Itkujen itku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mun elämä

Vieras
Tilanteeni ranskalaisin viivoin:

-raskaana 17 viikolla

-muutama vuosi sitten todettu peräsuolenlaskeuma ja siksi synnytys pelottaa ihan sairaasti.

-suolentoiminta hidasta, siksi välillä vatsaoireitakin.

-Olen kokenut alatiesynnytyksen ja sektion.

-flunssa päällä ja määrättiin kortisonia, jota en tieten ois halunnu ottaa.

-olen satunnaisesti poltellut max 3savuke/pv, mutta nyt muutama pv sitten lopettanut. (Tiedän, että olen tosi edesvastuuton!)

-tarkkailen kuin hullu jokaista yskäisyä ja mietin, etteikö tää lopu ollenkaan ja jos tää onkin jotain muuta (astmat yms. muut suljettu pois alkuvuodesta, mutta silti kortisonireseptissä luki ; " astma tulehduksen estämiseksi", mikä sekin jäi vaivaamaan, eikä lääkäriä saa tietty kiinni kun ens viikolla.

-myös mies ja 2vuotias flunssassa, mies jo kohta pari kk ja2v pari vk. Lääkäri ei määränny 2 vuotiaalle mitään ja mieskin sai vain jotain nenäsumutetta (jota sai jo aiemmin, eikä käyttänyt kuin pari pv ja nyt sitten pitäs käyttää pidempään). Ja tietenkin olen taas huolissani.
Miksi tavallisesta flunssastakin on tullut jo tällainen peikko??? ( ps. sikaflunssaa en siis pelkää, ihme kyllä)

-lapsivesipunktiossa käyty ja kun nt- ultrassa liikaa turvotusta.

-tulokseksi tuli normaalit tytön kromosomit.

-rakenneultra edessä, mikä tietty pelottaa.

-tuntuu etten välillä edes muista tätä pikkutyttöä masussa, enkä millään jaksa hänestä iloita, vaikka haluttu lapsi on.

-nytkin tuli itku

-olen yrittäjä, eikä lomaa ole ollut, saati että haluaisin sitä viettää ja olla jouten.

- kotona on vain suuret mahdollisuudet sortua pahoille teille, eikä muutenkaan minun kotitöistä tule mitään.

-lomalle lähtö ei enää innosta ja oikeastaan mikään ei enää innosta

taidan olla vain väsynyt ja hormoonit lisää tätä paskamaista tunnetta.
Ehkä jonkinmoista masennustakin mahtaa olla ilmassa, mutta kun ei oikein ole päässyt asiaa purkamaan, sillä tästä odotuksesta emme ole puhuneet kuin kahdelle ihmiselle, enkä heihin saa aina yhteyttä.

Muuten kyllä lapsilleni ja asiakkailleni yritän näyttää aurinkoista naamaa ja haudata syvälle sisimpään, miltä musta oikeasti tuntuu.

Miehelle olen itkut itkenyt ja hän varmaan kohta väsyy siihen (oma ajatukseni).

Olenko minä jotenkin outo, vai tapahtuuko vastaavaa kenellekään muulle?
Siis huoli kokoajan jostakin terveysasiasta. Jos ei omasta, niin läheisen?

Tässäpä tämä purkautuminen, hieman helpotti!

Ja nyt sitten saa mut kivittää!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mikä on ja miten oirehtii peräsuolen laskeuma?

Peräsuoli pullistuu emättimeen päin.
Ulostamisongelmia; mun täytyy välillä painaa emättimen puolelle tulevaa pallukkaa, että sinne kerääntynyt uloste saa "oikean" suunnan.
Itselläni ei vaivaa oikeastaan muuten kuin silloin kun tuo uloste pääsee pakkautumaan pahasti ja silloin tuo pallukka pollottaa ihan hirveänä tuolla alapäässä:(

Pahana tämä voi siis olla kuulemma este alatiesynnytykselle, mutta minä en tiedä mihin synnytystapaan mun kohdalla päädytään.
Neuvolatädin mukaan ei estettä alatiesynnytykselle, mutta tuon asianhan päättää lääkärit.

Aika paha rectoseele = peräsuolenlaskeuma mulla on ja menenkin korjauttamaan vaivan kun tämä tyttö on syntynyt.

En ole lääkäri mutta jonkinasteiselta burn outilta/masennukselta kuulostaa. Kipin kapin lääkärille.

Älä ota stressiä asioista, joihin et voi itse vaikuttaa kuten flunssat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
En ole lääkäri mutta jonkinasteiselta burn outilta/masennukselta kuulostaa. Kipin kapin lääkärille.

Lääkäriin en siksi ole hakeutumassa ihan ensimmäiseksi, sillä en haluaisi enää millään ottaa mitään mielialalääkkeitä.
Uskon pärjääväni ilmankin, mutta mitä voisin tehdä?
En siis juurikaan näytä tätä tunnettani ulospäin, siksi kummasti helpotti kakasta se täällä ulkoilmoille:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Lääkäriin en siksi ole hakeutumassa ihan ensimmäiseksi, sillä en haluaisi enää millään ottaa mitään mielialalääkkeitä.
Uskon pärjääväni ilmankin, mutta mitä voisin tehdä?
En siis juurikaan näytä tätä tunnettani ulospäin, siksi kummasti helpotti kakasta se täällä ulkoilmoille:)

Siis tuostahan saa käsityksen, että olen joskus syönyt mielialalääkkeitä, mutta en siis ole syönyt.
Tarkoitin tuolla tuota kortisonia ja yleensäkään en halua syödä nyt mitään lääkkeitä ellei ihan pakko.

Siis tuostahan saa käsityksen, että olen joskus syönyt mielialalääkkeitä, mutta en siis ole syönyt.
Tarkoitin tuolla tuota kortisonia ja yleensäkään en halua syödä nyt mitään lääkkeitä ellei ihan pakko.

Yhteistyössä