Itkuhälyttimistä

Tulipas itselleni aika yllätyksenä, ettei kaikkia itkuhälyttimiä saa viedä ulos.Ehkä olen sitten vähän pihalla itsekin:). Meillä poika yleensä nukkuukin vain lenkin ajan 1,5-2 h vauhuissa, mutta pari kertaa olen hälärin jättänyt vaunuihin, kun unta on piisannut.

Kysymykseni kuuluukin, tietääkö joku, mikä philipsin malli on se, jota ei ulos saa viedä?Jollakin oli alkanut IL:N mukaan hälytiin savuamaan ja sulamaan vaunuissa.Kovin oli kyseinen äiti kummissaan myös, kun oli sanottu, että ainoastaan sisäkäyttöön.Aion kyllä manuaalin lukea tänään kannesta kanteen uudestaan.Aina oon tosi tarkka ollut, ettei esim yöksi jää päälle, kun en kauhean luotettavana mitään sähkölaitteita pidä. Hui!
 
Kyllä sen voi ulos viedä mutta lämpötilan pitää olla 10-40 astetta eli ei sais pakkasilla laittaa ulos, eikä myöskään vaunuihin sisälle eikä pinnasänkyyn vaan vähintäänmetrin päähän vauvasta.
Tässä linkki kyseisen itkuhälärin käyttöohjeisiin.
http://www.p4c.philips.com/files/s/scd361_00/scd361_00_dfu_fin.pdf
 
Mulla Aventin itkuhälytin. (Valmistaja Philips) se uusin malli ja saa viedä ulos.
Tosin lämpömittari pitää kykeä pois päältä muuten hälyttää low:ta.
Aika kallis (150E) mutta on hyvä. Ei ota häiriöitä ollenkaan, eikä kuulu venäläisten rekkamiesten
höpinät. =)
 
Kiitos linkistä.Eri malli, kuin meillä.Ehdinkin tutustua meidän malliin netin kautta vielä uudemman kerran.Piti vielä täsmentää, että en siis vaunuihin sisälle ole häläriä laittanut ikinä, enkä sänkyyn, vaan ulkopuolelle viritellyt vaunujen päälle.Ei siis näköjään fiksu veto sekään.Onkos näissä nyt sitten kaikissa se pakkasraja?Eihän siinä puolessa ole mitään tolkkua sitten, useimmathan nimenomaan ulkokäyttöä ajattelevat.Itsellä on enemmän sisällä käytössä, kun kaksikerroksinen talo.
 
Meillä tuo hälytin ja kaikessa rauhassa oon sitä ulkona vaunujen lähellä pitänyt :ashamed: :eek: Vaikka käyttiksen oon lukenut, niin jotenkaan en oo ymmärtänyt tuota pakkasjuttua... :whistle: täytyypä miettiä mitä nyt sitten alkaa tekeen... kun ei tekis mieli uutta hälytintäkään ostaa :headwall:

Kuinkakohan moni tuota hälytintä ulkona pitää pakkasellakin tietämättömyyttään?? Ja kuinkakohan monelle kaupassa ostotilanteessa huomataan sanoa, ettei saa pitää ulkona juurikaan muuta kun kesällä???
 
Soitin sitten vielä liikkeeseen,josta meidän mallin ostin ja siellä ihmeteltiin kovasti lehdessä mainittua savuttamista.Sanoivat vielä, että saa laittaa vaunuihin asti, jolloin ei ole välittömässä pakkasessa.No en varmasti kyllä laita.Pakkasrajasta olivat myös eri mieltä.Heidän arvelunsa kuitenkin oli se, että ko laitteessa on jo valmiina ollut joku vika, joka aiheutti oikkarin.No mene ja tiedä,onneks tosiaan meijän muksu nukkuu yleensä pätkänsä ja heräilee lenkin aikana.
 
Näyttäis noissa kaikissa Aventinkin malleissa, jotka netistä löysin, olevan tuo lämpötilaraja. Lisäksi kielletään käyttämästä kosteissa paikoissa. Myös peitäminen kielletään eikä saa sänkyyn laittaa. Tuon lehtijutun kuvassa hälytin oli vaunuissa, osittain peitettynäkin! Ja tekstin mukaan oli asetettu "aivan pienokaisen viereen" :eek:
 
Mä oon ostanu esikon aikana (nyt 7v) ton hälyttimen. Ja neiti on nukkunu ulkona hälytin ihan vieressä, makuupussin toisella puolella! Samoin nukku kakkonen samalla laitteella ulkona. Pakkasella tai ilman. Ei mulla tullu mieleenkään et laite ei sovi ulkokäyttöön tai siis niinku pakkaselle. Hälytin oli piuhassa kiinni jos oli n. -10 kun patterit hyyty niin sisähäly piiputti kun ei yhteys pelittäny. Mut meillä ei oo ollu ongelmaa käytön aikana enkä kyllä tienny tuosta ulkokäyttökiellosta!!
 
