Itku tuli :(

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lasten mummo oli toivonut työpaikallaan kesäloman lähelle mun laskettua-aikaa jotta voisi hoitaa isompia lapsia, kun synnyttämään lähtö tulee jne. No eiköhän sen pomo ollut ottanut itselleen kyseisen ajan lomaa!Ja mutsille antanut ihan p***aan aikaa loman. Itkettää ja suututtaa, nyt joutuu sitten asiat järjestää ihan toisin, voi olla ettei mies sitten tule kokemaan tämän lapsen syntymää, hitto :'(
 
vieras
No, ei se nyt niin kamalaa ole. Mullakin mies joutui olla kuopuksen synnytyksen aikana kotona. Ja se synnytys oli itse asiassa kiva synnytys. Ei ainakaan tarvinnut miettiä, että mahtaako miehellä olla ihan tylsää, kun joutuu venailla synnytyksen etenemistä:D
 
poikia3
Aika harvinaista on, että loman saa juuri siihen aikaan kuin sitä haluaa. Sillä pomolla voi olla hyvinkin painava syy, miksi haluaa oman lomansa pitää juuri tuohon aikaan, jota hänen ei tarvitse kertoa kenellekään. Vaikka oman lapsen synnytys tai jokin oma leikkaus esimerkiksi.

Ehkä se mummo silti voi esim. yöaikaan tulla hoitamaan lapsia, tai jostain naapurista löytyisi joku, joka ystävällisesti lapsia hoitaisi, kun synnytys on lähestymässä.

Nuo sairastumisien teeskentelyt kyllä kopsahtaa herkästi omaan nilkkaan, niitä en suosittelisi tekemään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Aika harvinaista on, että loman saa juuri siihen aikaan kuin sitä haluaa. Sillä pomolla voi olla hyvinkin painava syy, miksi haluaa oman lomansa pitää juuri tuohon aikaan, jota hänen ei tarvitse kertoa kenellekään. Vaikka oman lapsen synnytys tai jokin oma leikkaus esimerkiksi.

Ehkä se mummo silti voi esim. yöaikaan tulla hoitamaan lapsia, tai jostain naapurista löytyisi joku, joka ystävällisesti lapsia hoitaisi, kun synnytys on lähestymässä.

Nuo sairastumisien teeskentelyt kyllä kopsahtaa herkästi omaan nilkkaan, niitä en suosittelisi tekemään.
Ei mun äiti ala kipeetä esittämään.

Sillä pomolla ei itsellä ole minkäänlaista perhettä. Oli töissä sanonut ettei kukaan saa pitää kesäkuukausina kesälomaansa, ainoastaan hän oli sellaisen ajan itselleen ottanut/saannut.

Muutenkin vaikuttaa ihan paskalle eukolle, jatkuvasti saikulla ja tekee mitä tykkää.

Itselle tuli vaan niin paha mieli, mut kaipa se tästä. Pakkohan se on.
 
Ei minunkaan äidillä mitään lomaa ollut kakkosen syntymän aikaan. Aamulla vaan soitin, että älä suotta lähde töihin, sillä me lähdetään nyt miehen kanssa synnärille... mummo tuli esikoista hoitamaan :)
 
lomista
Siis koska ei kukaan saa lomaa? Pakkohan sitä kesäkuukausina on antaa ( paitsi jos on rantavahtina... ). Ei toki kaikille juhannuksen ja elokuun alun välissä. Mutta siis joku on varmasti lomalla kesäkuussa ja joku muu heinäkuussa.
Meillä loma vuorot kiertää ja automaattisesti ei siis saa heinäkuuta vaikka miten toivois.
 
tipu
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meillä kiertää lomat ja tasan tarkkaan lomat menee niin. Harmillinen tilanne, mutta voihan ottaa vaikka palkatonta siksi aikaa.
No eipä luulisi että saa palkatonta jos ei kesälomaakaan ko. ajankohtana.
 
