Itkuhälytin reistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monty06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monty06

Vieras
Meillä on Philipsin itkuhälytin, mutta pakkasilmalla se ei pidä yhteyttä. Patterit on uudet ja molemmilla kanavilla sama asia. Luulen, että just pakkanen on se syy, sillä aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa. Yhteys pysyy aluksi hyvin, mutta alkaa n. tunnin kuluttua katkeilemaan. Kun tuon vauvan vastaanottimen hetkeksi sisälle, niin yhteys pelaa taas hetken aikaa. Onko kukaan löytänyt ratkaisua tällaiseen ongelmaan? Miten muiden Philipsit, toimiiko pakkasella?

Entä käyttääkö kukaan radiopuhelinta? Onko toiminut hyvin? Minkä merkkinen puhelin on?

Mullakin on se philipsin se halvin itkari, ja hyvin toiminut. On ollut kovillakin pakkasilla ulkona, eikä ongelmia. Mulla itkari on vaunun kuomassa olevassa taskussa, ja kovilla pakkasilla villa hatussa. Ainut miinus on että se mikä hälyttimestä kuuluu ääni, niin loppuu nopeasti patterit, mutta tähänkin löytyi rahallinen säästö ladattavista pattereista. Ja musta tuntuu että kestävät pidempää (meni vähän asian vierestä)

meillä Philipsin kallis malli ja käytämme ladattavia akkuja siis ladattavia pattereita. Kovilla pakkasilla hälytin villasukassa ja muutenkin pidän kuomun taskussa, ei ole ongelmaa -20C pakkasellakaan. Kyllä, meidän poika nukkui noinkin kylmällä ulkona viime talvena muutamia kertoja.

Taisi tulla jo selväksi, että vika ei ole itkuhälyttimessä tai pattereissa, vaan kylmässä ilmassa. Kaikki paristot kuluvat nopeasti pakkasessa, joten pidä itkuhälytin (jossa paristot) lämpimänä. Minä laitan hälyttimen villapipon sisälle ja vaunujen sisälle vauvan jalkapäätyyn.

Soitin juuri Philipsin asiakastukeen ja siellä vain totesivat, että sorry, nää meidän itkuhälyttimet ei kestä pakkasta eikä takuu korvaa :-( Kiitos kuitenkin "sukka"vinkeistä, tuota voisi kokeilla. Ehkä verkkovirralla tosiaan toimisi paremmin, kun saadaan parveke lasitettua (pitäisi tapahtua pian) niin sitten on helpompi käyttää verkkovirralla.

Verkkovirtaa ei saa käyttää ulkona, lukee ainakin meidän hälyttimessä. Voi tulla oikosulku, jos kosteutta pääsee sinne, mutta lasitetulla parvekkeella lienee ok.

En ymmärrä mihin tarvitaan itkuhälytintä. Minä olen kasvattanut 4 lasta ja tulin ihan hyvin toimeen ilman mitään hälyttimiä. Mitä niillä yleensä tekekään, jos eivät vielä toimi pakkasella. Kyllähän lapsen itkun kuulee ilman hälyttimiä. Vai jätättekö vauvat niin kauas ettei kuule. Meillä ainankin nukkuivat parvekkeella ja itkun kuuli ihan hyvin.

Itsellä viisi lasta ja viidennelle hommasin tuon itkuhälyttimen. Meillä se oli kesällä kovassa käytössa, vauva meni yöunille jo seitsemältä itkuhälyttimen "ansiosta" pystyin tekemään iltaisin puutarha ym. ulkohommia tai vaikkapa istumaan iltaa naapurin takapihalla itkuhälytin mukana. Pärjää sitä ilmankin, mutta on se kätevä vekotin. Ap:lle laiton kanssa talvella hälyttimen villasukkaan ja toimi moitteettomasti:)

Meillä ei nuku parvekkeella eikä ulkoa sisälle mitään kuulu kun isommat huutaa sisällä. Verkkovirralla on aina käytetty (4 vuotta) eikä mitään oikosulkuja ole tullut!! Ja sama häly ollut aina käytössä ;)

Meillä kaksi Philipsin kalleinta, ladattavaa hälytinta, ja kummatkin sanoivat jo uutena sopimuksen irti, huonolaatuisia ovat, eivät saa yheteyttä toisiinsa. Enää en Philipsia osta, vaan radiopuhelimet, jos itkuhälytintä joskus vielä tarvitaa. Ilmankin kyllä pärjää.

Moi,

meillä nukutaan välillä autotallissa ja sieltä ei lapsen itku ilma hälytintä kuulu sisälle. Nyt joku ihmettelee, että miksi autotallissa, niin voin vastata että sinne ei tuule ja kovillakin pakkasilla saan tytön ulos nukkumaan, kun autotallissa on vähän lämpimämpää.

Meillä ei Philipsin hälytin myöskään jaksanut toimia pakkasilla tai sitten sai jatkuvasti vaihtaa pattereita, joten vaihdoimme VHF-puhelimeen.

Tosi pieni kokoinen, reagoi ääneen, voi rauhoitella lasta sillä ääni kuuluu takaisinkin ja kestää pakkasta. Ei tarvi sählätä pattereiden kanssa kun on pöytälaturi johon aina pistetään käytön jälkeen. Lisäksi itse lähetintä ei tarvitse laittaa lapsen lähelle ollenkaan vaan mukana tulee 1,5 metrin mittainen mikrofoni.
Tosi tyytyväinen käyttäjä kun puhelinta voi käyttää muuhunkin, kantomatka 3km. Voi vaikka ukko käydä kaupassa ja kysellä ostoslistaa samalla. :o)

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän lapsen äiti:
En ymmärrä mihin tarvitaan itkuhälytintä. Minä olen kasvattanut 4 lasta ja tulin ihan hyvin toimeen ilman mitään hälyttimiä. Mitä niillä yleensä tekekään, jos eivät vielä toimi pakkasella. Kyllähän lapsen itkun kuulee ilman hälyttimiä. Vai jätättekö vauvat niin kauas ettei kuule. Meillä ainankin nukkuivat parvekkeella ja itkun kuuli ihan hyvin.

Meillä itkuhälytin on ollut aivan ehdoton kapistus. Kesällä vauvan voi jättää takapihalle nukkumaan ja itse sain tehtyä sisällä talossa töitä tai nukuttua. Talomme on sen verran iso, ettei itku kantaudu ulkoa joka huoneeseen. Sama tilanne on ollut molemmissa mummoloissa. Toiminut hyvin toisin päinkin, eli vauvan nukkuessa sisällä, olen saanut tehtyä puutarhatöitä ulkona. Talvella en ole hälytintä tarvinnut niin usein kuin kesällä, koska vauva nukkuu yleensä sisällä ja eikä itsellä oli juurikaan ulos asiaa yksikseni.

Jannalle: kiva kun joku muukin nukuttaa pakkasilla autotallissa.... Meillä mennään sinne tosin vasta -20, mutta muutaman päivänä on ehitty jo siellä köllötellä.

Meillä itkuhälyttimenä radiopuhelimet, joissa vox-toiminto. Itse radiopuhelin on tytön kanssa vunun sisällä ja nappi kuuloke vain roikkuu siinä kuomun yläreunassa ääntä pyydystämässä. Toimivat loistavasti, niillä' on oma lataus teline ja yhdellä latauksella ovat päällä muutaman päivän. Näille siis käyttöä myöhemminkin, kun ovat molemmin suuntaiseen liikenteeseen.

Yhteistyössä