Samaa mäkin mietin. Jos ois meillä noin käynyt, en olis lehteen kuvaa antanut olisin laittanut kädet ristiin ja kiittänyt ettei pahemmin käynyt ja hävennyt hiljaa itsekseni tyhmyyttäni. En itse nukkuisi sähkölaite tyynyllä, eikä nuku lapsemmekaan.
Muistuipa mieleen kun olin kaverin luona yötä ja kaverilla oli joku lamppu sängyssä :headwall: Lamppu meni jotenkin päälle ja kaverin sänky alkoi käryyn, kauhee savu täytti yksiön. Onneks herättiin ajoissa.
 
Itse koin ihan ihan fiksuna, että toivat jutun julkisuuteen, koska kovin moni ei välttämättä ole ajatellutkaan koko asiaa.Mukaan luettuna itseni...Aika monet ihmiset häläriä ulkona pitävät pakkasella, meidän äitilapsiringissä kaikki ja kaikki ollaan "kunnon äitejä".Itsekin oon sitten varmaan autuaasti unohtanut koko homman, koska luin ohjeen viime keväänä ostaessani hälyttimen Baby stylesta.Mulla on juuri tuo sama malli SC463 ja aion vielä perehtyä myös manuaaliin tälle illalle, jos vaikka löytys muutama muukin kohta, jonka äitiyden pehmentämä pääkoppa on unohtanut;). Ja eihän se lehtijutun äiti ketään syytellyt, lähinnä ehkä tietämättömyyttään.
 
Niin ja merikukka, se lehtikuva taisi olla lavastettu juttua varten? Eipä sillä, en ole itsekään koskaan vaunuihin sisälle häläriä laittanut.Eihän sitä lapsen nukkumapaikkaan kuulukaan muuta kuin vuodevaatteet.
 
Joo varmasti oli lavastettu, oliko sama hälykään. Mutta tekstissä sanotaan "lastenvaunuihin asetettu", "aivan pienokaisen viereen lastenvaunuihin asetettu" ja "vieressä savuava itkuhälytin". Mut ainahan voi toimittaja kirjottaa mitä vaan. En nyt niinkään ihmettele että pitää pakkasella hälyä ulkona vaan sitä että pitää sitä vaunujen sisällä. Jos on turvallisen matkan päässä lapsesta niin sithän häly savuais yksinään (ainakin alkuunsa). En olis niinkään varma että ylikuumenemisen syy olis pakkanen vaan se, että on ollut liian suojattuna. Siinä mielessä liikkeen ohje laittaa häly vaunujen sisään on aika erikoinen.
Eikä hälyn pitäminen/pitämättömyys missä tahansa oo mikään kunnollisen äitiyden mitta! Sellaista mittaa en edes tiedä olevan... Toivottavasti ei ole, sillä en sitä mittaa täyttäisi kuitenkaan.
 
Juu, rinsessan äitelle vihjasin tuolla "kunnon äiti" termillä, kun moitti tyhmiksi ja uusavuttomiksi hervantalaisia vanhempia.Harvapa sitä tosiaan on täydellinen, minen ainakaan:).Ja ihan totta merikukka, niin mainittiin lehtijutussa, että vaunujen sisällä.Vällyt ym oli jo ihan kuumunut sulaneesta hälyttimestä.
Katoin ittekin äsken sitä omaa manuaalia ja kyllä sieltä löyty maininta 10-40 asteesta.Onneksi ei ole mitään sattunut niinä kertoina, kun on häläri ulkona ollut!
Hyvät viikonloput kaikille.
 
Voi hyvänen aika.Ymmärsin kyllä keitä hervantalaisia moitit, ei ollut asiallista.Täydellisellä viittasin merikukan kunnollisuuskriteereihin, joista mainitsi ja joista osoitin olevani samaa mieltä sanomalla, ettei kukaan ole täydellinen. Ja tosiaan pariskuntahan näitä ohjeita ei ollut saanut, olisi ollut toki fiksua ne hankkia, jälkiviisaushan kannattaa aina.Se vaan ihmetyttää välillä, että kehdataan armotta tykittää ja ruotia ihmisten erehdyksiä, koska ihan varmasti jokainen niitä tekee elämänsä aikana.Tällä kommentilla tarkoitin palstalla yleisesti tapahtuvaa ihmisten morkkaamista, en ketään yksilöllisesti.Kukaan ei varmasti tieten tahtoen vauvaansa vaaranna.
 

Yhteistyössä