Itku tuli tuon 2 vuotiaan kanssa nukkumistaistelusta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viljami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viljami

Vieras
On joku hirmuinen uhmaikä ja päivisin taistellaan milloin mistäkin asioista.
Päiväunille ei ole suostunu nyt muutamaan päivään ollenkaan ja yöunille käyminenkin näköjään tuottaa jo tuskaa :'(

Mies häntä nyt koettaa saada nukkumaan.

Kiivenny jo varmaan 20 kertaa pois sängystä.

Mitähän tuollaisen kiukkukallen kanssa voisi tehdä?

Karjuu kurkkusuorana ja kiipeää vaan pois sängystä.

Aina on nukahtanut yksin ja kun siirryttiin "isojen" sänkyyn niin kokeiltiin sitäkin että joku istuisi vieressä mutta ei nukahda silloin ollenkaan.
 
Onko satuCDt yms. CD:t käytössä? Meillä vajaa 3v. alko ihan omaehtoisesti nukahtamaan itsekseen (haluaa olla iso poika) ja jos hyppää tarpeeksi monta kertaa pois sängystä, niin tietää että ensin menee univalo pois päältä ja seuravaksi minä tulen pötköttämään viereen.

Ja uhmiksen kanssahan (tai yleensä lapsen kanssa) ei kannata taistella, aikuinen sanoo miten tehdään (lapselle voi antaa välillä 2 vaihtoehtoa) ja sillä hyvä.
 
Juu mä pidän sit vaikka väkisin kiinni siihen pisteeseen asti että nukahtaa. Muuten menee väsymys yli ja sit se on ainakin yhtä taistelua. Tarkat rutiinit ja kellonajat ja niistä pidetään kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Onko satuCDt yms. CD:t käytössä? Meillä vajaa 3v. alko ihan omaehtoisesti nukahtamaan itsekseen (haluaa olla iso poika) ja jos hyppää tarpeeksi monta kertaa pois sängystä, niin tietää että ensin menee univalo pois päältä ja seuravaksi minä tulen pötköttämään viereen.

Ja uhmiksen kanssahan (tai yleensä lapsen kanssa) ei kannata taistella, aikuinen sanoo miten tehdään (lapselle voi antaa välillä 2 vaihtoehtoa) ja sillä hyvä.

Meillä on siis todella täräkkä tapaus. On iloinen muuten mutta päivällä saattaa saada hurjat raivarit esim. siitä että nukenvaunut ohjautuu väärään suuntaan, kenkä ei menekään jalkaan, hattu menee väärinpäin päähän tms.
Raivarit kestää puolesta minuutista jopa kymmeneen minuuttiin, riippuen siitä mistä syystä kiukku iskee.

Mutta nukahtaminen ei ole oikeastaan ennen ollut mikään ongelma. On vauvasta asti tahtonut nukahtaa yksin, ei nukahda syliin tai hyssyttelyyn ja viereen nukuttamisestakaan ei ole tullut mitään.
On nukkunut aina yöt levottomasti, usein vieläkin herää kerran yössä vettä hörppäämään tilkan mutta nukahtaa sitten uudestaan.

Nyt vaan jostain syystä tahtoisi jättää päiväunet pois ja kun ei nuku päiväunia niin yöunet ovat levottomia ja nyt näköjään vaikuttaa jo illalla nukahtamiseenkin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
kerroit että jos istuu vieressä, ei nukahda. Ootteko kokeillu mennä viereen "nukkumaan"?

Olen viimeisilläni raskaana enkä pääsisi taatusti sängystä pois herättämättä herkkäunista jos sinne kömyän :D
Mies voisi tietysti kokeilla mutta toisaalta kannattaako lasta opettaa enää 2 vuotiasta opettaa nukahtamaan nukuttamalla jos tähän asti ei ole osannut "nukutukseen" nukahtaa?
Ja kun vauvakin on tulossa?


 
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Onko satuCDt yms. CD:t käytössä? Meillä vajaa 3v. alko ihan omaehtoisesti nukahtamaan itsekseen (haluaa olla iso poika) ja jos hyppää tarpeeksi monta kertaa pois sängystä, niin tietää että ensin menee univalo pois päältä ja seuravaksi minä tulen pötköttämään viereen.

Ja uhmiksen kanssahan (tai yleensä lapsen kanssa) ei kannata taistella, aikuinen sanoo miten tehdään (lapselle voi antaa välillä 2 vaihtoehtoa) ja sillä hyvä.

Nää on aina yhtä ihania kommentteja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
kerroit että jos istuu vieressä, ei nukahda. Ootteko kokeillu mennä viereen "nukkumaan"?

Olen viimeisilläni raskaana enkä pääsisi taatusti sängystä pois herättämättä herkkäunista jos sinne kömyän :D
Mies voisi tietysti kokeilla mutta toisaalta kannattaako lasta opettaa enää 2 vuotiasta opettaa nukahtamaan nukuttamalla jos tähän asti ei ole osannut "nukutukseen" nukahtaa?
Ja kun vauvakin on tulossa?

Ei siitä ole mun mielestä mitään haittaa, että nyt nukutatte vierellä olemalla jos ei muuten nukahda. Kyllä se siitä sitten taas helposti poiskin oppii. Tää on vaan joku vaihe. Meillä oltiin tossa vaiheessa sängyn vieressä lattialla ja työnnettiin poikaa aina sänkyyn takas kun sieltä pois yritti. Oli helpompaa kun aina ottaa kiinni ja nostaa takas. Aikansa yritti, kunnes kyllästy ja nukahti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Onko satuCDt yms. CD:t käytössä? Meillä vajaa 3v. alko ihan omaehtoisesti nukahtamaan itsekseen (haluaa olla iso poika) ja jos hyppää tarpeeksi monta kertaa pois sängystä, niin tietää että ensin menee univalo pois päältä ja seuravaksi minä tulen pötköttämään viereen.

Ja uhmiksen kanssahan (tai yleensä lapsen kanssa) ei kannata taistella, aikuinen sanoo miten tehdään (lapselle voi antaa välillä 2 vaihtoehtoa) ja sillä hyvä.

Nää on aina yhtä ihania kommentteja...

Kyllä ne kommentit siitä karisee jos saa sellaisen lapsen, jolla tempperamentti paukkuu :D
 
Jos ap yhtään lohduttaa niin meillä uhma karjuminen voi hyvinkin kestää 60min. Päikkärit on olleet pannassa jo pitkän aikaa. EIlen olisi näyttänyt tulevan tarpeeseen, mutta 1h15min jälkeen luovutin. Lapselle annetaan kaksi vaihtoehtoa "äidin viereen tai omaan sänkyyn". Kun raivarit rauhoittui niin alkoi kuulumaan lauleskelua jne. Ei nuku niin ei nuku.

Tuo on vaihe. Koeta kestää! Ei muuta kuin lapsi vain takaisin aina omaan sänkyyn rauhallisesti mutta päättäväisesti. Ei olla vielä kohdattu iltaunien aikaan tuota, mutta jos menee niinkuin muutkin asiat niin saadaan kantaa sätkivä kirkuva lapsi sänkyyn noin 1568 kertaa ennen kuin menee jakeluun.

Yksi juttu: auttaisiko puoli tuntia myöhempi nukkumaanmenoaika?
 

Yhteistyössä