Itkua ja tissivenkoilua

Meidän poju 3kk on nyt viikon ajan harrastanut mitä ihmeellisempää tissikäyttäytymistä. Haluaa iltaisin syödä paljon,mutta kun on tissillä ,eka pari minuuttia on o.k sitten alkaa mieletön kiemurtelu ja jalkojen ja käsien huitominen,samalla tiputtaa tissiä suusta ja takaisin.Sitten voi alkaa kunnon itkukonsertti ja rauhoittuu joksikin aikaa sylissä,mutta alkaa taas jos laittaa esim sänkyyn. Maitoa tulee kyllä kunnolla,oikein suihkuamalla.Röyhtäytys auttaa hetkeksi,kunnes homma alkaa taas.... eilen tätä kesti tunnin verran???
 
SEE
kuulostaa tutulta, ainoa poikkeus että meidän poju syö pullosta . Iltavellit ja maidot on ihan mahdotonta, koko sälli heiluu ja hetkuu ja höpöttää ja itkee. Meillä auttoi se vähän että lasken pojan sohvalle viereeni ja syötän siitä. Näin syö paljo paremmin mutta 1/2h siinä pullollisessa vierhätää. Sylissä ihan mahdotonta. Teillä tietenkin vähän vaikeaa toi kun tissiä syö :LOL: Mutta tarkoitukseni oli siis sanoa että et ole ainoa jonka ton ikänen käyttäytyy iltasella noin.

T:SEE ja poju 3 1/2kk
 
Meidän poitsu on vasta 2kk, mut on nyt parina iltana tehny tota samaa. Tai oikeestaan ei ota sitä tissiä edes suuhun, vaan alkaa huutaa jo sen nähdessään. Tai sit käyttää suuta rinnalla ja heti riuhtasee pois ja huutaa. Muutenkin tää meidän perustyytyväinen poika on nyt saanut illalla semmosen ½-1 tunnin kilarin, että huutaa ja sit nukahtaa yöunille ja nukkuu aamuun (pari kertaa syö yöllä ). Mä oon ajatellu, et tuo johtuis yliväsymyksestä, kun iltapäivät on ollu viime päivinä hiukka levottomia, mut tiiä sitten. Eilen rauhottu loppuviimeks, ku otin sänkyyn mun viereen ja imetin makuultaan. Tosin sekään ei iha eka kerralla sopinut pikkumiehelle.

Muuten ton kilarin kans kyllä selviää, mut tympii ku esikoinen menee yleensä samaan aikaan nukkumaan ja joutuu sängyssään kuuntelemaan hirveetä huutoa :/
 
Meidän 3 kk ikäinen neiti harrastaa aika usein tuollaista tissiriehumista ja nimenomaan iltaisin. Hän tankkaa ennen klo 19 ja se sujuu vielä ok. Mutta sitten iltapesujen jälkeen alkaa tisutaistelu. Nälkä kaiketi on, mutta tissi suuhun-tissi pois suusta-leikkiä kestää aikansa, kunnes tulee itku. Tissille meillä ei rauhoitu, vaan haluaa tutin. No, sitten tuttia vähän ja taas tisua suuhun, sillä meiningillä mennään ja sitten unille. Nukahtaa kyllä hyvin. Kyllä kai vauvat sitten päivällä saavat riittävästi, kun paino nousee.
 
Helpottaa,kun kuulee.että on kohtalotovereita. Kokeilin myös pumpata maitoa pulloon,jos herraa tissin lutkutus kyllästyttää, mut ei tulosta. Alkoi kyllä tuntua, et tisseistä tulee suurinpiirtein arsenikkiä :'(
 
hei, meillä oli samaa touhua tissi suuhun-pois-suuhun-pois, raivokkaasti välillä, itkua ja kiukuttelua...joskus 3 kk ikäisenä. jokusen viikon sitä kesti ja loppui yhtä äkkiä kun alkoikin. kai noita "tissiraivareita" jossain vaihees saattaa tulla. välillä pidettiin tauko ja herra sai hieman rauhoittua, tutti auttoi joskus. hetken päästä saattoi onnistua ihan hyvin. tsemppiä! se menee varmasti ohi!
 
