itku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Mistähän voisi johtua että 3,5 kk vanha tyttömme on aikaisemmin syönnin jälkeen nostettu omaan sänkyyn jossa hän on melkein heti nukahtanut, ei enää haluakkaan mennä omaan sänkyyn alkaa kauhea huuto olen miettinyt ilmavaivoja ja tehnyt pierujumppaa jne Sitten kun otin syliin ja kävelin , hän nukahti , tai jos olen ottanut viereen , näin on ollut 4 päivää, haluaakohan vauva vaan olla lähellä vai testaako hän että käveliskö äiti minun kanssa joka ilta jos vähän itken????Onko tuttua

Tuttua on... Aika monta kuukautta käveltiin vauva uneen, kun ei suostunut enää nukahtamaan omaan sänkyyn! Nyt ollaan kaksi viikkoa laitettu vauva sänkyyn ja silitetty uneen... N. 15 minuutissa nukahtaa, välillä itkee, mutta ei pidä ottaa vauvaa pois sängystä vaan jatkaa silitystä.

Kokeileppa tätä, meillä se todellakin toimii, ei tarvi enää selkä vääränä kantaa :) Vauva nyt 5.5kk

Ei ole tuttua, mutta voisiko vauvalla vaan olla joku vaihe menossa, että tuntuu ikävältä jäädä yksin nukkumaan. Tai nuo vatsavaivatkin on mahdolliset, tosin useimmitenhan ne pahimmat olisivat jo tuossa iässä ohi, joten jos ei niitä aiemmin ole ollut niin ei välttämättä?

Hampaita tulossa? - meillä ainakin silloin tympäsi olla makuuasennossa ja rinnallakin.

Tai ehkä vauva on oppinut paljon uusia taitoja, ja aivot hyrrää vähän ylikierroksilla, haluaa tankata läheisyyttä?

Tästä on varmaan monet eri mieltä, mutta mielestäni ei kannata ajatella että vauva ""tottuu liian hyvälle"" jos nyt toimit hänen pyytämällään tavalla. Meillä ainakin meni niin päin, että ekat 3kk kanniskeltiin ja hyssytettiin ja nukutettiin syliin - ja kyllä, pelkäsin, että tätäkö tämä nyt sitten on loppuelämä :) - mutta sitten ykskaks yllättäen vauva onkin oppinut tuntemaan olonsa turvalliseksi nukahtaessaan ja nyt nukahtaakin ihan helposti.

Kannattaa kuunnella vauvaa, mikään vaihe ei varmasti kestä loputtomasti.

Ei noin pieni vauva vielä testaa mitään eikä huvikseen itke. Itkuun on joku syy, yksinäisyys tms.

Mun tytöllä ainakin jatkuvasti muuttuu rytmit ja huuto tulee jos väärään aikaan yrittää nukkumaan laittaa.

Meillä oli joskus 2kk:n ikäisenä pojalla sama ongelma. Yhtäkkiä ei vaan millään jäänyt sänkyyn vaikka nukkuikin vieressä. Kun pääsi syliin, itku loppui. Mutta rytmi muuttui silloin ja halusikin mennä vasta myöhemmin nukkumaan. Sitten jäi sänkyyn ihan sovinnolla.
Tätä kesti muutama viikko eikä ongelmaa ole enää ollut vähään aikaan, paitsi nyt taas ajoittain (5,5kk) ei halua vielä tiettyyn aikaan mennä nukkumaan. Sitten touhuillaan vielä jonkin aikaa, kunnes on valmis yöunille.
En usko, että vauva tottuu kanniskeluun, se on vaan joku vaihe kehityksessä =)

Kyllä tottuu kanniskeluun!! Ei vauvat mitään tyhmiä ole :) Itse olen kaksi muksuani koittanut sinnikkäästi opettaa vauvasta asti omaan sänkyyn, koska joskus se on kuitenkin edessä.On ollut välillä näitä itkukausia vauvana ja isompanakin, mutta niistä on selvitty. Jos lapsi alkaa itkemään sängyssään on hyvä vain silitellä ja rauhoitella, mutta syliin ei kannata ottaa. Toki jos niin haluaa tehdä niin eihän siinä mitään.Ja jos lapsella on ihan oikeasti jokin hätä, esim kipeänä tai nälkänen tai koliikki vaivat, eihän sillon voi muuta ku hoitaa sylissä lapselle parempi olo. Jokainen taaplaa tyylillään. Eilen tuttavani sanoi, joka on nukuttanut ensimmäistään sylissa ja vieressä yli 2vuotta, et minkä tekemättä jättää sen eestään löytää. Eli nyt siinä pisteessä, et lapsi ei osaa nukkua ilman syliä ja paijausta ja vähän oli harmissaan ja vauvakin vielä hoidettavana.

Juuri näin, eli jokainen tyylillään.

Mä olen laiska äiti. Musta on ihanaa mennä illalla pienen väsymyksen tullessa tytön kanssa sängylle köllimään. Siinä maataan vierekkäin ja tyttö ottaa iltamaitoa tissistä. Ja siihen se tyttö sammuu mun kainaloon illalla itsekseen.
Yö nukutaan samassa sängyssä kaikki kolme, pikkuneiti tai minä keskellä. Aamulla herään tytön hymyyn.

En minäkään tykkää nukkua yksin ilman miestä, miksi pienen vauvan pitäisi?

Tyttö saa siirtyä omaan sänkyyn sitten kun osaa sieltä nätisti poistua ja tulla itse meidän väliin.

Ja kyllä, kyllä meillä seksiä harrastetaan, välillä oikein paljonkin. Ei siihen sänkyä tarvita. Ja nukkuu se lapsi päikkäreitäkin... :D

Yhteistyössä