Itku jouduin kirjoittamaan ammatiksi kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmi

Vieras
Siis kun ei ole ammattia ja vasta syksyllä alan opiskelemaan.Sisarillani on sentään papereissa ammatit toinen palveluneuvoja pankissa ja toinen laitosapulainen.Kyllä hävetti kun elämä mennyt näin että vain kotiäiti.

.. joko suomalainen yhteiskunta on mennyt niin pitkälle, että kotiäiti hyväksytään ammatiksi ?! Vielä 1990-luvulla kotiäitiä ei tunnettu, vaan "ammatiksi" piti johonkin pankin tms. viralliseen paperiin laittaa kotirouva :)

Voi ap, kuinka sä nyt millään jaksat opiskella ja hoitaa lasta ja sit nariset täällä kun oot pelkkä kotiäiti, millä sä jaksat käydä töissä ja hoitaa lasta, jos opiskelukin on jo niin v*tun rankkaa, et sitä pitää täällä narista?

Nimim. töissä, opiskelen ja lapsiakin löytyy + rakennetaan taloa...

ja niin, tottakai sitä voi hetkittäin olla väsynyt, mut jos oikeesti miettii jo ENNEN opiskelun alkua, että kuinka jaksaa tehdä molemmat niin musta on lähinnä huvittavaa narista, ettei oo töitä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitäpä syksyllä yritän mut en tajua miten jaksan 3v opiskella ja hoitaa lasta?musta kun ei kotiäidiksi ole ja mies ei sitä vain tajua.

Mun kokemuksen mukaan opiskelut tapahtui pääasiassa koulussa, jolloin lapsi ei ollut mun kanssa: oli helppo keskittyä olennaiseen. Sitten taas illalla kun olin lapsen kanssa, keskityin siihen. Kyllä se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ammatiksi voi kirjoittaa melkein mitä haluaa...

no ei todellakaan voi jos sulla ei ole kyseistä ammattia. eli jos et ole lähihoitaja et voi kirjoittaa olevasi lähihoitaja. jos niin teet olet rikkonut lakia. otappa selvää.

ja ap on todellakin säälittävää jos et ole lukenut mitään ammattia. yhteiskunnan loinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitäpä syksyllä yritän mut en tajua miten jaksan 3v opiskella ja hoitaa lasta?musta kun ei kotiäidiksi ole ja mies ei sitä vain tajua.

Oppisopimus? Saa palkan töistä ja samalla opiskelee kyseisen ammatin itselleen. Lähiopetusta silloin tällöin, jolloin ei ole töitä. Mutta siltikin sulla on ne lapset kyllä...

Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ammatiksi voi kirjoittaa melkein mitä haluaa...

no ei todellakaan voi jos sulla ei ole kyseistä ammattia. eli jos et ole lähihoitaja et voi kirjoittaa olevasi lähihoitaja. jos niin teet olet rikkonut lakia. otappa selvää.

ja ap on todellakin säälittävää jos et ole lukenut mitään ammattia. yhteiskunnan loinen.

No vitut ole säälittävää. Kyllä kotiäidin homma on yksi parhaita. Itse jäisin koti-isäksi, jos se rahallisesti olisi mahdollista.

Yhteistyössä