Itkua ja huutoa nukkumaanmennessä

• Viestiketjun aloittaja tipu
  • Ensimmäinen viesti
tipu
Onkohan tämä taas joku vaihe, vai mistä on kyse. Meidän poika on jo useamman kuukauden nukahtanut hyvin sekä päivä- että yöunille. Puolen vuoden iässä eli noin kuukauden ajan nukahtaminen muuttui vieläkin helpommaksi, eli poikaa ei tarvinnut edes hyssytellä, vaan nukahti aivan itsestään. Nyt ihan yhdessä päivässä tilanne muuttui. Poika täyttää muuten huomenna 7kk. Nukkumaanmeno on kauheaa huutoa ja itkua. Poika kiukuttelee ihan hiki päässä. Tätä on sekä päiväunilla että yöunille mentäessä. Jopa vaunuissa, kun vaunut ovat liikkeellä, alkaa kitinä ja huuto. Välillä poika sitten nukahtaa, kun on rauhoittunut, välillä huuto menee niin kamalaksi että minä luovutan ja nostan pois sängystä.

Voisiko kyse olla unirytmin muuttumisesta? Poika nukkuu yleensä kolmet tunnin-puolentoista tunnin päiväunet. Öisin nukkuu n. klo 19.30-6.30.
Pitäisiköhän yrittää valvottaa päivisin enemmän ja yrittää siirtyä kaksiin päikkäreihin? Jotkut päivät menee kaksilla unilla, mutta se vaatii erilaista ohjelmaa, sillä yleensä poika jaksaa olla kerralla valveilla 1,5-2 tuntia.
Onko muilla ollut vastaavaa?

Täsmälleen samanlainen tilanne meillä ja ikäkin natsaa kohilleen, nyt puolen puoden iässä tosiaan alkoi nukkumaan menot vaikeutumaan. Välillä tuntuu ettei kaipaa kuin 2 unet ja välillä olisi vielä 3 tarpeen.
Yritämmä nyt pikkuhiljaa siirtyä kokonaan pelkkiin 2 uniin. Poika on kovasti liikkuvainen ja uni maistuu päivälläkin paljon / toisaalta taas tuntuu välillä että syö yöunia pois.
Olen myös miettinyt josko liittyy tähän kun poika on ruvennut kääntyilemään ympäriämpäri ja kovasti on ryömintää harjoituksessa, parin vedon verran joskus onnistuu pääsemäänkin. Harjoittelisiko sitä sitten iltaisinkin kun välillä on kova melske pinnasängyssä ja laidat laulavat.
Toivotaan, että unet helpottuvat pian, kun äiti alkaa olla jo aika väsynyt ;)

meillä oli melko sama tilanne. poika täyttää viikon kuluttua 6kk, ja norm. poika nukkuu 19:00-07:00 yö unet ja päivällä 3 x 1-2tunnin päikkärit. Mutta pari viikko sitten meillä oli tuo ongelma että poika vaan huutaa ja itkee sängyssä,ja nukahtaa sitten itkuun ja mulla paha mieli siitä.
Mutta luin lehdestä yhden jutun tästä asiasta. Eli mä pitkitin yöunia vain 30min ja yhdet päikkärit myös 30min, eli kantelin sitä sylissä ympäri kotia ja leikin sen kans lattialla. Nyt pika menee nukkumaan siinä 19:30-20:00 aikoihin ja nukkuu noin.30min vähemmän päivällä, eli yhteensä 1tunnun enemmän valvoo, päivässä. Herää aamulla samaan aikaan kun ennekin.
Ja tämä toimi meidän pikku-jätkän kohdalle, kannattaa kokeila =)

:flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:59 vaavi kirjoitti:
meillä oli melko sama tilanne. poika täyttää viikon kuluttua 6kk, ja norm. poika nukkuu 19:00-07:00 yö unet ja päivällä 3 x 1-2tunnin päikkärit. Mutta pari viikko sitten meillä oli tuo ongelma että poika vaan huutaa ja itkee sängyssä,ja nukahtaa sitten itkuun ja mulla paha mieli siitä.
Mutta luin lehdestä yhden jutun tästä asiasta. Eli mä pitkitin menoa yöunille vain 30min ja yhdet päikkärit myös 30min, eli kantelin sitä sylissä ympäri kotia ja leikin sen kans lattialla. Nyt poika menee nukkumaan siinä 19:30-20:00 aikoihin ja nukkuu noin.30min vähemmän päivällä, eli yhteensä 1tunnun enemmän valvoo, päivässä. Herää aamulla samaan aikaan kun ennekin.
Ja tämä toimi meidän pikku-jätkän kohdalle, kannattaa kokeila =)

:flower:
oho tuli mulla ainakin kirjoitusvirheitä :D

tipu
Kiitos vinkistä!
Tuota nukkumaanmenon pitkittämistä voisi kyllä kokeilla. Välillä, kuten juuri äsken, käy nimittäin niin, että poika nukahtaa tissille ennen klo 19, ja minä tyytyväisenä lähden tekemään omia hommia. No puolen tunnin jälkeen poika herää, ja sitten nukutellaankin sinne kahdeksaan asti. Eli jos pitkittäis nukkumaanmenoa seiskasta kasiin.

Yhteistyössä