ja ties mitä. Ja kun kaikki auttaa toisiaan ilmaiseksi niin miettikääs mikä säästö.

Eri asia tietty sitten, jos ei koskaan saa mitään vastapalveluksia... Yhteisöllisyys :)

Hienoa että homma toimii noin. Mutta ainakin miehen sukulaisilla on aina niin paljon tekemistä (pitää päästä harrastamaan, metsällä juostaan ja kalasteteaan ja mökkeillään) että mitään eivät tee takaisinpäin, mies on liian kiltti ja tekee ilmaiseksi paperihommat mutta jos pyytää vastapalvelusta on näillä yrittäjillä aina niin kiire.
Harvoin homma toimii oikeasti noin, mitä olen itse tarkkaillut niin kyllä selkeästi on nämä jotka teettävät muilla (hyväksikäyttäjät) ja sitten on nämä joita käytetään hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Hienoa että homma toimii noin. Mutta ainakin miehen sukulaisilla on aina niin paljon tekemistä (pitää päästä harrastamaan, metsällä juostaan ja kalasteteaan ja mökkeillään) että mitään eivät tee takaisinpäin, mies on liian kiltti ja tekee ilmaiseksi paperihommat mutta jos pyytää vastapalvelusta on näillä yrittäjillä aina niin kiire.
Harvoin homma toimii oikeasti noin, mitä olen itse tarkkaillut niin kyllä selkeästi on nämä jotka teettävät muilla (hyväksikäyttäjät) ja sitten on nämä joita käytetään hyväksi.

Yleensä juuri niin että rikkaat teettävät köyhemmllä ilmaiseksi.

Yhteistyössä