Meilläkin tuota venkoilua ajoittain, varsinkin jos on jotain muuta kiukunaihetta, esim. yliväsymystä tai nuhaa... Ja iltaisin eniten kenkkuilee. Selvästi tahtois syödä mutta hermostuu jostain syystä sitten. Ja meillä kun ei tutti kelpaa ei sitten millään niin välillä saa kyllä tosissaan taistella. Meillä on parhaiten auttanu kun käännän normi-imetysasennosta masulleen mun vatsan päälle hänet niin sillai tykkää syödä, kun masullaan viihtyy. En tiiä oisko sitten kipristelyä tytöllä vatsassa iltaisin... Hän on nyt 2½kk. Toisinaan sit pitää ihan kantaa ja yrittää hetken päästä uudelleen. Onneks tää tahtojen taisto ei meillä yleensä kauaa kestä, suunnilleen puolen tunnin kitinävaihe on kyllä melkein joka ilta. Välillä ollaan sit ihan laskettu sänkyyn hetkeks rauhoittumaan ja sit taas uudestaan. Oisko liinamari teidän poitsulla yhdistettävissä tuo niihin uusien taitojen oppimiseen, kun ei malttais syödä ja ois paljon kaikkia kiinnostavia juttuja ympärillä. Kannattaa koittaa imettää jossain mahollisimman virikkeettömässä paikassa, esim. hämärässä makkarissa. Ja sitä masullaan imettämistä suosittelen kokeilemaan, jos on masukipristelyistä kiinni teilläkin!
 
Ei noihin rintaraivareihin aina syytä tiedä, tympeää se kuiten on. Ainakin itselle tuli aina välillä semmoinen olo et miksi en kelpaa, ja syytti itseään. Mutta niitä kai on iak useilla. Voihan se tietysti olla että "palvelu" ei pelaa juuri vauvan toivomalla tavalla, maitoa tulee joko liian vauhdilla tai liian hitaasti, tai sit vaan muuten tympii, tiedä häntä. Voimia kyllä se siittä...

Piku ja Poju vajaa 5kk
 
Meillä on samanlaisia "tissiraivareita" ja niitä saattaa tulla ihan pitkin päivää ja eritoten yöllä. Päivällä nuo "raivarit" vielä jotenkin kestää ja jaksaa keksiä kaikenlaisia keinoja rauhoittaakseen tilannetta. Ja loppujen lopuksi se tissi sitten kuitenkin maistuu kun on esim. itkeskellyt hetken ja on varmaan tullut jo kuuma ja janokin. Myös pieni kävely tai hetken pötköttely sängyssä auttaa toisinaan. Täytyykin kokeilla tuota masullaan imettämistä ja mennä tosiaan tuonne makkarin puolelle.

Luulen, että meillä näihin raivareihin ja itkuisuuteen tissillä johtuu osaksi ilmavaivoista, yliväsymyksestä ja siitä, että annamme myös lisämaitoa silloin tällöin (eli silloin kun olen itse liian väsynyt).

Voimia ja tsemppiä teille kaikille tissiraivareista kärsiville! :hug:


Tikru77 ja poika 5 vkoa + 3 pvää
 
Löydät hyvää tietoa, lohdutusta ja vinkkejä Imetystukilistan sivuilta (FAQ lakkoilu ja rintaraivarit). linkit alla:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=165
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=165

Minua auttoivat kovasti, kun meillä oli vastaavanlaisia kausia!
 
Meillä myös tullut rintaraivareita nyt iltaisin seitsemän-kahdeksan jälkeen, vauva n.2,5kk. Sen jälkeen kun nukahtaa nukkuu yhdellä syötöllä aamuun saakka eikä näitä raivareita tule päivisin ollenkaan, vain juuri yöunille mentäessä. Vaikuttaa aina tosi väsyneeltä, oon itekin kyllä väsyneenä hurjan kiukkunen joten yritän ymmärtää ja tänäänkin syötin niin kauan kun onnistui ja sitten rintareppuun koska sinne nukahtaa aina. Ja siitä sitten siirrettiin sänkyyn.
:)
 
Kuulostaa tutulta :$ mulla tyttö nyt 2kk ja aina välillä leikkii tissillä ollessa ottaa suuhun imee just sen verran et alkaa tulla maitoa sit päästää irti ja kitise tai välillä huutaa vähän aikaa sit taas ottaa kiinni ja imaisee ja taas irti,on kyl väsyttävää ja rasittavaa, välillä laitan tuttia suuhun ja heijaan sylissä niin auttaa :/ joskus nukahtaa helpostikin josku kestää kauemmin tätä rumbaa ja iltasin tekee tätä |O kädet ja jalat vispaa niin vimmatusti et tuntuu niinku lentoon lähtis :p Olen kokeillut antaa illalla maitoa pullosta mut jos on väsynyt tekee pullon kanssa ihan saman.
 
Täällä oli kans samanlaista tuon syömisen kanssa :D Tissi suuhun, tissi pois, pää pyörii kun hyrrä, kädet ja jalat vispaa ympyrää ja tissi takas.. Vellin annon kanssa sama homma pullosta.. Pitää jotain leluu roikottaa koko syömisen ajan näkyvillä ni jaksaa vähä paremmin keskittyy ite asiaan :whistle:
 

Yhteistyössä