Itse hankittu työharjoittelu+oppisopimus karenssin aikana

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elli"

Vieras
Sain juuri äsken käteeni tiedon postitse 3 kuukauden karenssista ja työkkäri sen mukaan lähettää tiedotteen liittooni myös asiasta. Kannattaakohan mun nyt mennä ollenkaan työharjoitteluun 1 kk ja sen jälkeen saisin mahdollisesti oppisopimuspaikan. En tiedä saanko nyt ollenkaan työharjoittelusta korvausta ja oppisopimuksen ajalta myös palkkatukea jonka työkkäri myöntää? Vai menenkö ilmaiseksi niihin 3 kk:ksi? Kumoaako nämä työharjoittelu ja oppisopimus karenssin vai ei?
 
Itselläni ainakin työharjoittelu kumosi karenssin pari vuotta sitten kun jätin koulun kesken. En tiedä onko yleinen käytäntö vai oliko tapaukseni jotenkin poikkeuksellinen kun ilmoitin työkkäriin koulun lopettamisen syyksi ettei ala ole omani ja menin samantien työharjoitteluun tunnustelemaan alaa jonka koin enemmän omaksi jutukseni.
 

Yhteistyössä