tipu
Alkuperäinen kirjoittaja lomista:
Siis koska ei kukaan saa lomaa? Pakkohan sitä kesäkuukausina on antaa ( paitsi jos on rantavahtina... ). Ei toki kaikille juhannuksen ja elokuun alun välissä. Mutta siis joku on varmasti lomalla kesäkuussa ja joku muu heinäkuussa.
Meillä loma vuorot kiertää ja automaattisesti ei siis saa heinäkuuta vaikka miten toivois.
Kesälomakausi on touko-syyskuu. Työnantajalla on oikeus määrätä milloin työntekijä lomansa pitää kunhan se on ko. kauden sisällä.
 
milla
Alkuperäinen kirjoittaja lomista:
Siis koska ei kukaan saa lomaa? Pakkohan sitä kesäkuukausina on antaa ( paitsi jos on rantavahtina... ). Ei toki kaikille juhannuksen ja elokuun alun välissä. Mutta siis joku on varmasti lomalla kesäkuussa ja joku muu heinäkuussa.
Meillä loma vuorot kiertää ja automaattisesti ei siis saa heinäkuuta vaikka miten toivois.
Tosiasia on se, että kesälomakuukausia ovat myös touko-ja syyskuu! Meilläkin töissä osa joutuu jo toukokuussa pitää lomansa, kun liian moni laittanut toiveeksi tyyliin juhannuksesta 4 viikkoa tai heinäkuu kokonaan..V-mainen juttu, mutta se on vain nieltävä tai sitten tosiaankin luuserina jäätävä sairastelulomalle...
 
Meillä juuri tänään näitä asioita puitiin töissä, kun eräs työntekijä alkaa joka vuosi joulun aikaan jo hokemaan että "minä sitten haluan pitää kesäloman heinäkuussa koska PIIP pitää silloin myös loman". PIIP siis hänen miesystävänsä. Viime vuonna sai pitää heinäkuussa. Tänä vuonna kuitenkin laitettiin lomaksi kesäkuu, koska on titenkin reiluinta toisia työntekijöitä kohtaan että lomakuukaudet vaihtuvat vuosittain eikä aina yksi ihminen saa pitää sitä heinäkuuta jolloin kaikki haluavat pitää lomansa. Itse en pidä ikinä kesälomaa, enkä nytkään pidä äitiyslomaa ennen vauvan syntymää, ellei jotain mutkia tule matkaan. Laskettu aikani on elokuussa, joten emme voineet antaa toisille työntekijöille sitä kuukautta kesälomaksi. Meillä myöskään pomo ei kesälomaa edes pidä. Ottaa aivoon aivan suunnattomasti että olen tänään saanut sata kertaa selittää kyseiselle työntekijälle että: Me ei voida järjestää hänen lomiaan hänen miehensä lomien mukaan, ja että hän ei aina voi pitää sitä samaa kuukautta lomana jonka kaikki toki haluaisivat pitää, ainakin meillä melkein kaikki "toivovat heinäkuuta".
 
k
No aika laimea lomatoiveperuste kuitenkin on tuo. Meinaan jos töpaikalla on monta ja yksi määrää kaikkien loman paikan.... Taitaa ap olla syntynyt kultalusikka perseessä? tottunut saamaan kaiken minkä haluaa.
 
ap
Mun äiti on vuosikaudet joustanut kyseisellä työpaikalla muiden mukaan, ei musta oo liikaa vaadittu jos joskus hän saisi myös joustoa osakseen! Että täällä osaa olla ilkeitä ja mätiä ihmisiä. En todellakaan ole kultalusikka perseessä syntynyt. Että haistakaa vaan jotkut pitkä piip. Mulle tuli nyt mitta täyteen! Ei ihmistä saisi harmittaa asiat vai???????Mulla on oikeesti todella paska olla täl hetkellä, että morjens vaan.
 

Yhteistyössä